Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

School der Photoshoppen :D

+53
Saronse
Black Night
Daesha
Navayo
Padeau
Cadens
Vanity.
Icari
Fether
Ravena
Itzala
Czarith
Cloud
Jack Sparrow
Merle
Azicrae
Streya
Midnight
Nahor
Kai
Amani
Anaïs
Sauron
Amiya
Elody
Eagle
Pearl
Djuna
Mischa
Puck
Libra
Daper
Falcon
Vanilla
Dygur
Fayne
Magnifico
Dyani
Rival
Condor
Mort
Ithilwen
Vaughn
Sultan
Ividanara
Nirvana
Duvessa
Nevaeh
Fawn
Deina
Aaliyah
Nar
Visual
57 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 11 van 16]

251School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:25

Nirvana

Nirvana
VIP

Ik heb ook zin om te gaan bewerken... MAAR IK MOET AAN MN PWS >.> Gvd.

252School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:25

Elody

Elody

Deina: Door een nieuwe laag aan te maken en dan met wit (op een lichte dekking) en zwart (op een lichte dekking) over de plekken te gaan. Waar licht op valt maak je het net wat lichter en waar schaduw op valt maak je het wat donkerder. Gewoon heel subtiel, dat is vaak al voldoende :)

Even een goede tutorial opgezocht, iets naar beneden scrollen tot het laatste stukje. Dan zie je wat ik bedoel :)
Klik hier voor duidelijk voorbeeld!

Vanilla@ ik ga even voor je kijken.

http://www.anouklubbers.tk

253School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:29

Deina

Deina
VIP

Ik probeer het maar het lukt niet xd
En Elody dat heb ik allemaal niet!

Ik ken niets van dat programma en geraak echt nergens
Ik probeer alles maar het werkt niet --"

254School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:30

Elody

Elody

Jawel dat heb je wel xD
Wacht even ik ga het je uitleggen :)

Links boven zie je een optie: ondoorzichtigheid. Dit is je opacty. Dit kun je gebruiken om je brush minder hard door te laten drukken. Zet deze om te beginnen op 5% ongeveer.
Je maakt een nieuwe laag aan. Je kiest je brush en gaat gewoon rustig de wat lichtere plekken op je paard 'kleuren' (met die lichte opacty op wit). Gewoon lekker varieren in je brush grote en altijd mee gaan met de richting van de haren/spieren. Vervolgens maak nog een laag aan voor je schaduwen. Dan doe je precies hetzelfde, maar dan met zwart en voor de schaduwen.

Boven je lagen zie je een instelling normaal staan. Deze kun je bijvoorbeeld op overlay zetten. Kan op op andere moet je even kijken wat het mooiste is :)

Laatst aangepast door Elody op di 8 nov - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt

255School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:33

Deina

Deina
VIP

Ik heb gewoon heel het paard zwart gekleurd dus nu is de vacht donkerder.. Ook goed Nikki? :'D

256School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:34

Elody

Elody

Dan maak je heel het paard donkerder, maar dan wordt er niks verder geaccentueerd Razz

257School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:35

Deina

Deina
VIP

Maakt me niet uit, ziet er veel beter uit haha
Nu die staart... De rest vind ik genoeg hoor :"D

Het is maar voor een onderschrift dus als deze wat mislukt is maakt me niet uit =3
Ben er trots op ^^

258School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:44

Elody

Elody

Haha, prima toch! Zolang je maar achter je werk staat, dan is alles goed!! Very Happy
Gaat ook hartstikke goed ^^

De staart, meestal werk ik met 3 kleuren -> 1 basis, 1 lichtere en 1 donkere voor de schaduwen ^^

259School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:47

Amiya

Amiya
Administrator

WIEEJ ~ NU WIL IK HEM ZIEN OOK. 8D

260School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:49

Deina

Deina
VIP

En met welke tool dan? :'D

261School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:51

Elody

Elody

Gewoon de brush Razz
De brush IS je tool, MHOEHAHAHA!

Maar werk je met een muis of teken tablet?

262School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:52

Deina

Deina
VIP

Muis :'D
Maar.. Mijn brush werkt anders en.. Uhm ja ik moet daarvoor iets anders gebruiken ;'D

263School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:56

Elody

Elody

Hmmm, ja ik merk het xD
Heb het even geopend en is inderdaad heel anders...
Hoezo werk je eigenlijk met sumo paint en niet met gimp? Razz

264School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 8:58

Deina

Deina
VIP

Ik heb een nieuwe laptop en op mijn oude staat alles.. Die is dus stuk en deze is niet van mij dus mag niets downloaden.. Sumopaint is online dus daarom deze

265School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 9:12

Nirvana

Nirvana
VIP

@ Elody;

Heb je toevallig tips voor mijn huidige setje? (:
Volledige manip staat hier:
http://prittstift.deviantart.com/art/Nirvana-261100743

Hij is niet zo heel lang geleden gemaakt. En ja, ik faal in manen :')

266School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 9:32

Elody

Elody

Yups ik heb wel een aantal tips hoor ^^

Je hebt het paard best veel gesmudgd, wat in deze manipulatie er mooi staat. Er komt een wat zachtere uitdrukking in het geheel. Een beetje sprookjes achtig. Het paard heb je netjes uitgeknipt en vervolgens geprobeerd om de hoeven in het stukje gras te verwerken. Alleen nu heb je de benen als het waren afgehakt. Het beste wat je kunt doen ik het subtiel met een soft round brush (gum) en op lichte opacticy wegwerken. Niet helemaal tot waar het been weer boven het gras uitkomt. Om te zorgen dat het echt lijkt alsof het paard in het gras zet teken je er nog wat gras voor, of met een brush ect. Maar probeer met gebruik te maken van je lagen.

Je hebt een mooie lichtval in je manip, maar het licht komt van schuin achteren/boven als je naar de achtergrond kijkt, terwijl de lichtval op het paard van voren/boven komt. Het soort imo niet erg, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Wat ook heel veel diepte en leven geeft in je manipulatie is door een schaduw toevoegen. Gewoon zwarte hard brush, teken ongeveer de contouren van het paard op de grond, zet de opacty iets minder en voila! Schaduw kun je altijd nog minder hard maken door er wat blur over heen te leggen.
Verder zou je hier en daar met een heel dun penseeltje de randen kunnen accentueren van het paard. Gewoon wit oid.

Voor de manen... tja... gewoon oefenen! Probeer er rekening mee te houden dat manen altijd in groepjes/strengetjes zitten en eigenlijk niet alleen. Het paard galoppeert, dus je kunt er volgende keer een zekere beweging in maken door het mee naar achter (op de wind) te laten voeren. Dan krijg je wel te maken met verkortingen, dus dat is wel lastig. Maar zeker het proberen waard!

Maar vind dat je wel een lekkere compositie hebt gekozen, welke uiteindelijk heel erg bepalend voor je manipulatie is! Dus hartstikke goed gedaan! Very Happy
Hopelijk heb je er iets aan! ^^

267School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 9:35

Nirvana

Nirvana
VIP

Oehh kijk daar heb ik zeker wat aan ^^

Hahah probleem bij Nirv is dat ze, vind ik, gewoon veel manen moet hebben [a] Maar je hebt zeker gelijk, ik ga het de volgende keer uitproberen (: W.b. de hoeven.. Wat raar, dat moet ik vergeten zijn, dat doe ik normaal namelijk wel zo? :')

Dat witte penseeltje zie ik inderdaad heel vaak in manips van anderen.. maar ik snap het nooit zo goed. Waar komt dat witte streepje vandaan? Is toch totaal niet realistisch? :') *vindt het wel mooi staan maar snapt het niet*

268School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 9:41

Elody

Elody

Gelukkig maar! Razz
O, joh! Ik vergeet ook zoveel, kan gebeuren toch! xD

Het komt niet ergens vandaag, maar het accentueert je paard. Daardoor komt het paard meer naar voren en zijn sommige delen duidelijker. Even heel kort door de bocht, het staat gewoon een soort van netter Razz

269School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 9:42

Nirvana

Nirvana
VIP

Hmm, ja. Ik zal eens kijken bij de volgende (: Vorige keer dat ik het probeerde kreeg ik het niet voor elkaar nette lijnen te maken School der Photoshoppen :D - Pagina 11 335806

270School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 9:43

Sauron

Sauron

Elody schreef:Gelukkig maar! Razz
O, joh! Ik vergeet ook zoveel, kan gebeuren toch! xD

Het komt niet ergens vandaag, maar het accentueert je paard. Daardoor komt het paard meer naar voren en zijn sommige delen duidelijker. Even heel kort door de bocht, het staat gewoon een soort van netter Razz

Heewj, zou je mijn manip op pagina 16 ook tips willen geven? =D

Ben dus ook dat paardpersoon van ivi

271School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 10:09

Elody

Elody

Ik zal morgen even reageren, duik nu mijn bedje in xD

272School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D di 8 nov - 21:12

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Visual schreef:
- IEMAND MOET HIER ERVARING HEBBEN MET SUMOPAINT!!! O_O -

Ikeeeeeee <3 dat was mijn dingetje dingus, ik zal weleens een manip laten zien die ik op Sumo heb gemaakt xD

273School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D wo 9 nov - 9:59

Visual

Visual
VIP

Oew, slaagt voor de test :3 Het liep geweldig vandaag :3

274School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D vr 11 nov - 6:52

Ividanara

Ividanara
The Beautiful Nightmare

Mijn manip is ááá'f ;P AUB de grote versie downloaden , anders is de kwali belabberd [net als altijd xd]

http://annabellx.deviantart.com/#/d4ftm87

275School der Photoshoppen :D - Pagina 11 Empty Re: School der Photoshoppen :D vr 11 nov - 7:41

Visual

Visual
VIP

Oew, beautiful <3 Wel een paar punten:

- Is het paard misschien niet net iets te rimpelig?
- als k m van dichtbij bekijk bij zn oog... naja maakt niet zoveel uit, t gaat om t geheel :')
- Hoort het dat haar hoeven half doorzichtig zijn? clown
- Er is iets mis met die staart :') Maar ik adore da lok van t paard AWESOMENESS
- *staart naar de witte rand bij de snoet van t paard* Uch :3

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 11 van 16]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum