Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

After a long day travelling... ~open

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Acapella

Acapella

Acapella rees weer verder, ze had een hengst ontmoet, en toen was ze vanuit de Taiga weer verder gerezen en zo is ze hier terrecht gekomen. Ze liep over de duinen ze draafde tegen de steile hellingen van de duinen op, het was behoorlijk zwaar want ze zakte ver weg in het mulle zand.
Toen ze halver wege was snoof ze de lucht eens diep op, hmm zout! Dat had ze lang niet geroken! Het was een nieuwe wereld hier, tot nu toe had ze alleen de Taiga en de Vallei bezocht en ontdekt, maar nu ze hier was voelde ze zich veel vrijer.
Ze kon alles overzien, en ze zette een galopje aan tot ze bovenaan de duin was. Toen ze boven was, zag ze dat ze wat zweette. Dat kon ook niet anders na de reis van de taiga naar hier, en dat hier? Dat bleek de zee te zijn, want toen ze bovenaan was kon ze heel ver van zich af kijken en een stuk verderop daar lag het water, het zoute water, de zee, tenminste als ze zich die naam goed herinnerde.
Ze ging in rengalop de duin af waardoor ze struikelde en een keer over de kop sloeg, daar lag de merrie dan. Ze voelde een brandende pijn aan haar linkervoorbeen maar toch stond ze op. Ze keek even naar haar lichaam, wat er nu echt heel slecht uit zag en een kreupelheid erbij...Nee dat kon ze echt niet gebruiken! Pff....zuchtte de merrie, het zat haar allemaal niet mee vandaag. Ze was hengstig, ze had een kreupel been, ze zat onder de schaafwonden en haar manen...sja die zaten gewoon mega door elkaar...Als een knappe hengst haar zo zag, of als iemand van haar oude kudde haar zag, ze zouden haar niet eens herkennen...Tenminste niet als de Queeny die ze ooit was, maar die was ze ook niet meer, ze was nu Acapella, het stond voor de tijden die ze alleen door had gebracht en alleen zou moeten doorbrengen. En toch, ze was zo rusteloos!
Acapella stapte weer verder naar de zee toe, het stappen ging wel en toen ging ze maar even draven, ze vond stappen altijd zo'n sloom gedoe! Ze hield niet van sloomheid, evenmin van een slechte conditie. Toen ze ging draven ging ze bijna weer onderuit maar nu van de pijn. NEE! ze mocht niet opgeven en eigenwijs als ze was ging ze weer verder met draven en uiteindelijk kwam ze aan bij de zee, en ze liep de zee in, het koele water deed haar goed en ze hinnikte even van genot.
Toch, ze was nog steeds op zoek naar liefde, en die zou ze blijven zoeken, net zo lang tot ze het had gevonden.



~open voor allerlei soorten reacties!

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

Nervi galoppeerde over het stand met zijn hoeven net in de zee. Het water spatte op tegen zijn buik. het was een raar gevoel. net alsof het regende vanuit de grond. Langzaam ging hij over naar stap. Het was lang geleden dat hij een ander paard had gezien. De laatste keer was ook niet zo'n succes, hij had er flinke wonden aan over gehouden die intussen zijn die allemaal al weer dicht en begroet met haar. Langzaam liep hij de duinen op en zag een platte plek in het zand. Hier moest iemand gevallen zijn. Hij keek rond en zag een merrie in het water. Zachtjes hinnikte hij naar de merrie op hoop iets terug te horen.

Acapella

Acapella

Acapella hoorde iets in het water, het leek op een ander paard. Ze keek om zich heenen snoof de lucht nog eens op en keek een goed omzich heen, deze plek moest ze zich goed herinneren. Het was zo'n heerlijke plek! Ze hoorde dat er naar haar gehinnikt werd, het klonk als een aardige hinik. En ze keek op, in de verten ze zag ze een hengst in het water staan, een redelijk mooie hengst als ze zo even snel keek. Ze hinnikte vriendelijk terug en briesde er een beetje bij en begon richting de hengst toe te stappen.

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

Nervi hoorde dat hij antwoord kreeg, dat deed hem goed. het was lang geleden dat hij een praatje gemaakt had. De merrie kwam richting hem aan stappen. het was een lang stuk dus Nervi stapte ook aan. Van ver af zag je niet echt of het een mooie merrie was, maar hoe dichter je bij kwam, hoe mooier ze werd.Hij snoof een keer met zijn neus en rook of hij deze merrie al eerder tegen was gekomen. Maar nee, de merrie was totaal onbekend voor hem.

Acapella

Acapella

Acapella dacht aan de vorige hengst die ze tegen was gekomen en ze droomde even weg, toen ze weer terug kwam op DH zag ze dat deze hengst ook aan stapte. Van veraf kon ook zij niet zien of de hengst mooi was, ze kon wel zien dat hij groter was als zij en een stuk gespierder. Hoe dichterbij ze kwam, hoe beter ze de hengst kon zien en ze hield haar adem in, Wow wat was hij mooi zeg en ze zette een drafje aan om nog sneller bij deze hengst te komen. Na even te hebben gestapt en gedraaft kwam ze bij de hengst aan. 'Wie ben jij? En hoe ben jij hier terrecht gekomen? En, o laatmaar, nu mag jij vragen...' De merrie schaamde zich voor haar nieuwsgierigheid en een bloos gleed over haar hoofd. Oeps... maar hij was ook zo mooi en ze wilde alles over hem weten, misschien was dit haar prins wel. Haar prins haar bloedmooie prins. Want mooi? Dat was hij zeker! 'O en ik ben Acapella, mocht het je interesseren.' voegde ze er toch nog even aan toe, dit had ze eigenlijk moeten afwachten tot hij het vroeg, maar wat zou het? Ze had pijn en was te enthousiast om een ander paard tegen te komen, dat het haar eigenlijk niets intereseren en nieuwe energie gleed in de merrie.

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

De merrie kwam steeds dichterbij en zette een drafje in. Daar stond ze dan recht voor zijn neus. 'Wie ben jij? En hoe ben jij hier terrecht gekomen? En, o laatmaar, nu mag jij vragen...' Nervi had na die nieuwschierigheid van de merrie een binnenmonds lachje. 'O en ik ben Acapella, mocht het je interesseren.' Voegde de merrie er aan toe. Nervi is de naam, lopend. en dankje. Trouwens een mooie naam zeg! 'Hoe ben jij hier terecht gekomen dan? toch ook lopend of kan je vliegen' grinnikte de hengst. De hengst begon te vertellen dat hij erg last van zijn voeten had en wel dacht dat de zee hem goed zou doen met dat zoute water.

Acapella

Acapella

De hengst kwam steeds dichterbij en Acapella bleef even staan in het koele water, de hengst had last van zijn hoeven, haha een lotgenoot. Dankje dat je mijn naam mooi vind ik ben hier gekomen galopperend dus ook lopend ja ze vond de hengst wel grappig. Ja ik heb ook last vn mijn been en het soute water helpt inderdaad erg goed!

[sOrry beetje mort maar moest naar school!]

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

Dankje dat je mijn naam mooi vind ik ben hier gekomen galopperend dus ook lopend ja Antwoordde de merrie. Grinnikend liep de hengst aan langs de merrie af alsof hij haar niet had zien staan.

Acapella

Acapella

Hij liep gewoon langs haar op! Ze kon het niet geloven en ze snoof een keer en stampte in het water en draafde achter de hengst aan. Ze was iets sneller en toen ze eenmaal voor hem stond draaide ze zich om en blokkeerde ze zijn weg. 'Wie denk jij dat jij bent, om zomaar lang mij op te lopen?' zei de merrie lichtelijk geirriteerd. 'Jij hebt wel lef he? Wat moet je van me?' Ze was geraakt, ze dacht dat hij haar wel zou zien zittne maar hij liep gewoon langs der op en lachte er nog bij ook! Ik snap het best, dacht ze bij zichzelf, ze was ook niet de mooiste, nooit geweest, niet raszuiver sja dan haken de meeste hengsten al af...

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

'Wie denk jij dat jij bent, om zomaar lang mij op te lopen?' zei de merrie lichtelijk geirriteerd. 'Jij hebt wel lef he? Wat moet je van me?' Okeey.. dacht de hengst. 'Wie ik denk dat ik ben? Nervi een 6,5 jarige hengst. Heb je daar dan nog wat aan toe te voegen? Wat anders moest ik door je heen of over je heen springen?' zei de hengst met een heffende toon 'En of ik lef heb? ja, zeker wel' Grinnikte hij. 'Gewoon even een praatje gemaakt is dat niet goed dan? ben ik zeker vergeten doei te zeggen?' Langzaam stapte de hengst weer aan. In ruzie had hij nu zeker geen zin.

Acapella

Acapella

O nee, dit was niet de bedoeling, de hengst begon geirriteerd te worden. 'Dit was niet de bedoeling, sorry, ik wilde je niet boos maken en ben zelf ook niet boos alleen...het kwam niet echt goed over als je eerst zo kijkt van: ik vind je mooi en daarna zo aan me voorbij loopt.' zei Acapella rustig, ze boog haar hoofd naar beneden als een verontschuldiging en liep aan de kant en ging naast de hengst staan om samen verder te lopen. 'En Hallo Nervi, mooie naam, je bent ook een erg mooie hengst.'

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

'Dit was niet de bedoeling, sorry, ik wilde je niet boos maken en ben zelf ook niet boos alleen...het kwam niet echt goed over als je eerst zo kijkt van: ik vind je mooi en daarna zo aan me voorbij loopt.' Zei de merrie. Ik was niet boos, Gewoon licht geiriteerd. En er zijn zoveel mooie merries waar ik iedere dag aan voorbij loop dus voor jou maak ik geen uitzondering. En Hallo Nervi, mooie naam, je bent ook een erg mooie hengst.' Hoi, Dankje, slijmerd ;p

Acapella

Acapella

Ik ben geen slijmerd, ik spreek alleen de waarheid Acapella zuchte, helaas dit werd niks met hem
, balen ze vond hem zo leuk! Welke eigenschappen moet jou droom merrie bevatten dan? Ze zag ook wel regelmatig een hengst en tot nu toe was er geen lelijk geweest, maar deze Nevi spatte er wel echt uit. Doei fluisterde ze en ze gaf hem een kus op z'n wang

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

Ik ben geen slijmerd, ik spreek alleen de waarheid. Welke eigenschappen moet jou droom merrie bevatten dan? Oke dan, wat jij wilt. Ik heb geen droom merrie en die hoef ik ook niet te hebben. Voorlopig blijf ik nog alleen. Ooit zal ik die vast wel tegen komen maar hoe ze er uit ziet en hoe ze is heb ik geen flauw idee over. De merrie fluisterde 'Doei' in zijn oor en gaf hem een kus op zijn wang. Dit hoefde allemaal niet voor Nervi ooit zal hij de ware tegen komen maar dat komt vanzelf wel.

Acapella

Acapella

Acapella had er wel genoeg van, ze besloot dat de hengst haar niet waard was en keerde hem de rug toe hief haar staart en hoofd op en liep weer weg.

http://www.itisjustmeyouknow.blogspot.com

Nervi

Nervi

De merrie liep van hem weg. Hij brieste een keer draaide zich om en galoppeerde de duinen op totdat de merrie uit zicht was.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum