Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

So, don't think I'm 'Easy' Dracoz.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Magnifico

Magnifico
Administrator

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
D R A C O Z
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------

De bruine merrie trok haar benen hoog op bij het lopen door de sneeuw. Haar oren waren naar achter gericht en draaiden zo af en toe bij het horen van een geluid, al was er bijna geen geluid. Er viel steeds een stilte, en die werd verbroken door een dier dat die lef had. Ze snoof even kort, ze haatte ze sneeuw, waarom ze dan ook hier was wist ze niet. Ze wilde enkel deze plek onderzoeken, net zoals alle andere plaatsen die ze nog nooit eerder had gezien in DH. Ze brieste even en keek naar ijspegels die ingangen van grotten bedekten. Ze stopte even bij een ingang en keek even naar binnen. Snel stapte ze weer verder, ze ging echt niet in zo'n grot zitten. Van ijs gemaakt, en koud. Al was het hier ook niet bepaald warm buiten, maar zo'n grot was klein, koud en die ijspegels ervoor maakte het compleet.
De merrie keek even in de lucht en zag de grijnze dikke wolken samentrekken. Ook kwam daarbij een koude wind die dwars door je vacht naar binnen kwam snijden. Ze brieste even en bleef doorstappen. Zo lang het maar niet ging sneeuwen kon ze prima nog buiten lopen. Maar ze wist wel dat er een sneeuwstorm aan zat te komen, en al snel vielen dan ook de eerste vlokken naar beneden, en bleven op de al met sneeuw bedekte grond liggen. Ze zuchtte, dan toch maar in een grot schuilen? Nou nee, dus echt niet. Het sneeuwde niet hard, dus ja. Maar al snel werd de bui erger, en vielen de vlokken zo snel naar beneden, dat je bijna niet meer voor je uit kon kijken. Magnifico hief haar hoofd en stopte toen toch bij de ingang van de grot, en keek tegen wat ijspegels aan. Ze zuchtte even kort en liep toen toch maar de grot binnen om te schuilen voor de storm. Ze liep door tot het achterste hoekje van de grot en zette een hoef op rust stand, en sloot half haar ogen om te wachten tot de storm eindelijk voorbij zou zijn.

'Ik vertrek.' Zei de merrie, van ongeveer drie jaar ouder. Ze leek veel op haar moeder, palomino kleurig, en een dunne bles sierde haar gezicht. Magnifico daar in tegen leek veel op haar vader. Bruin, met zwarte benen. Maar drie van Magnifico waren gesierd met een sok, en haar vader had alleen op zijn rechter voorbeen een witte kroonrand. 'Waarom Amourette, waarom ga je?' Vroeg Magnifico. 'Omdat ik het hier niet meer verdragen kan Maggie.' Maggie, zo noemde haar zus haar altijd. 'Maar ik kan je niet missen, niemand hier.' Zei Magnifico zacht. 'Ik moet Maggie, pas je goed op pap en mam?' Zei Amourette met haar zuivere stem. 'Dat beloof ik Amourette.' En ze duwde haar hoofd tegen de palomino kleurige merrie.

Met een schok werd Magnifico wakker. Ze had geslapen, en dat had ze niet moeten doen. Snel wierp ze een blik naar buiten, het sneeuwen was nog niet gestopt, en het leek bijna zelfs nog erger geworden te zijn. Ze zuchtte zacht en liet haar hoofd zakken. Haar zus, een lange tijd had ze niet meer aan de palomino kleurige merrie gedacht. En dat wilde ze ook niet meer, maar nu ineens weer wel. Tranen prikten in haar ogen. Ze was enkel een jaarling toen haar zus uit de kudde was vertrokken. Ze kon het niet meer aan, ze haatte de leidende hengst, die als een wrede dictator regeerde. En ze had beloofd dat ze op haar ouders zou passen, maar die waren vermoord. Vermoord door die dictator hengst. Vreselijk vond ze het. Ze had vier jaar lang naar haar zus gezocht, totdat ze hier kwam. Ze was zo blij, ze was hier gekomen en ze wist dat hier veel paarden leefden. Dus een grotere kans dat haar zus hier zich misschien bij had verstopt. Maar niks, niets gezien van haar, en ze was al bijna in elk gebied geweest. Maar het gebied was zo groot dat de kans dan ook groot was dat je elkaar ontliep. Ze schudde even met haar hoofd, waarbij haar manen in mee bewogen, en in de war op haar hals vielen. Ze zuchtte nogmaals. Het speet haar zo dat ze haar belofte niet was nagekomen. Ze had zichzelf dan ook de eerste paar maanden van haar reis gehaat. Maar nu was dat niet meer. Op één of andere manier was ze een beetje losgekomen. Ze was veel dominanter, arroganter en spontaner geworden dan in het begin. Toen was ze gesloten. Ze beoordeelde andere snel op hun gedrag, maar nu was dat afgelopen. Ze beoordeelde anderen dan nog wel, ja, bij de meeste kon je aan hun uiterlijk en manier van spreken wel opmaken hoe ze waren. Ze brieste eens. Wat veranderde het leven toch in zo'n korte tijd.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Dracoz

Dracoz

Een dikke mantel van mist was neergedaald op dit goddelijke, met ijs bedekte oord. Glanzende, en toch ook zo verraderlijke , sneeuw waar nergens een hoef spoor van een paard te vinden was lag uitgestrekt voor zijn donkere ogen. Prachtig, maar iedere simpele ziel kon bedekken dat het té gevaarlijk was je hier te wagen. Précies de reden waarom hij hier gekomen was. Actie, risico's, hij had het allemaal nodig in zijn leven. Zijn ijzersterke benen bewogen in een elegante tred over het ijs waarbij hij ervoor zorgde dat hij zijn lichaam omhoog kon blijven houden. Omvallen zou zijn uiteindelijk zelfs zijn dood kunnen worden. Wat dan nog? De zwarte hengst kikte op het gevoel van de adrenaline die snel door je lichaam spoot. Heerlijk, en hij zocht het altijd weer op. Een onnatuurlijk ogende, grijze mist omhulde de ijsgrotten en namen het over. Dracoz, die net donkerbruin leek in deze ijzige wereld, leek net de god van de dageraad. Of dit alles van hem was, of dit zijn koninkrijk was. Zijn donkere manen probeerde verwoed zijn lichaam bij de te houden maar hoe harder zijn benen hem voortbewogen hoe moeilijker dat voor de donkere lokken leek. Zoals altijd lagen zijn oren in zijn nek begraven , was zijn blik oneindig in de verte gericht. Leek het of zijn aandacht nergens lag, in een andere wereld misschien. Maar zo stom was de hengst nou ook weer niet. Iedere spier in zijn lichaam , íedere vezel was op alles voorbereid wat zou kunnen gebeuren. De hengst twijfelde geen moment tijdens zijn tocht, dacht alleen maar vooruit om zijn keizerrijk , wat nu even alleen voor hem was, te aanschouwen. Een vochtige grijze nevel vormde zich rond zijn lichaam, leek met zijn lange benen te spelen en mee te gaan met zijn beweging. Het leek op een straal ijs die langs zijn lichaam sierlijk contouren maakte.
Plots lag zijn aandacht bij iets anders dat het op het glinsterende ijs dat langs zijn benen de lucht in vloog. Dracoz stak zijn hoofd in de lucht en toen plooide zijn lichaam omhoog in een geamuseerde greins. Wanneer de hengst om zich heen keek zag hij enkel fel glinsterende landschappen. De zon was door sommige banken van mist gedrongen, wat werkelijk bijzonder was aangezien die zo dik was, en het ijs kaatste de zon weer zó fel weg dat je even je ogen wat dichter moest knijpen. Om hem heen hing op vele plaatsen nogsteeds diezelfde mist en de mengeling van die zon en mist maakte dat je vrijwel niks kon onderscheiden. Toch was hij zeker van zijn zaak, want hij was niet helemaal gek in zijn hoofd. Zijn slinkse blik was op een mistbank gericht, hij nam rustig wat vaart af. De ,bijna, zwarte hengst bewoog erheen. Hij naam een wind mee waardoor de mist tijdelijk even weg woei en er een ingang vrij kwam. De hengst manoeuvreerde zijn lichaam door de ingang, wat niet al te moeilijk was omdat hij geen breed lichaam had maar eigenlijk heel slank was. Nog steeds hing hier die mist, maar vele malen minder. De geur was hier tevens nog vele malen sterker waardoor hij rustig een minder bedreigende houding aannam. Hij, de ongenaakbare zwarte hengst liep door de gangen dichter de grot in. Gangen spreidde zich maar de hengst volgde zijn neus. En jawel hoor, een paar minuten later had hij een bruine merrie gevonden. Even stond zijn gezicht glad, uitdrukkingsloos om het zo maar te zeggen maar het kreeg inhoud wanneer hij haar zag. Een enthousiaste blik maakte plaats. `EINDELIJK!´ riep hij luidkeels waarna hij blij dichter naar haar toe stapte. Hij zag er werkelijk blij uit haar te zien, maar dat had toch een andere reden. `Het is zo íjskoud buiten en eindelijk vind ik dan een ander die de grotten zijn binnengedrongen. Je wil niet weten hoelang ik al door dit gangenstelsel loop te zoeken naar de uitgang´. Hij had een big smile getrokken , eentje waarna je wel móest terug glimlachen, en eigenlijk keek hij ook best schattig.

Magnifico

Magnifico
Administrator

Ze verplaatste haar gewicht om en zette een hoef op rust. Ze was nog wel moe, iets slaperig, maar slapen wilde ze niet meer. Ze moest blijven opletten, straks kwam er een of ander gek paardenbeest dat zomaar de drang had om iemand uit te moorden. Maar waarschijnlijk zou dat niet. Ze wierp haar blikken op de ijspegels bij de ingang van de grot. Een druppel, op een van de grootste van het stel rolde langzaam naar beneden. Langzaam, erg langzaam. Een kleine schittering was in de druppel te vinden, en hij liet een waterig spoor achter. Ze bleef kijken naar dat ene detail op die ijspegel, totdat hij aan de punt bleef hangen, en viel op de met sneeuw bedekte aarde. De bleef nog steeds achterin de grot staan, de weinige warmte die hier al was opzoekend. Ze leunde niet tegen de randen, aangezien die waarschijnlijk net zou koud waren. De bruine merrie zwiepte zacht met haar zwarte staart, deze kwam niet eens tegen haar bruine flank aan. Hij wapperde even wat heen en weer totdat hij weer tot stilstand kwam.
Toen hoorde ze het gekraak van de sneeuw onder iemand zijn hoeven. Deze kwam steeds dichterbij, en de geur van het wezen drong binnen in haar neus. De geur en de geluiden kwamen steeds dichterbij, haar oren kwamen wantrouwig in haar nek. Je wist maar nooit wat tevoorschijn kwam. Ze hief haar hoofd en zette de hoef die eerst op rust stond onder haar vandaan en zette deze goed op de grond. Ze schudde nogmaals met haar hoofd om haar manen goed op zijn plaats te krijgen, en niet verwaait eruit zagen als dit wezen tevoorschijn kwam. Ze bereidde zich voor op de komst van het wezen, en na dat moment kwam er een paard in de ingang van de grot te staan. Een hengst, zwart van kleur kwam in de ingang te staan. Een wat blik die haar niet erg aanstond werd vervangen door iets vrolijks. Haar eerste indruk was een slecht paard. Maar ach, een zwart paard die misschien wat lelijk keek omdat hij zonet een storm moest doorkruisen kon altijd. Maar nu keek hij haar zo vrolijk aan, en terwijl hij dichter bij haar kwam sprak hij erg enthousiast 'eindelijk.' Even vragend keek ze naar de gestalte, en haar oren waren iets naar voren gedraaid. Ja hallo? Wat eindelijk. Ze wilde even haar mond open trekken, maar hij was haar voor. Ze luisterde naar zijn woorden en keek antwoordde toen zelf. 'Hmm, ook al niet zo'n geweldige liefhebber van sneeuw en ijs?' Sprak ze rustig tegen de hengst. Ze lachtte even terug naar hem aangezien hij wel een vreselijke enthousiaste, vrolijke blik had. Oké, misschien was dit niet een slecht paard.. Ach ja, ze moest stoppen met paarden beoordelen, en misschien moest ze ook wel stoppen met ruzies zoeken wat ze de laatste tijd vreselijk erg deed. Misschien moest ze haar goede kant meer laten spreken dan haar arrogante, dominante kant. En dan was hij de eerste gelukkige kandidaat waar ze op kon oefenen. Ze wist waar ze nu mee bezig was niet vrienden mee maakte.. 'En misschien hoef ik ook niet te weten hoe lang je bezig bent, wat misschien een wat deprimerend antwoord kan volgen,' sprak ze met een grijns.

~ Fluttig, ik hoop dat je er iets mee kunt. So, don't think I'm 'Easy' Dracoz. 422499

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Dracoz

Dracoz

Terwijl hij naar de merrie liep had hij moeite zijn pezige lichaam in de lucht te houden. Hoewel, hij speelde het, en toch leek het zo overtuigend echt. Zijn hoeven leken te spelen met het glasheldere ijs onder hem. Een verkeerde beweging en hij ging zo écht op zijn lazer, en eigenlijk wachtte hij daar ook niet helemaal op. De furieuze hengst kwam dichterbij, nog steeds lag er diezelfde blik in zijn ogen. Zelfs hier, diep in de grot, was het ijskoud. Dit was wel de laatste plek waar hij naartoe was gegaan als merrie. Maargoed, wat zij wilde, ze zag er nog best lekker uit dus ze was het waard. `Hmm, ook al niet zo'n geweldige liefhebber van sneeuw en ijs?´. Het leek te werken, de merrie trok een glimlach terug. Even bleef hij staan om zijn benen uit te laten rusten op het gladde ijs.Donkere lokken wervelden langs zijn kaaklijn. Hij duwde zijn lichaam tegen een ijs wand zodat hij zich zogenaamd niet druk hoefde te maken over zijn evenwicht. `Blêh als ik iets háát, vraag mij niet hoe ik hier gekomen ben´ zijn woorden waren [gespeeld] sirieus bedoeld maar ze kwamen er toch nog uit met het juiste beetje humor. Opeens zette hij een charmant lach op, trok zijn mond weer wat open en glansde. Een lange pluk grafietzwart haar bungelde voor zijn rechteroog. `Èn, hoe ben jij hier gekomen madám?´ vroeg hij speels waarbij hij zijn neus optrok en hem richting haar oor bracht. Hij beet er voor de grap op en kauwde een beetje als teken dat hij de merrie wel mocht. Zijn scherpzinnige hersenpan namen elke beweging van de merrie op. Zo snel mogelijk werd er dan over nagedacht en een reactie bedacht. Een soort spelletje dat in zijn hoofd gespeeld werd maar waar vanbuiten niks van te zien was. `En misschien hoef ik ook niet te weten hoe lang je bezig bent, wat misschien een wat deprimerend antwoord kan volgen´. Hehe, moest ze nou eens weten wat er met haar stond te gebeuren. Het was altijd ironisch om daar over na te denken. Tot nu toe ging alles perfect. Hij liet haar oor los om haar even met zijn allerschattigste drakie blik aan te kijken en zijn hoofd even doordringend te schudden. `Deprimerend? Dat woord staat niet in mijn woordenbroek mevrouw´ bracht hij lacherig uit. Weer diezelfde glimlach trok zijn mondhoeken omhoog.

Magnifico

Magnifico
Administrator

De merrie liet haar ogen over de pikzwarte hengst glijden. Ze speurden zijn vacht af en kwam tot de conclusie dat het zo zeer geen erg onaantrekkelijke hengst was en zo zeer ook niet vreselijk slecht uitzag. Dan bedoelde ze geen enge grote littekens of zo iets dergelijks. Ze schuifelde met haar hoeven voorzichtig over de gladde grond die koud voelde onder haar hoeven. Ze stond nu wat rechter voor de hengst gedraaid en keek even naar zijn gezicht die er over enthousiast uitzag. Ze schudde haar zwarte manen opnieuw, die in de war op haar manenkam neerkwamen. Ze zichtte binnensmonds en opnieuw schudde ze haar zwarte manen, die deze keer, redelijk fatsoenlijk neerkwamen. Dan zaten meerdere plukken misschien totaal de verkeerde kant op, het was zo ie zo beter dan zonet, en dus vond ze het op dit moment verder prima. Ze luisterde naar de woorden van de hengst, en glimlachte even naar hem. Zijn woorden kwamen er wat grappend uit, maar misschien bedoelde hij het wel serieus. Ach, ze wist het ook niet goed. 'Hm-m, sneeuw is ook niet bij mij het gene waar ik van hou. Ik vraag me ook af hoe ik hier was gekomen,' zei ze tegen hem. En al snel volgden zijn volgende woorden. 'Ach, ik zwaalde wat rond, en toen het begon te sneeuwen zopas had ik geen andere keus dan in zo'n ijsje te kruipen,' grapte ze ook eventjes. Opnieuw werd haar gezicht gesierd door een glimlach die naar de hengst was bedoeld. Toen kwam de hengst met zijn hoofd dchterbij en voor ze het wist had ze haar bij haar oor te pakken. Eerst trok ze geschrokken haar hoofd iets omhoog, maar ze kwam er al snel achter dat het vriendelijk was bedoeld. Ze lachtte even kort. 'Auw?' zei ze even droog. Ze trok haar lip op en pakte de eerste en de paste pluk manen van hem die ze kon vinden met haar tanden vast. Hij liet vervolgens haar oor los om te antwoordden op wat zei had gezegd. `Deprimerend? Dat woord staat niet in mijn woordenbroek mevrouw´ had de hengst wat grappend gezegd, hij lachte er ook wat bij. Persoonlijk vond ze de grap niet zo erg 'boeiend' maar ze lachte toch even terug. Anders was het best wel zielig dat hij alleen om zijn eigen grap lachte. Hij glimlachte opnieuw, wat ze weer terugdeed. Hmm, aardig zijn kon wel, bij lieve goede paardjes. Bekvechten moest ze maar met anderen doen. Dat was verstandiger.. Oké, dus de slechte paarden opzoeken drong even door haar hoofd heen, maar al gouw was die gedachte weer weggewaaid en keek ze de weer aan, die doordringend naar haar keek. Waardoor ze weer even lachte.

~ Let niet op de grote flut van deze post.. ;s

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum