Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

't teut topic

+40
Nascha
Ghost
Silas
Avalyn
Kharrea
sluipwegwijzer
Mischa
Faye
Rain
Fawn
Remember
Veriënda
Kai
Pearl
Ninjo
Falcon
Amiya
Cheyenne
Memoria
Juno
Xeiró
Avalon
Ventus
Nevaeh
Ravena
Nar
Kay
Magnifico
Feist
Courage
Aaliyah
Dwyn
Sunset
Navayo
Yamato
Tough
Tuxedo
Yia
Chaitanya
Painted Black
44 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 9 van 40]

201't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 7:21

Tuxedo

Tuxedo

HAHAHAHAHA JIJ HEBT SCHOOL!

En waar zijn jouw topics met Tough en meerdere merries dan? Hè?

http://www.dreamhorses.biz

202't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 8:27

Yamato

Yamato

I RECIEVED MY BOOKS. THE BOOKS OF DOOM. SCHOOLBOOKS. SAMZELGAGA 
Misschien moet ik ze een de douche gaan lezen, al een beetje in het voren werken. LET THEM BOOKS DIE IN WATER AND SOAP.

203't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 8:32

Navayo

Navayo
VIP

Ik krijg mijn boeken de laatste week van augustus Very Happy

204't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 10:39

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Tough schreef:Psst begin maar bij raaf :3

Ik.heb.morgen.al.de.eerste.lessen
Asdfghjkl ;C
HAHAHAHAHAHAHAHA.
Jij hebt nu al lekker school 8D

205't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 19:23

Sunset

Sunset
VIP

Ha! Ik hoef pas over precies een week naar school xd.
Ah, kijk, ik kan weer posten! *Gaat lezen*

206't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 20:24

Tuxedo

Tuxedo

NIET ZO SNEL REAGEREN.
Nu ben ik dus helemaal niets opgeschoten met m'n lijstje haha :')

http://www.dreamhorses.biz

207't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 21:11

Sunset

Sunset
VIP

oh haha sorry xd. maak je lijstje dan eerst verder af. Sunset heb je nu gehad, dus die gaat weer achteraan xd

208't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 21:16

Yamato

Yamato

Ik moet naarde kaakchirurg vandaag, waar ik lekker anderhalf uur voor in de oudo mag zitten en een uur moet wachten om even een checkup te doen. Great.

209't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 21:23

Sunset

Sunset
VIP

haha lol. nee sorry. Arme jij

210't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic ma 19 aug - 23:43

Xeiró

Xeiró

Ik ga vandaag een cake bakken <'3
Ik heb gelukkig nog een heerlijk weekje thuis vakantie.

211't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 1:23

Nar

Nar
Moderator

Tuxedo schreef:Ja, jij bent gewoon oud Boud (':

Hmmz 

Hier zitten vast wel mensen met pony's / paarden thuis. Heeft iemand hier nog tips voor wat te doen met een hoefbevangen paard? Iets in de trant van het koelen van de hoeven, het minder pijnlijk maken van het bewegen etc. etc. Mona is er slécht aan toe en ik wil graag wat dingetjes wat haar kan helpen.

*We proberen de dierenarts al te bereiken.

212't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 1:53

Chaitanya

Chaitanya
VIP

Je kan evt. ook aan je hoefsmid vragen wat je kunt doen, die horen het ook te weten..
Uhm, afleiden? Lekker gaan poetsen of zo? Probeer 'm ergens neer te zetten met veel schaduw en een waterbak/droog hooi (niets anders geven, ze kunnen ook hoefbevangen zijn vanwege suikers in snoep/groente etc.), zodat ze zo weinig mogelijk hoeft te lopen. Jammer genoeg is het met hoefbevangenheid niet zo dat het beter wordt als ze veel gaan lopen, zoals vaak bij kreupelheid..
Maar voor de rest weet ik het eigenlijk niet, een Shet die ik goed ken is ook eens hoefbevangen geweest dat arme beest, echter echt iets doen konden we niet.

213't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 2:05

Nar

Nar
Moderator

We hebben Mona gister uit de weide geplukt en in de bak gezet met Ludger en Rocky. Ze loopt werkelijk waar belachelijk slecht en het is ook echt zielig. Gister viel het relatief nog wel mee en zondag dacht ik dat het misschien iets van spierpijn was na het longeren. [ Ze liep zo vreemd tijdens het rondjes sjokken: het ene moment heel soepel en het andere moment struikelde ze over iedere zandkorrel. ] 
Poetsen doe ik regelmatig en dat lijkt ze ook wel te kunnen waarderen. Ze loopt in ieder geval niet weg [ haha, dat was niet grappig ] en wacht met oortjes naar voren. Ze staat momenteel ook op droog hooi en water, meer krijgt ze ook écht niet. 
En vanmorgen heb ik haar hoefjes / onderbenen wat natgemaakt. Dat lijkt ze ook prettig te vinden, want haar hoeven waren echt zo verdomd warm, maar verder heb ik niet echt ideeën wat te doen. Ik loop straks ook nog even heen om te kijken hoe en wat.

Het schijnt dat bruin bier ook helpt [?] , maar ik heb geen idee of dat een fabel is of werkelijkheid. Een hoefbevangen paard is altijd beter dan een dronken hoefbevangen paard.

Da's nog wel een idee! Vanmorgen na even googlen werd er ook gezegd dat de hoefsmid een bepaalde stand in de hoeven kan doen als ze pijn hebben. Ze is trouwens wel een week of twee geleden bekapt. Ze kreupelde al een tijdje wat, maar dat was met vlagen. We zaten al te denken aan iets van artrose, maar dat was waarschijnlijk de hoefbevangenheid al geweest.

Maar ze kan nog lachen!

't teut topic - Pagina 9 971590_185105558334406_326651719_n

214't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 2:26

Avalon

Avalon

@bou wij hebben onze haflingers in nat zand gezet en het hooi gemengd met stro. Verder medicijnen van de dierenarts gekregen die we gemengd hebben met appelmoes. Maar die medicijnen zou je eventueel kunnen vervangen door vermalen paracetamol. (hoorde we pas nadat we de rekening van 300 hadden betaald, maar goed.) De hoefbevangenheid was binnen andere halve week weg, weet niet of dat ligt aan de medicijnen of vanwege het natte zand/de stro-hooi mix, maar mijn haflinger was een van de zwaarste gevallen die ze gezien had, dus ik moet toch iets goed gedaan hebben. Succes. Wink

215't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 2:41

Chaitanya

Chaitanya
VIP

Op Bokt weet ik wel dat een paar mensen hun paarden bruin bier voeren, sommigen puur en anderen via slobber, omdat ze er een mooie, glanzende vacht van krijgen en het goed is voor de bloedsomloop of zo (naast alcohol is (bruin) bier redelijk gezond, ook voor mensen), maar of het dan ook specifiek voor hoefbevangenheid werkt...?

Dat dat de hoefbevangenheid was geweest, kan wel kloppen, een paard is immers niet plotsklaps hoefbevangen en dat kan je van te voren al een beetje zien aankomen. Wij wisten het ook van Dirkje, hij liep wat slechter en moesten 'm al van het gras afhouden, maar hij kreeg uiteindelijk toch hoefbevangenheid (gelukkig niet zo erg).
Ik weet niet wat je dierenarts of hoefsmid gaat zeggen, maar als ze het nog maar net heeft, is de kans groot dat het binnen een week weg is (natuurlijk wel blijven opletten, ze zal niet direct weer goed gaan lopen).

216't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 3:11

Nar

Nar
Moderator

@ Avalon / Maureen (?) 

We hebben niet echt de mogelijkheid tot nat zand. Het is hier erg warm, met name in de weides en in de bak. De bak ligt grotendeels in de zon. Het deel van de weide dat in de schaduw ligt, bevat veel gras en daar hebben we haar gisteren uitgehaald. In plaats daarvan spuiten / maken we haar benen met lauw water nat. Stro geven hebben we nog niet gedaan, maar dat is het proberen waard! Bedankt! =D

@ Chait:

Uhu. Maar het was wel plotsklaps van een beetje kreupel naar BAM! niet meer kunnen lopen. En ze is toch al 24. Ze heeft vorig jaar al een keer eerder hoefbevangenheid gehad, maar toen is ze er vanaf gekomen. De eigenaar had haar op rantsoen in de weide aan een spit gezet en was helemaal gestopt met biks te geven. 

Dat snap ik. De vorige keer was ze er ook relatief snel weer bovenop. [ +- drie weken ] en ik hoop van harte dat dat nu weer het geval is.

217't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 3:34

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Oeh, succes met je paardje Boud!

218't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 6:52

Chaitanya

Chaitanya
VIP

Paardjes oefenen Very Happy
't teut topic - Pagina 9 2dmgwaf
Ref van venomxbaby.deviantart.com, (hij's best wel letterlijk overgenomen hoor xd)

219't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 7:40

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Naiss!

Back van paardrijden <3

220't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 12:03

Navayo

Navayo
VIP

net terug van een slopende verjaardagsfeestje, morgen dan maar posten als ik een beetje ben bijgeslapen

221't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic di 20 aug - 21:51

Magnifico

Magnifico
Administrator

Goedemorgen! ;d

@Boud: Toen mijn oude verzorgpony hoefbevangen was stond ze ook de hele tijd in de bak met alleen wat droog hooi als voer, en de hoefsmid was langs geweest. Ze was er al snel van af maar voor de zekerheid stond ze nog wel eerst een tijdje in de bak.

Maar als je wat rondzoekt op internet en bokt kom je vast op de oplossing. En als de dierenarts langs komt,komt het vast helemaal goed.

http://www.dreamhorses.actieforum.com

222't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic wo 21 aug - 2:21

Sunset

Sunset
VIP

Op bokt denk ik dat je wel het een en ander vind, en anders kan je het ook nog googelen Wink

223't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic wo 21 aug - 6:24

Aaliyah

Aaliyah
Moderator

Ik heb haaitjes en roggen en vissen geaaid en dolfijntjes gezien en holywauwie kunnen die hoog springen :OOO OEH EN TWEE BABY DOLFIJNTJES <33
En ik heb zeeleeuwen en zeehonden en walrussen gezien (holysoap die zijn... vet. letterlijk en figuurlijk)
En ik heb krabben en zeesterren gezien en al kind of shizzle!

224't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic wo 21 aug - 7:12

Sunset

Sunset
VIP

Waar ben je geweest? Dolfinarium?

225't teut topic - Pagina 9 Empty Re: 't teut topic wo 21 aug - 22:25

Navayo

Navayo
VIP

Morgen komt eindelijk mijn merrie Very Happy
Verwacht jullie al maar aan een enorme fotospam van mijn prachtige meisje Very Happy

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 9 van 40]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-

» 't teut topic
» 't teut topic
» 't teut topic
» 't teut topic
» 't teut topic

Permissies van dit forum: