Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kuddes

+20
Magnifico
Djinn
Nirvana
Kay
Coktail
Mischa
Duvessa
Nar
Jack Sparrow
Lucardi
Remember
Fawn
Sultan
Rain
Ividanara
Nanami
Nevaeh
Zephyr
Deina
Visual
24 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 4]

51Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 1:50

Visual

Visual
VIP

Waarom was dat eigenlijk ermee opgehouden?
[/quote]

Dat vroeg ik me dus ook af :3 dat maakte het zo spannend ;3

52Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 1:57

Coktail

Coktail

Visual schreef:Waarom was dat eigenlijk ermee opgehouden?

Dat vroeg ik me dus ook af :3 dat maakte het zo spannend ;3[/quote]

Idd, way more fun om in een kudde te zitten daarmee Kuddes - Pagina 3 11631

53Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 1:58

Kay

Kay

Hmm, ik ben up to date in dit topic, en ik denk dat ik mijn mening even moet geven.

Ik denk dat het wel leuk is het oude erin te gooien, en wat Coktail zei, met gebied, vijandig, etc, dat dat ook leuk is om er weer in te gooien. Maar dat oude systeem? Ik vraag me af, dan gaan we weer zeuren van, we kunnen geen kudde overnemen etc. En ik denk, dat het uitdagen systeem nog zou kunnen, dát kuddes overgenomen kunnen worden genomen, maar soms heb je ook het gevoel dat niemand zich meer bij het kudde aanvragen topic zich durft te vertonen, want als je het doet. Je kudde word tóch niet aangenomen. Ik zou zeggen, het is prima dat de kuddes weer worden opgefrist, maar dan krijg je weer wat Coktail zegt, dan word dat op een bepaald moment toch weer saai, en zo blijft het doorgaan, nieuwe kuddes, enzovoorts. En dan gaan we weer, ach ja. Dan krijg je weer dat van "de horcrux is te vaak overgenomen" maar dan. Maar die slechte kudde word steeds weer vervangen. Het hele uitdagen zou ik er niet uitgooien. Maar is het niet spannender dat je gewoon écht een vechttopic aan gaat maken? Maar dan krijgen we weer last van powerplay. Ik denk dat het oude systeem ook weer niet gaat werken, maar ook weer wel. Aangezien dat ook al afgeschaft is, maar waarom? Wat waren toen de redenen waarom het oude systeem werd afgeschaft? Een nieuw idee zou het beste zijn, denk ik dan. Maar waar vind je zo snel een nieuw idee. Het is wel een probleem dat de kuddes zo in-actief zijn. In elke kudde zijn ook maar een paar leden. Ik weer zo snel hier geen oplossing op, maar ik ben het wel eens met Coktails grote kauwgompjes theorie.

54Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:00

Mischa

Mischa
VIP

Coktail schreef:Oké, ik ben even te lui om alles door te lezen. Dus forgive me als ik iets zeg dat niet echt toepasselijk is of waar al uitgebreid over gediscussiëerd is Amen

Om het maar even plat te zeggen, vind ik dat de kuddes maar vooral het kuddeleven [dus buiten teut topics, activiteiten etc. om] voor paarden redelijk saai is geworden in sommige aspecten, bijvoorbeeld, wat doe je eigenlijk met je rang in de kudde wanneer je anderen tegenkomt, waardoor wordt het RPG'en hiermee leuker? De ene kudde iets meer dan de andere, pardon me en no offense.

Nu komt de grote Kauwgompjes theorie des Coktails. Yay

Spoiler:

Nogmaals, dit is nogal plat op z'n bek als je snapt wat ik bedoel, en waarschijnlijk zeg ik hier alles ook niet helemaal kloppend en zijn er genoeg mensen die het er niet mee eens zijn. Just tell me. geenidee

Het was serieus niet de bedoeling dat dit zo lang werd..O-o

AGREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED Rainbow sheep

55Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:05

Nirvana

Nirvana
VIP

Ik ben eigenlijk nog steeds voor het nieuwe systeem. Of het nou vriendjespolitiek is of niet; de léden moeten bij iemand in de kudde gaan zitten, en de keuze van die kudde heeft ook alles te maken met vriendjespolitiek. Het uitdagen heeft zijn doel echter een beetje voorbijgestreefd, omdat bepaalde kuddes iedere maand opnieuw werden uitgedaagt. Tsja, dat werkt natuurlijk niet... Bovendien krijg je als afgezette leider niet het gevoel dat je kudde wordt afgepakt, terwijl je 'even een tijdje druk was met school' of andere redenen; het kan als oneerlijk worden ervaren. Dat heb je niet als de leden mogen stemmen. Bovendien: Iedereen wilde toch meer democratie? Was daardoor niet het hele stemsysteem w.b. het Team ingesteld? En nu stemt iedereen om die democratie weer in te leveren? Ik snap het niet meer :')

Maar het is zeker dat er iets moet veranderen. Het moet voordelen hebben om bij een bepaalde kudde te zitten. Je moet je als lid verbonden voelen, je moet je willen inzetten, je moet respect hebben naar de andere personen in de kudde (RL, dus qua RPG stijl oid) en je trots voelen dat je in die kudde zit. Maar om dat te verwezenlijken is een heel stuk moeilijker. Ook merk ik dat veel mensen een 'bij-account' in een kudde stoppen; vervolgens zijn ze niet meer actief met dat account, dus ook niet bij die kudde. Terwijl als ik bijvoorbeeld naar Vengeance kijk; hij is één van mijn hoofdaccounts die ik wél actief hou, en zo blijft ook de Valkyrie actiever.

Het moet voordelen hebben voor leden om in een kudde te stappen. Ik denk niet dat dat veranderd als je het oude systeem weer invoert...

56Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:24

Djinn

Djinn

Mm, laat ik dan ook maar even mijn mening erin gooien (nee ik heb láng dit hele topic niet doorgelezen dus sorry als dit al gezegd is).

Ikzelf vergelijk DH altijd met een andere RPG die ik een tijdje gespeeld had (na DH is dat de tweede RPG die ik kende). Wat hier in vergelijking met daar hier totaal anders gaat, is dat op die RPG (ik ga geen naam noemen ;3) kuddes uit elkaar vallen wanneer er niet genoeg activiteit is, en daarvoor komt dan weer een totaal nieuwe kudde voor in de plaats. Leden worden onactief, zijn geen activiteiten zelf meer enz. = mods verwijderen de kudde en laten een nieuwe kudde van kudde-aanvraagtopic toe (overigens soms verwijderen de mods al zo snel een kudde dat de meeste leden van die kudde proberen die kudde dan weer te hervormen en dat zorgt voor hele leuke verhaallijnen in het spel zelf!).

Overigens vind ik ook dat hier in DH het stikt van de onnodige plaatsen; en voor zover ik weet krijgen hier kuddes ook nog eigen plaatsen? Nou sorry maar dan word het - vind ik - veels te groot. Het stikt hier van de plaatsen waar bijna nooit gereageerd wordt, het al eeuwen stil ligt, het ontzettend op elkaar lijkt enz. Ja hartstikke leuk allemaal, maar als de kuddes dan óók nog gebieden krijgen, worden er op sommige plaatsen óók niet meer gereageerd... *ga ik weer vergelijken met die andere RPG* Dáár hebben sommige kuddes ook wel eigen plaatsen waar andere spelers die niet in die kudde zitten niet kunnen komen, maar daar hebben ze sowieso wel veel minder plaatsen waar leden kunnen reageren dan hier... (daardoor wordt er veel gereageerd en is het overal altijd zo'n beetje actief).

Kwam iemand ook met dat er een kudde is waar niet-leden ook mee mogen doen met de activiteiten? Nou dan vind ik eigenlijk dat er bij iedere kudde minstens één activiteit moet komen waar iedereen welkom is. Sommige kudde's zijn zó ontzettend klein dat het meer een 'clubje' dan een kudde is...

Overigens, als sommige gebieden niet weg kunnen, geef de kuddes die er nu zijn dan gewoon een paar plaatsen die van hún zijn... *gaat weer vergelijken met de andere RPG* Daar hebben ze sommige plaatsen die kuddes eigenlijk een soort van hebben 'opgeëist', maar het zijn nog altijd wél open gebieden zodat andere niet-leden er altijd kunenn reageren (zorgt ook weer voor leuke verhaallijnen trouwens). Zo komen ze opzich ook in contact met elkaar, 'leer' je meer over sommige kuddes en komen er vaker leden bij. En alles van díe RPG in vergelijking met DH, blijven kuddes daar een stuk langer leven dan hier (daar hebben ze trouwens ook ong. 5 kuddes en ongeveer evenveel spelers als hier dacht ik).

Maarre, hoe ging dat oude systeem ofzoiets dergelijks dan eigenlijk? ;3

57Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:39

Nar

Nar
Moderator

Djinn schreef:Mm, laat ik dan ook maar even mijn mening erin gooien (nee ik heb láng dit hele topic niet doorgelezen dus sorry als dit al gezegd is).

Ikzelf vergelijk DH altijd met een andere RPG die ik een tijdje gespeeld had (na DH is dat de tweede RPG die ik kende). Wat hier in vergelijking met daar hier totaal anders gaat, is dat op die RPG (ik ga geen naam noemen ;3) kuddes uit elkaar vallen wanneer er niet genoeg activiteit is, en daarvoor komt dan weer een totaal nieuwe kudde voor in de plaats. Leden worden onactief, zijn geen activiteiten zelf meer enz. = mods verwijderen de kudde en laten een nieuwe kudde van kudde-aanvraagtopic toe (overigens soms verwijderen de mods al zo snel een kudde dat de meeste leden van die kudde proberen die kudde dan weer te hervormen en dat zorgt voor hele leuke verhaallijnen in het spel zelf!).

Overigens vind ik ook dat hier in DH het stikt van de onnodige plaatsen; en voor zover ik weet krijgen hier kuddes ook nog eigen plaatsen? Nou sorry maar dan word het - vind ik - veels te groot. Het stikt hier van de plaatsen waar bijna nooit gereageerd wordt, het al eeuwen stil ligt, het ontzettend op elkaar lijkt enz. Ja hartstikke leuk allemaal, maar als de kuddes dan óók nog gebieden krijgen, worden er op sommige plaatsen óók niet meer gereageerd... *ga ik weer vergelijken met die andere RPG* Dáár hebben sommige kuddes ook wel eigen plaatsen waar andere spelers die niet in die kudde zitten niet kunnen komen, maar daar hebben ze sowieso wel veel minder plaatsen waar leden kunnen reageren dan hier... (daardoor wordt er veel gereageerd en is het overal altijd zo'n beetje actief).

Kwam iemand ook met dat er een kudde is waar niet-leden ook mee mogen doen met de activiteiten? Nou dan vind ik eigenlijk dat er bij iedere kudde minstens één activiteit moet komen waar iedereen welkom is. Sommige kudde's zijn zó ontzettend klein dat het meer een 'clubje' dan een kudde is...

Overigens, als sommige gebieden niet weg kunnen, geef de kuddes die er nu zijn dan gewoon een paar plaatsen die van hún zijn... *gaat weer vergelijken met de andere RPG* Daar hebben ze sommige plaatsen die kuddes eigenlijk een soort van hebben 'opgeëist', maar het zijn nog altijd wél open gebieden zodat andere niet-leden er altijd kunenn reageren (zorgt ook weer voor leuke verhaallijnen trouwens). Zo komen ze opzich ook in contact met elkaar, 'leer' je meer over sommige kuddes en komen er vaker leden bij. En alles van díe RPG in vergelijking met DH, blijven kuddes daar een stuk langer leven dan hier (daar hebben ze trouwens ook ong. 5 kuddes en ongeveer evenveel spelers als hier dacht ik).

Maarre, hoe ging dat oude systeem ofzoiets dergelijks dan eigenlijk? ;3

Vrijwel hetzelfde als jij beschrijft.

Dus jij zegt eruit met die gebieden en kopieer volledig het systeem van het andere RPG? Ik vind dat Dream Horses inderdaad wat veel gebieden heeft, maar ik kan het niet storend noemen. Bovendien wordt er in elk deel echt wel gepost. Het lijkt weliswaar nu minder doordat ik er met de bezem doorheen ben gegaan, maar geloof me: Gepost wordt er wel. Dat is trouwens ook een hele andere discussie.

Een nieuwe kudde in het aanvraagtopic loslaten? Moet je toestemming krijgen om in het aanvraagtopic te posten? Nee, dank je de koekoek. Dan zijn spontane ideeën veel moeilijker te vinden. Je kan alles met regels doen, maar daar wordt niemand gelukkiger van. [Misschien die gozer uit de reclame van Nuon, maar owkee.]

Die zijn er ook. Ik weet uit mijn hoofd niet welke, maar er zijn zeker gebieden die geclaimt zijn waar paarden van en zonder kudde kunnen komen. Ik zou eens kijken of ik het lijstje ervan kan vinden waardoor er gebieden geroofd kunnen worden.

Daarnaast weet ik niet of vergelijken met Dream Horses iets is waar je helemaal van op aan kan. Dream Horses is één van de weinige RPG's die na twee jaar nog bestaat Wink

58Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:40

Visual

Visual
VIP

Nirvana schreef:Ik ben eigenlijk nog steeds voor het nieuwe systeem. Of het nou vriendjespolitiek is of niet; de léden moeten bij iemand in de kudde gaan zitten, en de keuze van die kudde heeft ook alles te maken met vriendjespolitiek.

Er zijn soms wel degelijk leden(zoals gloednieuwe) die echter gewoon de vriendjespolitiek achterwege houden Wink

Nirvana schreef:Het uitdagen heeft zijn doel echter een beetje voorbijgestreefd, omdat bepaalde kuddes iedere maand opnieuw werden uitgedaagd. Tsja, dat werkt natuurlijk niet... Bovendien krijg je als afgezette leider niet het gevoel dat je kudde wordt afgepakt, terwijl je 'even een tijdje druk was met school' of andere redenen; het kan als oneerlijk worden ervaren.

De meeste leiders moeten gewoon inzien: Ze zijn inactief. Als er anderen actiever zijn dan hen moeten ze dat gewoon accepteren op een volwassen manier.

Nirvana schreef:Dat heb je niet als de leden mogen stemmen. Bovendien: Iedereen wilde toch meer democratie? Was daardoor niet het hele stemsysteem w.b. het Team ingesteld? En nu stemt iedereen om die democratie weer in te leveren? Ik snap het niet meer :')

Volgens mij was het ingevoerd omdat leden ook de kans eens wilden krijgen een kudde te leiden :') Dieper ging het volgens mij niet xD Ik was niet voor het uitdagen iig dus ik kan die standpunten niet onderbouwen xD

Nirvana schreef:Maar het is zeker dat er iets moet veranderen. Het moet voordelen hebben om bij een bepaalde kudde te zitten. Je moet je als lid verbonden voelen, je moet je willen inzetten, je moet respect hebben naar de andere personen in de kudde (RL, dus qua RPG stijl oid) en je trots voelen dat je in die kudde zit. Maar om dat te verwezenlijken is een heel stuk moeilijker.

Agreed :3 Maar dat is ook het punt: Als de leider de hele tijd verandert: Wie voelt zich dan nog verbonden? Vussie stapte er ook direct uit toen Boots van de troon werd gestoten :')

Nirvana schreef:Ook merk ik dat veel mensen een 'bij-account' in een kudde stoppen; vervolgens zijn ze niet meer actief met dat account, dus ook niet bij die kudde. Terwijl als ik bijvoorbeeld naar Vengeance kijk; hij is één van mijn hoofdaccounts die ik wél actief hou, en zo blijft ook de Valkyrie actiever.

Het is soms ook niet leuk in een kudde te zitten: Constant moet je een gebied bewaken, je moet onderdanig zijn, respect hebben voor hogere rangen die je toch maar eens in de vier maanden te zien krijgt op een vergadering. Je kan niet zomaar je Alfa roepen voor je praatje. Je moet in verplichte topics verschijnen. Het is gewoon oersaai! Inspiratie wordt door de verplichte topics uit je gemarteld, om het zo maar te zeggen xD Bovendien hebben de meeste paarden niet echt een 'onderdanig' karakter, en de meeste RPG'ers ook niet: Daarom is het meestal niet echt een hoofd-acc. Je ziet andere RPG-personages praten over de overzoete leden van de goede kudde en de niet-slechte paarden van de slechte kudde.

Nirvana schreef:Het moet voordelen hebben voor leden om in een kudde te stappen. Ik denk niet dat dat veranderd als je het oude systeem weer invoert...

Uhuh :3 Maar over het laatste ben ik het niet eens. De kudde is voor een Alfa heel persoonlijk. De Alfa gaat voor je staan om je te beschermen. Geeft vergaderingen. Of is gewoon dood inactief XD Komt er een nieuwe: Wat voor karakter heeft deze? Staat deze je aan of niet? Nee? Ophoepelen uit die kudde.

Wat ik ook jammer vind is dat in de oude tijd met Cobrazarao etc: Iedereen was bang voor de gevreesde haast onoverwinnelijke Cobrazarao. Hij dwong iedereen respect af. Tegenwoordig kan iedereen tegen een Alfa de meest brutale woorden zeggen en meer dan schelden komt er niet van te pas.

Dan nog een puntje

Een Alfa is een Alfa in het wild, omdat deze sterker/slimmer is dan de rest.
Ik zou zeggen: Waarom kan de Alfa niet een beetje powerplayen? Dus niet heeeeeel overdreven van: Hij smeet m van de berg af. Maar wel dat deze ontzettend sterk/slim is en de klappen hard aankomen en sommige tactieken zo aan ziet komen *overdrijfoverdrijf*. De Alfa hoort het sterkste te zijn in een kudde, daarna de OnderAlfa, die de Alfa de hele tijd van de troon probeert te stoten(bij slechte kuddes bijvoorbeeld), en dan zie je de groeiende angst van de Alfa van: Ik word zwakker, de onderalfa sterker. Wat nu bijvoorbeeld xD Net zoals bij zo'n leeuw die z'n groep bij elkaar probeert te houden: Komt er een jongere sterkere leeuw wordt de oude verjaagd/gedood en is er een nieuwe aan de troon. Toch?

59Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:42

Nanami

Nanami

Ik vindt dat we niet te veel gebieden hebben, er moet genoeg keuze zijn. En het bos en de Taiga zijn verschillend ~ c:

Misschien dat er één gebied is van je kudde die alle andere kudde's kunnen zien en die betreden, dan kunnen bijvoorbeeld paarden met de rang 'Wachter'(*kugh*) de paarden van de andere kudde die dat gebied betreden aanvallen :')

Ik denk dat dat leuker is dan een gebied van DH zelf te pakken en die te gaan verdedigen. Anders wil je bijv naar de Rivier en wordt je aangevallen terwijl je gewoon rustig wou RPG'en.

I know, wat onduidelijk maar hopelijk snappen jullie 'm :')

60Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 2:49

Nar

Nar
Moderator

Nirvana schreef:Ik ben eigenlijk nog steeds voor het nieuwe systeem. Of het nou vriendjespolitiek is of niet; de léden moeten bij iemand in de kudde gaan zitten, en de keuze van die kudde heeft ook alles te maken met vriendjespolitiek. Het uitdagen heeft zijn doel echter een beetje voorbijgestreefd, omdat bepaalde kuddes iedere maand opnieuw werden uitgedaagt. Tsja, dat werkt natuurlijk niet... Bovendien krijg je als afgezette leider niet het gevoel dat je kudde wordt afgepakt, terwijl je 'even een tijdje druk was met school' of andere redenen; het kan als oneerlijk worden ervaren. Dat heb je niet als de leden mogen stemmen. Bovendien: Iedereen wilde toch meer democratie? Was daardoor niet het hele stemsysteem w.b. het Team ingesteld? En nu stemt iedereen om die democratie weer in te leveren? Ik snap het niet meer :')

Ik moet zeggen dat ik het inderdaad apart vind dat iedereen eerst democratie de hemel in juichte en vervolgens de grond in boort Kuddes - Pagina 3 11631

Maar kan het niet in combinatie? Elke kudde is eenmaal opgebrand, dat is gebleken. Kan het niet zo zijn dat de leden wel uit kunnen dagen en eventueel aanvragen plaatsen en zodra het team merkt dat het toch niets meer wordt, er een andere kudde voor in de plaats wordt gezet. Zoals gebeurd is met de Fire Flame.

De meeste leiders moeten gewoon inzien: Ze zijn inactief. Als er anderen actiever zijn dan hen moeten ze dat gewoon accepteren op een volwassen manier.

Hmm. Ik zie de discussies alweer terug komen dat ik knokte voor wat toen mijn kudde was, dus nee, ik denk niet dat mensen dat zo snel doen. Een kudde is iets waar je niet snel aan komt dus waardoor men snel geïrriteerd raakt als het afgepakt wordt. Wellicht ben jij o zo verstandig en wijs, maar ik zou dan, als het mij niet van te voren gezegd wordt, pissig worden. Ik had er wat aan kunnen doen.

Het is soms ook niet leuk in een kudde te zitten: Constant moet je een gebied bewaken, je moet onderdanig zijn, respect hebben voor hogere rangen die je toch maar eens in de vier maanden te zien krijgt op een vergadering. Je kan niet zomaar je Alfa roepen voor je praatje. Je moet in verplichte topics verschijnen. Het is gewoon oersaai! Inspiratie wordt door de verplichte topics uit je gemarteld, om het zo maar te zeggen xD Bovendien hebben de meeste paarden niet echt een 'onderdanig' karakter, en de meeste RPG'ers ook niet: Daarom is het meestal niet echt een hoofd-acc. Je ziet andere RPG-personages praten over de overzoete leden van de goede kudde en de niet-slechte paarden van de slechte kudde.

Daar moet ik je helaas geen gelijk in geven Visual. Eva zit met Vengeance in een kudde, maar die is beslist niet onderdanig te noemen. Kyanos? Evenmin. Dus nee, dit vind ik echte nonsens. Als je geen inspiratie hebt, raad ik je aan niet te gaan schrijven en wachten. Inspiratie wordt afgedwongen zeg je dus nu, maar dat is écht onzin. JIJ kiest ervoor om op dat en dat tijdstip te posten. Als je geen inspi hebt, kan je netjes de leider PB-en en anders moet je niet miepen. :')

Wat ik ook jammer vind is dat in de oude tijd met Cobrazarao etc: Iedereen was bang voor de gevreesde haast onoverwinnelijke Cobrazarao. Hij dwong iedereen respect af. Tegenwoordig kan iedereen tegen een Alfa de meest brutale woorden zeggen en meer dan schelden komt er niet van te pas.

Goed. Deina, Fawn, ik wil een topic met jullie.

Een Alfa is een Alfa in het wild, omdat deze sterker/slimmer is dan de rest.
Ik zou zeggen: Waarom kan de Alfa niet een beetje powerplayen? Dus niet heeeeeel overdreven van: Hij smeet m van de berg af. Maar wel dat deze ontzettend sterk/slim is en de klappen hard aankomen en sommige tactieken zo aan ziet komen *overdrijfoverdrijf*. De Alfa hoort het sterkste te zijn in een kudde, daarna de OnderAlfa, die de Alfa de hele tijd van de troon probeert te stoten(bij slechte kuddes bijvoorbeeld), en dan zie je de groeiende angst van de Alfa van: Ik word zwakker, de onderalfa sterker. Wat nu bijvoorbeeld xD Net zoals bij zo'n leeuw die z'n groep bij elkaar probeert te houden: Komt er een jongere sterkere leeuw wordt de oude verjaagd/gedood en is er een nieuwe aan de troon. Toch?

Heb je niet opgemerkt dat Dream Horses zo verschrikkelijk realistisch is dat het de encyclopedie in kan? Nee?

Dat is echt nonsens, want dan zou Sultan de sterkste zijn terwijl die echt gewoon een tenger arabiertje is. clown

Ik denk dat dat leuker is dan een gebied van DH zelf te pakken en die te gaan verdedigen. Anders wil je bijv naar de Rivier en wordt je aangevallen terwijl je gewoon rustig wou RPG'en.

Die zijn er!

61Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 3:00

Magnifico

Magnifico
Administrator

Maar kan het niet in combinatie? Elke kudde is eenmaal opgebrand, dat is gebleken. Kan het niet zo zijn dat de leden wel uit kunnen dagen en eventueel aanvragen plaatsen en zodra het team merkt dat het toch niets meer wordt, er een andere kudde voor in de plaats wordt gezet. Zoals gebeurd is met de Fire Flame.

Dat vind ik nu het beste idee. Ik zal zeggen, de QS is gewoon heel inactief. Curlin komt niet meer, en Mischa plant nu de activiteiten. Ik zou het geen wonder vinden dat Mischa de kudde binnenkort uitdaagt, en waarschijnlijk krijgt Mischa deze dan omdat Curlin niet actief is. En dan heb je dit van het overnemen probleem weer. Pearl, Lucardi, Curlin, Mischa, en voorafgaand is er vast ook meer gebeurd, maar dat kan goed zijn. Ik ben hier niet lang, en vanaf het begin dat ik hier was waren de kuddes inactief. Het is denk ik het beste om een mengeling te maken, je kunt kuddes nog overnemen. Maar als een kudde té afgezaagd is, té inactief, té saai geworden, deze door het team word verwijdert en er een nieuwe kudde voor in de plaats komt. Die kan dan een nieuw gebied veroveren. Maar om verhaallijnen te houden, of bijvoorbeeld een plot, of wat dan ook, of gewoon zomaar plots, kunnen de kuddes op rooftocht gaan, en alle gebieden gaan veroveren of zoiets dergelijks. Weet ik veel, dat kuddes gewoon echt gaan vechten om een gebied en deze gaan beschermen. En dan krijg je misschien weer een plot en/of verhaallijn ontstaan dat er drie landen komen. De goede, slechte en neutrale, weet ik het. De leiders moeten hun hersenen aanzetten en een verhaallijn bedenken en die stiekem in hun kuddetopic uitwerken. Weet ík veel.

Maar ik denk dat het zonder het uitdagen weer word gediscussieerd. We kunnen gewoon het oude en het nieuwe samensmelten en dat dan in te voeren. Want zoals ik al eerder zei [met Kay], ik denk dat mensen zich gewoon niet meer in het aanvraag topic durven te vertonen. Want er komen tóch geen nieuwe kuddes.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

62Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 3:04

Mischa

Mischa
VIP

Magnifico schreef:

Dat vind ik nu het beste idee. Ik zal zeggen, de QS is gewoon heel inactief. Curlin komt niet meer, en Mischa plant nu de activiteiten. Ik zou het geen wonder vinden dat Mischa de kudde binnenkort uitdaagt, en waarschijnlijk krijgt Mischa deze dan omdat Curlin niet actief is. En dan heb je dit van het overnemen probleem weer. Pearl, Lucardi, Curlin, Mischa, en voorafgaand is er vast ook meer gebeurd, maar dat kan goed zijn.

Ik wil de kudde graag een nieuwe kans geven en heb ook zo mijn plannen C: You will see~

63Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 3:57

Pearl

Pearl
Moderator

Waarom wordt deze discussie precies gehouden als ik er even op uit ben? :'D

Ik heb alles doorgelezen en ben het met sommige punten van bepaalde leden eens, en met sommigen niet. De opmerkingen waarmee ik het niet eens was is dan ook al op ingegaan, waardoor ik daar verder niet op in ga.

Het oude systeem lijkt mij een prima plan. Het spel wordt hierdoor ook een stuk leuker. Zo is er altijd de kans dat jij het persoon krijgt die eventueel de nieuwe kudde kan krijgen, waardoor dit ook weer een eventuele motivatie voor de spelers kan zijn. Ook ben ik er bijna zeker van dat dit absoluut gaat werken. Als een gewoon compleet inzakt, dat er dan eventueel plaats kom voor een nieuwe. En inderdaad - zoals Rain zei - zijn wij geen personen die aan vriendjespolitiek doen waardoor er eerlijk een nieuwe kudde en bijbehorende leider gekozen kan worden.

Hierdoor kunnen we er vrijwel zeker van zijn dat de drie gebieden die aangenomen zijn om te verdedigen als kudde ook weer wat in leven bloeit. Als de kuddes actief zijn, állemaal - in elk geval zo veel als er eventueel mogelijk is - is dit ook een leuke toevoeging waardoor het spel nog leuker wordt. Niet ingewikkeld, maar simpelweg uitdagender. Als de kuddes actief zijn is dit iets waardoor het ook nog een extra leuke toevoeging is om bij een kudde te komen. Buiten activiteiten om kun je ook je eigen gebied verdedigen, laten zien waarom er überhaupt kuddes zijn. Om een groep te zijn, om eventueel naar iets te streven, om actief te zijn met paarden die zo nu en dan in zijn voor een acitiviteit.

Ja, soms héb je even geen tijd voor je kudde, of soms kán je even niet online komen. Volkomen logisch, iedereen heeft een apart leven en kan niet 24 / 7 tijd in DH stoppen. Maar dat hoeft ook niet, dat is niet nodig. Wel is het nodig om als leider überhaupt zin te hebben om met een kudde bezig te zijn, zin te hebben om te reageren op paarden, zin hebben om activiteiten te organiseren of weer een nieuw idee dat je kudde weer bijzonder / actiever kan maken.
Daar heeft iedereen tijd voor, anders heb je ook geen kudde. En waarom leidt je dan sowieso een kudde?

Maar door de uitdagingen gebeuren er soms dingen die eigenlijk niet zo goed zijn. Heel veel hebben geen inzien van het feit of dat wel het juiste persoon is om zoiets te doen. Niet altijd, helemaal niet, maar vaak wel. Dan veranderd het regelrecht in duigen. Terwijl er zo iets beters uit had kunnen komen als een ander iemand het had gedaan. Die wel tijd heeft en er wel ogen voor heeft.

http://www.dreamhorses.biz

64Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 4:36

Rain

Rain
Administrator

Oké, hier even mijn mening tot nu toe.
Er is geen nieuwe kudde nodig als de huidige kudde actief en origineel is, toch? Die activiteit krijg je alleen door stabiliteit en ritme. Als elke maand de kudde een andere leider heeft, dan kan er niks opgebouwd worden. Ik zou dus zeggen: Geen uitdagingen meer. In die zin: Ik vind dit een strakker plan, en realistischer. In een kudde in het wild zal de leider ook alleen worden uitgedaagd als deze slapper is dan de uitdager, dus als de uitdager een kans maakt. We moeten meer stabiliteit in DH creëren. Mijn plan is om de kudde aanvragen weer te openen. Wanneer het team acht dat een kudde inactief is geworden zullen we alle kudde aanvragen bekijken. Degene waarvan wij denken dat ze voldoen aan het beeld van een goede, stabiele en actieve kudde leider komt in aanmerking. Dan wordt er een topic geopend bij de kudde waarin de leden kunnen stemmen op een nieuwe kudde. In feite worden de kuddes dus niet meer overgenomen, maar wordt er gestemd op kandidaten door de leden. Even op een rijtje:
-Kudde is inactief
-Kudde aanvragen worden doorzocht op kandidaten
-Kandidaten worden in een poll verwerkt
-Leden kunnen stemmen
-Nieuwe kudde wordt gestart

In dit geval heeft het team invloed op de uiteindelijke keuze, de leden kunnen stemmen, en elke leider heeft een eerlijke kans.

___

Ik vind dat er regels moeten komen die omschrijven wanneer een kudde/leider als inactief moet worden beschouwd. Dus bijvoorbeeld:
-De leider heeft 5 dagen land niks gepost in de RPG
-De leider is 5 dagen niet online geweest
-Er zijn minder dan 5 actieve leden(Met uitzondering van de opstart periode)

Zo kan er sneller worden ingegrepen.

___

Kuddes moeten vijandig naar elkaar worden. Ookal zijn beide bijvoorbeeld goed. Territorium is territorium. Ze hoeven elkaar niet te doden, maar -op uitzonderingen na- zouden ze elkaar niet mogen. Zo kunnen er ook ruzies ontstaan in de RPG, leuk voor verhaallijnen.

___

De kuddes moeten aantrekkelijker worden: Meer groeikansen, meer rangen. Ik wil één verplichte(Als in, verplicht voor de leider om deze te starten) activiteit per kudde per 2 weken. De kuddes moeten origineel worden, en elke kudde moet zich kunnen onderscheiden. Bijvoorbeeld eentje die zich focust op het opleiden van paarden die aanvallen, andere die paarden opleiden om zich te verdedigen, een kudde die zich focust op respect en rangen, een kudde die zich focust op een soort 'familie' gevoel. Kuddes moeten niet meer puur en alleen ingedeeld worden op goed/slecht/neutraal maar elke kudde moet zich kunnen onderscheiden en de leden iets kunnen bieden!

65Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 4:48

Fawn

Fawn

Rain schreef:Oké, hier even mijn mening tot nu toe.
Er is geen nieuwe kudde nodig als de huidige kudde actief en origineel is, toch? Die activiteit krijg je alleen door stabiliteit en ritme. Als elke maand de kudde een andere leider heeft, dan kan er niks opgebouwd worden. Ik zou dus zeggen: Geen uitdagingen meer. In die zin: Ik vind dit een strakker plan, en realistischer. In een kudde in het wild zal de leider ook alleen worden uitgedaagd als deze slapper is dan de uitdager, dus als de uitdager een kans maakt. We moeten meer stabiliteit in DH creëren. Mijn plan is om de kudde aanvragen weer te openen. Wanneer het team acht dat een kudde inactief is geworden zullen we alle kudde aanvragen bekijken. Degene waarvan wij denken dat ze voldoen aan het beeld van een goede, stabiele en actieve kudde leider komt in aanmerking. Dan wordt er een topic geopend bij de kudde waarin de leden kunnen stemmen op een nieuwe kudde. In feite worden de kuddes dus niet meer overgenomen, maar wordt er gestemd op kandidaten door de leden. Even op een rijtje:
-Kudde is inactief
-Kudde aanvragen worden doorzocht op kandidaten
-Kandidaten worden in een poll verwerkt
-Leden kunnen stemmen
-Nieuwe kudde wordt gestart

In dit geval heeft het team invloed op de uiteindelijke keuze, de leden kunnen stemmen, en elke leider heeft een eerlijke kans.

___

Ik vind dat er regels moeten komen die omschrijven wanneer een kudde/leider als inactief moet worden beschouwd. Dus bijvoorbeeld:
-De leider heeft 5 dagen land niks gepost in de RPG
-De leider is 5 dagen niet online geweest
-Er zijn minder dan 5 actieve leden(Met uitzondering van de opstart periode)

Zo kan er sneller worden ingegrepen.

___

Kuddes moeten vijandig naar elkaar worden. Ookal zijn beide bijvoorbeeld goed. Territorium is territorium. Ze hoeven elkaar niet te doden, maar -op uitzonderingen na- zouden ze elkaar niet mogen. Zo kunnen er ook ruzies ontstaan in de RPG, leuk voor verhaallijnen.

___

De kuddes moeten aantrekkelijker worden: Meer groeikansen, meer rangen. Ik wil één verplichte(Als in, verplicht voor de leider om deze te starten) activiteit per kudde per 2 weken. De kuddes moeten origineel worden, en elke kudde moet zich kunnen onderscheiden. Bijvoorbeeld eentje die zich focust op het opleiden van paarden die aanvallen, andere die paarden opleiden om zich te verdedigen, een kudde die zich focust op respect en rangen, een kudde die zich focust op een soort 'familie' gevoel. Kuddes moeten niet meer puur en alleen ingedeeld worden op goed/slecht/neutraal maar elke kudde moet zich kunnen onderscheiden en de leden iets kunnen bieden!

Ik ben het grotendeels met je eens, behalve dit laatste stukje wat er voor mij op een negatieve manier toch uitspringt. Dus door zich op verschillende punten te richten kunnen kuddes zich onderscheiden... Hmm, nee. Dat zou betekenen dat bijvoorbeeld de slechte kuddes elkaar nódig zouden hebben omdat de één beter vecht en de ander beter verdedigd. Ook betekent dat dat je op dat gebied geen onderscheid meer kan maken in de kudde zélf. Ik snap dat dit een voorbeeld is, maar ik zie niet voor me hoe iets soortgelijks gebeurt. Een kudde moet zich onderscheiden op ínhoud, wat voor knollen er in zitten, wat ze kunnen, waar ze vandaan komen.

En nu ga ik even kijken wat ik van de rest vind. :') Momentje.

66Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 4:51

Rain

Rain
Administrator

@Fawn, dat bedoelde ik ook, precies zoals je het zelf net uitlegt. In feite gewoon dat de kuddes origineler worden, en meer te bieden hebben.

67Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:01

Fawn

Fawn

En nóoooog ieéets... <- *knijper stemmetje*

Rain schreef:Ik wil één verplichte(Als in, verplicht voor de leider om deze te starten) activiteit per kudde per 2 weken.
De activiteit/mini-verhaallijn van de Valkyrie is al iets van anderhalve maand bezig. (niet dat er 100 reacties zijn, maar goed.) :') Dat zou betekenen dat we heel wat activiteiten krijgen om in te posten, wat weer leid tot, eh... overkill. :'D

Laatst aangepast door Fawn op zo 30 okt - 5:04; in totaal 1 keer bewerkt

68Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:03

Rain

Rain
Administrator

Zolang deze activiteit actief is maakt dat toch niks uit? Zolang er maar tenminste één activiteit is geweest in die twee weken. Dus als die al anderhalve maand duurt is dat alleen maar goed. Met die regel wil ik gewoon 'hier melden' topics vermijden. Leven in de brouwerij.

69Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:07

Deina

Deina
VIP

Ik vind alles goed Rain.. Maar ik heb dan weer één probleem.
Je zegt een activiteit per 2 weken..

Sommigen reageren een tijd niet en het duurde langer dan twee weken ><
Ook al waren de leden actief..

70Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:13

Rain

Rain
Administrator

Het doel van deze aanpassingen is juist dat de leden weer actief worden. Is een lid niet actief? Dan knikker je hem toch gewoon eruit. Beschouw deze activiteiten ook meteen als zo'n meldtopic.

71Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:19

Deina

Deina
VIP

Hm.. Dat word voor mijn kudde dan geen oplossing ><
Behalve als ze de regels lezen en wel posten :'D

72Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:22

Nar

Nar
Moderator

Deina schreef:Hm.. Dat word voor mijn kudde dan geen oplossing ><
Behalve als ze de regels lezen en wel posten :'D
\

Jeumig :')

Ik krijg steeds meer het idee dat jij gewoon een reden zoekt om een eigen kudde te beginnen.

Claudia heeft een fantastisch idee neergezet. Ja, misschien valt er op sommige punten dan wel winst te halen, maar ik denk dat niemand aan "Daar kan ik toch niets mee" wat heeft :')

73Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:24

Rain

Rain
Administrator

@Deina, Met zo'n instelling kom je er inderdaad niet...

74Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:29

Deina

Deina
VIP

Ik hoef geen nieuwe kudde?
Het is gewoon zo..

75Kuddes - Pagina 3 Empty Re: Kuddes zo 30 okt - 5:32

Amiya

Amiya
Administrator

Laten we hier geen discussie van maken maar bij het échte probleem/oplossing blijven.

Ik ben er ook voor, maar ik begrijp, zoals Nirvana eerder al had gezegd, nog steeds niet helemaal of de leden dit wel willen als ze hun democratie dan gedeeltelijk kwijtraken? Ik wil jullie er namelijk ook weer wel aan laten herinneren dat wij dus wél écht aan jullie belangen denken en wat jullie willen. We zullen sowieso altijd rekening met jullie houden.

Laatst aangepast door Amiya op zo 30 okt - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 4]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum: