Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Idee: Slechte paarden fysiek ook slecht

+9
Magnolia
Kay
Sunset
Streya
Magnifico
Nar
Navayo
Ravena
Visual
13 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Visual

Visual
VIP

Ghallo 8D

Dit idee had ik al een tijdje in mijn hoofd, en nu ga ik het voorstellen :3

Namelijk:

Vroeger(daar gaan we weer xD) was DH niet alleen een plek van RPG'en hoe jouw paard je voelde. Het was een tijd dat jij voelde hoe je paard je voelde. Nu is dat ook, maar er ontbreekt een emotie: Angst. Waarom hebben paarden geen angst meer voor de Horcrux? Wat haalt goedzakjes zo ver om random het moeras binnen te lopen? Het wordt niet eens meer genoemd dat het een slecht gebied is, gevaarlijk en vol met enge dingen hoogstens. Één ding was er dat anders was dan vroeger: Vroeger werd er meer gevochten, er waren meer slechtzakjes zonder chagrijnige kop, maar met een grote vechtlust, en paarden raakten gewond. De verschrikking Cobrazarao was de verschrikking omdat deze paarden met een gebroken rib of gewoon dood achterliet. Maar niemand laat zijn paard meer snel gewond raken: De aanvallers zijn te verlegen om echt in gevecht te gaan of de verdedigers raken aan het simpel praten en bespotten van de aanvaller. Tuurlijk een belediging hier en daar is goed, maar een heel topic hierover houden?

Dit is geen meldtopic van: Oew, probeer zoiets eens te doen(waar ik trouwens niets tegen heb heur ;D). Nein, dit is een voorstel die voor de slechte paarden ingaat om misschien dit op te lossen:

"De Alfa van de slechte kudde en de door hem/haar aangestelde rechterhand(en) mogen godmoden, mits dit niet leidt tot zeer ernstige verwonding, dood of geen verzet/vlucht van het slachtoffer. Dit houdt in: op de grond slaan, schoppen, 'straffen', in een random rivier gooien of gevangen houden." (Betere formulering/eventuele aanpassing is zeer gewenst XD)

Het klinkt raar, maar dit gaat wel om een selectief aantal paarden: Deze gebruikers zijn actief genoeg en hebben genoeg RPG-ervaring. Tenminste: De Alfa heeft over 1000 punten, heeft genoeg RPG-ervaring en is actief genoeg om de vorige Alfa van de troon te stoten en stelt de even verantwoordelijke Bèta's aan. Dit zorgt er voor dat als een random paardje de alfa in een slecht humeur treft dat deze alleen maar kan hopen zonder verwondingen er vanaf kan komen en niet een paar beledigingen naar elkaar hoeven te gooien.(het is da slechte alfa, master of evil, niet je overbuurman xD) Bovendien trekt dit de aandacht van leden van de slechte kudde om meer te vechten, en uiteraard de solitaire slechte paarden die natuurlijk nu allemaal vage ideeën krijgen om zelf een evil master of evil te worden xD

Uiteraard is dit maar een ruw idee, maar ik hoop echt dat mensen dit oppakken en het kunnen helpen uitwerken tot een redelijk voorstel :3

Ravena

Ravena
VIP

Dit is waarschijnlijk iets wat jij niet weet, maar dat doodleuk gebieden inwandelen door goedzakjes word al wat aan gedaan :3

Het is inderdaad een goed idee, maar dan moet het nu ook wel echt uitgevoerd worden. We hebben het er zo vaak over dat slecht niet meer slecht is, maar er word ook niet bijzonder veel aan gedaan. Daarom vind ik zoiets wel goed^^

Navayo

Navayo
VIP

Inderdaad, vroeger was Cobrazarao de grote schrik van elk paard, geen enkel dier durfde hem tegen te spreken.
Nu verzet elk paard zich tegen een zogenaamd slecht paard.
Er zou terug een paard zoals Cobra terug moeten terugkeren.

Nar

Nar
Moderator

Maar niemand laat zijn paard meer snel gewond raken: De aanvallers zijn te verlegen om echt in gevecht te gaan of de verdedigers raken aan het simpel praten en bespotten van de aanvaller. Tuurlijk een belediging hier en daar is goed, maar een heel topic hierover houden?

Waarom dat is? Omdat verdikkeme geen enkele knol Nar te lijf durft te gaan. Geloof me: Dan piept zelfs zij wel anders. Ik betrekt alles op mijn karakter en kijk hoe die zouden reageren, maar tot dusver is dat doemscenario niet eens nodig :'D



Uiteraard is dit maar een ruw idee, maar ik hoop echt dat mensen dit oppakken en het kunnen helpen uitwerken tot een redelijk voorstel :3

Ik niet.

Navayo schreef:Inderdaad, vroeger was Cobrazarao de grote schrik van elk paard, geen enkel dier durfde hem tegen te spreken.

Spreek voor jezelf. Boots ging overal als een ezelsveulen tegenin clown

Ravena schreef:Het is inderdaad een goed idee, maar dan moet het nu ook wel echt uitgevoerd worden. We hebben het er zo vaak over dat slecht niet meer slecht is, maar er word ook niet bijzonder veel aan gedaan. Daarom vind ik zoiets wel goed^^

Als ik dat als slecht paard zou horen, zou ik proberen mezelf te verbeteren. Het zogenaamde "powerplay" is een tijdelijke oplossing van het probleem en we zitten binnenkort weer in dezelfde situatie.




Mag ik terugverwijzen naar een aantal groten onder de slechtere paarden? Ja? Want dan maak ik er een kleine geschiedenisles van Dream Horses van en dan zul je zien dat er een beste lijn uit te trekken is en dat het best wel logisch is dat ik weiger Nar bang te laten zijn voor iets wat eigenlijk niet meer is dan een spook.

We begonnen inderdaad met Cobrazarao, die ook daadwerkelijk slecht was. Geen genade, een mep op z'n tijd en hij kon, als het nodig was, ook nog een keer een emotionele tik uitdelen, iets waar sommigen van deze tijd nog steeds moeite mee hebben. Echter was hij ook de gehele tijd bezig met het angst aan wakkeren in RPG-land en wist hij ook zo de goede paarden op de kast te jagen: Immers kwam hij soms zomaar uit het niets. Zijn karakter was standvastig en niemand solde met hem, onder andere door het feit dat niemand dat kon maken: Hij had genoeg lui achter zich staan die de knol voor de rekening namen mocht dat nodig zijn. Hij liet zich niet gek maken door de eerste en de beste knol met een grote bek en gaf die ook terug. [ Godzijdank, anders was het ook maar saai, niet? ]

Vervolgens kwam er - als ik me niet vergis - een slechte merrie die iedereen op de kast joeg: Segué. Ook zij was bijzonder actief. Verschil met haar en Cobrazarao, was dat Segué een paard was waar geen touw aan vast te knopen viel. Zij deed ook niet aan powerplay, maar was desondanks toch één van de meest angstaanjagende paarden hier in Dream Horses. Ook zij liet zich geen twee keer beledigen of je hing. Was het niet zij die je doodde, dan vond het paard de dood wel door één of ander kuddelid. Ook zij was overigens actief en had een groep achter zich die daadwerkelijk eng was.

Daarna kwam er een reeks paarden die het, na mijn idee, zeker minder deden. Vaak was het een tijdelijk iets of gaven ze een zogenaamde "emotieloze" reactie op een scheldpartij van een karakter zoals Nar of Boots. Ja, dat is lekker: Als een paard slechts kijkt en niets doet, gaan mijn karakter gewoon door met wat ze bezig waren. De meeste "slechte" kuddeleiders namen de kudde na ruim een week al niet meer serieus en als ze dat al wel deden, was hun karakter of onregelmatig of enkel een emotieloos, kil geval.

Vroeger werd er meer gevochten, er waren meer slechtzakjes zonder chagrijnige kop, maar met een grote vechtlust, en paarden raakten gewond. De verschrikking Cobrazarao was de verschrikking omdat deze paarden met een gebroken rib of gewoon dood achterliet.

Dank je wel, Visual! Dat was exact wat ik bedoelde. TELEPATHIE!

BAM! Daar was Fawn. Ze was knettergek, viel geen touw aan vast te knopen en dat maakte haar eng: Haar volgende stap was een raadsel. Ook zij was actief, of in het begin in ieder geval, en ze had een schare achter zich die al even scary was als haar. Nee, met dat geval wilde geen enkele knol ruzie. Tussen neus en lip door: Bij haar was toch ook zeker geen sprake van powerplay, wel?

En we vervallen weer in de spreekwoordelijke herhaling. De paarden die volgden, maakten nauwelijks indruk. Hetzij door een constant veranderend karakter, hetzij door een karakter dat geen andere kant had dan kil kijken en emotieloos reageren.
De moraal van deze "geschiedenisles"? Wees actief, neem een standvastig karakter en reageer hoe dan ook zoals het karakter zou doen. Pas je karakter niet aan, hoe verleidelijk het ook is. Vaak krijg je dan al veel realistischere karakters die ook een stuk leuker zijn.
Daarnaast is er geen enkel wezen dat geen angst kent. De goede paarden, waaronder ook Nar, zouden misschien iets meer toe moeten geven aan de slechte paarden zodat die ook meer ruimte hebben om ook daadwerkelijk slecht te zijn. Maar nogmaals: Dan moeten de slechten ook écht eng zijn en nu zijn ze verre van.


Dus nee: Geen powerplay. Enkel het karakter.





*Eén van mijn "slechte" helden is Sauron

Navayo

Navayo
VIP

Maar Boots sprak iederen tegen als veulen :p

Vroeger toen ik Kha nog had, liet ik der ook heel erg vaak een tik uitdelen. Al was ze eerder een echte bitch en toneelspeelster. Maar het is gewoon niet meer echt aantrekkelijk om een slecht paard te spelen. Je krijgt sowieso de kans niet om door te breken als Tha evil horse of DH
En er is nu niet echt meer een meester in darkheid.
Segué was inderdaad ook een geweldig voorbeeld van hoe echte slechte paarden waren. NEt zoals Sythka.
Het mooie van die tijden was dat de slechte paarden onder elkaar toch een sterke band hadden. Nu is dat allemaal weg.

Magnifico

Magnifico
Administrator

Ik heb alleen in de Fawn-tijd geleefd, dus ik heb geen idee hoe het vroeger was met Segué en/of Cobrazarao. Het klinkt erg aanlokkelijk en spannend, dus zo'n tijd zou ik wel weer terug willen hebben. (:

Ik bedoel: Wat de Horcrux nu probeert (dat heeft niemand nog gezien omdat wij geen kans krijgen) is het moeras overnemen. Sorry Dodo, maar ik zeg het maar even om het duidelijk te maken. Overal zijn gesloten topics in het moeras, dus wij krijgen geen kans om ook daadwerkelijk paarden eruit weg te jagen en/of aanvallen. Ja, dan moeten we vragen aan jan en Alleman van: 'mag ik in je topic komen?' Maar dan is het geen verassing meer. Ik ben met Kay en soort van Aaliyah's rechterhand. Dus als wij hierbij toestemming krijgen om in écht elk topic binnen te stromen in het moeras, graag. (: (Hopelijk wordt hierbij de Horcrux ook wat interessanter >=] Dan wordt Kay blij)

En het is ook zo wat Boudicca zegt: Je karakter. Ik bedoel, Magnifico is goed en een bitch van hier tot Tokyo, dat heeft iedereen inmiddels ook wel door. Die wordt echt niet bang van de slechte paarden die nu rondlopen, en het zijn er schrikbarend weinig. Alsof er geen spannende, slechte paarden meer bestaan. Daar moet dus verandering in komen.
Misschien is het dan ook dat mijn knollen wat meer angst moeten tonen, natuurlijk wat Boudicca ook zegt. Ik ben het helemaal met haar eens.


Maar hebben we deze discussie niet eerder gehad, en werd er toen ook amper iets mee gedaan? Ik snap het, we moeten als iedereen een beetje meewerkt er vast iets van kunnen maken. (:

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Streya

Streya

Magnifico schreef:
Maar hebben we deze discussie niet eerder gehad, en werd er toen ook amper iets mee gedaan? Ik snap het, we moeten als iedereen een beetje meewerkt er vast iets van kunnen maken. (:

Ja, zo vaak volgens mij. Ik heb zelf ook een beetje het idee dat mensen hun paarden ook niet graag bang willen laten worden? Of zie ik dit helemaal fout?

Navayo schreef:
Vroeger toen ik Kha nog had, liet ik der ook heel erg vaak een tik uitdelen. Al was ze eerder een echte bitch en toneelspeelster. Maar het is gewoon niet meer echt aantrekkelijk om een slecht paard te spelen. Je krijgt sowieso de kans niet om door te breken als Tha evil horse of DH

Dit bedoel ik, je krijgt de kans niet echt meer, ik bedoel er zijn wel slechte paarden in Dream Horses, zeker, maar je krijgt de kans amper om echt door te breken.

Sunset

Sunset
VIP

Nu ik dit lees zie ik mezelf hier wel in. Ik bedoel maar; toen ik Sunset aanmaakte was ze als de dood voor hengsten. Nou, de oorlog tussen de Horcrux en Qs, daar liet ik haar doodleuk Kay aanvallen, en nog een hengst waarvan ik de naam ben vergeten. Ze waren bijde slecht de hengsten, dan zou ze dus dubbele angst moeten voelen. Maar dat had ze niet.

Maar inderdaad, hier hebben we het vaker over gehad. Maar ik snap het wel dat slechte paarden niet echt slecht meer kunnen zijn. Omdat niemand hun nog eng vind...

Streya

Streya

@Renske; Wat mij betreft mag je gewoon de topics binnen huppelen in het moeras hoor :3

Kay

Kay

Ik vind dat je wel de kans hebt om door te breken als 'the evil horse' aangezien er nu niet een paard is met die titel. Dus eigenlijk heb je meer kans om dan door te breken, er is niemand met die titel. Je moet je best doen en origineel zijn, al moet de rest van Dreamhorses inderdaad ook een beetje meegeven, aangezien goede paarden niet bang zijn, maar slechte paarden zijn ook niet echt angstaanjagend blijkbaar.
@Sunset, klopt. Niemand vind hun meer eng, misschien moet daar dan ook verschil in komen.

Mensen willen vast hun karakters bang laten worden, maar dan moeten er ook echt angstaanjagende karakters rondhangen. En die zijn er dus blijkbaar niet.

Sunset

Sunset
VIP

Maar een titel van "The evil horse" zegt nog niet dat je karakter dan ook een "evil horse" is... Je moet je karakter dan ook wel zo neerzetten. Met alleen een titel ben je er neit...

Streya

Streya

Mag ik dan eventjes zeggen dat je ook niet the evil horse word als je karakter niet zo is?

Natuurlijk moet je origineel zijn om je karakter ook echt slecht te laten worden. Ik ga niet lopen blèren over hoe het vroeger was, daarmee krijgen we toch niets terug. Maar inderdaad, een paard als vroeger en de angst zou wel weer terug moeten.

Magnifico

Magnifico
Administrator

Nee, Sara benoemde dat even zo. Er is kans om "het slechte paard" te worden, dat bedoel ik alleen.

Ja, maar wat zien we onder " echt slecht"? Het komt erop neer allemaal dat er weer angst in DreamHorses moet komen, wat er nu niet is. En ja, dat ligt aan alle leden en iedereen om dat weer terug te laten komen.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Magnolia

Magnolia

Ik zit hier nog niet zo lang maar, ik denk dat het van beide kanten moet komen.
Er moeten paarden zijn die echt Angstaanjagend zijn, en dan niet een beetje chagrijnig en wat dieren uitschelden. Maar koelbloedig.
En er moeten paarden zijn die echt bang worden! Maar voorzover ik nu heb gekeken (ik ken Cobrazarao, Segué en Fawn niet, maar ze lijken me echt awesome!) is dat er van beide kanten niet.
Misschien moet er gewoon een plan worden bedacht of zo?

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Lol weer dit onderwerp xD

Er moeten gewoon betere karakters gespeeld woorden, Tegenwoordig zijn er ook maar weinig personen die ook zin lijken te hebben om een slecht paard te spelen.
Misschien kunnen we iets in elkaar steken dat voor wat leven zorgt in de badassen wereld.
Miss een grote leiderpaard dat alles terug onder handen neemt en alle slechte paarden bijeen roept voor een verovering. weet ik veel wat. :)

Visual

Visual
VIP

Uhuh, en ik zou dat ook een goed idee vinden van het moeras: territorium van de Horcrux, die zouden in een gesloten topic mogen springen: het is tenslotte hun terrein. Desnoods worden paarden uit het moeras gejaagd met de hele kudde achter zich aan

Navayo

Navayo
VIP

@mandy, je laat cobra gewoon terug komen Very Happy
Je speelt dat paard zo geweldig dat iedereen gewoon respect voor die fries heeft.
Hij lijkt zowat het opperhoofd van DH te zijn, samen met miezel dan eigenlijk.
Elke rpg'er keek op tegen zijn karakter en ik ook. Toen ik hier begon had ik iets van 'Waauww zo'n paard wil ik ook creëren' maar Kha is niet in de buurt gekomen.
Met pan heb ik het geprobeerd maar die raakte dan niet bepaald actief omdat mensen hun paard geen angst meer inblazen.

Wat ik wel zou doen moest een paard naf echt gaan uitdagen en stuff

Cobrazarao

Cobrazarao
VIP

Lol, miss doe ik dat wel eens ;D Maar dan wil ik wel eerst eens zien of het wel waard is om ng eens de heerschappij op te eisen. Very Happy

En dan is het finnaly war in dh ^^

Navayo

Navayo
VIP

Pannetje gaat hem steunen Very Happy
(stiekem is ze gewoon Kha met een andere naam en zonder verleden :p)

Maar het zou wel goed zijn voor Dh denk ik moest Cobra terug komen. Gewoon omdat veel paarden hem nu als een legende zien. En als ze zien dat hij echt is zouden ze gewoon al angst gaan koesteren. Ik bedoel maar, alleen je post bij Pan nu al. Damn, pan krijgt schrik van hem :p

Pearl

Pearl
Moderator

Ik moet inderdaad zeggen dat het leuk is wanneer Dream Horses "last" heeft van één of meerdere paarden die het slechte kant op gaan en zo de gebieden en de paarden een beetje overhoop gooien. Laat ik maar wel meteen duidelijk zijn dat ik, net zoals Nar, tegen het powerplayen/godmodden ben. Persoonlijk vind ik dat je - wanneer je écht een slecht karakter neer kan zetten - dat niet nodig hebt.

Er zijn kleine dingen die ervoor zorgen dat de slechte paarden meer invloed hebben op Dream Horses en de bewoners daarin. Neem als voorbeeld het bewaken van gebieden. Ik heb al wat ideeën van Aaliyah gehoord die erg leuk zijn.

Inderdaad, er zijn altijd een beetje karakters geweest die een soort "ongekroonde slechterik van Dream Horses" waren. Erg leuk! Toch ben ik van mening dat er niet persé één paard hoeft te zijn die de eer draagt, maar dat meerderen bekend komen te staan als slechterik. Kort gezegt: Een slecht paard staat pas bekend als slecht paard wanneer deze ook op een juiste manier gespeeld wordt. Ik ben niet heel goed in het uitleggen van wat ik bedoel, maar wat ik probeer te zeggen is dat iedereen zijn steentje bij kan dragen.

Om eerlijk te zijn vind ik dat veel slechte paarden onderschat worden omdat er vroeger en misschien ook nu een beetje gemakkelijk met slecht gedrag om wordt gegaan. "Oh, er komt een goedzakje aangehuppeld! Hmmm, ik trap hem wel neer! Ik ben de sterkste!" Het klinkt grappig, maar het gebeurt/gebeurde wel. Door dat te verbeteren komen we al een stuk verder! Laten we zo zeggen: Een klein ideetje onderling, desnoods door middel van een kudde of een samengesteld groepje paarden, is al heel leuk! Met dit soort kleine dingetjes is het mogelijk de activiteit en angst rondom de slechte paarden uit te bereiden. Dit kan - vind ik - zonder powerplay.

http://www.dreamhorses.biz

Corazón

Corazón

Daar ben ik het mee eens, waar ik vandaan kwam was godmodden helemaal verboden en ik hoopte eigenlijk dat het hier ook zo was.
Zonder godmodden kan je net zo goed slecht, en angstaanjagend zijn :)

Pearl

Pearl
Moderator

Een hele kleine toevoeging van waar ik nou eigenlijk op doel:

Met godmodden kan elk slecht paard zichzelf bekend laten staan als de koning of koningen der slechteriken, terwijl ik vind dat je zoiets moet verdienen, op de één of andere manier. Door een bijzonder karakter (denk aan Fawn en Segué), door gewoon een sterk/duidelijk karakter neer te zetten (denk aan Cobrazarao) en deels door het slechte karakter goed duidelijk te maken in je posts.

http://www.dreamhorses.biz

Navayo

Navayo
VIP

Tuurlijk kan je zonder Godmodden heerlijk slecht zijn.
Toen ik hier begon keek iedereen op naar de black rose want die paarden waren angstaanjagend.
Met Kha heb ik dan ook een hele tijd in de kudde gezeten en het was zalig om een slecht paard neer te zetten.
Zowieso hadden deze paarden een status en als je met een van hen aan de stok kreeg kreeg je een heel deel van de kudde achter je aan als je net ietsje sterker was. Je zou al snel de bibbers krijgen van zulke dieren.

Tuurlijk moeten we niet meer in het verleden leven maar die tijd mag gerust terug komen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gehad met naf dat hij schrik had van een paard hier in DH. (Enkel van magnifico toen ze der veulen kreeg) Moesten er meer paarden met zo'n standvastig karakter als Cobrazarao (of Charming in zijn glorietijd) en Sytka, Segué (denk dat dit wel de langste standvastige karakters zijn) komen dan zou het al stukken spannender worden.

Maar voor een slecht paard moet je een vast karakter hebben. Een echte badass wordt niet ineenkeer aardig tegen een neutraal paard. Zelfs met andere badass paarden gaan ze geen gevecht uit de weg. Ze mogen geen genade tonen. Maar vind het wel flauw dat deze paarden zogezegd geen liefde kunnen voelen. Dat is te cliché geworden naar mijn mening.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum