Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Where the world go? M E R L E

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Ravena

Ravena
VIP

De wind woei hard door haar manen, bracht haar staart tot leven. Amenia rustte tussen haar oren, langzaam vielen de eerste regendruppels naar beneden, gleden over haar huid naar beneden toe. Vormde de grond onder haar in kleine plasjes, in gedeeld in modderpoelen. De rivier hemzelf begon harder tegen de randen te beuken, het water sloeg eroverheen. Harde donderklappen werden hoorbaar, eventjes gleed een rilling over haar rug. Ze had nooit van onweer gehouden en zal dit ook nooit doen. Een lichtflits kleurde de donkere hemel eventjes, ze tekende wit af tegen de achtergrond. Waardoor ze erg goed zichtbaar was. Nog altijd stond ze met haar borst tegen de wind in, de wind sloeg tegen haar borst, dwong haar soms eventjes naar achteren en sneed in haar ogen. Maar nog altijd bleef ze moedig staan vechtend tegen de harde wind. Één lang uur bleef ze daar in de wind staan, maar ik zal jullie niet langer vervelen en breng je naar wat daarna gebeurde. Haar manen en staart plakte aan haar huid, eindelijk ging de wind een beetje liggen. Nog steeds vielen de regendruppels zachtjes naar beneden, veroorzaakte een tikkend geluid daar waar ze stenen raakte. Een vieze geur verspreidde zich rond het gebied. Ravena zette eventjes extra veel kracht toen ze zich verzette om eventjes te lopen zodat haar spieren weer warm zouden worden. De modder zoog aan haar hoeven, een extra beetje kracht hielp haar om van de modder verlost te worden. Sokjes van modder tekende zich af tegen haar benen. Eventjes keek ze er naar, daarna dwong ze haar blik weer naar voren. Tegen de wind in, ze kneep haar ogen tot spleetjes en merkte een schim op in de verte. Eventjes glipte een zucht tussen haar mond door, gleed naar achteren op weg naar een nieuw avontuur. Of de oren van een paard in de buurt en na een tijdje zou het gewoon vergaan. Zou het verdwijnen in het niets, daar waar alle woorden waren opgeslagen. Aangezien de wind tegen haar borst sloeg kon de merrie haar niet ruiken. Langzaam kwam Ravena in haar richting, ze moest extra kracht zetten om vooruit te komen. De gure wind sloeg tegen haar borst. Dit was niet echt lente te noemen, dit was gewoon weg zomer of herfst weer in de lente. Waar ging het heen met de wereld?


~Merle~

Merle

Merle

Ze had haar hoofd opgeheven. In haar lichtbruine ogen werd de bliksem gereflecteerd. Ze brieste en schraapte toen met haar hoef over de grond. De wind raasde om haar oren en daardoor kreeg ze zin om te rennen, om heel hard te rennen. Ze had een hoger punt opgezocht, een punt waar de bliksem dichter bij haar kwam. Ze was de bergen in gelopen en ze genoot van het natuurgeweld. Het inspireerde haar. Haar manen plakten vast aan haar vacht, van de regen die hard uit de lucht viel. Ze schudde even haar vacht uit en draaide zich toen om, in de richting waarvan ze vandaan gekomen was. Toen spande ze haar spieren en schoot vooruit. Haar korte benen waren gemaakt om te kunnen rennen in de bergen. Om in evenwicht te blijven op losse steentjes en gladde bodem en dat ging haar altijd goed af. Haar ademhaling begon te versnellen toen ze een tijd in telgang de berg af gesjeesd was. Ze stopte pas toen de bergen ophielden en de vlakte zich voor haar uitstrekte. Ze snoof enthousiast terwijl ze de adrenaline door haar aderen voelde stromen. Een zachte hinnik verliet haar keel terwijl ze nogmaals haar vacht uitschudde. Wat eigenlijk helemaal geen zin had want het regende heel hard. Alleen het onweer begon af te nemen, het weer wet rustiger. Op een drafje liep ze naar de dichtstbijzijnde boom. Ze liet haar hoofd zakken en pakte een klein takje tussen haar tanden. Daarna hief ze haar hoofd weer op en liet het takje los, die meteen door de wind gegrepen werd en meegevoerd. Ze glimlachte, de rust kwam langzaam terug in haar lichaam. Soms leek ze op een spiegel, ze spiegelde de wind. Ze spiegelde het weer alsof het zo hoorde. Het onweer ging over in een gestaagd regen en ze besloot verder te lopen. Ze was alweer een tijdje terug en hier voelde ze zich echt thuis, ze verveelde zich nooit. Er was altijd wel wat te zien, dat vond ze zo mooi aan dit vreemde gebied. Ze zette haar lichaam in beweging en liep de vlakte over. Als ze goed luisterde hoorde ze boven het geraas van de wind uit het geluid van de rivier, was ze daar alweer? Haar lichtbruine ogen begonnen even te fonkelen, ze was toch sneller dan ze dacht.
Ze kneep haar ogen ietsje tot spleetjes toen ze een schim in de regen kon onderscheidden. Het leek op een paard alleen er zat duidelijk iets tussen zijn of haar oren. Het leek op een vogel, ze trok even een wenkbrauw omhoog. Dat deed haar ergens aan denken, aan Aaliyah en Eyes bijvoorbeeld. Er waren meer dieren hier die een speciale band hadden, zou dit ook zo’n paard zijn? Het kon natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Nou, ze zou er snel genoeg achter komen. Ze kende het paard in ieder geval niet, want dat zou ze het wel geweten hebben over de vogel. Ze stond stil voor het paard, waarvan ze kon zien dat het een merrie was. “Hallo,” zei ze rustig. Haar blik gleed even naar de raaf en daarna terug naar de merrie. “Wat een raar weer hè?” vroeg ze toen. “Mijn naam is Merle,” ze glimlachte vriendelijk. “Wat een leuke vogel heb je daar,” ging ze kalmpjes verder. Ze schudde haar vacht uit, maar nogmaals zonder resultaat. Het voelde gewoon goed om dat te doen.

http://lostanimals.actieforum.com

Ravena

Ravena
VIP

De merrie had een palomino vos achtige kleur voorzover ze één enkel verstand had van kleuren. Want hoe paard ze ook was, kleuren waren nooit haar ding geweest. Maar toch was het handig om iemand te onderscheppen van iemand anders was Ravena toch echt wel van mening. Ze knikte eventjes bij de woorden van de merrie, één simpel woord in feite, maar toch een woord dat zo vaak gebruikt werd. Ze gromde eventjes wat bij de woorden van de merrie over het weer.
,,Inderdaad, inderdaad. En niet het fijnste weer ben ik zo van mening.’’
Zei ze eventjes nonchalant en droogjes. Gewoon als een of andere simpele mededeling. 'Merle' herhaalde ze eventjes door haar woord, om zeker te weten dat ze niet ergens midden in het gesprek de naam kwijt zou raken. Toen ze zag dat de merrie haar vacht uitschudde kreeg ze spontaan jeuk achter haar oor. Zoals wel vaker, ze gromde eventjes wat. Tilde haar achterbeen op en krabde toen kalmpjes achter haar oor. Waarna ze eventjes brieste. Ze gooide haar hoofd plots naar beneden waardoor de raaf naar beneden viel en van haar hoofd afviel.
,,Vind ik nou ook Merle.’’
De raaf kraaide geïrriteerd en ging op een boom dicht bij zitten, waarna het nors naar de twee merries keek. Ravena keek hem eventjes droog aan met één wenkbrauw opgetrokken; die kon ook niet tegen een grapje.
,,Ravena is de naam, vernoemd naar mijn gevederde vriendin hier genaamd Amenia, wonderbaarlijk genoeg luistert ze naar die naam. Of niet soms, Amenia?’’
Dat laatste zei ze eventjes net wat harder, Amenia kraaide opgelaten maar was de grap van Ravena niet vergeten.
,,Ach ja, ze begint oud te worden.’’
Merkte Ravena op, meer aan zichzelf dan aan Merle voor haar, eventjes zuchtte ze. De tijd ging veel te snel naar haar mening. Ze was inmiddels al zes en een half jaar oud, nog steeds niet al te oud maar al wel behoorlijk op leeftijd was Ravena ook bij dit van mening. Eventjes bekeek ze de merrie nieuwschierig geen enkel detail ontging haar als ze iemand inspecteerde, haar nauwkeurig afgestelde ogen konden ver kijken en niets ontging haar. Ze kon zich ongezien en doodstil door het bos bewegen, ze merkte alles op. Bewoog in de schaduwen, soms werd ze zelfs onzichtbaar genoemd. Ze was zelfverzekerd en kalm én was bovendien vreselijk blij met dat karakter. Soms had ze een nonchalant en droog tikje maar verder was ze niet echt heel erg veel speciaals vond ze. Maar toch zag niemand haar zonder haar gevederde vriendin aan haar zijde. Zo herkende paarden haar, aan Amenia vooral. Ondanks dat ze weer zo normaal was, was ze weer zo speciaal.

Merle

Merle

Ze wachtte geduldig terwijl de merrie haar in zich op nam. Ze volgde haar voorbeeld en liet haar blik over de merrie haar witte vacht glijden. Totdat haar blik weer bleef hangen bij de raaf. Ze glimlachte rustig naar het dier en knikte hem even toe. Daarna keek ze de merrie weer aan, die duidelijk iets wilde gaan zeggen. “Ach, de natuur moet soms ook haar energie kwijt. Soms zijn zulke buien nodig en ik verbaas me elke keer weer over de krachten die er vrij komen,” zei ze toen. “Maar jij kunt daar niet zo van genieten?” Ze keek de merrie rustig aan terwijl ze haar naam tegen de merrie zei. Ze knikte kort toen ze haar naam herhaalde. “Ja,” zei ze onnodig, gewoon omdat ze de drang voelde om er nog op te antwoorden.
Ze schoot zachtjes in de lach toen de raaf van haar hoofd afviel. “Daar zou hij niet blij mee zijn,” grinnikte ze zacht. Haar lach ging over in een glimlach terwijl ze toekeek hoe de raaf duidelijk geïrriteerd opvloog. “Gelukkig kunnen ze heel wat hebben,” daarna keek ze de merrie weer aan toen deze haar naam zei. “Aangenaam Ravena,” ze knikte haar even toe. Toen gleed haar blik naar de boom waar de raaf ingevlogen was. “En aangenaam Amenia,” vervolgde ze. Ze keek even van de een naar de ander, waarna uiteindelijk haar blik weer bij Ravena bleef hangen. “Dus ze was er al bij jou geboorte?” Ze verbaasde zich daar over. Zulke vriendschappen maakten haar sowieso heel erg nieuwsgierig, maar wat was de reden dat Amenia toen al bij haar was? Ze wist niet of Ravena het er over wilde hebben, maar daar zou ze waarschijnlijk snel genoeg achter komen.
“Iedereen wordt oud, anders zou het hier maar een volle boel worden,” Ze schudde langzaam haar hoofd. “Kun je het grapje niet waarderen Amenia?” riep ze naar de boom, met iets plagerigs in haar stem.
Ze zag dat Ravena haar opnieuw in zich opnam. Ze was geen groot paard, maar een klein paardje. Met korte benen en een korte rug. Daardoor onderschatte veel haar snelheid en haar kracht, die ze wel degelijk bezat. Zeker als ze vanuit galop in de telgang ging, dan rende ze menig paard eruit. Ze spitste haar oren toen de wind weer wat aanwakkerde. Ze luisterde naar het zachte gefluister. “Jammer, dat je het nooit kan verstaan,” zei ze toen plots uit het niets. “Leef jij al lang in dit gebied Ravena?” vroeg ze toen. Haar lichtbruine ogen bleven kalm in die van Ravena hangen. Ze was niet snel van haar stuk te brengen, zeker niet als je dat probeerde. Als ze wel boos werd, dan had dat een hele goede reden.

http://lostanimals.actieforum.com

Ravena

Ravena
VIP

Ze waren ongeveer even groot. Maar door het Arabische bloed dat door Ravena heen stroomde was ze kleiner en slanker gebouwd dan de ijslander, die sowieso altijd wat breder gebouwd waren doordat het echte berg pony's waren. Ergens herkende ze zichzelf in de ogen van de merrie, de kalmte hemzelf, niet snel boos te krijgen. Maar toch was ze waarschijnlijk heel anders dan de merrie, Ravena was inderdaad niet snel boos te krijgen zoals eerder vermeld. Maar als je haar niet bepaalt heel erg plezierde, of te wel als je vervelend deed of iets in die richting dan begonnen haar schampere opmerkingen. Ze was nonchalant, kalm en zelfverzekerd. Bij de vraag van de merrie trok ze eventjes één wenkbrauw op. Blij dat de merrie zo snel dingen begrijpt, schoot door haar een. Ze knikte, vond het niet nodig hier verder op neer te gaan. Haar kont was half bedekt door schaduwen.
,,Ach, ik doe het zo vaak als hij me prikt in mijn hoofd met zijn nagels en nog steeds volgt die me als een hond. De natuur op zijn raarst zullen we maar zeggen.’’
Sprak ze terwijl ze haar blik op de raaf vestigde en geen enkele keer afwende met haar blik. Bij de vraag van de merrie gleed haar blik naar de merrie toe. Ze zocht haar ogen op en bekeek haar nieuwschierig, alsof ze er pas net was en Ravena geen flauw idee had dat ze er aangekomen was. Haar hoofd een beetje schuin. Toen ging haar mond dan eindelijk open.
,,Wel... Niet helemaal, het was vreselijk gewoon in mijn vorige gebied dat iemand een dier als vriend had, een diersoort dat geen paard was. Je had er zelfs wolven bij zitten, misschien dat we daarom zo succesvol waren als huurlingen. Maar goed, ik dwaal af. Raven waren erg speciaal als je die als vriend had, ik weet nog steeds niet precies waarom. Maar mijn gevederde vriendin hier kwam bij me toen ik één maand was, pas toen kreeg ik mijn naam. Vernoemd naar de raven...’’
Een tijdje na het verhaal stelde Merle weer een vraag, Ravena keek haar geïnteresseerd aan.
Ze knikte eventjes, niks om op in te gaan. Bij de volgende woorden echter wel.
,,Nou, als je ze zou kunnen verstaan dan zou je knap gek worden van al die stemmen en wie weet is de wind niet eens aardig...’’
Eventjes was er een pauze van stilte, het gefluit en geklapwiek van vogels was duidelijk hoorbaar in deze korte stilte waardoor het opvallend luid leek plotseling.
,,Ja, eigenlijk wel. Maar ik betwijfel het me of ik het ooit nog terug zou zien nadat onze wegen weer zullen scheiden en het een wonder zou zijn dat we elkaar tegen komen.’’
Sprak ze kalm waarna ze Merle aankeek, soms gleed haar blik over de omgeving heen. Sinds de aanvallen uit haar vorige gebied op haar vertrouwde ze het nog steeds niet.

Merle

Merle

Haar blik gleed voor een kort moment naar de rivier. Haar blik volgde de stroming. Hoe het water zachtjes tegen de kant klotste. Het was wilder als normaal, wat niet gek was aangezien de wind aangesterkt was. Toch bleef het water binnen de oevers, vreemd was dan. Het gebeurde niet vaak dat het water over de oevers klotste. Alleen als het heel veel geregend had en het water hoog stond, maar als het hard waaide, bleef het water netjes binnen de oevers. Alsof de wind geen grip had op het water. Het bewoog er wel door, maar de wind kon het niet omhoog tillen.
Ze schrok op uit haar gedachten toen Ravena weer wat zei. Haar blik gleed meteen weer in de hare. Ze keek haar aan terwijl ze begon te praten. Er kwam een klein grijnsje om haar lippen. “Dat vind hij vast heel leuk, dat je dat vaker doet.” Er lag nog steeds iets plagerigs in haar stem. “Ja soms verbaas ik me er echt over. Ik heb een jonge merrie leren kennen, die een hertje als gezelschap heeft en een hengst die heeft samengewerkt met andere diersoorten en nou jij met deze raaf. De natuur blijft je verrassen, dat is nou ook zo leuk.” Zei ze terwijl ze langzaam knikte.
Ze zag dat Ravena haar weer aankeek en ze keek terug. Keek rustig naar haar terwijl Ravena haar opnieuw inspecteerde. Ze vond het prima dat ze dat deed, dat was een goede eigenschap. Als ze iets kwaads in de zin had wist ze tenminste een beetje wat ze kon verwachten. Niet dat ze kwaad in de zin had, ze was geen ruzieschopper. Alleen als het echt nodig was en als iemand anders haar aanviel, dan deed ze wat terug.
Ze zag dat Ravena haar blik weer in haar ogen vestigde en ze spitste haar oren, ze wist dat ze weer wat zou gaan vertellen. Ze fronste even haar voorhoofd en glimlachte toen. “Dat is inderdaad heel speciaal,” vervolgde ze toen langzaam. “Ik heb daar echt nog nooit van gehoord een vriendschap tussen een paard en een wolf, bijzonder.” Je zag dat ze aan het nadenken was, dat ze deze nieuwe informatie liet bezinken.
Toen werd haar aandacht getrokken door de wind. Ze had daarom ook iets later door dat Ravena weer iets tegen haar zei. “Misschien,” zei ze kort. “Alleen misschien leer je ze ook wel onderscheidden en leer je je er voor afsluiten,” ging ze verder. “De wind is eerlijk,” Ze glimlachte rustig. Ze hoopte dat Ravena begreep wat ze bedoelde met die uitspraak toen ze begon over dat de wind misschien helemaal niet aardig was. Het was inmiddels gestopt met regenen en er brak zowaar een waterig zonnetje door de wolken heen. “Volgens mij wil de zon ons verblijden met een bezoekje,” Ze schudde nogmaals haar vacht uit, nadat ze wat stappen opzij gedaan had, waardoor ze Ravena niet zou raken. Dit keer hielp het tenminste wel. Toen liep ze weer wat dichter naar Ravena toe.
“Tjah het is een groot gebied,” stemde ze met haar in. “Maar als het de bedoeling is dat we elkaar vaker tegen komen, dan zal dat ook wel gebeuren.” Vervolgde ze simpel. “Maar elk gesprek is anders, dat moet ook variatie.” Ze keek weer van Ravena weg, ze had door dat ze in zichzelf begon te mompelen. Dat was altijd het moment om haar mond te houden, dus dat deed ze ook. Even keek ze naar de raaf in de boom, daarna weer naar het water. Wat kalmer was geworden en weer rustig stroomde. De wind was gaan liggen.

http://lostanimals.actieforum.com

Ravena

Ravena
VIP

Ze keek de merrie recht in haar ogen, merkte hoe haar blik naar de rivier gleed en volgde als een automatisme ook haar blik, merkte hoe zij keek naar het ritme van de golfjes in de wilde rivier. Nu wende Ravena haar blik wel af, ook zij keek naar de rivier. Haar staart en manen wapperde in hetzelfde ritme als de golfjes en de rimpelingen in de woeste rivier, het water kolkte heen en weer, maar steeds maar weer in dat zelfde ritme. Ook het ritme van haar manen en staart die rustig heen en weer wapperde, de wind blies tegen haar borstkas aan. Bomen belemmerde het zonlicht, hier en daar zag je een boom die schuin over een rivier hing. Een hele tijd staarde Ravena naar die boom, denken over een ramp. Één ramp wat ooit gebeurde met een goede vriend van haar. Hij vond het stoer om op zo’n soort boom, die over een woeste diepte met daaronder een woeste rivier die hard heen en weer kolkte en deinsde, te staan. Ravena wist het harde gekraak nog precies, de schreeuw van doodangst en zag het nog helemaal voor zich toen de hengst nog naar de kant sprong maar net te ver was, hij had zich nog met zijn voorbenen gehaakt maar die gleden weg. Toen was hij in de diepte gevallen, dat laatste deel had Ravena niet mee gekregen die toen haar ogen dicht geknepen had. Maar toen ze naar beneden gerend was, was ze er achter gekomen wat de schade was. Hij was niet in de rivier gevallen die hem ook vermoord had, nee, hij was op de oever van harde stenen gevallen. Ze wist nog precies hoe een puntige rots hem gespietst had. En ze de punt aan de andere kant van zijn lijf eruit zag steken, een grote plas bloed onder hem. Ze slikte eventjes en hoorde de woorden van Merle maar net. Aangezien ze bij een van de laatste woorden uit haar gedachte opschok. Ze hoorde alleen iets over een hert en een jonge merrie. Maar dat was voor haar al genoeg om te weten over wie ze het zo’n beetje zou hebben. Een jonge bijna goudkleurige merrie, droog, ondeugend en met een compleet eigen wil en zin. Een merrie die slecht was, maar niet standaard slecht. Een eigenwijze merrie. Maar ze mocht de merrie wel, jazeker.
,,Aaliyah is het niet?’’
Vroeg ze de merrie, meer als een conclusie die ze trok en dit enkel zei om het zeker te weten dan dat het echt een vraag was, enkel gericht aan de merrie voor haar. Maar het was wel duidelijk dat ze zeker wel een antwoord verwachtte van de merrie. Het was duidelijk dat de merrie goed en zachtaardig was. Maar Ravena herkende iets, iets wat leek op een soort pit diep van binnen die naar buiten kwam enkel als dat echt hoog nodig was. Een soort pit zoals Ravena dat wel mocht. Voor zover het kon haalde Ravena licht haar schouders op toen de merrie weer praatte. Ach ja, ze begreep wel dat het voor een buitenstaander bijzonder was en vreselijk uniek. Maar zij was het gewend, zij was altijd omsingeld geweest door andere diersoorten dan alleen maar paarden. Ze wist ook nog heel goed de eerste keer dat ze zo’n wolf bij een paard zag. Ze rende op een ander af, en het was net alsof de wolf iemand ging aanvallen. Daarom was ze keihard weggerend, terwijl dat niet eens nodig was geweest.
,,Eerlijk of niet, ik hoef het niet perse te horen. ’’
Gaf ze de merrie haar mening een mening die de merrie waarschijnlijk al lang begrepen had. Maar dat terzijde was het een mening zoals meningen waren. Eerlijk en niet te veranderen, rechtvaardig in de ogen van de spreker, terecht in de ogen van de spreker. En bovenal was die vaststaand, niet te veranderen wat er ook gebeurde. Of degene over wie ze het hadden nou aardig was of niet, of een heel andere kwestie. Zelfverzekerd waren de woorden, was het stemgeluid en was de merrie zelf. Ze knikte enkel bij de volgende woorden van de merrie, niets om op in te gaan was Ravena zo van mening.
,,Ach ja, het lot bepaalt, en als het lot het wilt dan moeten we dat maar respecteren en ermee omgaan. ‘’
Met haar als spreker hadden de woorden vele betekenissen, met een ander misschien veel minder. Maar zij had veel meegemaakt een ander misschien niet. Het lot bepaalt

Merle

Merle

Ze keek rustig van de rivier naar Ravena en weer terug. Ze zag dat Ravena in gedachten was. Ze vroeg er verder niet naar, maar ze kon zien dat het niet leuk was. Dat het een herinnering was die haar pijn gedaan had. Weer zo’n voorbeeld dat ze blij kon zijn dat zij zulke herinneringen niet meer had, misschien ooit wel. Nou was ze het kwijt en daar was ze echt blij om. Ze keek de merrie nieuwsgierig aan terwijl ze over Aaliyah begon. Ze kon aan haar reactie zien dat Ravena haar ook kende. Dit werd bevestigd met haar opmerking. Ze knikte meteen. “Ja, klopt.” Zei ze met een kalme glimlach om haar lippen. “Ja, een eerlijke merrie,” vervolgde ze rustig. “Maar dat is ook al zo’n bijzonder voorbeeld,” ze knikte kort en keek daarna weer naar de rivier. Als Ravena Aaliyah kende en haar ook mocht, dan zou zij het waarschijnlijk ook wel kunnen vinden met haar. Maar ze vroeg niet wat ze van haar vond, tenzij ze er zelf over zou beginnen. Nee, ze had er zelf ook een hekel aan als anderen achter haar rug om over haar zouden praten. Zeker als het ging over of ze haar mochten of niet. Nee, ze kletste niet zomaar hele verhalen over anderen. Dat vond ze ook niet nodig. Een korte opmerking waarin haar respect voor diegene doorklonk was genoeg.
Ze bleef naar de rivier kijken totdat het gesprek weer een andere wending maakte en ze over de wind begonnen. Daarna keek ze Ravena weer aan. “Nee, ik misschien ook wel niet. Alleen de ervaring alleen al zou al leuk zijn.” Zei ze toen schouderophalend. “Maar echt nodig is het niet natuurlijk. Soms willen we gewoon te veel,” Ze fronste even haar voorhoofd en keek naar de lucht. “Soms willen we te veel,” herhaalde ze zacht. Ze bleef zo staan voor een kort moment, alsof ze een standbeeld was. Ze staarde naar de lucht terwijl haar blik even wazig werd. Een teken dat ze ver weg was, maar even later keek ze Ravena alweer aan alsof er niets gebeurd was.
Toen begon ze weer te praten, dingen waarop Ravena alleen maar knikte. Dat was goed genoeg, het was een teken dat ze luisterde. Dat was een ding die wel belangrijk was voor Merle. Als anderen niet naar haar luisterden dan brak ze het gesprek altijd snel weer af. Ze knikte toen Ravena verder ging. “Alles gebeurd met een rede,” stemde ze met haar in. “Ik geloof niet in toeval,” Haar oren draaiden even naar de omgeving en daarna terug naar Ravena.

http://lostanimals.actieforum.com

Ravena

Ravena
VIP


Langzaam gleed haar blik over het gebied, weer verzonk ze in haar gedachte, maar dit keer werd ze niet door Merle uit haar dagdromen gewekt maar door een gekraai. Ravena gooide haar hoofd omhoog en haar ogen schoten gelijk naar het belangrijkste deel in haar leven, Amenia de raaf. Haar beste vriendin en de enige om wie ze gaf naast haar moeder. Haar vader was een harteloos wezen dat haar als een afdankertje had behandeld enkel omdat ze niet groot en sterk was. Eventjes snoof ze verontwaardigd toen ze eraan terug dacht, maar daarna schudde ze haar hoofd en richtte haar aandacht weer op Amenia die met haar kop naar links wenkte. Ravena haar blik gleed daar heen maar ze kon niets zien, plots begreep ze het. Ze keek Amenia weer aan en knikte, haast onmerkbaar en minuscuul maar Amenia zag hem. Amenia zag deze knikjes altijd als een gigantische beweging waarin je hoofd van het hoogste punt dat hij bereiken kon naar het laagste punt ging, immers was Amenia aan deze kleine minuscule knikjes gewend geraakt. Ze klapte haar vleugels uit en vloog weg. Ravena staarde haar lang na, ook lang nadat het geklapwiek van vleugels in de verte verdwenen was en het zwarte puntje steeds kleiner en kleiner werd tot het aan de horizon verdween, alsof het van de aardbodem weg was. Toen richtte ze al haar aandacht weer op de merrie voor haar ze kreeg alleen maar iets over een bijzonder voorbeeld mee en schaamde zichzelf een beetje. Maar ze liet niet merken dat ze dit niet gehoord had, dus knikte ze gewoon dat ze ermee eens was, het zou vast wel over Aaliyah gaan dus tja… Ze mocht de merrie voor haar zeker wel, tenminste wel een merrie waarmee je het gesprek een beetje gaande kon houden, niet zo’n stil beest dat amper iets zei. En als ze iets zei was het niet veel nuttigs en was het amper te verstaan. Nee, ze had een hekel aan zulke dieren. Na de woorden van de merrie, geheimzinnige woorden vooral op het eind keek de merrie wazig voor haar uit. Ravena trok één wenkbrauw omhoog. Ze bekeek de merrie weer goed, toen ze haar weer aankeek tuitte Ravena eventjes haar lippen, een beweging die snel weer verdween.
,,Is er iets?’’
Vroeg ze uiteindelijk maar gewoon om de stilte te verbreken. Ze wist het niet zeker maar het gevoel had. Ze luisterde aandachtig naar de woorden van de merrie, haar hoofd een heel klein beetje, minuscuul klein beetje, misschien zelfs maar één centimeter schuin. Zo dat het alleen maar opviel als je uitermate goed keek.
,,Evenals ik, maar toch, denk ik dat er best toeval bestaat, enkel komt het vreselijk zelden voor…’’

Merle

Merle

Haar blik schoot naar Amenia toen ze kraaide. In haar ooghoek keek ze even naar Ravena, maar haar blik bleef verder op Amenia gericht. Had ze iets gehoord? Haar oren draaiden nieuwsgierig alle kanten op, maar ze hoorde niks. Ze had haar neusvleugels opengesperd maar ze rook ook niks. Dus ontspande ze zich weer, er was niks aan de hand. Ze had veel gereisd, genoeg om altijd waakzaam te zijn. Ze wist hoe sluw roofdieren konden zijn, vooral wolven. Er liep een koude rilling over haar rug toen ze terug dacht aan de wolf die haar achterna gezeten had toen ze weer naar Dream Horses kwam. Ze had echt geluk gehad dat de wolf opgegeven had, waarschijnlijk was hij al wat ouder geweest. Want ze wist dat wolven nooit opgaven, nou ja zelden. Het kwam niet vaak voor en dat had haar haar leven gered, want ze wist dat als het er op aangekomen was, de wolf gewonnen had. Alleen de natuur had haar gegund dat ze nog langer op deze wereld mocht rondlopen en zij greep die kans altijd graag aan. Ze was namelijk graag op pad, ontdekte het liefste nieuwe dingen in de wereld. Bijzondere dingen, dingen die haar versteld lieten staan. Die haar nieuwe kennis verschaften die ze opsloeg en waar ze anderen later weer mee probeerde te helpen. Ze keek toe toen Amenia wegvloog. Daarna keek ze Ravena weer aan. Haar voorpluk viel voor haar ogen, snel schudde ze het aan de kant. “Ze had zin om een eindje te vliegen?” ze keek Ravena vragend aan. Ze kon natuurlijk ook iets gaan eten of iets anders gaan doen. Ze wist eigenlijk niet hoe de communicatie was tussen Ravena en Amenia. “Hoe communiceren jullie met elkaar?” vroeg ze daarom ook voorzichtig. Ze wou geen verkeerde opmerkingen maken, maar soms voorkwam je dat gewoon niet. Zeker niet als je zo nieuwsgierig was als Merle. Je zag het niet echt aan haar, maar haar hersens waren continu aan het malen.
Daarna werd haar blik weer naar de lucht getrokken. Ze wist eigenlijk niet waarom dat gebeurde, het gebeurde gewoon. Soms had ze dat, dan wist ze niet waarom ze iets deed. Ze kon dan ook niet uitleggen waarom ze iets deed. Soms redde het haar het leven, voelde ze opeens de drang een kant op te kijken waardoor ze iemand of iets in de gaten kreeg. Alleen soms gebeurde er ook helemaal niks en had het geen reden. Ze kon daarom ook niet vertellen of er iets was toen Ravena haar dat vroeg. Ze haalde haar schouders op. “Nee, eigenlijk niet.” Zei ze. “Soms moet ik ergens heen kijken. Ik weet ook niet waarom. Die drang heeft me vaker het leven gered, dus ik luister er naar.” Er ontstond een klein grijnsje om haar lippen. “Dit keer leek het geen reden te hebben,” Ze brieste zachtjes en sloeg toen een keer met haar staart. Omdat een vervelende steekvlieg het nodig vond om in haar bil te prikken. “Ik snap nog steeds niet waarom die beesten uitgevonden zijn,” zuchtte ze daarna. Ze bewoog haar hoofd en schraapte met haar tanden over de plek waar de steekvlieg haar gestoken had. Daarna keek ze Ravena weer aan. “Maar ze zullen vast ergens goed voor zijn,” vervolgde ze onverschillig.
“Wie weet, misschien komt het wel voor. Wie zal het zeggen? Het is alleen maar gissen op dat gebied.” Zei ze toen. “Dat antwoord zal niemand weten en sommige dingen kun je beter ook maar niet weten,” er ontstond een klein glimlachje om haar lippen. “Alleen soms is de drang om iets te weten te komen groter als het gevoel dat je het moet laten,” vervolgde ze.

http://lostanimals.actieforum.com

Ravena

Ravena
VIP

Ze vroeg zich af waar de merrie nu aan zat te denken, in feite vroeg ze zich dit altijd af als ze iemand zag denken, dan was ze zo stil en kalm dat ze soms het gevoel had dat ze degene die dan dacht, gewoon kon horen denken. Iets wat natuurlijk complete onzin was. Soms had haar nieuwsgierigheid haar leven gered, soms moest ze perse daar heen gaan om uit te vogelen wat er aan de hand was. Om daar rond te vragen, het had haar leven toen gered, toen ze wist wat er aan de hand was. Ze schudde haar hoofd eventjes en keek wat rond, liet het aan Merle over het gesprek te hervatten als ze uit haar gedachte verdwenen was. Plots terwijl ze zelf weer bijna in gedachte verzonken was begon Merle te praten, uit een schrik reactie schoot haar hoofd omhoog en snoof ze eventjes diep. Maar toen ze merkte dat het enkel Merle was ontspande ze weer, ze hield er niet van om ruw uit haar gedachte of slaap gewekt te worden, maar daar kon de merrie voor haar niets aan doen.
,,Ik denk dat ze op jacht ging of aan naar haar nest gaat of zo iets, als ze die heeft tenminste.’’
Het was immers lente en het kon maar al te goed dat Amenia een nest had en nu jonkies kreeg. Maar het kon best zijn dat dat verleden tijd was en dat Amenia nu geen jonkies meer kreeg omdat ze te oud was en zij dit zelf ook heel goed wist, je wist het maar nooit.
,,Tja… Eigenlijk weet ik het niet precies, we begrijpen elkaar en sinds we bij elkaar zijn hebben we zo onze eigen tekens leren kennen en herkennen, we weten gewoon heel snel wat de ander bedoelt, het gaat gewoon automatisch. Zoals ik al zij, we begrijpen elkaar.’’
Gelijk met haar blik werd ook die van haar naar de lucht getrokken waar ze een paar vogels als zwarte silhouetten door de lucht zag zweven, donker afgetekend tegen de heldere lucht, er waren niet veel wolken dezer dagen. Totaal niet veel zelfs. Maar het was altijd mooi om te zien hoe hier en daar een wolkje langs kwam zweven en vliegen, soms leken ze eindeloos ver weg aan de hemel te zijn, en soms leken ze vreselijk dichtbij, alsof je er bijna bij kon. Soms had je interessante vormen die de wolken samen of in hun eentje vormde. En als je al een tijdje bezig was met wolken kijken en je fantasie op tilt geslagen was dan kon je zo perfect herkennen en zag je bijna overal wel wat in. Met een beetje fantasie tenminste. Bij de woorden van de merrie keek ze haar kalm aan en een hele tijd alsof ze een televisie programma was dat je voor het eerst zag en je nu bekeek. Toen schudde ze haar hoofd tot de conclusie komend dat ze aan het staren was. Ze knikte eventjes, vond het niet nodig verder op haar reden in te gaan. Ook zij zwiepte met haar staart toen Merle met haar staart zwiepte enkel doordat ze door die beweging jeuk kreeg bij haar flank.
,,Ik betwijfel het me of ze ergens goed voor zijn. Jij enig idee wat Steekvliegen nog meer doen dan paarden steken?’’
Vroeg ze de merrie benieuwd voor zover Ravena wist was dat inderdaad het enige waar steekvliegen goed voor waren. En wat haar betreft konden ze de pot op. Bij de woorden van de merrie keek ze kalm op had deze merrie ook een grote nieuwsgierigheid?
,,Nieuwsgierigheid is geen zonde Merle. Enkel is te veel ook niet altijd even goed, toch ben ik er trots op dat ik zo nieuwsgierig ben. Jij?’’
Ze wist niet of de merrie nieuwsgierig was, maar je kon het toch altijd eventjes vragen? Ravena vond van wel.

Merle

Merle

Ze zag dat Ravena een beetje geërgerd reageerde toen ze opeens weer wat zei. Ze kon zich er wel wat bij voorstellen waarschijnlijk trok ze haar ruw uit haar gedachten. Soms had ze daar zelf ook wel eens last van, alleen dat kwam niet vaak voor. Omdat als ze echt ergens over na wilde denken ze wel zorgde dat ze alleen was. Ze dacht altijd in flarden en die flarden kon je heel snel afkappen in een gesprek, dan voelde het ook niet alsof ze ruw uit haar gedachten getrokken werd.
“Dat kan natuurlijk,” merkte ze op na de zin van Ravena over dat ze misschien wel ging jagen of naar haar nest. “Ik weet eigenlijk niet zo veel over raven, omdat ik ze nog nooit echt heb kunnen observeren,” ging ze verder. Ze luisterde aandachtig toen Ravena vertelde hoe hun communicatie verging. “Heel bijzonder,” zei ze nadenkend. “Ik vind het in ieder geval heel knap, maar ergens kan ik het wel begrijpen als je samen opgroeit maar het blijft heel bijzonder,” Ze knikte kort.
Toen er weer een korte stilte gevallen was, werd die onderbroken door een steekvlieg. Ze schudde langzaam haar hoofd toen Ravena vroeg of zij wist of ze nog ergens anders goed voor waren. “Nee, eigenlijk heb ik geen flauw idee.” Zei ze toen. “Misschien steken ze inderdaad alleen maar paarden, een foutje,” Ze knikte kort. “Ja, dat zou kunnen.” Ze keek even naar de lucht daarna keek ze Ravena weer aan.
Ze glimlachte toen Ravena verder ging. “Nee nieuwsgierigheid is zeker geen zonde, het is het begin van wijsheid,” Knikte ze. “Te veel is nooit goed, maar te veel nieuwsgierigheid is misschien zelfs nog beter dan totaal geen interesse in de wereld om je heen,” Ze fronste even haar voorhoofd. “Ja, ik ben ook blij dat ik nieuwsgierigheid met mij mee draag,” vervolgde ze. Ze keek even langs de rivier en daarna weer naar Ravena. Ze kreeg opeens de drang om verder te gaan. Dan wist ze dat het ook tijd was om te gaan. “Wie weet misschien spreek ik je wel weer, kruisen onze paden zich weer.” Zei ze toen. “Soms heb ik opeens het gevoel dat ik verder moet,” zei ze ter uitleg. “Tot ziens Ravena,” ze glimlachte naar haar. “Het ga je goed,” Daarna liep ze langs haar heen. Bracht haar gewicht meer op haar achterhand en draafde weg.

[topic uit?]

http://lostanimals.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum