Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Wild, en vrij.

+2
Cobrazarao
Dragana
6 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 3]

26Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 21:57

Spook

Spook

Spook zag een hengst op de kudde afkomen.
"Leefie... er komt een ander aangelopen" zegt ze nerveus.
Ondertussen neemt ze nog een hap gras en draaft wat rond.
Dan galoppeerd ze naar het beekje en drinkt wat water.
Vanop een afstand bekijkt ze de hengst.

27Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:01

Aiko

Aiko

Aiko zag een merrie wegrennen naar een beek.
Hij kwam voorzichtig dichterbij en hinnikte even om te laten weten dat hij er was.
hopelijk ben ik er welkom dacht hij vertwiijfeld.
ik heb al mijn hele leven moeten zwerven...

28Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:03

leefie

leefie

Leefie bekijkt de hengst ook eens.
Hij is even lief als Calimero en die hebben ze wel toegelaten.
Leefie stapt naar de hengst toe en vraagd of hij bij de kudde wil.
Ze wacht op antwoord.

29Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:05

Aiko

Aiko

Aiko brieste.
"Ja natuurlijk wil ik erbij" hinnikte hij
maar zullen ze me wel aanvaarden, het zijn blijkbaar enkel merries! dacht hij...
"Met hoeveel zijn jullie?" vroeg hij zacht.
Hij gooide zijn hoofd in zijn nek en hinnikte nogmaals om te laten weten dat hij nu ook een kudde had, die hij zou beschermen als een "leeuw" (^^).

30Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:12

leefie

leefie

We zijn nu met 4 maar als jij erbij komt met 5.
We hebben 2 hengsten en 3 merries. Zegt leefie vrolijk.
,,En de merrie's zullen je wel aanvaarden hoor''

31Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:13

Spook

Spook

Spook kwam ondertussen terug.
Ze hinnikte luid en brieste even naar de nieuwe.
Dan keek ze naar Leefie.
"En wie is hij?" vroeg ze.
Ze draafde nog wat rond voor ze weer bij de andere paarden kwam en wat graasde.

32Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:15

Aiko

Aiko

Aiko keek verschrikt toen hij hoorde dat er al een hengst was.
"2 hengsten in 1 kudde, dat gaat niet" besliste hij
"ik ga maar weer, anders komt er zeker een gevecht van"
Hij wachtte nog even op Leefie haar antwoord, misschien zou ze zeggen dat hij toch mocht blijven en dat de andere maar weg moest..

33Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 22:57

leefie

leefie

,,Wacht! Die 1e is een hengstje. Het is een veulentje van 2 jaartjes jong die kan nog helemaal niets. En het is mijn veulen! Die richt ik wel goed af hoor. Hij weet dat hij geen ruzie mag maken en nooit mag vechten.'' Blijf er a.u.b bij. :)

34Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:01

Aiko

Aiko

Aiko draait zich weer om.
Hij kijkt Leefie aan, "nouja, ok dan" zegt hij
"Ik zal wel blijven"
Hij draaft wat rond en bekijkt de rest van de kudde.
Als ik ooit leider wordt van hen, worden ze de prachtigste en sterkste kudde ooit droomt hij.
Aiko stopt en graast wat.

35Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:14

leefie

leefie

Leefie hoord allemaal rare geluiden en voelt zich absoluut niet op haar gemak. Ze kijkt naar de andere paarden. Die grazen gewoon allemaal door. Waarom hoort niemand iets? Ik zij de enige die wat hoort? Ze roept de kudde bij een en zegt dat ze naar een andere plek gaan. Leefie loopt met haar hoofd omhoog voorop bij de kudde met haar veulen Calimero. De rest volgt. ......... Na een tijdje komen ze aan bij eenprachtige plek. Aan de bomen hangen sappige appels en en er is een groot meer met prachtig helder water. Leefie blijft staan, met de kudde achter zich. Leefie snuffelt aan het gras en zoekt of er misschien een andere kudde is geweest. Maar nee, zei zijn de enige die hier ooit zijn geweest. Leefie draait zich om naar de kudde en zegt: ,,Hier is onze plek. Hier blijven we. Hier zullen we elkaar beschermen. Deze plek is van ons en geen enkele andere kudde komt hier!'' Zegt Leefie vastberaden. Ze draaft de boom met de knalgroene Granny Smids appels eraan. Ze bijt er 1 af en eet hem op. Dan kijkt ze naar de kudde die staat toe te kijken. ,,Kom op jullie mogen ook. Er is genoeg voor iedereen!'' Nu komt ook het veulentje Calimero naar zijn moeder toe lopen. Leefie bijt er een appel af en legt hem op de grond. Calimero steekt zijn net uit en eet hem op.

36Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:19

Aiko

Aiko

Aiko volgt Leefie en wil ernaast galopperen.
Hij ziet de kleine Calimero, "En Leefie, is dit nou je hengstje?" vraagt hij
deze kan inderdaad niet veel verkeerd doen
Wanneer ze aankomen bij hun plaats, ziet hij ook de prachtige appels.
Hij springt er meteen op af en eet er een stuk of 5.
Daarna gaat hij zijn dorst lessen in het meer.

37Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:24

Spook

Spook

Spook draafde mee met de rest van de kudde.
Ze zag Calimero en dacht en ik die even oud ben als hem, die moet nog veel leren
Dan ging ze op haar achterbenen staan om bij de appels te kunnen.
Ze plukte er een af en at hem met veel smaak op. Daarna ging ze wat verderop staan om te rusten.

38Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:30

Gast

Gast

Het sap loopt uit Calimero's mond en Calimero hinnikt naar haar moeder dat ze er nog 1 wil.
Calimero ziet Leefie tegen de boom duwen en er vallen 4 appels uit. Calimero neemt er 1.
Dan loopt hij weg en denk: De rest is voor de andere paarden van de kudde.
Hij loopt naar het meertje om wat te drinken. Hij kijkt achter zich en ziet zijn moeder naar hem toe komen. Calimero drinkt wat water. Hij kijkt naast zich. Daar staat zijn moeder te drinken. Calimero loopt weer terug naar de boom en gaat er onder liggen. De zon schijnt vel en onder de bomen is lekker veel schaduw. Calimero kijkt naar zijn moeder Leefie. Die wil zich zeker uitleven denkt hij. Hij ziet zijn moeder rennen en bokken.

39Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:32

Spook

Spook

Spook keek verbaasd naar Leefie die als een gek rondsprong.
Die amuseert zich ook denkt ze
"Hé Leefie, ben je misschien blij dat je een plaats gevonden hebt voor ons?" hinnikt ze lachend.
Spook gaat dan bij Calimero staan.
Ze begint aan zijn schouder te knabbelen.

40Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:34

Aiko

Aiko

Aiko bekijkt Leefie aandachtig.
"Hoe oud ben jij eigenlijk" vraagt hij nieuwsgierig.
ze zou een goede moeder zijn denkt hij, niet veel later schaamt hij zich voor zijn gedachte
kom nou, je bent hier net!
Hij gooit zijn hoofd in zijn nek en hinnikt luid. Hij steigert en schiet in een galop, rent wat rond als een gek.

41Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:39

leefie

leefie

Leefie stopt met rennen en kijkt naar Aiko en zegt: ,,Jah. Dit is hem nou. Mijn mooie hengstje en ik ben 5,5 jaar oud. En weet je hoe dat kan?:Ik heb vroeger op een manege gestaan. Ik werd gekocht door een man en die nam me mee naar de manege. Hij liet me daar staan en kwam me nooit opzoekken. Ik werd heel verdrietig. Op een dag kwam hij en ik was heel blij om hem te zien. Maar hij wilde me helemaal niet knuffelen of iets anders leuks met me gaan doen. Nee.... Hij pakte een halstertouw, klikte die aan mijn halster en trok me mee uit de stal. Toen werd ik vast gemaakt aan een paal en daarna kwam er een ander paard bij me staan. Ik werd gedekt. Ik had mijn baas gelijk in de gaten. Hij wilde mij laten dekken en daarna het veulen verkopen. Ik bleef nog een tijdje staan op de manege en daarna ging ik naar de dierenarts. Die zei dat ik drachtig was. Na heel wat maanden kwam het veulentje. Ik wilde natuurlijk niet dat MIJN veulentje werd verkocht dus ik ben 's nachts met Calimero ontsnapt. Het is al heel lang geleden maar ik weet het nog als de dag van gisteren. Gelukkig ben ik nu in een kudde met lieve paarden. Ik hoef ook nooit meer een mens te zien. Zo'n akelig mens dat op je rug wil gaan zitten. Bah!

42Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:41

Aiko

Aiko

Aiko luistert aandachtig naar haar verhaal.
"Wat een rotmens en wat een rothengst..." zegt hij
"Hoe kan je nou een merrie dekken die het zelf niet wil!" roept hij verontwaardigd.
"Nou moet je waarschijnlijk ook niets meer van hengsten weten"
Hij kijkt haar aan en wacht op haar antwoord.

43Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:46

leefie

leefie

,,Jawel. Als ik echt verliefd ben op een hengst wil ik daar graag een veulentje mee. Ik zal dan ook echt niet tegenspartelen want ik wil het zelf.''
,,En er is wel een hengst waar ik al een tijdje een oogje op heb'' ,,Ik wilde ook een hele andere toekomst voor Calimero. Met een lieve vader die met hem ging spelen en lekker knuffelen. Nu moet ik alles alleen doen en heb ik bijna geen tijd om wel echt serieus op mijn kudde te letten.''

44Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:48

Aiko

Aiko

Aiko lacht in zichzelf.
"En wie is dat dan als ik nieuwsgierig mag zijn" vraagt hij lief.
Hij spitst zijn oren en wacht ongeduldig op het antwoord.
Aiko neemt nog een hap van een appel en briest naar Leefie.
"En ik zou echt graag voor de kudde zorgen hoor!" voegt hij er nog aan toe.

45Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:52

leefie

leefie

,,Ik zeg niet op wie ik een oogje heb. Hij komt er zelf wel achter als hij me goed genoeg leeg pompt met al die vragen van hem.'' Leefie bloost een beetje. ,,Wil je misschien met mij en Calimero voor de kudde zorgen? En dan kunnen we afwisselen. Dan let jij eerst de kudde en dan ga ik met Calimero spelen en dan ruilen we het om :)'' Vraagt ze voorzichtig.

46Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. di 22 dec - 23:54

Aiko

Aiko

"Ok, dat was duidelijk" lacht Aiko
"En tuurlijk wil ik je helpen!" hinnikt hij
Hij neemt nog een appel uit een boom en kauwt er nog wat op.
"Maar ik zou Calimero nog niet te veel verantwoordelijkheid geven, hij is nog zo jong. Ik zou hem nog een jaar ofzo lekker veulen laten zijn"

47Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. wo 23 dec - 0:01

leefie

leefie

,,Jah dat was ik ook vanplan. Maar gewoon een beetje knuffelen enzo. Hij mag wel voorop lopen samen met mij want dan weet hij hoe het voelt om mede leider te zijn en dan is hij bij mij dus dan geef ik hem bescherming. Achter me vertrouw ik hem niet zo want je weet hoe het gaat, ze lopen achter je ze zien iets en ze gaan er achteraan en dan ben je hem kwijt.'' Zegt leefie heel serieus. ,,Weet je trouwens al op wie ik een oogje heb? Raad maar eens.'' Leefie glimlachte lief naar Aiko en blooste daarna een beetje. Om het niet te laten merken draaide ze haar hoofd snel om. Toen het weer weg was keek ze weer naar Aiko.

48Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. wo 23 dec - 0:03

Aiko

Aiko

Aiko knikte. "Ik versta het wel hoor, ik zou het zelf ook zo doen"
"En ik moet nu raden?" zegt hij.
"Wedden dat hij vlak voor je staat" zegt hij zelfverzekerd.
Hij gaat wat dichter bij Leefie staan en begint zachtjes aan haar schouder te knabbelen.

49Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. wo 23 dec - 0:06

leefie

leefie

,,Je hebt nog gelijk ook'' Zegt ze met een grote glimlag op haar gezicht. Leefie knabbelde nu ook aan Aiko's schouder. ,,Wist je het de hele tijd al?'' Vroeg ze aan Aiko.

Laatst aangepast door leefie op wo 23 dec - 0:46; in totaal 1 keer bewerkt

50Wild, en vrij. - Pagina 2 Empty Re: Wild, en vrij. wo 23 dec - 0:45

Gast

Gast

Katinka komt aan galopperen en hinnikt: ,,Mamma waar ben je?!'' Ze kijkt naar haar tante Leefie en haar neefje Calimero. Ze galoppeerd op ze af. Dan kijkt ze om zich heen en galoppeerd naar haar moeder Samsara. Ze darteld om haar heen en dan draaft ze naar het meer en drinkt wat.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum: