Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Wish you was there~iedereen

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Wish you was there~iedereen Empty Wish you was there~iedereen do 29 sep - 6:44

Mingo

Mingo

Haar hoeven echoden door de hoge bergen die zich hier gevormd hadden. Elke stap was duidelijk te horen. Ze was al opgemerkt door elk leven wezen dat hier rond zwierf. Ze was eens waar de vogels rond vlogen, en waar het gras nog groen was. Maar hier leek het gestorven te zijn. Het gras was bruin en er was geen enkele vogel te bekennen op een aantal aasgieren na. Het grote bruine gestalte bracht zich moeizaam vort. Ze was altijd alleen nooit samen. Ze had gezelschap genoeg aan een kleine vogel, ook al was het maar een van deze aasgieren die er rond vlogen. Een zucht verliet haar neus terwijl ze iet wat verwarrend haar hoofd heen en weer schudde om de manen uit haar gezicht te krijgen. De naam van deze jonge merrie was niet bekend hier. Nee ze was nieuw hier en kende enkel haar eigen naam. Mingo, vernoemd naar haar moeder. Maar was moest een onschuldige merrie hier. Vluchten, vluchten voor haar vader. Ze moest niets van het hebben. Geen haar op haar lijf moest eraan denken. Een lichte zonnestraal kwam neer op haar huid. Ze was bijna bij de begane grond, het bruine stoffige zand stoof in de lucht wanneer een wilde windvlaag langs kwam zette. Even kon ze niks zien, niks nada noppes. Het zand ging alle kanten op maar belandde uiteindelijk weer op de grond. De grote vulkaan liet ze achter zich. Ze ging verder het land in. Ze wou meer zien. Langzaam zette ze haar benen weer in gang terwijl een glimlach met haar lippen speelde.

inkom postje o.o

Dacoda

Dacoda

Velen kunnen zo'n verhaal niet vertellen, velen weten niet wat het is, velen overleven het niet eens. Het verhaal, een verhaal kan een wereld van verschil maken. Dit verhaal is echt, door mij vertelt, hier in Dream Horses gebeurde het.


Het was normaal voor hem om dit te denken, dit was dan ook het enige wat hij wist, hij enige wat hij in feite kon 'denken' het enige. Draven was voor hem niet bekend, net als het nut van zijn staart. Hoe ik heette wist ik ook niet. Eigenlijk wist ik niets, ik was mijn verstand verloren, op een of andere onwijs bare reden. Toen ik geboren was, kon ik niet leren. Het lukte me niet. Doordat ik niet kon spelen met de andere veulens was ik eenzaam. Dat had ik mezelf aangeleerd, daardoor was ik nu ook eenzaam. Net als dat prachtige vogeltje boven hem, het dier met de blauwige vleugels, het geklap wiek van de vleugels dat hoorbaar was tussen de enkele bomen en as door, toen het beest in de verte vloog. Lang keek ik het na, terwijl ik doorstapte. Net toen ik mijn blik terug zette naar mijn pad, zag ik opeens een dier voor me staan, dezelfde soort als mij. Ik maakte een noodstop, waardoor mijn kont het as raakte, ik durfde te wedden dat zeker ik nu een zwarte kont zou hebben. Dat was ook zo, wat ik nu wel weet, als ik terug denk aan de ontmoeting. ''Hallwo.'' Natuurlijk was ik door het dolle heen toen ik dat zei, eindelijk zei ik iets wat iemand kon begrijpen! Na zolang oefenen en doen was het me gelukt! ''D vliers jn pchtig'' Dat kwam er niet zo goed vanaf, niemand zou begrijpen wat ik wou zeggen.

D vliers jn pchtig= De vlinders zijn prachtig.

Mingo

Mingo

Haar lichaam kwam al snel weer op gang en liet zich meeslepen. Bij elke stap die ze zette vloog het as als het ware rond. Alle kleine zwarte deeltjes kwamen dan weer terecht op de grond en verdween tussen de rest. In de verste begon zich een klumpsig paard te vormen. De bruine kleur leek veel op die van haar. Ze schudde niet zicht baar met haar hoofd heen en weer, en liet haar manen weer achter haar oren verdwijnen. De geur was udidelijk van een hengst, een zucht verliet haar mond, en al snel kwam het paard dichterbij. Het viel op zijn kont, en schoof een eindje door. Het as was vast gaan kleven aan zijn huid en liet een beetje los wanneer hij weer op stond. Maar voor ze wist stond het paard voor der. ''Hallwo.'' kwam er wat onhandig uit. Zonder hem ook maar een blik te geven draaide ze haar hoofd van hem vandaan. Ze zetten haar rechter voorbeen naar achteren en draaide vervolgens haar hoofd weer terug. ''Hallo, hengst.'' Haar stem klonk rustig en lief maar droeg iets geheimzinnigs met zich mee. Alsof ze een geheim droeg. ''D vliers jn pchtig'' Het paard kon duidelijk niet duidelijk spreken. Of het had gewoon geen zin om normaal te spreken. Zij had trouwens geen zin in geintjes. Even rolde ze met haar ogen en keek de hengst vragen aan. ''Sorry, maar ik kan je niet verstaan.'' Weer klonk de lieve maar geheimzinnige stem uit haar mond. Ze zette haar voorbeen terug op zijn plaats en wachtte rustig af op het antwoord van de hengst.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum