Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Not al treasure is silver or gold <Jack Sparrow>

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Jack Sparrow

Jack Sparrow

Zijn ogen stonden wijd open, zijn hoeven denderde over de harde ondergrond. Hij schreeuwde luid, zijn zwarte manen en staart wapperde wild in de lucht. Zijn manen en staart zaten vol met klitten, zijn bruine huid was vies en hij stonk als de ziekte. Achter hem hoorde hij nog meer paardenhoeven over de grond rammen, ze schreeuwde luidkeels en vechtlustig. Plots doken vijf paarden voor hem op, waardoor hij verplicht was te stoppen, hij duwde zijn oren iets naar achter. ,,Ah.'' Langzaam en weloverwogen murmelde hij dit uit. ,,Wel wel... Jack... Sparrow.'' Dat laatste was met de nodige minachting uitgesproken, gevolgd door een sarcastisch glimlachje. De bruine hengst zuchtte eens. ,,Captain, Captain Jack Sparrow.'' Mompelde hij verbeterend. Hij snoof eventjes verontwaardigd. De hengst voor hem dacht eventjes diep na. ,,Weet je waarom we je aanhouden?'' Vroeg hij, alweer met de nodige minachting. Jack dacht eventjes na. ,,Ja, nou ja... Nee.'' Jack voelde hoe de paarden achter hem dichterbij kwamen. Een sadistisch trekje gleed rond zijn lippen. ,,Ik ga er maar weer eens vandoor weetje.'' Hij steigerde sloeg met zijn voorbenen naar de hengst, lande en bokte direct daarna, een gat ontstond tussen de 'linie' voor hem, hij sprong ertussen door en racete naar de afgrond. Een afgrond die hij nog niet gezien had, voor hij het wist vloog hij door de lucht en sloegen zijn voorbenen om de rand aan de overkant, zijn achterbenen zochten steun op een stevige tak. Hij keek achter zich, een kleine sarcastische grijns rond zijn lippen wou laten merken dat alles in orde was, maar het was overduidelijk dat hij het niet meende. Toen zette hij zich af op de tak, hij sprong op de rand en keek naar de paarden tegen over zich. ,,Onthoud dit als de dag dat je bíjna Captain Jack Sparrow ving.'' En trots stapte hij weg van de hengsten en merries achter zich


~WHAHAHA FLUTJEEEEE REAGEERT GIJ MAAR SNEL HOPEN DAT IK DAN LANGZAMER HAND INSPI KRIJG


& Aaliyah~

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

De wind voerde speelblaadjes mee, groengele blaadjes die dwarrelden op de lichte zomerbries van onschuldigheid. Zich niet zorgen makend over waar ze heen gingen en meegaan op de flow van het nu. Als een soort rustige rammelaar schoven bladeren op de grond over elkaar heen, struikelden, vielen en gingen weer verder, het geluid van bladeren op de wind meevoerend.
Het was al lang lente en de sneeuw van tijden geleden was weg, zelfs de drassige poelen die waren ontstaan waren al opgedroogd en er waren bloemen en gras voor in de plaats gekomen. Nu was het droog en warm.
De kou van de winter had gezorgd voor winterharen en klitten, vooral in het voorjaar kwamen de losse haren met de vaste haren in elkaar en werden er grote en kleine viltplukjes gevormd, recht op de buik, het stukje tussen haar voorbenen en nog iets verder naar achteren. Eyes was toen zo attent geweest om met zijn tanden zo hard te rukken dat het gewoon los kwam, met de nodige pijn. Naja, Eyes had nu de hoefafdrukken op zijn kont door die actie dus het loonde ook weer een beetje. Nu, de viltplekjes waren na lange tijd pijnlijk weggegaan. Net als de overige winterharen en de warmte had het tegenovergestelde effect op het haar dan de kou. In plaats van klitten en lange haren hadden paarden een zachte, korte vacht die glom als de zon erop scheen en heerlijk warm werd tot op de huid. Geen klitten hier. Behalve dan als uitzondering in de manen en staart. Tot groot ongenoegen had dit palominokleurige paard haast geen voorpluk en amper manen maar dan een grote, volle bos staart. Dat gaf de vliegen om overal te kome, gezicht, hals, schoft en dan zoals alle anderen ook nog op de buik, benen, kont en whatever er nog was. De te korte sprietjes van haar voorpluk hadden zowel in de zomer als in de winter nadelen. In de winter zorgde het voor extra warmte en in de zomer als een vliegenprotection.
‘Kappen. Kappen. Kappen. Kappen. Noses...!’ Geïrriteerd zwiepte ze met haar geklitte staart naar het wezen dat met haar kop tegen haar achterpoten aan schuurde. ‘Kappen. Kappen. Kappen. Gawd Noses.’ Met haar oren scheef naar achteren hapte ze eens nijdig naar achteren waarna ze nukkig weer verder liep.
Waar Aaliyah naartoe liep was naar Eyes en Kotsbolleboos zodat ze Noses kon droppen bij Eyes, Bolleboos nog even pijn kon doen en dan verder met de gang van zaken.
Het was niet te geloven maar de bolle Bolleboos was nog boller geworden want ze had nog een kind in haar fatzige buik, wat haar nog groener van ergernis en jaloezie liet maken. Aaliyah had al bijna alles, ze had Eyes, ze had de controle over Dikke en ze had een klein Neusje om op te voeden en nog was ze jaloers op de dikke domme Bolleboos. ‘Weetje kleine Noses, jij hebt nog geluk. Geluk dat je leeft in deze verdomde wereld. Zo verdomd lucky.’ Mopperde Aaliyah boos. ‘Luk-kie? Nowses lukkie?’ Noses plakte er een vraagteken aan.
Als door een wesp gestoken keek Aaliyah naar het kleine hert achter haar en ze draaide zich om. Aaliyahs ogen waren zo groot als schoteltjes. ‘Zei jij daar nou iets kleine Neus?’ De nodige ontzag was te horen in haar stem. ‘Neusss.’ Maar Noses sprak zonder haar mond open te doen. Alleen de grote ogen van het kleine ziel keken haar aan. De grote ogen.
De grote Eyes ogen.
Aaliyah fronste en dacht eens na. ‘Nowses.’
Daar! Weer! Aaliyah hoorde het luid en duidelijk en toch, toch was het niet een soort stem. Bovendien had Aaliyah alleen gebrekkig kunnen communiceren met Eyes, en die klonk anders. In haar hoofd…
Dat was het. Het was niet dat ze konden praten maar door een of andere verbinding hoorde ze ze in haar hoofd. ‘Nog even en ik kan praten met de Dikke. Hopelijk niet zeg.’ Mopperde Aaliyah droog na haar grootse ontdekking. Haar gouden gezicht lichtte vrolijk op op de manier die alleen Aaliyah kon. Opgetogen ging ze achter Noses staan en duwde haar met haar neus op de kont verder in een snellere tempo. Aaliyah hoorde de vraagteken van Noses in haar hoofd en ze grijnsde.
Al snel verdween Noses’ vraagteken en rende ze al vooruit, met de sloom dravende Aaliyah op haar hielen.
En al snel vond Aaliyah Eyes. Godzijdank was Bolleboos er niet en Aaliyah liet Noses stoppen. ‘Heey Eyes. Ik weet hoe het werkt. Je dochter is knap zeg, ze leert praten. Maar nu ga ik even weg, kan jij babysitten op Noses. Dankjewel.’ Aaliyah wachtte niet op iets van een ‘ja’ het was feitelijk nooit een vraag geweest, het was een soort… tja. Het woord was er niet maar het was iets.
Aaliyah wist eigenlijk niet waarom ze Noses achterliet bij Eyes en zelf weer weg ging maar het was een beslissing geweest nadat ze haar snufferd op de poeperd van het kleine beestje had gezet. Het was een beslissing om zelf weg te gaan zonder luiers te verschonen.
Plots spitste ze haar oren nieuwsgierig, ergens in de verte dacht ze het woord ‘Captain’ te horen. En waar woorden waren, waren wezens die wel direct met elkaar konden communiceren. Op de Aaliyah manier lichtte haar face op toen ze het woord ‘nee’ duidelijk hoorde, en welja, daar, in de verte stonden paarden. Ze kon de woorden niet verstaan maar plots was er actie… en een boom. Daar liep ze tegenaan. Door de paarden was ze vergeten dat ze nog liep en was ze tegen een boom aan gelopen.
‘Hmm… Dat had soepeler gekund. Niet soms?’ Bromde ze als een teddybeer. ‘WOW! GEK!’ Ze had het niet kunnen laten toen ze alleen nog maar de bruine voorpoten van een van de hengsten zag aan háár kant van de afgrond. God wat had dat paard nou gedaan? Toen lichtte haar gezicht nog meer op toen een lichtknopje aanging en ze de woorden hoorde van de duidelijk trotse hengst. Ze stapte op hem af en stak haar oren neutraal naar achteren. Op haar smoel rustte slechts een klein glimlachje terwijl ze nu dichtbij de hengst was. ‘Ohja? Jammer voor jou ben ik geen vrijgezel meer. Of wel. Captain.
Áhwrr.’ De mislukte keelklanken kwamen er als een piraatse ‘arrr’ uit, net als ze had gewild. ‘Dus. Ben jij zo populair onder zowel dames als.. heren? Proficiat my boy. Ik zou wel zeggen, voor je aan een relatie begint…’ Aaliyah pauzeerde eventjes en keek hem in de ogen. ‘Zou je jezelf wel even kunnen wassen.’ Pauze, waarop haar neus werd opgetrokken. ‘Zelf weet ik niet echt waarom je zo populair bent bij de heren en dames, zelfs ík heb een betere smaak –en ik heb een hert als soort partner *knipoog*- maar oke, dat is hun smaak. En dat is mijn advies voor de jonge Captain….?’ Hierop doelde ze op zijn naam, ookal had hij die net gezegd en Aaliyah had hem kunnen verstaan, ze was hem alweer vergeten.
‘Weetje… speakin’ of nameszzzzzzzz…. Ik ben Aaliyah de GroDo, jeweetwel, van Grote en Dodo. Hahahahaha.’ Het gelach was enkel doods, zonder enige emotie in de luchtige keelklanken en haar bruine ogen rolden eventjes naar alle hoeken in haar oogkast. ‘Maar dus mister Captain puntjepuntje Sparrow, hoe kom je aan de naam Captain?’

iets teveel inspi?
Ohja, geen zin om alles groen te kleuren van wat ze zegt T.T

Jack Sparrow

Jack Sparrow

‘Hmm… Dat had soepeler gekund. Niet soms? WOW! GEK! ’ Dat waren de woorden die hem als eerste weer uit zijn gedachte naar de wereld brachten, daarna was het enkel een kwestie van tijd of hij was weer helemaal terug. ‘Ohja? Jammer voor jou ben ik geen vrijgezel meer. Of wel. Captain.' Nu pas viel de merrie voor hem hem echt op, ze was palomino achtig en hij moest zeggen; Lelijk was ze niet. Ze leek sterk en zoals hij slecht verwoorde 'een echte piraat.' Dus met zijn 'mannelijke charmes' en zijn echte reputatie als vrouwen versierder zou hij haar gemakkelijk voor het karretje spannen, die merrie voor hem kon hem nog wel eens nuttig worden. ‘Ohja? Jammer voor jou ben ik geen vrijgezel meer. Of wel. Captain. Áhwrr.’ Een kleine sadistische glimlach gleed over zijn gezicht. Wat boeide hem dat nou? Die hengst moest maar oprotten hé. Tenminste als het wel een hengst was, misschien was het wel een of ander elegant beest dat meer merrie dan hengst was, wist hij veel. In elk geval had die piraatse árr hem rillingen over zijn rug bezorgd, van die rillingen die hij dacht dat je kreeg als je opgeladen werd en de adapter werd net in het stopcontact gestoken, ij had het nog nooit, behalve van zichzelf natuurlijk, zo goed gehoord. ‘Dus. Ben jij zo populair onder zowel dames als.. heren? Proficiat my boy. Ik zou wel zeggen, voor je aan een relatie begint…’ Een kleine grijns gleed over zijn gezicht, hij leek net een kleine Smiley eindelijk iemand die het snapte.
,,Precies.''
Antwoordde hij opgewekt, nog net voordat de merrie verder praatte. Bij haar volgende woorden verdween zijn grijns echter als sneeuw voor de zon. Blijkbaar was de merrie toch iemand die hem niet begreep. Het was toch enorm mooi én piratig? Het laagje vuil maakte hem nét die ene echte piraat. Toen begon de merrie weer te praten. Gáwd, wat een praatgraag was die merrie zeg. Hij luisterde maar half naar haar woorden, maar toch kreeg hij alles mee, tenminste dat dácht hij. Bij haar woorden keek hij op, wácht zei ze nou, zei ze nou serieus dat ze een hert als partner had? Had hij het echt goed verstaan? Hij had plotseling zin om een paar pannen te pakken en deze tegen haar hoofd aan te slaan. Was dat beest voor hem wel helemaal goed bij haar hoofd? Wie had nou weer een hert als partner, zelfs híj met zijn reputatie als lichte dronkenlap zou nog geen hert als partner nemen, maar het gene wat hem het meest opviel was de spastische beweging met het oog van de merrie.
,,Wácht, doe dat nog eens.''
Het was eerder een bevel dan een vraag, tenminste zo was het bedoeld. De merrie praatte door, net als altijd, hij vroeg zich af of ze ooit zou ophouden met praten. Hij schok van de duivelse lach op het einde. ,,Gék..
Mompelde hij verbaasd, alsof hij iets heel raars gezien had.
,,Ten eerste is het Captain Jáck Sparrow.''
Langzaam kwam hij weloverwogen dichterbij de merrie, toen stopte hij, hij stak zijn neus iets in de frisse lucht.
,,Wel... Het zit dus zo. Vroeger was ik een echte landpiraat en was ik de leider van de land piraten zij noemde mij altijd de Captain, dus zo ben ik Captain geworden, nu ben ik nog steeds een echte piraat, je weet wat ze zeggen, eens piraat altijd piraat. Ik roof, ik plunder noem maar op, ik ben nog altijd een leider, vandaar de naam Captain jack Sparrow. Savvy?
Dat eerste was weloverwogen en langzaam, licht aarzelend, maar de rest kwam er razend snel achter elkaar uit, bijna té snel om het te volgen. Nog een pasje zette hij dichter bij de merrie, ze waren nu maar ongeveer 20 centimeter van elkaar verwijderd, hij strekte zijn hals naar haar oor.
,,Kristal.'' Fluisterde hij in haar oor. Waarna hij met een sprong naar achter sprong en keek alsof hij dat niet gezegd had.




Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Aaaaaaaauhuliejaaaah? haar oren rolden iet schuin naar achteren. Nors dacht ze eraan om Noses gewoon zo te laten. Aaaaaaaaaauhulieeeéjaaaaaáuh! Misschien was het niet verstandig om haar gedachten zo open en bloot rond te laten slingeren. Aaliyah begon maar alvast om genade te smeken en te bidden voor De Satan om haar hoofd heelhuids te laten. Ze stelde zich een vrolijk gezicht voor en stuurde die naar Noses. *Jaaa kleine-uitgestorven-dodo Neus?* vroeg ze poeslief terug, de hengst voor haar vergetend. *wazzup?* vroeg ze daarna. Waaa ben jeee? god nee. Gelijk kneep ze haar ogen dicht en bad nog harder naar De Satan dat hij goed slechte plannen met haar had. *Hier?* dacht ze terug met een piepstemgedachtestem. Waa is ier? Aaliyah rolde met haar ogen en dacht aan een zwart landschap. *Nergens kleine dodo van me.* dacht ze mokkend.
Met haar volle aandacht ging ze weer terug naar de Captain die nog niet bepaald veel had gezegd. Hij had wel een coole sadistische grijns op zijn smoel. Op deze eerste sign vond ze hem al cool. Yeah. Deze captain was gek en nog een handsomelooking ook.
‘Precies.’ Nog voordat Aaliyah uit was gesproken. Maar goed. Omdat het deze captain vogelvlucht was kon ze het hem wel vergeven. Yesh sir.
Ahw. Bedroefd keek ze toe hoe de grijns verdween nadat ze wel was uitgesproken. Misschien was het iets anders dan gepland. Lol. ’Gekwetst Capt’n?’ helaas zat er een grotere dosis spot in dan nodig.
Toen de hengst opkeek toen ze had gezegd dat Eyes haar partner was wist Aaliyah dat hij dacht dat ze gek was. ’Lemme explain.’ grinnikte ze. ’Feitelijk heeft hij al een partner, hij is alleen een soort backup.’ en daar moest ze hard om lachen. Als de hengst eens kon weten. Haha dan moest hij misschien lachen. Bolle dikkerd was een backup, Aaliyah zelf niet, Eyes ook niet. Maarja, een leugentje om bestwil was niet erg.
‘Wácht, doe dat nog eens.’ beviel de hengst.
Met haar gefronste wenkbrauwen keek ze de hengst aan en knipoogte weer. Wat een koelkast hoofd had de kapitein ook weer zeg. Niet bepaald gevuld zag je. Als hij alweer schrok van een knipoog?
‘Gék...’ mompelde de hengst verbaasd. En daarna stelde hij zich voor als Captain Jack Sparrow. ’Aangenaam Jack. Ik ben dus Aaliyah.’ daarna hield de hengst een speech waar ze haar aandacht niet bij kon houden dus begon ze maar te chatten met Eyes en Noses.
*Hay kleinerds. Hoeist. Ik heb hier een serieus gekke hengst voor me neus. Denkt dattie piraat ofzow. Echt raaaar. Om moe van te worden.* dacht ze naar de herten toe. Aaaaaauhuliejaah! antwoorde Noses alleen maar. *Haj Noses.* en Aaliyah grijnsde eventjes. _Great voor je_ hoorde ze Eyes in gebrekkig taal.
Aan hen had je dus ook niets. Verder negeerde ze de twee dan maar en keek naar de kapitein.
Halleluja Kristal?
’Wiezda?’ voor zover ze wist had ze tijdens het praten van de twee geen belangrijke informatie gemist. Wauw.
’Kristal? Yo pirate, imma no jewerly.’ dan maar dat zeggen. Anders zou ze er nog uitzien als een complete fool.
Maar Aal was uitgebrabbeld. Of nouja. Misschien ook niet.
’Weetje capt’n. Kan je ook knutselen? Ik wel. Jij dus ook want je hebt zo’n band om je hoofd en veertjes en kraaltjes en een ding met streepjes en wijzers enzo. Epic. Hoe ben je captain geworden?’ ze werd chagrijnig door de woordenvloed. Aaliyah sprak veel maar dit was een soort kruisverhoor, alleen om iets te zeggen. Afschuwelijk.
Ze grijnsde eens schaapachtig en kwam erachter dat gedwongen praten nog niet eens slecht was. Misschien zou ze het vaker doen. Als ze dan uitgepraat was zou ze de stilte nog even opvullen, als de paarden er dan nog waren.
Nou, stilte was eigenlijk ook wel lekker, met Eyes enzo was het fijn. Enfin, verder met de kapitein. Jammy, ze had trek gekregen, en dan niet zo’n pietepeuterige trek. Nee echt enorme trek.
Met een langzame beweging bracht ze haar hals nar beneden en begon rustig wat te grazen. Het smaakte wel goed, niet het beste wat ze gehad had maar het viel ook niet tegen. Ach whatever.
’Wie waren die paarden en waarom sprong je over die klif?’ vroeg ze oprecht geïnteresseerd. Of misschien bleek dat alleen maar. Ze was wat messed up, raar, verstrooid.
Eigenlijk had ze gewoon een off-day. Ze wilde naar Bolleboos. Ze wilde haar vlees eten, herkauwen en uitspugen. Waarom wist ze niet maar dit gevoel had ze al weken, zo niet al maanden. Bolleboos snapte niet de straf die Aaliyah haar had opgelegd. De curse. Te beginnen bij Noses. Noses was nu van haar. Net als Eyes. Bolleboos was er echt alleen als backup. Ze moest het kind van Eyes dragen en afleveren. Dat was haar doel, niet leuk hinde’tje spelen bij Eyes. Dat was je vingers branden. Je vingers branden aan Aaliyah zelfs. Dat is gevaarlijk.
A lion in the morning sun.
Yesh, dat was Aaliyah. Als een leeuw in de ochtendzon. Net wakker en klaar om te stropen. Te killen en zijn slag to te slaan. Precies hoe Aaliyah zich voelde als ze bij Bolleboos was. Yumm.
’Blijkbaar zat je in de problemen dus. Met die hengsten en merries. Wilden ze je hand? Kan ik me namelijk goed voorstellen.’ stak ze weer van wal bij de hengst. Praatgraag, zo werd ze vaker genoemd. Niet erg. Het was een soort compliment. Bovendien was Aaliyah niet snel snelgevat. Alleen bij Bolledikkerd dan. En dat telde niet.
’Waar kom je vandaan capt’n? Je lijkt me een groentje op het gebied van Dreamhorses. Niet?’
Whaha lol. _Funny?_ vroeg Eyes opeens? *Yesh captain!* Alleen bij dat zinnetje moest ze even hard lachen. Dit was gewoon droog. En sad. Triest gewoon. Ach, je moest Aaliyah kennen om haar te mogen. Zoals Merle. Dat was een toffe vriend. Yesh sir.

Gelukkig nog een leuk aantal van 979 woorden 8D

Jack Sparrow

Jack Sparrow

Met zijn hoofd ging hij naar rechts en naar links. Dude, die merrie was echt in gedachte verzonken. ,,Hallo?’’ Plots gleed er een glimlach rond zijn gezicht. Langzaam zette hij pas voor pas opzij, weg van de merrie. Hij sprong net naar voren toen de merrie weer begon te praten. ’Gekwetst Capt’n?’ De glimlach gleed van zijn gezicht. ,,This you will always remember as the day that you almost escaped, Jack.’’ Mopperde hij zichzelf zachtjes toe, enigszins sarcastisch en spottend. Dus zette hij, als een echte filosoof, een paar passen naar achteren en vervolgens opzij. Sommige dingen kon je niet tegen gaan. Net als een gesprek met deze praat grage merrie. ,,Dus als ik het goed begrijp ben je partners met een hert, die een ree als backup heeft waarmee hij kinderen heeft gekregen?’’ Vroeg hij nieuwsgierig aan de merrie, wist hij veel of het hert ook echt kinderen had, in elk geval was het lente dus hij ging er maar vanuit dat het zo was. ,,Eigenaardig … Heel gek…’’ Mompelde hij zachtjes bij zichzelf. Rare merrie. Raar hert. Rare wereld. ,,Maar goed, je vroeg net of ik gekwetst was, nee hoor, ik vind het alleen jammer dat de eerste de beste merrie die ik tegen kom, hoe jong ook tegen me in gaat. Ik ben nog altijd Capt’n Jack Sparrow.’’ Hij trok eventjes een zuinig gezicht. Toen begon de merrie weer een van haar ogen dicht te knijpen alsof een of andere vlieg erin vloog en haar oogbal nu ging op eten, het was jammer dat haar oog weer zo snel open ging, dat maakte zijn idee dus praktisch gezien onmogelijk. Maar come on, als een of andere spastische gek kneep ze haar ene oog dicht om hem meteen daarna weer open te laten gaan, als het de eerste keer al grappig bedoeld was, was het bij mislukt. For sure. ,,Heel gek…’’ Mompelde hij verbaasd. Ook hij kneep een oog dicht en deed hem direct weer open, hij had geen idee wat het nut ervan was maar het zag er best cool uit. Weer gleed er een sadistische grijns over zijn gezicht, die bleef er ook hangen tijdens haar woorden. ,,Captain. Captain Jack Sparrow voor jou milady.’’ Verbeterde hij de merrie zacht en haast geërgerd, het laatste woord spottend en sarcastisch. Hij mepte zijn staart uit verveling heen en weer. ,,Nee? Ben je niet geïnteresseerd in die juwelen? Ben je niet geïnteresseerd in bovennatuurlijke schatten? Niet geïnteresseerd in kristallen? Not all treasure is silver or gold, honey.’’ Vroeg hij de merrie met nieuwe interesse, hij was nog nooit iemand tegengekomen die niet van kristallen hield, niet dat iemands obsessie ooit groter dan die van hem kon worden, maar toch, er helemaal níét van houden was een heel ander begrip. Hij bedoelde maar, hoe kon je ooit níét van juwelen en bovennatuurlijke schatten houden?

Knutselen? Wat was in ’s hemelsnaam knutselen? Het was blijkbaar iets wat te maken had met iets maken, iets in elkaar zetten iets. Wist hij veel. Hij schrok een beetje van haar woordenvloed, dude. Wat was dit? Een kruisverhoor. ,,Wat is dit? Een kruisverhoor? Ik hou niet van kruisverhoren, een vraag per keer alsjeblieft, bedankt. Dus. Nee, weet ik, dat is ingewikkeld.’’ Het laatste kwam er snel uit, ter antwoord op haar ‘kruisverhoor’ vragen. ,,Oké nu is het mijn tijd om een kruisverhoor te stellen, milady. Ben je hier allang? Weet je de weg hier? Kom je vaker in dit godsvergeten gebied? Oké wat een slechte rot vragen, vergeet ze. La focking kruisverhoor. Dus… Voor de duidelijkheid, je hebt een hert als partner? Je bent… Neutraal, goed? Je bent praat graag en stel veel vragen? Ik hou niet van vragen.’’ Punt. Hij vond het wel zo eerlijk dat hij nu ook vragen mocht stellen, het was gewoon een kwestie van de juiste hefboom vinden en gebruiken en je was er. Voíla. Zijn eerste indruk op de merrie was ingewikkeld, een beetje raar en goed, hij mocht haar wel en hij als Jack Sparrow zijnde geloofde dat zij hem nog wel eens van pas kon komen, hij was noch te beroerd om iemand voor zijn wagentje te spannen, noch te beroerd om een ander te helpen, als hij er maar winst bij had. Dan was het goed. ,,It’s complicated.’’ Antwoordde hij de merrie, een beetje uitdagend, ze hoefde echt niet alles te weten wat ze van hem wilde weten. Eventjes was de merrie stil. Wat een rust… Daar ging ze weer. Hmz. Hij tuitte zijn lippen. De merrie begreep goed dat iemand zijn hand wilde, was dat goed of slecht bedoeld? Hij ging er maar vanuit dat het goed bedoeld was, wie wou nou niet zijn hand? ,,Ja, ja, weet ik niet en dat snap ik.’’ Was zijn simpele kort samen gevatte antwoord. ,,Like i said, daar waar de piraten de baas waren, daar waar ik de baas was. Een door God vergeten landschap, geloof je daar in? In Satan of God? Ik dus wel. Ja, ik ben een groentje op het gebied van Dream Horses, maar ik wed dat jij me wat wijzer kan maken, zijn er bijvoorbeeld kuddes? In welke kudde zou ik het beste passen? Ben je eigenlijk slecht of neutraal?’’ Vroeg hij met oprechte interesse, vernieuwde interesse in de goudkleurige merrie.


~Af of niet af? That's the question. AF~

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum