Yay
Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je
School der Photoshoppen :D
+53
Saronse
Black Night
Daesha
Navayo
Padeau
Cadens
Vanity.
Icari
Fether
Ravena
Itzala
Czarith
Cloud
Jack Sparrow
Merle
Azicrae
Streya
Midnight
Nahor
Kai
Amani
Anaïs
Sauron
Amiya
Elody
Eagle
Pearl
Djuna
Mischa
Puck
Libra
Daper
Falcon
Vanilla
Dygur
Fayne
Magnifico
Dyani
Rival
Condor
Mort
Ithilwen
Vaughn
Sultan
Ividanara
Nirvana
Duvessa
Nevaeh
Fawn
Deina
Aaliyah
Nar
Visual
57 plaatsers
52 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:11
Condor
Ik ben ook weer bezig met een manip :3
ik ga proberen regen te tekenen! (*sorry Fawn, ik wilde ook regen proberen aangexien dat op jouw manip veat gelukt is :3*)
ÉN
Ik maak mijn eerste achtergrond die uit 2 delen bestaat!
ik ga proberen regen te tekenen! (*sorry Fawn, ik wilde ook regen proberen aangexien dat op jouw manip veat gelukt is :3*)
ÉN
Ik maak mijn eerste achtergrond die uit 2 delen bestaat!
53 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:13
Visual
VIP
Yay Good work
Trouwens, ben bezig met het nieuwe setjuh voor Visjuh XD en niet kijken naar de manen
Trouwens, ben bezig met het nieuwe setjuh voor Visjuh XD en niet kijken naar de manen
- Spoiler:
54 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:15
Deina
VIP
Je manen zijn juist perfect gelukt!
Echt prachtig!
Ik zie maar 1 klein minpunt en dat ik het hoofd!
De neuus enz =3
Echt prachtig!
Ik zie maar 1 klein minpunt en dat ik het hoofd!
De neuus enz =3
55 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:17
Visual
VIP
Vis is heel moeilijk uit te knippen Dus k hoop dat ik met heel precies werk dat deel er nog aan kan vastplakken und danke De manenbrush en k beginnen elkaar heel aardig te vinden :3
56 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:17
Sultan
VIP
Woow Vis! Je bent wel veel vooruitgegaan zeg. ;D
58 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:21
Rival
Het uitknippen kan beter. Hier en daar zijn vegen en happen uit Visual. De manen zou ik iets meer diepte in aanbrengen, dat doe je door bijvoorbeeld met een iets lichtere teint erover heen te gaan en die te smudgen. [Wel in een nieuwe laag] of bijvoorbeeld met highlight
59 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:26
Nirvana
VIP
Ik ga met Rival mee (:
Ik vind ook de staart een beetje raar. Die is van het begin al heel erg dik en stopt dan ineens, boem :'D
Wat ik als tip wil meegeven is een passender achtergrond te pakken. Dit is een berg waar je Visual op zet, en nu is Visual even groot als de helft van de berg... Klopt dus totaal niet. Je moet heel goed op perspectief e.d. letten in dat geval (:
Wat ik wel mooi vind is het verschil in licht, je ziet echt dat de achterkant van het paard donkerder is ^^
Ik vind ook de staart een beetje raar. Die is van het begin al heel erg dik en stopt dan ineens, boem :'D
Wat ik als tip wil meegeven is een passender achtergrond te pakken. Dit is een berg waar je Visual op zet, en nu is Visual even groot als de helft van de berg... Klopt dus totaal niet. Je moet heel goed op perspectief e.d. letten in dat geval (:
Wat ik wel mooi vind is het verschil in licht, je ziet echt dat de achterkant van het paard donkerder is ^^
61 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:31
Nirvana
VIP
Ziet er wel goed uit, Condor (:
Vind hem alleen nu al wat te oversmudged. Je ziet totaal geen details meer van de vacht oid, waardoor het paard er wat nep uit ziet.
Denk je er ook aan de kleur van het paard straks wat meer te laten matchen met de achtergrond? (:
Vind hem alleen nu al wat te oversmudged. Je ziet totaal geen details meer van de vacht oid, waardoor het paard er wat nep uit ziet.
Denk je er ook aan de kleur van het paard straks wat meer te laten matchen met de achtergrond? (:
62 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:34
Fawn
Visual schreef:Yay Good work
- Spoiler:
Heel mooi Visstick~ <3 Een paar puntjes waar je wel even op moet letten: De manen; Met zo'n sprong denk ik dat die (iets) naar achter zouden flapperen, dat geeft het hele plaatje ook meteen wat meer energie. (ook voor de staart) Manen hoeven niet één geheel te zijn, het zijn allemaal losse haartjes dus is het altijd leuk om daar mee te spelen. (: Verder zitten er inderdaad hier en daar happen in het paard, wat opzich heel jammer is. Een manipulatie ziet er namelijk meteen beter uit wanneer het paard goed uitgeknipt is. Dus; GEDULD, mevrouw. :3 Jij zou het ook niet leuk vinden als je een neusgat mistte. (a)
En verder vind ik de mist heel mooi gedaan. 8D
(misschien zou het paard nog wel iets kleiner kunnen?)
63 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:39
Visual
VIP
danke und danke und MAG IK EEN LESJE HIGHLIGHT TOEPASSEN? dat wil ik zo graag leren :3
und ik heb Vis' gezicht gerepareerd xD Met burnen en plakken :3
Met de manendiepte ga ik ook aan de slag
voor het geval dat iemand ook zo'n manenbrush wilt:
https://2img.net/r/ihimizer/img135/3198/manentekenenbmp.png
:3
EDIT: @ Nirvjuh: Tja, de staart is zwart en het deel waarin deze komt is ook zwart: Je ziet het niet maar de staart is heel mooi uitgebreid aan het einde XD
En het is niet echt een berg, meer een klein plateau dinges. Wacht, ik heb nog een plaatje van iemand die ook de achtergrond heeft gebruikt :3 : http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&q=landscape+good+bad+stock#/d1hqkgr of http://soysoy131.deviantart.com/art/look-what-you-started-211946810
:3 Voor de rest probeer ik wel wat te doen aan een lichtere staart XD en betere diepte :3
ik had het zo gedaan van: Coming from the bad side: "I'm home!" :3
Edit: @ Zwaantjuh: Aan de manen komt een verbetering En ik zie al de happen XD En voor het extra neusgat: Zie mijn tweede versie :')
TJONGE WAT BEN IK BLIJ DAT IK DE MANEN EN STAART IN EEN APARTE LAYER HEB GEMAAKT DEZE KEER :') gisteren moest ik toen overnieuw beginnen XD
und ik heb Vis' gezicht gerepareerd xD Met burnen en plakken :3
- Spoiler:
Met de manendiepte ga ik ook aan de slag
voor het geval dat iemand ook zo'n manenbrush wilt:
https://2img.net/r/ihimizer/img135/3198/manentekenenbmp.png
:3
EDIT: @ Nirvjuh: Tja, de staart is zwart en het deel waarin deze komt is ook zwart: Je ziet het niet maar de staart is heel mooi uitgebreid aan het einde XD
En het is niet echt een berg, meer een klein plateau dinges. Wacht, ik heb nog een plaatje van iemand die ook de achtergrond heeft gebruikt :3 : http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&q=landscape+good+bad+stock#/d1hqkgr of http://soysoy131.deviantart.com/art/look-what-you-started-211946810
:3 Voor de rest probeer ik wel wat te doen aan een lichtere staart XD en betere diepte :3
ik had het zo gedaan van: Coming from the bad side: "I'm home!" :3
Edit: @ Zwaantjuh: Aan de manen komt een verbetering En ik zie al de happen XD En voor het extra neusgat: Zie mijn tweede versie :')
TJONGE WAT BEN IK BLIJ DAT IK DE MANEN EN STAART IN EEN APARTE LAYER HEB GEMAAKT DEZE KEER :') gisteren moest ik toen overnieuw beginnen XD
64 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 4:48
Nirvana
VIP
Sorry Vis, ik vind het nog steeds een berg en ik vind Visual nog steeds veeel te groot
65 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:02
Dyani
Oeh ik ook leerling zijn. Ik werk met gimp en ben ehh, denk ik begin 2
66 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:07
Nar
Moderator
Condor schreef:Een wipje:
Hmm, een beetje over smudged, maar hij is wel errug netjes uitgeknipt. =D
Ik vind het paard is te weinig contrast en iets teveel kleur hebben in verhouding tot de achtergrond. Probeer daar iets meer mee te spelen
De hoeven / staart / manen / schaduw wens ik je veel succes mee!
@ Visual:
Je neus is wat bobbelig, probeer dat met een mooie, vloeiende lijn te doen. Daarnaast komt de mist nu over alsof je een heleboel eronder probeert te stoppen voor mij, omdat helemaal geen mist over de rug en dergelijke zit.
67 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:10
Visual
VIP
Visual is kleiner :3 en grijzer XD dankje Rival met je lichtere tinten :')
@ Rivjuh: Dat met die mist klopt XD als die mist weg was zie je haar hoeven heel erg :')
@ Rivjuh: Dat met die mist klopt XD als die mist weg was zie je haar hoeven heel erg :')
68 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:19
Dyani
haha, ik heb net mn eerste blend gemaakt, argh wat een ramp! https://2img.net/h/oi52.tinypic.com/14wyfb9.jpg
Je ziet de blend lijn nog xd..
Je ziet de blend lijn nog xd..
69 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:21
Nirvana
VIP
Kyara, welk programma heb je?
Dit noem ik namelijk niet eens een blend, maar gewoon twee naast elkaar gezette plaatjes
Dit noem ik namelijk niet eens een blend, maar gewoon twee naast elkaar gezette plaatjes
70 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:22
Dyani
@Nirv, ja daarom is het ook me eerste "twee paarden naast elkaar zetten en de rand weggummen dat compleet misloopt" ding. Ik "doe mijn best" met gimp
71 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 5:29
Vaughn
Heheh, over Vis manip kan ik niet echt meer iets zeggen, ik ga gewoon mee met de rest x)
Ik heb wel een tip voor het smudgen van een paard, of in elk geval, zo doe ik het altijd. Dupliceer de layer van het paard [Dit is meteen ook handig om te kijken of er ergens nog randjes achtergrond omheen hangen, die worden dan feller dus die kun je dan gummen ] Und begin met lage sterkte met de vormen en spieren etc. van het paard mee te smudgen. Waar kleinere ledematen/meer details zijn een kleiner brushformaat gebruiken. Als je dit gedaan hebt kun je, als het te geblurd is geworden, heel lichtjes even met de verscherp-tool eroverheen gaan, dan heb je minder de gesmudgede look Of je kunt de opacity van de smudgelayer wat naar beneden doen, je hebt nl. altijd nog je nietgesmudgede paard eronder. En als het mislukt heb je ook nog je paard
Ik heb wel een tip voor het smudgen van een paard, of in elk geval, zo doe ik het altijd. Dupliceer de layer van het paard [Dit is meteen ook handig om te kijken of er ergens nog randjes achtergrond omheen hangen, die worden dan feller dus die kun je dan gummen ] Und begin met lage sterkte met de vormen en spieren etc. van het paard mee te smudgen. Waar kleinere ledematen/meer details zijn een kleiner brushformaat gebruiken. Als je dit gedaan hebt kun je, als het te geblurd is geworden, heel lichtjes even met de verscherp-tool eroverheen gaan, dan heb je minder de gesmudgede look Of je kunt de opacity van de smudgelayer wat naar beneden doen, je hebt nl. altijd nog je nietgesmudgede paard eronder. En als het mislukt heb je ook nog je paard
72 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 6:01
Nar
Moderator
Vaughn schreef:Heheh, over Vis manip kan ik niet echt meer iets zeggen, ik ga gewoon mee met de rest x)
Dat adviseer ik in het algemeen. Mochten effecten verkeerd uitpakken dan kan je dat altijd nog herstellen.
73 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 6:26
Nirvana
VIP
@ Vaughn: Ik doe bijna hetzelfde, ik smudge vrij heftig (oversmudged), gum dan bepaalde gedetailleerde delen wat weg (of gedeeltelijk) en zet dan de layer op ong 65% opacity (:
74 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 6:38
Vaughn
Trouwens een vraagje aan de andere menschjes hier, doen jullie kleur veranderingen via dodge/burn de schaduwen minderen en dan met de aanpassingsdingessen klooien en layer options? Of overtekenen? Ik doe namelijk een combi van beide maar ik ben nog steeds aan het uitvinden/uitzoeken x']
75 Re: School der Photoshoppen :D wo 5 okt - 6:42
Nar
Moderator
Wat mij het handigste lijkt [voor zo ver ik kan manipuleren ] is om een zwarte, nieuwe laag te pakken en die op overlay zetten. Weggummen waar je hem weg wilt hebben en laten staan waar donker. Eventueel meer lagen voor een grote contrast, maar ik hem mijn god geen idee hoe het moet :')
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum