Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

It's just pain, nothing more.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1It's just pain, nothing more. Empty It's just pain, nothing more. di 21 feb - 23:03

Ventus

Ventus



&&Aaliyah

~ Oh dear learn me ‘bad’ ~





Hier. Dit was de begin plaats van zijn leven in Dreamhorses. Hij had eigenlijk geen reden om hier te zijn maar ook geen om hier niet te zijn. Hij was hier moor de lol, en misschien dat hij hier zijn keuze kon maken tussen goed en slecht. Want daar was hij nog niet eens aan begonnen. Als zijn ouders nu maar niet wisselvalig waren, had hij allang gekozen. Maar nee, ze moesten zo idioot zijn om je te koppelen met een goed paard terwijl je zelf slecht bent. Nu kon hij natuurlijk niet kiezen, het was voor hem als kiezen tussen zijn papa en mama. En wat het ergst was dat bijvoorbeeld de mama hem goed wou krijgen en zijn papa hem slecht. Maar hij heeft nooit veel gehad met slecht zijn of goed zijn. Zo klote voor hem, misschien moest hij iemand gebruiken die hem slecht kan maken of goed. Maar dan moest hij alsnog kiezen tussen slecht en goed. Waarom was het zo ingewikkeld voor hem?Zijn hoefjes lieten de modder in de lucht vliegen. Bij elk pasje dat hij zetten, vlogen er wel tientallen modder klosjes omhoog. Hij zuchtte redelijk hard toen er een klosje in zijn vacht kwam. Ook al viel dat niet zo hard op in zijn zwarte vacht. En hier al zeker niet door de mist die hier hing. De meeste zagen bijna niks. Maar hij was nog klein, en de mist hing meer en harder vanboven. Dus dat was wel goed aan klein zijn. Er zijn voordelen en nadelen. Nog een voordeel, hij gaat hier minder snel wegzakken dan een groot en zwaar paard. Met de nadruk op zwaar. Hij was nog licht, dus zou minder snel zakken. Toch? Nou hij was niet zo super slim, maar dit was ongeveer zijn manier van denken.Hij liet zijn hoefjes sneller gaan. En zijn beentjes hoger. Tot hij over was gegaan tot draf. Tot hij bij het vieste stuk kwam. Dar ging hij over tot galop, dan was hij er sneller voorbij. Want ja hij was er al na 1 minuutje over. Zonder te zakken of te struikelen. Dat was nieuw voor hem… Maar normaal zou hij nu heel trots zijn, maar nee hij dacht enkel aan het goed en slecht zijn. Wat moet hij kiezen? Ineens bedacht hij iets. Als hij een ander paard of veulen ofzo tegen kwam. Als die slecht was ging hij vragen, natuurlijk eerst of die slecht of goed was. En dan vragen of diegene hem kan helpen dat ook te worden. Ofzo iets zou hij proberen dan.Wat super was dat hij al na 2 minuten een vage geur rook. Een geur van een merrie die in een kudde zat. Dat rook je gewoon! Zijn hoofd ging omhoog, maar hij hield wel halt. Tot er ineens nog een veulen aan kwam. Ongeveer de zelfde leeftijd als hem zelf. Een Palomino ras. Met een bles. Hijzelf was gewoon een pikzwart veulentje van 2 jaar. Het ras wist hij zelf niet eens. Hij ging in stap tot ongeveer een meter afstand van het veulen. Hij zij op dit moment nog niks. Het merrietje mocht eerst. Maar toch kon hij het niet bedwingen en begon al “Aangenaam, ik ben Ventus. Dat is Latijns voor wind” Dat is iets wat hij nooit zou vergeten. Hij kende sommige Latijnse woorden. Door zijn vader. Hoe hij het wist heeft hij nooit aan iemand verklapt. Nooit. Nu wachtte hij geduldig op het antwoord van het merrietje…




OMGG, ik heb erg veel inspi uitgeblazen nuu



Laatst aangepast door Ventus op za 6 jul - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Finally. Na anderhalf jaar was ze teruggekeerd naar Dh. Met een leeftijd van twee en een half. Een uiteindelijke goude kleur was op haar vacht te zien. Haar lichaam was al breder gebouwd. Haar schouders waren breder geworden. Ze had meer spieren in haar lijf waardoor ze er groter uitzag dan dat ze werkelijk was. Maar ze was geen krachtpatser. Ze was best wel klein voor haar leeftijd en ras. Dat was te voorspellen. Maar je lengte telde niet, het was de grootte binnenin je dat telde. En dan was ze behoorlijk groot. Niet té groot maar ook niet nietsnuttig klein. Ze was precies goed.
Haar hoefstappen waren regelmatig, net als haar ademhaling, haar gezwiep met haar staart was ook regelmatig. Een steeds meer irriterendere reflex. Echt erg. Nu irriteerde ze zich er zelf ookal aan. Wat nog irritanter was was een oude wond dat erg irriteerde en er best wel rood uitzag. Maar het zat aan de onderkant van haar buik. Het was een overblijfsel van een spel toen ze jong was. Toen stoeide ze met Eyes maar die horens waren al vrij lang. En dus had ze een wond. Maar dat was niet erg. Liever toen dan nu. Want nu waren die echt kei lang. Hij was gegroeid dus. Aaliyah was wel nu enorm veel groter dan het hert. Minstens dertig centimeter. Nee. Misschien meer. Nee. Ongeveer dertig centimeter.
In de verte liep het hert. Ze grinnikte. Eyes stond plots stil en snoof argwanend. Aaliyah sjokte droog verder tot ze oog in oog stond met een misbaksel aan haar voeten. Zelfde leeftijd als zij en hij stelde zich gelijk voor. Ze glimlachte eventjes naar het dier. ’Interessant. Maar ik ben Aaliyah. Mijn beste kameraad hier heet Eyes.’ Dan stelde ze gelijk ook het hert voor ea. Droog. Maarja. Ze was best droog. Vond ze.
Btw. Het eerste wat ze zou doen zometeen is uit de Horcrux stappen. Die wannabe kudde. Serieus. Nee, dat werd m echt niet. Aaliyah snoof luid en keek het beest voor zich rustig aan. Haar ogen stonden normaal. Rustig en best wel lief. Met haar oren draaiend luisterde ze naar alle geluiden om zich heen. ’Zeges, Ventus.’ Zei wierp Ventus een blik toe. ’Waar zijn uw ouders.’ Zei ze met een blik van Meow

Finally. Een post. Sorry maar door al het skype had ik niet echt inspiratie ofzo Fufu

Ventus

Ventus

Ventus zwiepte met zij staart en luisterde naar de voorstelling van de merrie. Die een hertje bij zich had genaamd Eyes. En de merrie heette zelf Aaliyah Nog nooit van gehoord. De merrie wierp hem een blik, en vroeg waar zijn ouders waren. “Weg, ik ken ze niet. En heb ze niet nodig. Ik leef alleen” begon hij snel. Hij wou ze niet meer. Nee, hij miste ze niet en wou ze niet. Hij kon alleen leven. Niemand die hem beveelt was perfect voor hem. Soms denkt hij weleens dat hij ze mist. Meer het is niet zo. Hij zuchtte zacht. Onhoorbaar. Nee! Hij mocht ze niet missen, hij deed zijn hoofd hoger. Hij mist ze niet. Dat was het. Goed nu? Hij zwiepte zijn staart geërgerd tegen zijn kont. En schudde zijn hoofd, hij wierp zijn blik weer op die van de merrie. “En de jouwe?” vroeg hij ineens wel zachter dan net. Waarom was het zo ingewikkeld? Waarom waren ouders zo? Waarom toch? Die vervelde ouders maken het leven ingewikkeld. Het was irriterend voor hem. Hij zetten zijn rechter achterhoef op rust. Zijn ouders waren goed en slecht. Waarom zou nu een slechtje voor een goedje vallen. Waarom was zijn vader daar zo dom voor geweest? Zijn hoofd begon over telopen met vragen. Het begon zeer te doen. De kleine hengst kon niet zoveel vragen in een keer beantwoorden. Niemand kon er op antwoorden precies. Alsof hij de enigste op de wereld van vragen was. Allemaal verschillende vragen in speciale categorieën. Waarom was hij alleen op die wereld? Of was hij dat niet? Misschien waren er nog. Maar verstopt. Hij moest zoeken. Want de andere zochten hem blijkbaar niet. Waren er eigenlijk wel andere in zijn vraagland? Misschien was zijn vraagland gewoon zij hoofd. Die een klein beetje op hol sloeg.. Dat was weer een nieuwe categorie. Weer eentje om in rond te dwalen. Nog een categorie bij en zijn hoofd ontplofte, letterlijk. Dit was zo vreemd. Hij schudde zijn hoofd, om vraagland uit zijn hoofd te krijgen, en wierp zijn blik en gedachten volledig op de merrie.

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Een vage ‘Uhuh’ Ontsnapte uit haar keel. Nee ja. Waarom ouders als je ze niet nodig hebt ea? Jaja. Veel praatjes heeft deze hengst. Veel praatjes en weinig daden. Maarja. Hij was jong, kon nog alles leren. Ach. Ze had meelij met degene die hem zou helpen, váág. Aaliyah’s perfecte chineze grijns bleef op haar gezicht maar eigenlijk was ze niet bij de hengst dat zo góéd Latijn kon. Wowowowow, de hare? ’Wow wow wow. Halt. Vroeg jij mij nou naar míjn ouders? Laat ik het kort en simpel houden. Ma is Doowd. En pa is pedooó.’ Zeg. Heldere taal. ’Clear.’ Vroeg ze simpeltjes. Wow ze was best wel vaag bezig ea. Ze kantelde haar hoofd iets en smakte met haar lippen. Daarmee kwakte ze wat speeksel op de neus van de jongeheer. Eyes mekkerde opeens hard en klaaglijk en bokte eens hoog. Daarna ging hij verder met het eten van sneeuw. Aaliyah draaide haar oren naar de buitenkant van zichzelf want die Ventus die zei verder niet echt iets dus moest ze zichzelf zien te vermaken met iets anders. Ze pakte een tak tussen haar lippen en trok hard met de bedoeling om het ding los te rukken. Helaas was dat niet zo simpeltjes. Dus rukte ze nog een keertje, en nog een keer en daarna kwam dat stomme ding los. Zwijgend kauwde ze op de lekkernij en genoot zichtbaar. Ze smakte overdreven nog een keer en peuzelde het lekkere hapje op. Ze opende haar ogen en keek eens starend in de ogen van die van Ventus.

Ventus

Ventus

De merrie antwoordde vaag een kortaf. Wouw wat interessant is die merrie. AHAHAH, toch niet. Daarna begon de merrie nog vagere woorden te zeggen. Die praat echt vaag, vond Ventus. Die heel geboeid -ahum- aan het kijken was. En de merrie die net klaar was begon… Wtf.. Een tak, letterlijk helemaal op te peuzelen. Maar eerst moest ze hem los krijgen. AHAHAH het lukte eerst niet. Best een grappig gezicht. Ventus keek met grote ogen de merrie aan, en hield zijn lach in. Best grappig. Oke, genoeg gelachen, even serieus. En nu keek ze hem recht in zijn ogen aan. Ze is Creepy, als ze dat doet. Een creepy merrie, die enorm vaag is. “Creepy” zei hij glimlachend. Nu werd hij vaag.. Hij graaide wat sneeuw opzij met zijn hoef. En vond wat gras. Daar begon hij aan te knabbelen tot het op was. Daarna ging hij met zijn neus nog een beetje verder zoeken. Na wat zoeken en eten was zijn buikje vol. Nu had hij wel voor even genoeg in zijn kleine maagje. Dat was ook een voordeel. Hij moest niet zoveel zoeken voor zijn maagje te vullen. In de winter. Anders is het sowieso makkelijk. Behalve hier. Hier duurde het voor hem zelfs lang eigenlijk. Omdat hier grotendeels modder bij ligt. Modder is goor. Zelfs hij vond dat, en hij lust veel. Eigenlijk is het normaal dat sommige paarden takken eten, maar zo is hij niet opgevoed. Hij deed zijn hoofd omlaag misschien vond hij een klein takje en kon hij het ook eens proberen. Stilletjes zocht hij eentje. Die hij na even ook vond. Daar begon hij op te knabbelen. Best lekker eigenlijk. Die had hij daarom meteen op.

Hij is flut ;o Sorry

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Yo. Ze schudde haar manen en keek de Ventus aan. Grappig. Kon het beest smekkeloos Latijn? Latijns? Wowow. ’Ge weet ea. Manneke. Datteh. Datteh. Latijns niet bestaat. Het is Latijn. Niet met die onbenullige ‘S’’ Zei ze droog. Ze draaide een rondje om haar eigen as. Waarom? Omdat zij het was. Omdat ze overactief was. Kreeg teveel prikkels om haar heen. Alsof ze ADHD had. Maar dat had ze niet. Maar misschien een lichte vorm van ááádéééháádéé. Jaja. Dat had ze. Ze merkte dat de hengst moest lachen. Uhuh. Aaliyah lachte op haar allerhardst mee. ’OHMYNGOD JA! Dat was een goede makkr. Jaja. Hilárisch! Wow.
Goed. Waar lachn we om?’
Wow. Volgens haar vond Ventus haar een béétje Creepy gevonden toen Ventus dat zei. Of nee. Zij? Creepy? Haha. Ze keek verschrikt achterom. ’WAT? WAT? WAT IS CREEPY. ZEGOP. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG. ZEG.’ Ze haalde diep adem. ’ZEG. VENTÚÚS!’ Jammerde ze. Ze keek eventjes scheel naar de sneeuw –rijmt- en sloeg daarna met haar staart tegen haar flank. Ohmygod, dacht ze toen ze Ventus zag eten. ’ Oh dus het eet gras?’ Vroeg ze lief. Omg. Naäper. Jemig. Nu knabbelde de hengst aan een tak. ’Jaha. Lekker ea?’ Vroeg ze jaloers. Ze was een trendsetter. Wow. Nee grappje. Aaliyah snoof serieus. ’Oke. Even serieus Yo Ventus. Wat doet ge hier en wat wilt ge hier?’

Ventus

Ventus

Nu gaat ze bijdehand doen ofwa? Nou zo kan hij het ook. “Niet bijdehand beginnen hea, het kan allebei. Ik noem het liever Latin. Dat is in het Nederlands –mocht het je interesseren- Latijn” begon hij bijdehand. Hij keek de merrie speels en uitdagend aan. Nu begon ze ineens eng te lachen. “AHAHAHAH, OM JOUUU” zei hij glimlachend. Na dat de merrie uitgepraat was. Antwoordde hij droog en kortaf “Jouw oogjes, dear” Daarna begon die merrie weer. Man die kon echt niet zwijgen. Dat was erger dan hem zelf. “Jah ik eet gras. AHAHAH, wat grappig. Een veulen dat gras eet. Hilarisch toch? AHAH” Zei hij vaag. Hij begon hyper te worden. Zijn staart zwiepte om elke 3 seconden tegen zijn mooie, sexy kontje –AHAHAH ;s-. Nu vroeg de merrie iets normaals. Allee, voor haar is dat al heel goed als normaal. “Mag ik hier niet zijn dan? Moet ik er een ticketje voor hebben, dear? Wat ik wil is een leven, dat heb ik echt heel dringend. Weet je waar ik het kan vinden. Dan kan ik meteen een ticket erbij kopen.” Antwoordde hij snel en lollig. Ahum, dat dear gedoe was echt grappig. Hij kon dit wel vaker doen.

Zie, klein ^^

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Who who who. Calm dude. Who. Licht geschrokken hief Aaliyah haar hoofd. ’Bijdehant? Ik? Echt niet. Zeer zeker niet. Echt niet. Nah. Uhuh. Nee. Helaas. Sorry. Nopp. Ik? Tss hoe kom je erbij. Uh. Nou. Pardon. Dankjewel.’ Aaliyah trok haar neus beledigd op. ’Latin? Dans je ofzo?’ Walgend hief ze haar hoofd. ’Ahah. Ja dat kan mij iets schelen maar volgens mij is het dus gewoon Latijn. Niet Latijns.’ Zei ze betweterig. ’Maar je mag het zelf weten. Who. Wat was je naam ookalweer?’ Het was zo’n onoriginele naam dat ze m vergat. Omg. Het beest begon droog te doen. Mijn oogjes. Wow. ‘Uhuh. Váág.’ Kwam er uit haar mond. Haar perfecte gouden lippen. Wow. ’Ik zou in kleine zaaltjes beginnen schat.’ Zei ze sarcastisch. Uhuh. ’Jaja. Ticket verkoop is bij mij. Moi. Waar je een leven kan vinden? Wow. Je bent volgens mij wel heel wanhopig als je dat zoekt. Zoek een baan man. Zoek een baan.’ Haar voorbenen vlogen van de grond af, zeker een halve meter vloog ze door de lucht. Haar hoge hinnik was krankzinnig. ’Sorry maar mensen die denken dat ze míjn attitude over kunnen nemen zijn niet bepaald geliefd. Zeer zeker niet geliefd!’ Ze maakte zich breed en liep naar voren, ze stopte niet bij de hengst en liep door zodat ze met haar borst de hengst naar achteren dwong. Haar oren waren iets naar achteren gebogen maar klaar om al het geluid op te vangen. Ze keek strak in de ogen van de jongeman. ’Dus doe maar gewoon normaal want anders..’ Dreigde ze met een strakke stem.

Ventus

Ventus

De merrie begon betweterig te zagen. De hengst was eigenlijk langs haar aan het kijken. Tot ze deed alsof ze zijn naam niet meer kende, toen keek hij haar weer aan. “doet mijn naam er nu nog aan toe dan?” antwoordde hij kalm. Dan begon ze weer wat te mompelen. Man, die moest leren praten. En denken. En Normaal doen! Maar normaal zal ze wel niet kennen. Zielige Aaliyah.. Hij keek de merrie niet aan toen ze sarcastisch begon te mompelen. Nu pas werd ze interessant, net toen ze wat begon te zeggen over hem. Beledigingen, had ze haar voorbenen in de lucht gegooid. Meteen verscheen er een glimlach op zijn mond. “Snel op je teentjes getrapt?” zei hij strak tegen de merrie, die op hem af kwam. En zich waarschijnlijk beledigt voelde. “1. Ik ben een paard geen mens, 2.Ik probeer helemaal niet over je attitude te gaan” zei hij nog steeds kalm. Nu kwam de merrie op hem af en duwde hem naar achter. En ze bedreigde hem. Ja, hoor. Alsof hij bang werd. Meteen, duwde hij zich terug naar voren. En zei “Och schatje toch, je maakt me niet bang. Ik vraag niet om ruzie. Maar ik sta er voor over. Maar meisje, met dreigen krijg je mij niet klein. Je zal er meer voor moeten doen.” Nu begon hij, hij had zijn oren nog recht omhoog. Even gooide hij zijn voorbenen omhoog, en keek de merrie strak aan. Ze was even groot ongeveer, dus nu was hij sowieso groter. Hij was al groot sowieso, en de merrie was maar een half jaar ouder. Minstens. Zijn hoeven kwamen met een klap weer op de grond. Hij keek de merrie aan en zei weer kalm “Het is niet omdat jij het kunt, dat ik het niet kan hoor.” Hij keek de merrie aan, recht in haar ogen. Zijn bruine ogen zagen alle bewegingen die hier waren. Zijn oren waren recht naar voren. Gespitst. Hij was geen dombo, natuurlijk kan hij steigeren. Welk paard kan dat nou niet. Nu ging hij weer wat naar achter. Niet voor de schrik ofzo. Alleen om de merrie wat plek te gunnen. Zodat hij beter zicht op haar had. Voor te kijken hoe ze zou reageren. Ze zou waarschijnlijk gek worden. En hem nog harder bedreigen. Of een gevecht aan gaan. Dat zou echt laag zijn van de merrie, maar daarom dat de hengst dat ook niet deed. Het zou belachelijk zijn. Dus als zij het perse wil, nou, vecht dan. Ga lekker laag. Hij dacht tenminste na over zijn woorden en bewegingen. Wat de merrie ook is duidelijk moet leren. Anders blijft ze er zo belachelijk bij zitten. Arme Aaliyah.. Hij schudde zijn nog niet zo’n lange manen door elkaar. Hij zou haar is op haar plaats zetten. Dan koen ze is zelf normaal doen. En dan nog zeggen dat hij niet normaal is. Kijk eerst naar jezelf, schat. Man, wat zou voor haar normaal zijn? Gek zeker? Arme Aaliyah toch.. Abnormaal is normaal en normaal is abnormaal bij haar. Hij ging ook niet luisteren naar de merrie. Nee, hij ging naar zichzelf luisteren. En zo was hij dus. Normaal. Dat moet de merrie leren. Normaal. Het woordje normaal eerst. En daarna om het te doen. En weetje wat nog? Ze moest niet zo snel op haar teentjes getrapt zijn. Dat is echt belachelijk. Maar ze was nog jong, en moet nog erg veel leren. Misschien dat het hertje de merrie kon helpen. Nou toch wel zeker het woordje normaal. Of het zijn.. Nou, daar hadden we het al over gehad hea. De glimlach die zijn mond sierde veranderde in een gewone strakke blik. Met die blik keek hij de merrie strak aan. Hoe zou ze reageren onder druk? Dat moest hij ooit ook eens proberen. Dat zou helemaal geweldig worden. Niet dan? Niet voor de merrie maar wel voor Ventus. Hij zou haar blik dan willen zien. Heel wat minder stoer zeker. Ja dat was het! Ze deed gewoon stoer. Schatje, dat werkt niet op hem hoor. Alsjeblief, doe normaal. Dan zou het beter klinken. Het zou zeker beter bij haar passen. Toch?

Ojahh, Langer ^^

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Wow. Stop, stop, stop. ’Doe please niet zo… als jij het droog wil noemen dan moet je stoppen met zo droog reageren. Ventieldopje.’ Ships, dat was zijn naam niet. Achja. Het begon tenminste met een V en daarna een E en dan een N en daarna een T en daarna wist ze zijn naam niet meer. Dusja. Dan kon je dit misschien een beetje verwachten ea? Ze merkte dat de hengst langs haar keek, man, dit was nogal saai. Aaliyah strekte haar hals uit en hapte vlak voor de borst van de jongeman. Maar ze hapte niet in zijn borst maar in een tak, vliegensvlug rukte ze aan de tak en knabbelde er zwijgend aan. Wow. Zij? Snel op haar teentjes getrapt? Mocht ie willen. Aaliyah knorde wat en bleef rustig verder eten. Argh, wat had die hengst veel praatjes, bah, nu was er geen lol meer aan hoor. Met een luide, moeilijke, pijnzame verslikking hoestte ze. ’Uch. Nee, nee, nee. K heb geen tenen, je doet wel enorm attituderig en daarna ea, ik ben totaal géén schatje. Dat is echt iets wat ik nou weer niet ben, ohja, ben geen meissie.’ Ze rolde met haar ogen en sjokte langs de hengst. Ze wou geen minuut langer blijven hiero. In het voorbijgaan beet ze hard in de achterpoot van de hengst, bokte naar achteren en trok de jongeheer onderuit. Tenminste, als hij viel dan. Het interesseerde Aaliyah niet. Ze stopte eens en luisterde verveeld naar de nutteloze woorden. ’Tja. Jij kan niet weglopen. Ík wel.’ Mompelde ze terug. Aaliyah keek eens om, knipoogde chineesjes en vervolgde haar pad. ’Roep me maar voor hulp, als je afgekoeld bent want ik houd niet van zulke conversaties. Sorry hengstje, wat groeien, leren, praten en luisteren en kom daarna terug.’ Riep ze hem vervolgens toe voordat ze de bocht om ging en verdween. De hengst was het niet waard en Aaliyah zou haar tijd niet aan de hengst verspillen. Niet als hij bijnamen ging geven voor haar, de arme schat, was hij dan zo verward? Aaliyah kon heus wel haar eigen bijnamen geven maar c’mon eaj? Schat? Meisje? Nee datteh, nee dat werkte niet echt goed ofzo.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum