1. Al maanden lang zijn er geen nieuwe kuddes bijgekomen (ik laat de Erinyen weg aangezien deze geen aanvraag-periode heeft moeten doorstaan), de ouderen zijn gewoon overgenomen. Hoe komt dat? Omdat het makkelijker voor mensen is om er eentje over te nemen dan er eentje aan te vragen. Daarom vraagt er niemand een nieuwe aan.
Alle leden hebben destijds er nota bene zelf mee ingestemd dat deze regeling er kwam. Om de zoveel tijd komen er nieuwe kuddes bij. Kuddes wisselen regelmatig van leider. Ik denk dat er inactiviteit ontstaat door het vele wisselen van de leiders. Zo is naar mijn idee de Horcrux al bijna ten dode opgeschreven omdat naar mijn mening alleen Segué [Tessa] die kudde echt actief runde. Vervolgens ging hij naar Saten, die na twee weken posten er al niet meer na om keek, toen kwam Azacar, die volgens mij nog steeds gewoon bij de Bleeding Soul hoort en absoluut niet bij de Horcrux, inactief werd en vervolgens Deina, die denk ik beter volstaat als onderbéta van Bleeding Soul. Ik zie bij bepaalde karakters die kuddes gewoon niet omdat het concept en het idee gewoon helemaal wordt overgenomen terwijl dat helemaal niet in het karakter past of de hele kudde wordt dusdanig omgegooid dat alleen de naam en de geaardheid nog hetzelfde is.
Ik zou het eeuwig zonde vinden als Fawn van haar troon werd gestoten omdat ik me die gewoon niet zonder kudde voor kan stellen plus dat ik niet denk dat iemand de Valkery zoals haar kan runnen. Plus dat dan waarschijnlijk heel erg veel leden uit de kudde gaan stappen omdat Fawn hem niet meer runt en hun slechte knolletjes niet onder een andere leider willen staan en huppeldepup. Dan krijg je dat gezanik weer.
De Erinyen is gekomen omdat niemand de Fire Flame in wilde. Want, concludeerde Nirvana [Eva], naar mijn idee juist, dat iedereen blijkbaar de Fire Flame liever door mijn karakter Boots of het karakter Visual gerund ziet worden. Zo werd onder de hand van Painted Black de Fire Flame wel actief, maar anders waardoor er toch weer leden afvielen en toen Nirvana kwam, was de kudde doodgebloed. Niemand wilde er meer in want het had z'n beste tijd gehad.
Fawn schreef:Agree.
Bovendien valt er altijd wel wat te zeuren over de inactiviteit van één of andere kudde(s).
En inderdaad, misschien is dit te ingewikkeld. Misschien is het inderdáad beter om terug te gaan naar hoe het eerder was. Door zelf de naam te verzinnen van je kudde wordt het ook meer eigen, voelt het ook meer zo waardoor je je er meer voor wilt in zetten.
De kudde van Nirvana had trouwens toestemming van mij gekregen om een nieuwe naam te bedenken omdat er totáál geen belangstelling meer was voor de Fire Flame. En het heeft gewerkt.
Dát ja!
Fawn schreef:Jij hebt toch leden, mensen die lid willen worden? De Fire Flame had én geen leden én ook geen die in de toekomst lid wilde worden. - of dat zeiden ze wel maar daar kwam niets van.
Dat was inderdaad triest. Nirvana stopte er al haar kunnen in: Super layout, super actief, activiteiten maar er was verdorie geen hónd die er op af kwam. Dan vraag ik me ook af waarom de leden in godsnaam voor iemand stemmen als ze vervolgens de kudde laten voor wat het is, excuseer!
Nanami schreef:Dat is waar, daardoor kunnen wij niet zien of de kudde actief is of niet.
Máár meer rangen ofzw, geeft je wel een uitdaging wat het ook leuker maakt
They don't. :')
Werp voor de grap eens een blik op de Quiet Sparkle, die eigenlijk al zo goed als uitgestorven was geweest als Mischa er niet nu mee bezig ging. Ik verwacht dan ook dat Mischa binnenkort de kudde uit zal dagen wat
Sultan schreef:Weetje wat het is? De leden die niet in de kudde zitten weten niet wat er in de kuddegebieden gebeurd, dus vaak kun je de activiteit dan ook niet eens zien. Misschien lijkt de kudde uitgestorven, maar word er in de kuddegebieden wél heel veel gepost. (:
Haha! Dat valt je dan heel erg vies tegen als je als moderatortje rondkijkt naar de kuddeactiviteiten :')
Deina schreef:Zoveel is er bij mij niet en bijkomen zal niet echt gebeuren.
Ik krijg alleen veulens, dat is ook niet fijn! ><
Nee, want het jonge grut is ook zeker niet de toekomst ofzo! Dat is lekker als je als veulen de Horcrux in wilt en je leest dit! xD
Als veulen zou mijn hele motivatie met deze uitspraak inderdaad al weg zijn waardoor je kudde langzaam sterft :')
Deina schreef:Dat kan ik denk ik zéker gebruiken dan..
Wat wil je horen? JA DEINA NEEM EEN NIEUWE KUDDE! =D
Als een leider alleen maar één op één topics moet openen en het er nota bene achter de titel moet zetten dat ieder zieltje die wil komen nu eindelijk een keer TOESTEMMING heeft, voel ik er vrij weinig voor. Sorry, maar kom op hé!
Lucardi schreef: Night Dancer schreef:Bij alle kudde's licht het denk ik aan de leden, als ze niet actief zijn. Maar bij de Quiet Sparkle is ook gewoon de leider niet online. In ieder geval zie ik Curlin nooit meer~
Dat klopt, Curlin heeft al een tijdje niks van zich laten horen.. We hebben wel een paar actieve leden... Maarja, als de leider niet actief is..
Tja, dat is een punt. Naar mijn idee heeft Saten / Curlin al zoveel uitgedaagd dat ze onderhand zelf niet eens meer weet wat ze ermee moet. [Black Rose, Quiet Sparkle, Horcrux]
HELAAS HEBBEN WIJ DAT NIET IN DE HAND MAAR JULLIE ALS LEDEN WÉL!
Dus waarom stemmen jullie als leden dan op die leiders als je al een idee hebt dat er toch geen donder van komt? Want de meeste die uitdagen, hebben al eens eerder een kudde gehad.
Sultan schreef:Dat klopt, ik vind overigens die activiteit van de Quiet Sparkle héél apart, aangezien er ook niet-leden mee kunnen doen. Ook dat maakt de kudde aantrekkelijker.
All my credits go to Mischa. Kom nou, wat heeft die hele Curlin er mee te maken? Ze komen toch niet in de kudde, want de leider is niet online en kan ze er niet inzetten. [a]
Nanami schreef:Het probleem ligt volgensmij ook niet bij de leiders maar bij de leden :')
Wat ik vindt dat een kudde aantrekkelijk kan maken is bijv. veel rangen en dingen die je zegmaar een doel geven in de kudde :')
Mag ik je verwijzen naar de Quiet Sparkle waar één van de
leden het initiatief nu neemt?
Nevaeh schreef:Ik ook niet :C
Ja, hoe ging het vroeger in DH?
Het team deelde de kuddes uit en besliste wanneer er eentje weggehaald werd. Dat werd als vriendjespolitiek omschreven, dus vandaar op deze manier, maar hier zijn jullie blijkbaar ook niet tevreden mee! Dus er moet een Gouden Middenweg gevonden worden. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Deina schreef:Misschien is dat zo.. Misschien niet xD
Je weet niet wat leden denken he xD
Haha, nee. Maar je kan het ze
vragen. Vragen staat vrij.
Zephyr schreef:Tjaaaa dat was toen Cobrazarao heerste. Die zorgde er voor dat zijn leden hun werk deden.
Maar dat was de oude tijd :'c
Het is weer een zeer lastig periode. De leiders zullen hun leden moeten wakker schudden of de kudde zal stilvallen.
Ik moet zeggen. Dat uitdagen vond ik van ze leven niets. Niet omdat ik hierdoor mijn kudde verloren ben gegaan. Maar omdat het dan moeilijk is om een band te smeden in de kudde. Er kan geen verhaal rond gemaakt worden want er komt steeds een nieuwe leider... En dat vind ik er niets aan. Misschien denken anderen hier anders over.
En natuurlijk moeten de leden ook wat meewerken hea? ^^
De leiders zullen hun leden weer wakker moeten schudden. *Kuch* Hoe wil je dat doen? Ik kan bijzonder fanatiek op een pannetje naast het bed van mijn broertje slaan of water in z'n nek gooien zodat hij wakker wordt, maar met een kudde ligt het toch iets anders. Dus ik ben benieuwd. Ow ja, was jij niet degene die met een verhaallijn wegging? Dus er kunnen wel degelijk verhaallijnen van gemaakt worden.
Nevaeh schreef:GO VIS
Nee, ik ben het helemaal met Vis eens. de kuddes lijken gewoon uitgestorven, en moet je kijken hoe vaak de Horcrux bijvoorbeeld is overgenomen door iemand!
Segué, Saten, Azacar, Deina. Valt nog mee toch? Volgens mij had de Quiet Sparkle meer :Q
Deina schreef:Ja en nu heb ik last omdat ze niet actief zijn én een deel natuurlijk naar de andere slechte kudde gaat :')
... die een origineel, of in ieder geval indrukwekkende leider heeft. Misschien kun jij iets met de kudde doen waardoor het aantrekkelijk wordt, want ik zie je in dit topic eigenlijk alleen maar klagen over hoe slecht jouw kudde wel niet is.
Volgende punt van Visual:
2. *meer een onthoud-puntje voor Alfa's* De gebieden die kuddes kunnen veroveren worden niet veroverd, niet afgepakt van elkaar of zoiets. Paarden konden vroeger nijdig worden als het moeras bijvoorbeeld werd afgepakt
Het zo geniale plan van Nirvjuh lijkt dan geen nut te hebben
Nee. Duh. Er zijn geen verhaallijnen rond de kuddes en nu het grote plot weer in werking wordt gezet met waarschijnlijk een oorlog komt dat snel genoeg weer terug. De hele tijd landjepik spelen wordt eentonig, dus er moet een bepaalde reden of lijn achter zitten. Vrij logisch, niet? Als iedereen alleen maar elkaar met een karateslag in de armen vloog, wordt het op den duur saaaai.
3. zie punt 1. Ik denk zelf dat de kuddes te oud worden, geen leden trekken omdat ze geen nieuwe naam hebben, de alfa's haast onoverwinnelijk zijn.
ALLEEN DARTH VADER IS ONOVERWINNELIJK! DARTH VADER FOR THE WIN!
Die snap ik niet.
Misschien moeten we regels maken waar elke kudde zich aan moet houden, dus vooral over activiteit. En zodra de mods dus achten dat de kudde niet actief genoeg is(Volgens die regels dan) mag iemand anders de kudde overnemen, of een nieuwe kudde starten. In dat geval zullen de mods weer kiezen. Je kan dan natuurlijk zeggen: Het is de schuld van de leden van de kudde, maar dan moet de leider zelf maar eisen stellen aan de leden. Het klopt dat de leden van DH zo minder "rechten" hebben, maar dit systeem werkt -alhoewel het zeer origineel is- niet optimaal.
Krijg je dan niet weer dat vriendjespolitiek gezanik?
Mag ik me trouwens afvragen waarom dit soort discussies standaard worden gestart als één van de mods / admins een dagje niet aanwezig is?