RIMPELPAARD :'D
Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je
School der Photoshoppen :D
+53
Saronse
Black Night
Daesha
Navayo
Padeau
Cadens
Vanity.
Icari
Fether
Ravena
Itzala
Czarith
Cloud
Jack Sparrow
Merle
Azicrae
Streya
Midnight
Nahor
Kai
Amani
Anaïs
Sauron
Amiya
Elody
Eagle
Pearl
Djuna
Mischa
Puck
Libra
Daper
Falcon
Vanilla
Dygur
Fayne
Magnifico
Dyani
Rival
Condor
Mort
Ithilwen
Vaughn
Sultan
Ividanara
Nirvana
Duvessa
Nevaeh
Fawn
Deina
Aaliyah
Nar
Visual
57 plaatsers
277 Re: School der Photoshoppen :D vr 11 nov - 22:48
Ividanara
The Beautiful Nightmare
Rimpels ? xD Haha
Dat half doorzichtige is de mist. En idd de staart van het paard is echt enorm mislukt x.x
De witte rand bij de neus moet een soort randje zijn door de zon maar die is mislukt ;P
Dat half doorzichtige is de mist. En idd de staart van het paard is echt enorm mislukt x.x
De witte rand bij de neus moet een soort randje zijn door de zon maar die is mislukt ;P
278 Re: School der Photoshoppen :D wo 16 nov - 1:51
Elody
Ividanara schreef:Rimpels ? xD Haha
Yup xD Je hebt nu licht en schaduw op plekken waar geen k=licht of schaduw valt. Een buik is bijvoorbeeld rond en egaal. Je hebt nu zodanig de ribben geaccentueerd dat het er een kreukel in ontstaat. Probeer de volgende keer met een grote brush te werken en meer mee te gaan met de haarrichting van het paard ^^
Ik zal binnenkort wel een voorbeeld van haarrichtingen plaatsen :)
Dat half doorzichtige is de mist.
Ook al is de mist, dan wordt de hoef niet transparant, tenzij je de indruk wilt wekken dat het een geest of een paard is dat oplost/versmelt. Als je mist wilt creëren kun je het beste een nieuwe laag aanmaken en met een fuzzy brush gaat tekenen. Gooi er wat blur overheen en bouw de mist op ^^
Hou er rekening mee dat mist lucht is, zichtbare lucht (met waterdruppeltjes) dus dat je paard door de mist heen galoppeert, de mist ook mee beweegt, lichtjes, maar wel aanwezig.
En idd de staart van het paard is echt enorm mislukt x.x
De haren plakken nu als het ware heel erg aan elkaar. Probeer om er wat meer luchtigheid in te creëren. Gewoon een kleine brush op 80% en dan meerdere lagen over elkaar.
De witte rand bij de neus moet een soort randje zijn door de zon maar die is mislukt.;P
Het moet een randje van de zon zijn... alleen er is geen zon aanwezig? Op de manipulatie is het hevig bewolkt. Als je een zon wilt maken zul je ook de mist meer moeten laten oplichten, elk plantje krijgt een lichter randje en ook het paard. De zon komt nooit van een kant, want je hebt met grond reflectie te maken. Dus licht kaatst via de grond terug op het paard. Als dat namelijk niet zo zou zijn, kunnen onze ogen het niet waarnemen Hou dus rekening met je lichtval en hou die lichtval vast!
Verder een leuk idee, goede achtergrond en goed verwerkt. Gewoon lekker zo doorgaan ^^
279 Re: School der Photoshoppen :D do 17 nov - 7:03
Anaïs
Is er iemand die iets voor mij wil maken of me wil helpen?
Je krijgt er punten voor in ruil..
Liefst mij pben op Deina =D
Je krijgt er punten voor in ruil..
Liefst mij pben op Deina =D
280 Re: School der Photoshoppen :D do 17 nov - 7:30
Visual
VIP
@ Anais: Ligt eraan, wat voor manip je wilt Ik zeg in ieder geval dat elke leerling hieraan mag werken zodat de docenten het goed kunnen vergelijken met elkaar :3
281 Re: School der Photoshoppen :D zo 27 nov - 0:53
Deina
VIP
Ik kan alles aan een manip buiten de staart! =c
Ik zit nu hier.. Met een mislukte staart xo
En ik doe alles volgens de tutorial?
Ik zit nu hier.. Met een mislukte staart xo
En ik doe alles volgens de tutorial?
- Spoiler:
282 Re: School der Photoshoppen :D wo 30 nov - 8:02
Magnifico
Administrator
Oke, ik heb serieus een erg probleem. En ik zit er nu al bijna twee uur mee bezig.
Ik ben zo mooi aan het manipen, (heb net weer Photoshop) mooi mijn paardje uitgeknipt. Wil ik hem op een andere laag zetten, komt mooi de selectie die ik heb gemaakt. Maar NIET het paard. Oh help, iemand?
Ik ben zo mooi aan het manipen, (heb net weer Photoshop) mooi mijn paardje uitgeknipt. Wil ik hem op een andere laag zetten, komt mooi de selectie die ik heb gemaakt. Maar NIET het paard. Oh help, iemand?
283 Re: School der Photoshoppen :D wo 30 nov - 9:17
Nevaeh
Dit is mijn nieuwste manip, er moeten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden zoals manen schaduw & licht geven, de ogen wat meer uitwerken.
Mijn eerste poging tot sneeuw tekenen, heeft iemand tips? :3
Mijn eerste poging tot sneeuw tekenen, heeft iemand tips? :3
284 Re: School der Photoshoppen :D vr 16 dec - 3:55
Nar
Moderator
@ Nevaeh:
Nice! Ik denk alleen dat het mooier is als je de vlokjes wat kleiner of gedetailleerder maakt
Voor een andere site in elkaar gedraaid ^^
Nice! Ik denk alleen dat het mooier is als je de vlokjes wat kleiner of gedetailleerder maakt
Voor een andere site in elkaar gedraaid ^^
285 Re: School der Photoshoppen :D wo 21 dec - 7:18
Visual
VIP
@ Maggie: Heb je wel de juiste layer aangeklikt om te kopieren? anders kopieert het programma alleen de layer die je hebt aangeklikt
@ Narrie: mooi
@ Narrie: mooi
286 Re: School der Photoshoppen :D ma 23 jan - 22:52
Amani
Het hippe banaantje
bam. met gimp. twee voorbeelden, 1 met schaduw en 1 zonder schaduw. heb geprobeerd om niet te oversmudgen ofzo en ik vind m best goed gelukt :3
zonder schaduw;
https://2img.net/r/ihimizer/img808/8735/manipzonderschaduw.png
met schaduw;
https://2img.net/r/ihimizer/img26/9156/manipaf.png
tips
zonder schaduw;
https://2img.net/r/ihimizer/img808/8735/manipzonderschaduw.png
met schaduw;
https://2img.net/r/ihimizer/img26/9156/manipaf.png
tips
287 Re: School der Photoshoppen :D di 24 jan - 3:31
Visual
VIP
@ Maantjuh: Misschien de schaduw op de grond wat preciezer :3 Voor de rest: BEAUTYDEMEAUTY
288 Re: School der Photoshoppen :D di 24 jan - 3:35
Dygur
yah. dat wou niet meewerken :') und; DANKUWEL
289 Re: School der Photoshoppen :D di 24 jan - 5:12
Nar
Moderator
Ikzelf doe dat meestal door de laag te kopiëren, al het licht uit die laag te halen en hem dan om te draaien. Dan kun je hem net zo lang verkleinen / bijdraaien totdat jij hem mooi vindt.
Persoonlijk vind ik de achtergrond niet echt bij het paard passen. Je hebt het paard bijvoorbeeld bijna kleurloos gedaan en de achtergrond is felrood. Je zou het paard een rode gloed kunnen geven zodat het beter in de achtergrond staat.
Ook is het paard na mijn idee niet helemaal netjes uitgeknipt. Op de schoft zit een beetje van de oude achtergrond, dat stoort mij een beetje.
De manen heb je anders gedaan dan de staart. Probeer dat hetzelfde te houden, dat is denk ik mooier. Ook heb je de kont een beetje uitgeveegd. Heb je dat expres gedaan?
Heb je de bergen met het toverstafje uitgeknipt? Daardoor krijgen de bergen een scherp randje. Daar kan je van houden, maar omdat je de manen soft gemaakt hebt, hou ik er niet zo van.
Volgens mij had het paard ook iets groter gemoeten. Je hebt de takjes groter dan het hele paard. Dan had je dat verder naar achteren moeten zetten.
Al met al: Hij is leuk, maar er zitten nog wel wat verbeterpuntjes aan!
Persoonlijk vind ik de achtergrond niet echt bij het paard passen. Je hebt het paard bijvoorbeeld bijna kleurloos gedaan en de achtergrond is felrood. Je zou het paard een rode gloed kunnen geven zodat het beter in de achtergrond staat.
Ook is het paard na mijn idee niet helemaal netjes uitgeknipt. Op de schoft zit een beetje van de oude achtergrond, dat stoort mij een beetje.
De manen heb je anders gedaan dan de staart. Probeer dat hetzelfde te houden, dat is denk ik mooier. Ook heb je de kont een beetje uitgeveegd. Heb je dat expres gedaan?
Heb je de bergen met het toverstafje uitgeknipt? Daardoor krijgen de bergen een scherp randje. Daar kan je van houden, maar omdat je de manen soft gemaakt hebt, hou ik er niet zo van.
Volgens mij had het paard ook iets groter gemoeten. Je hebt de takjes groter dan het hele paard. Dan had je dat verder naar achteren moeten zetten.
290 Re: School der Photoshoppen :D di 24 jan - 5:17
Kai
VIP
Mag je hier ook vragen waar je gimp kunt downloaden?
291 Re: School der Photoshoppen :D di 24 jan - 5:47
Amani
Het hippe banaantje
Nar schreef:Ikzelf doe dat meestal door de laag te kopiëren, al het licht uit die laag te halen en hem dan om te draaien. Dan kun je hem net zo lang verkleinen / bijdraaien totdat jij hem mooi vindt.
aan de bergen heb ik niets gedaan dus dat was dan denk ik al zo. ik zie nu pas dat die schoft nog niet helemaal klaar is ja xD en die kont dat snap ik niet helemaal. ja de staart wou niet meewerken :c k had de voorpluk en manen wel ongeveer hetzelfde maar de staart was koppig XD
dankje voor de tips
294 Re: School der Photoshoppen :D za 28 jan - 0:51
Visual
VIP
Kai schreef:Mag je hier ook vragen waar je gimp kunt downloaden?
Jups dat mag :3 Alles met Photoshop kan je hier vragen Alleen weet ik zelf niet waar je Gimp kan downloaden xd
@ Nahor: Mooi, maar heb je het alleen gesmoothed? Want manippen is met een hele nieuwe achtergrond erbij En btw, voor een eerste manip issie niet mislukt heur :3 Dan issie supah
@ Nevaeh: O__O STEPPING OUT OF FIRE *weet nu pas de hoeven te plaatsen* Oh ik dacht al :') Ik had het been tweede van links als een achterbeen beschouwd en toen dacht ik dat dat ene been zn hoef verdwenen was enne... laat maar XD Heel leuk met dat vuur erbij, vooral omdat de gloed het paard verlicht, je zou nie zeggen dat het geknipt en geplakt was :3 Was het vuur altijd al zo onscherp btw? =)
295 Re: School der Photoshoppen :D za 28 jan - 3:28
Midnight
Ik geef me op als leerling helemaal nieuw en heb PhotoFiltre
296 Re: School der Photoshoppen :D za 28 jan - 3:34
Duvessa
WAAROM IS ER GEEN EXPERT VOOR PHOTOFILTRE STUDIO ~
298 Re: School der Photoshoppen :D zo 29 jan - 8:06
Visual
VIP
@ Midnight: U staat erbij ;3
@ Duvessa: I DUNNOT KNOW O__O
@ Anais: Okie, heb je al Fawn's manier geprobeerd? Manenbrush desnoods? :3