Er is een tijdje terug besloten om 2 slechte kuddes in het leven te roepen om zo te voorkomen dat de slechtheid wat kuddes betreft helemaal gereduceerd wordt tot het absolute nulpunt.
Daarbij komt ook dat het leuk is om de rpg'er een keuze te geven voor een bepaalde kudde. Althans, zo is het bij mij. Het leven zit vol keuzes maken, en die mogelijkheid wordt hier ook geboden.
Maar bij mij zit het probleem bij de slechte kuddes.
Een leider is populair en iedereen gaat bij die kudde.
Dan heb je weinig paarden over bij de andere.
Ik denk dat je eerst eens moet achterhalen
waarom paarden niet meer bij de Horcrux willen. Het ligt niet zo zeer alleen aan de leider. Je moet een kudde aantrekkelijk maken. Bijvoorbeeld door het kudde-topic in een leuk jasje te steken.
Naar mijn mening is de Horcrux in een
te korte tijd
te vaak van leider verwisseld. En dat maakt een kudde erg chaotisch.
En dan rest mij ook weer de vraag:
Waarom wordt de huidige leider uitgedaagd?Is het omdat deze niet actief genoeg is? Of omdat hij/zij een slechte leider is? Wat ook kan is dat je gewoon eens wilt proberen om ook een leider te zijn. Maar wat is dan je motivatie om de kudde over te nemen?
Het is helemaal niet fijn als je je best doet en niemand komt in je kudde, blijft actief of weet ik veel.
Het lukt gewoon niet! ;c
Ik snap dat dat niet leuk is en erg frustrerend kan werken, maar meestal is het zo dat
hoe wanhopiger je bent, hoe slechter het gaat.
Misschien dat je eerst de huidige situatie in je kudde moet gaan peilen. Bijvoorbeeld door te vragen wat de leden leuk vinden en wat niet. En als je dan alle genoemde punten met elkaar overlegd, kun je misschien al een hoop oplossen.
Ondanks al dat wat ik hierboven heb gezegd, ben ik de laatste die zal zeggen dat een rpg'niveau ook van belang is. En dan komen -helaas- jouw woorden ook weer om de hoek kijken:
Een leider is populair en iedereen gaat bij die kudde
.
Ik denk dat het aan het totaal plaatje van de gehele kudde ligt. Dus aan het topic zelf (mét inhoud), aan de leider, aan de activiteiten en aan de leden die er zijn.
Dus misschien is het tijd om Horcrux gewoon weer helemaal op te frissen!
---
Wat ik overigens ook kwijt wil is dat als de meerderheid van DH het leuker zou vinden om per geaardheid één kudde te hebben, dat wellicht ook doorgevoerd kan worden. Al zou ik dat persoonlijk jammer vinden.
Minder mensen krijgen de mogelijkheid om een kudde te runnen en er wordt geen keuze meer geboden.
Al met al zou ik het er
niet mee eens zijn als er nog maar één slechte kudde is. En dat geldt eigenlijk voor alle geaardheden.