Waarom was dat eigenlijk ermee opgehouden?
[/quote]
Dat vroeg ik me dus ook af :3 dat maakte het zo spannend ;3
[/quote]
Dat vroeg ik me dus ook af :3 dat maakte het zo spannend ;3
Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4
Visual schreef:Waarom was dat eigenlijk ermee opgehouden?
Coktail schreef:Oké, ik ben even te lui om alles door te lezen. Dus forgive me als ik iets zeg dat niet echt toepasselijk is of waar al uitgebreid over gediscussiëerd is
Om het maar even plat te zeggen, vind ik dat de kuddes maar vooral het kuddeleven [dus buiten teut topics, activiteiten etc. om] voor paarden redelijk saai is geworden in sommige aspecten, bijvoorbeeld, wat doe je eigenlijk met je rang in de kudde wanneer je anderen tegenkomt, waardoor wordt het RPG'en hiermee leuker? De ene kudde iets meer dan de andere, pardon me en no offense.
Nu komt de grote Kauwgompjes theorie des Coktails.
- Spoiler:
Een nieuwe kudde is een nieuw kauwgompje. Dan heb je dus weer even het lekkere, frisse smaakje van het nieuwe kauwgompje. Maar O3o Hoe lang duurt het voordat het kauwgompje weer taai en oud wordt, en de smaak eruit gaat? En dan kun je natuurlijk wel weer een nieuw kauwgompje erbij doen, máár die raakt de smaak ook weer kwijt, etc. etc. etc. En ondertussen raak je alle kauwgompjes zat en spuug je ze weer uit. Wij zitten momenteel met een klomp taaie kauwgom in onze mond :c
Zo zit er dus eigenlijk geen vooruitgang in. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een duurder/van betere kwaliteit kauwgompjesmerk te kopen, gegarandeerd langer smaak Hiermee bedoel ik dat inplaats van meer/vervangende kudde's erbij te gooien, je de kudde ook gedetailleerder en aantrekkelijker kunt maken =D Ik vond dat toen algemene gebieden overgenomen konden worden, gebieden voor elke kudde, en je je in 'vijandig' gebied kon geven, dat meer spanning etc. in de RPG gaf. Waarom was dat eigenlijk ermee opgehouden?
Ik bedoel, misschien dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat alle goodiebags perse vrienden moeten zijn met elkaar, maar dat zij óók op hun territorium letten, en dat het niet alleen maar het albekende slecht vs goed maar ook goed vs goed kan worden?
Nogmaals, dit is nogal plat op z'n bek als je snapt wat ik bedoel, en waarschijnlijk zeg ik hier alles ook niet helemaal kloppend en zijn er genoeg mensen die het er niet mee eens zijn. Just tell me.
Het was serieus niet de bedoeling dat dit zo lang werd..O-o
Djinn schreef:Mm, laat ik dan ook maar even mijn mening erin gooien (nee ik heb láng dit hele topic niet doorgelezen dus sorry als dit al gezegd is).
Ikzelf vergelijk DH altijd met een andere RPG die ik een tijdje gespeeld had (na DH is dat de tweede RPG die ik kende). Wat hier in vergelijking met daar hier totaal anders gaat, is dat op die RPG (ik ga geen naam noemen ;3) kuddes uit elkaar vallen wanneer er niet genoeg activiteit is, en daarvoor komt dan weer een totaal nieuwe kudde voor in de plaats. Leden worden onactief, zijn geen activiteiten zelf meer enz. = mods verwijderen de kudde en laten een nieuwe kudde van kudde-aanvraagtopic toe (overigens soms verwijderen de mods al zo snel een kudde dat de meeste leden van die kudde proberen die kudde dan weer te hervormen en dat zorgt voor hele leuke verhaallijnen in het spel zelf!).
Overigens vind ik ook dat hier in DH het stikt van de onnodige plaatsen; en voor zover ik weet krijgen hier kuddes ook nog eigen plaatsen? Nou sorry maar dan word het - vind ik - veels te groot. Het stikt hier van de plaatsen waar bijna nooit gereageerd wordt, het al eeuwen stil ligt, het ontzettend op elkaar lijkt enz. Ja hartstikke leuk allemaal, maar als de kuddes dan óók nog gebieden krijgen, worden er op sommige plaatsen óók niet meer gereageerd... *ga ik weer vergelijken met die andere RPG* Dáár hebben sommige kuddes ook wel eigen plaatsen waar andere spelers die niet in die kudde zitten niet kunnen komen, maar daar hebben ze sowieso wel veel minder plaatsen waar leden kunnen reageren dan hier... (daardoor wordt er veel gereageerd en is het overal altijd zo'n beetje actief).
Kwam iemand ook met dat er een kudde is waar niet-leden ook mee mogen doen met de activiteiten? Nou dan vind ik eigenlijk dat er bij iedere kudde minstens één activiteit moet komen waar iedereen welkom is. Sommige kudde's zijn zó ontzettend klein dat het meer een 'clubje' dan een kudde is...
Overigens, als sommige gebieden niet weg kunnen, geef de kuddes die er nu zijn dan gewoon een paar plaatsen die van hún zijn... *gaat weer vergelijken met de andere RPG* Daar hebben ze sommige plaatsen die kuddes eigenlijk een soort van hebben 'opgeëist', maar het zijn nog altijd wél open gebieden zodat andere niet-leden er altijd kunenn reageren (zorgt ook weer voor leuke verhaallijnen trouwens). Zo komen ze opzich ook in contact met elkaar, 'leer' je meer over sommige kuddes en komen er vaker leden bij. En alles van díe RPG in vergelijking met DH, blijven kuddes daar een stuk langer leven dan hier (daar hebben ze trouwens ook ong. 5 kuddes en ongeveer evenveel spelers als hier dacht ik).
Maarre, hoe ging dat oude systeem ofzoiets dergelijks dan eigenlijk? ;3
Nirvana schreef:Ik ben eigenlijk nog steeds voor het nieuwe systeem. Of het nou vriendjespolitiek is of niet; de léden moeten bij iemand in de kudde gaan zitten, en de keuze van die kudde heeft ook alles te maken met vriendjespolitiek.
Nirvana schreef:Het uitdagen heeft zijn doel echter een beetje voorbijgestreefd, omdat bepaalde kuddes iedere maand opnieuw werden uitgedaagd. Tsja, dat werkt natuurlijk niet... Bovendien krijg je als afgezette leider niet het gevoel dat je kudde wordt afgepakt, terwijl je 'even een tijdje druk was met school' of andere redenen; het kan als oneerlijk worden ervaren.
Nirvana schreef:Dat heb je niet als de leden mogen stemmen. Bovendien: Iedereen wilde toch meer democratie? Was daardoor niet het hele stemsysteem w.b. het Team ingesteld? En nu stemt iedereen om die democratie weer in te leveren? Ik snap het niet meer :')
Nirvana schreef:Maar het is zeker dat er iets moet veranderen. Het moet voordelen hebben om bij een bepaalde kudde te zitten. Je moet je als lid verbonden voelen, je moet je willen inzetten, je moet respect hebben naar de andere personen in de kudde (RL, dus qua RPG stijl oid) en je trots voelen dat je in die kudde zit. Maar om dat te verwezenlijken is een heel stuk moeilijker.
Nirvana schreef:Ook merk ik dat veel mensen een 'bij-account' in een kudde stoppen; vervolgens zijn ze niet meer actief met dat account, dus ook niet bij die kudde. Terwijl als ik bijvoorbeeld naar Vengeance kijk; hij is één van mijn hoofdaccounts die ik wél actief hou, en zo blijft ook de Valkyrie actiever.
Nirvana schreef:Het moet voordelen hebben voor leden om in een kudde te stappen. Ik denk niet dat dat veranderd als je het oude systeem weer invoert...
Nirvana schreef:Ik ben eigenlijk nog steeds voor het nieuwe systeem. Of het nou vriendjespolitiek is of niet; de léden moeten bij iemand in de kudde gaan zitten, en de keuze van die kudde heeft ook alles te maken met vriendjespolitiek. Het uitdagen heeft zijn doel echter een beetje voorbijgestreefd, omdat bepaalde kuddes iedere maand opnieuw werden uitgedaagt. Tsja, dat werkt natuurlijk niet... Bovendien krijg je als afgezette leider niet het gevoel dat je kudde wordt afgepakt, terwijl je 'even een tijdje druk was met school' of andere redenen; het kan als oneerlijk worden ervaren. Dat heb je niet als de leden mogen stemmen. Bovendien: Iedereen wilde toch meer democratie? Was daardoor niet het hele stemsysteem w.b. het Team ingesteld? En nu stemt iedereen om die democratie weer in te leveren? Ik snap het niet meer :')
De meeste leiders moeten gewoon inzien: Ze zijn inactief. Als er anderen actiever zijn dan hen moeten ze dat gewoon accepteren op een volwassen manier.
Het is soms ook niet leuk in een kudde te zitten: Constant moet je een gebied bewaken, je moet onderdanig zijn, respect hebben voor hogere rangen die je toch maar eens in de vier maanden te zien krijgt op een vergadering. Je kan niet zomaar je Alfa roepen voor je praatje. Je moet in verplichte topics verschijnen. Het is gewoon oersaai! Inspiratie wordt door de verplichte topics uit je gemarteld, om het zo maar te zeggen xD Bovendien hebben de meeste paarden niet echt een 'onderdanig' karakter, en de meeste RPG'ers ook niet: Daarom is het meestal niet echt een hoofd-acc. Je ziet andere RPG-personages praten over de overzoete leden van de goede kudde en de niet-slechte paarden van de slechte kudde.
Wat ik ook jammer vind is dat in de oude tijd met Cobrazarao etc: Iedereen was bang voor de gevreesde haast onoverwinnelijke Cobrazarao. Hij dwong iedereen respect af. Tegenwoordig kan iedereen tegen een Alfa de meest brutale woorden zeggen en meer dan schelden komt er niet van te pas.
Een Alfa is een Alfa in het wild, omdat deze sterker/slimmer is dan de rest.
Ik zou zeggen: Waarom kan de Alfa niet een beetje powerplayen? Dus niet heeeeeel overdreven van: Hij smeet m van de berg af. Maar wel dat deze ontzettend sterk/slim is en de klappen hard aankomen en sommige tactieken zo aan ziet komen *overdrijfoverdrijf*. De Alfa hoort het sterkste te zijn in een kudde, daarna de OnderAlfa, die de Alfa de hele tijd van de troon probeert te stoten(bij slechte kuddes bijvoorbeeld), en dan zie je de groeiende angst van de Alfa van: Ik word zwakker, de onderalfa sterker. Wat nu bijvoorbeeld xD Net zoals bij zo'n leeuw die z'n groep bij elkaar probeert te houden: Komt er een jongere sterkere leeuw wordt de oude verjaagd/gedood en is er een nieuwe aan de troon. Toch?
Ik denk dat dat leuker is dan een gebied van DH zelf te pakken en die te gaan verdedigen. Anders wil je bijv naar de Rivier en wordt je aangevallen terwijl je gewoon rustig wou RPG'en.
Maar kan het niet in combinatie? Elke kudde is eenmaal opgebrand, dat is gebleken. Kan het niet zo zijn dat de leden wel uit kunnen dagen en eventueel aanvragen plaatsen en zodra het team merkt dat het toch niets meer wordt, er een andere kudde voor in de plaats wordt gezet. Zoals gebeurd is met de Fire Flame.
Magnifico schreef:
Dat vind ik nu het beste idee. Ik zal zeggen, de QS is gewoon heel inactief. Curlin komt niet meer, en Mischa plant nu de activiteiten. Ik zou het geen wonder vinden dat Mischa de kudde binnenkort uitdaagt, en waarschijnlijk krijgt Mischa deze dan omdat Curlin niet actief is. En dan heb je dit van het overnemen probleem weer. Pearl, Lucardi, Curlin, Mischa, en voorafgaand is er vast ook meer gebeurd, maar dat kan goed zijn.
Rain schreef:Oké, hier even mijn mening tot nu toe.
Er is geen nieuwe kudde nodig als de huidige kudde actief en origineel is, toch? Die activiteit krijg je alleen door stabiliteit en ritme. Als elke maand de kudde een andere leider heeft, dan kan er niks opgebouwd worden. Ik zou dus zeggen: Geen uitdagingen meer. In die zin: Ik vind dit een strakker plan, en realistischer. In een kudde in het wild zal de leider ook alleen worden uitgedaagd als deze slapper is dan de uitdager, dus als de uitdager een kans maakt. We moeten meer stabiliteit in DH creëren. Mijn plan is om de kudde aanvragen weer te openen. Wanneer het team acht dat een kudde inactief is geworden zullen we alle kudde aanvragen bekijken. Degene waarvan wij denken dat ze voldoen aan het beeld van een goede, stabiele en actieve kudde leider komt in aanmerking. Dan wordt er een topic geopend bij de kudde waarin de leden kunnen stemmen op een nieuwe kudde. In feite worden de kuddes dus niet meer overgenomen, maar wordt er gestemd op kandidaten door de leden. Even op een rijtje:
-Kudde is inactief
-Kudde aanvragen worden doorzocht op kandidaten
-Kandidaten worden in een poll verwerkt
-Leden kunnen stemmen
-Nieuwe kudde wordt gestart
In dit geval heeft het team invloed op de uiteindelijke keuze, de leden kunnen stemmen, en elke leider heeft een eerlijke kans.
___
Ik vind dat er regels moeten komen die omschrijven wanneer een kudde/leider als inactief moet worden beschouwd. Dus bijvoorbeeld:
-De leider heeft 5 dagen land niks gepost in de RPG
-De leider is 5 dagen niet online geweest
-Er zijn minder dan 5 actieve leden(Met uitzondering van de opstart periode)
Zo kan er sneller worden ingegrepen.
___
Kuddes moeten vijandig naar elkaar worden. Ookal zijn beide bijvoorbeeld goed. Territorium is territorium. Ze hoeven elkaar niet te doden, maar -op uitzonderingen na- zouden ze elkaar niet mogen. Zo kunnen er ook ruzies ontstaan in de RPG, leuk voor verhaallijnen.
___
De kuddes moeten aantrekkelijker worden: Meer groeikansen, meer rangen. Ik wil één verplichte(Als in, verplicht voor de leider om deze te starten) activiteit per kudde per 2 weken. De kuddes moeten origineel worden, en elke kudde moet zich kunnen onderscheiden. Bijvoorbeeld eentje die zich focust op het opleiden van paarden die aanvallen, andere die paarden opleiden om zich te verdedigen, een kudde die zich focust op respect en rangen, een kudde die zich focust op een soort 'familie' gevoel. Kuddes moeten niet meer puur en alleen ingedeeld worden op goed/slecht/neutraal maar elke kudde moet zich kunnen onderscheiden en de leden iets kunnen bieden!
De activiteit/mini-verhaallijn van de Valkyrie is al iets van anderhalve maand bezig. (niet dat er 100 reacties zijn, maar goed.) :') Dat zou betekenen dat we heel wat activiteiten krijgen om in te posten, wat weer leid tot, eh... overkill. :'DRain schreef:Ik wil één verplichte(Als in, verplicht voor de leider om deze te starten) activiteit per kudde per 2 weken.
Laatst aangepast door Fawn op zo 30 okt - 5:04; in totaal 1 keer bewerkt
\Deina schreef:Hm.. Dat word voor mijn kudde dan geen oplossing ><
Behalve als ze de regels lezen en wel posten :'D
Laatst aangepast door Amiya op zo 30 okt - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4
» A L G E M E E N » Overleg » Discussies » Kuddes
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum: