Ziedend van woede vloekte ze luid, terwijl haar vloek nog weergalmde opende ze haar mond al om een nieuwe reeks scheldwoorden en beledigingen uit te laten. ’’Die verdomde zus van me.’’ Was het eerste wat ze knarsetandend zei. Waarna ze de raaf droogjes en woedend aankeek die boven haar op een tak zat. ’’Maar weet je? Ze is mijn zus helemaal niet dat kan niet, want ze is afkomstig van een dronken plee borstel.’’ Haar stem weergalmde luid door het kale gebied. Verwoed keek ze rond of er nog iemand anders was, een kleine glimlach sierde haar gezicht. Nu sprak ze verder maar dit maal met meer stem verheffing. ’’Een plee borstel zeg ik je.’’ Ze schreeuwde deze woorden bijna, wetend dat haar zus hier ergens was en haar zo dadelijk kwam affoeteren, ze haar zo juist nog gezien en tot haar grote verbazing liep ze weg, terwijl ze donders goed wist dat Ravena daar was, en dat ze haar beledigd had zoals ze haar eerder beledigd had en toen was ze ziedend geweest, dat Ravena er vreselijk van genoten had. Haar zus in een paar woorden; snel geprikkeld en op de kast gejaagd, en altijd nors. Enkel één van die twee karakterschappen had Ravena ook. Altijd nors, nou ja, zo zagen andere haar altijd altijd nors. Misschien omdat ze vond dat niemand haar mocht zien grijnzen… Enkel was Ravena totaal niet snel geprikkeld. Ze zette een paar stappen naar voren, bij die bewegingen stond haar zus stil, en weer op die beweging kwam ook Ravena tot stilstand. Haar zus keek haar met een licht schuin hoofd aan. Ravena schudde haar hoofd bijna onmerkbaar. Ze had vreselijk veel lol in het feit dat haar zus wist dat ze getreiterd was en nu probeerde kalm te blijven, maar wat vreselijk mislukt was. Ze merkte hoe haar geliefde zuster op haar lippen beet om niet gelijk te gaan schelden. Waarna ze uitdagend een stapje naar voren zette. Ravena had haar hoofd hoog geheven. ’’Dat zou ik niet doen..’’ Was het enige wat ze zei tegen haar zus. Waarna haar zus het opgaf, Ravena de huid vol schold, – ik zou geen voorbeelden geven want dat zou niet gepast zijn – en weg galoppeerde. Ravena alleen achterlatend in haar eigen ‘ik’, weg gedoken in haar gedachtes alsof ze daarin veiligheid zocht voor het gene wat ze prima aankon.
~Open~
~Open~