I'm standing outside, staring at the sky.
A dark sky, with one bright ball of light.
Dark shadows, surrounding everything around me,
surrounding me, locking me in.
With nowhere to go, nowhere to hide.
With the darkness, swallowing everything it touches,
making it all disappear.
Slowly finding it's way towards me,
reaching for me, touching me.
I can't escape the darkness, that's eating me away.
I reach for the light, that's slowly fading,
but I can't reach it, I can't help it,
and it can't help me.
Een felle gele flits doorkliefde de bijna pikzwarte lucht. Met een verschrikkelijke knal raakte het de aarde aan. Regen viel met bakken uit de lucht, hoge windsnelheden denderden over de vlakte. De vulkanen stonden als overblijfselen van wat eens een groene vlakte was. Dode conturen van bomen, die verdwenen in de duisternis, stonden in groepjes en konden het door de wind haast niet houden.A dark sky, with one bright ball of light.
Dark shadows, surrounding everything around me,
surrounding me, locking me in.
With nowhere to go, nowhere to hide.
With the darkness, swallowing everything it touches,
making it all disappear.
Slowly finding it's way towards me,
reaching for me, touching me.
I can't escape the darkness, that's eating me away.
I reach for the light, that's slowly fading,
but I can't reach it, I can't help it,
and it can't help me.
The darkness is taking over.
Slowly, everything becomes black.
I can no longer see,
nor feel, nor hear.
Everything is dark and quiet.
Een hengst verplaatste zichzelf vooruit. Hij was middelgroot, hoog gebouwd en met arabische trekken. Zijn donkergrijze vacht verkleurde donkerder door de regen die er tegenaan striemde. Een witte neus, die overging in een smalle bles, sierde zijn hoofd. witte benen dreunden neer op de ondergrond. Zijn hals was in een sierlijke krul gebogen, zijn neus egen zijn borst geplakt. Zijn oren waren naar achteren gedraaid, zodat de wind zijn gevoelige oren niet bereikte. Het was weer eens noodweer. De maan, die op dit moment bijna vol was, vertroebelde door het donkere wolkendek dat de horizon bedekte. De sterren waren al helemaal niet zichtbaar. Druppels bedekten zijn lichaam, gleden richting de grond en drupten vervolgens ter aarde. En dat alles gebeurde in een razend tempo, want de regen kwam met bakken aan de hemel. Hij sloeg zijn staart even fel tegen zijn achterhand; regen was nou niet bepaald iets waar hij van opkeek, noch bliksem en donder. Weer een klap, eentje die klonk alsof het wolkendek openscheurde, was te horen en veraadde dat de onweersbui nu boven het gebied hing. De vulkaan, als een immense reus, doemde voor hem op. Er zal vast wel ergens een grot zijn om te schuilen, want hier nu gezellig rondhuppelen was niet zonder gevaar. De bliksem boven hem wachtte geduldig totdat hij een slachtoffer, in wat voor vorm dan ook, in het oog kreeg en liet zijn geen genade kennende stralen van moeder natuur erop los. Ingehouden adem ontsnapte via zijn neusgaten de vrije lucht in, in de vorm van twee dampende wolkjes. Met een ruk hief hij zijn hoofd op. Zijn aszwarte ogen vielen op een groot zwart gat voor hem, wat telkens even verlicht werd toen de bliksem weer losbarstte. Het duidde op een grot, de perfecte schuilplaats. Hij dwong zijn benen het laatste stuk te draven. Eenmaal in de grot schudde de vrij jonge hengst zich uit. Het landschap wat telkens verlicht werd kreeg door de bliksem een sinistere tint. Weer snoof hij, terwijl hij even rondkeek. Hier zou hij schuilen totdat de bui over was getrokken. Wind gleed langs zijn manen en trok eraan, maar verloor de strijd. Opeens nam die wind een geur mee, eentje die voor hem onbekend was. Toch zat er enoge herkenning in. Geduldig, iets wantrouwend, wachtte de hengst totdat zijn gast voor hem zou verschijnen.Slowly, everything becomes black.
I can no longer see,
nor feel, nor hear.
Everything is dark and quiet.
C O B R A Z A R A O