Warme zonnestralen schenen krachtig op de warme gevlekte vacht van Saronse. Tevreden stond Saronse te grazen. Lang gras uitgestrekt over heel het vallei. Het was heel vroeg in de ochtend. Het gras was nog lekker nat van het dauw. Dat smaakte hem het meest dan droog gras. Sommigen plaatsen was het gras kapot geschroeid door de hitte. Maar Saronse wist de beste graas plaatsen. Waar het gras vaak vochtig stond en veel in de schaduw zat. Af en toe hief Saronse zijn hoofd op om de omgeving te bestuderen. Vogels zongen al tevreden. Af en toe zag hij eens een groepje voorbij vliegen. Naast zich sliep iets pluizig, iets zwart. Opeens hief het zijn kopje op. Twee fel gele ogen vielen hard op. Het was Iki, Saronse's wolven maatje. Iki strekte zich uitgebreid uit en keek toen toe hoe Saronse kalm zat te grazen. ''Eigenlijk heb jij het makkelijk he? Je kan gewoon zonder veel moeite eten. Zonder al te veel moeite te doen. Bij mij is het een heel ander verhaal. Ik moet een hele roedel voeden. En dan moeten we nog iets kunnen vangen ook.'' Saronse glimlachte wijs. Hij stopte met grazen en stapte naar Iki toe. '',Wel misschien heb ik het wel makkelijk, maar ik moet wel elke dag heel de dag door eten. En dan nog zien dat ik niet gepakt word door één of ander roofdier. De meeste roofdieren die een volwassen, groter dier te pakken hebben kan een hele groep zich voeden en drie dagen zonder voedsel kunnen leven. Snap je Iki? Jij moet meer moeite doen, maar jij kan er langer zonder dan ik. Mijn maag moet altijd in beweging zijn.,'' Sprak Saronse wijs. Zijn kalme ogen op Iki gericht. ''Wauw, heb ik weer eens iets bijgeleerd!'' Saronse glimlachte. Het was een bijzondere vriendschap dat wel. Een roofdier en een prooi. De beste vrienden, een hechte band. '',En vergeet niet Iki, om alleen de zwaksten dieren er uit te halen. Liefst geen vrouwelijke dieren. Want die zorgen voor meer leven in de wereld. Zo zal onze wereld in evenwicht blijven.,'' Iki grijnsde. ''Ik ben je wijze tip heus niet vergeten. Maar je weet toch dat ik verboden heb om op paarden te jagen? Ik... ik heb er het teveel moeilijk mee. Het is alsof jullie soort ook mijn familie is. Ken je dat gevoel?'' Saronse glimlachte en knikte. '',Wij zijn allen een grote familie Iki...,'' Saronse keek op toen een wolven huil hun gesprek onderbrak. Iki en Saronse keken op het zelfde moment naar de richting vanwaar het geklonken was. Daarna keken ze elkaar even aan. Iki zuchtte, Saronse grijnsde enkel. ''Nou, het word maar weer eens tijd om weer eens de alfa uit te hangen...'' Saronse glimlachte warm. '',Het ga je goed, spoedig zien we elkaar weer.,'' Ze hadden een eigen begroetings move uitgevonden. Saronse strekte zijn gespierde been uit en richtte zijn hoef naar Iki. En iki de zijne. Maar dan poot. En samen stootte ze poot en hoef tegen elkaar. Met een laatste glimlachende blik, verdween Iki in het struik gewas. Saronse staarde er nog een tijdje naar. En graasde uiteindelijk maar weer verder.
Laatst aangepast door Saronse op zo 25 nov - 1:23; in totaal 2 keer bewerkt