Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Faster Then You Can Baby ^.^ [Saronse]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Saronse

Saronse
Your Hero ♥





Soms zul je jezelf afvragen
waarom je bent wie je bent
en je ongelukkig voelen
omdat je niet bent zoals je wilt zijn.
Treur dan niet om je gebrekken
maar kijk naar de goede dingen die je wel hebt
ieder mens is mooi op zijn eigen manier,
accepteer jezelf zoals je bent






Hoeven trappelen over harde heette grond. Uitgeputte adem weerklonk regelmatig. Soms ook nog eens met een briesje erbij. Saronse vloog over de heette vlakte. Bijna vliegend. Saronse zijn hoeven werden extra hoog opgetrokken. Zijn gevlekte lichaam ferm bezweet. Hij kon bijna een bad vullen met zijn zweet. Saronse had zo veel adrenaline dat hem op pijl hield. Hij bleef maar gaan. Zijn benen bleven steeds meer en meer snelheid halen. Zelfs Iki kon hem niet meer volgen. Waar is die eigenlijk nou? Zo snel liep Saronse nou ook weer niet toch? Saronse worp een blik achter zich. Zoekend naar dat jonge zwarte wolf. Maar niets te bespeuren. "VERDRAAID!!" Saronse had beter moeten opletten. Ach, ze zullen elkaar zo wel weer zien. Als het moest Saronse weer dat hele lange eind terug galopperen. Maar eerst ging hij dat lange stuk door de gleuven van de woestijn lopen. Misschien kon hij daar op klimmen om zo heel het uitzicht te kunnen hebben. Dan zag hij Iki vast wel. Zijn stevige benen gingen alweer sneller en sneller. Saronse wist eigenlijk niet waarvoor hij trainde... Misschien voor diegene die hij ontmoet had. Dat grote duistere reus. Zijn eeuwenoude vijand. Wie had ooit gedacht dat hij Saronse gevonden had? Wist die hem hier te vinden? Of was dat bij toeval. Hoe dan ook. Saronse moest zijn ogen open houden. DarkKnight heeft al veel vreselijke dingen gedaan om Saronse te vernietigen. En dat alleen maar omdat hij iemand hielp. Dat was de enige reden waarom DarkKnight tot het uiterste gaat om Saronse te vermoorden. Saronse brieste uitdagend. Zijn ijs blauwe ogen werden strak voor zich uitgedrukt. Hij had nooit DarkKnight zijn ware gezicht gezien. Alleen maar een glimp... DarkKnight hield zich altijd verborgen om zijn identiteit te bewaren. '',Er is nog iets dat ik je eigenlijk moet vertellen Saronse...,'' Weerklonk de zachte stem van Fenia. Bijna hees. Haar opvallende blauwe ogen staarden onzeker naar die van Saronse. Saronse wachtte geduldig af. '', Ze komen hier heen. Ze zullen komen met talloze paarden. Reuzen, die je met gemak zullen verpletteren. En dat alleen maar door mij...,'' Opeens zag hij beelden. Dat ze daar levenloos lag. En dan DarkKnight die daar plots bij stond. Alles flitste en Saronse werd er bijna dol van. Saronse haalde diep adem en wiste alles wat in zijn gedachten verscheen. Hij kreeg weer controle. Saronse herinnerde zich maar half van wat er gebeurt was. Wat was er gebeurt? Misschien had hij een goeie klap op zijn hoofd gekregen of had hij nog wat schade bij zijn val op de dag dat hij zijn kudde verloor. Hoe dan ook, Saronse had het gevoel dat hij het spoedig te weten zou komen.

Saronse klom op de klif. Deze hoge kliffen waren niet ontstaan van een steenharde rots. Dit was steen harde zand. Dat soms vanonder zijn hoeven brokkelde. Ja, Saronse had zijn training voor vandaag wel gehad. Na uren met volle snelheid te galopperen in die verschrikkelijke hitte moest hij dan ook nog op hoge kliffen zitten klimmen. En dat allemaal voor Iki. O, wee als hij Iki ergens slapend aantrof. Dan werd hij gek. Iki moest ook fit zijn. Saronse had het gevoel dat DarkKnight het op de wolf gemunt had. Omdat Iki zijn beste vriend was. Misschien moest Saronse een geheim leven leiden of zo. Stel je nou voor dat Ravena en haar veulen gevaar liepen. Of Kai en haar kudde... of Merle. Saronse stond stokstijf stil bij die gedachte. En staarde strak voor zich uit. Stel je nou eens voor. DarkKinght wist Saronse's enige zwakke plek. En dat waren de paarden die hij lief had. Als die vernietigd werden. Werd Saronse ook vernietigd. Bij die gedachte snoof Saronse woest en trok zich plots met gemak op. Saronse was bijna nooit woedend. Hij was altijd beheerst en kalm zelfde. Maar als een moordenaar zijn vrienden terroriseerde dan werd Saronse gek. Dan gebruikte hij zijn opperste krachten die hij steeds opsloot en alleen gebruikte wanneer dat nodig was. Saronse had veel strijden gewonnen. Saronse was bijna op de top. Hij gooide zich over de zijkant en worstelde met zijn vermoeide benen om het eindpunt te kunnen bereiken. Plots viel Saronse bijna naar beneden bij het opmerken van het figuurtje. Iki hing verveeld met zijn voorpoten over de klif en keek Saronse droogjes aan. '',Nou dat werd tijd. Ik heb hier volgens mij al uren zitten wachten. Man wat deed je er lang over om hier te geraken.,'' Iki grinnikte geamuseerd om die kop van Saronse. Saronse staarde Iki met een mond vol tanden aan. Saronse was eindelijk boven. "Iki? Hoe..." Saronse keek verbaast om zich heen. "Hoe ben je hier zo snel gekomen? Ik heb je niet eens mij zien inhalen?" Iki grinkikte nogmaals. '',Hehe, ik heb mijn kopie gebruikt. Twee codewoorden, Korte... weg.,'' Saronse rolde met zijn ogen en zuchtte uitgelaten. "Grrr, wat had ik ook anders verwacht. Ik wist wel dat je hier ergens op je luie kont zat. Iki, je moet dit serieus nemen. We trainen niets voor niets..." Iki stond op. En trippelde voor Saronse terwijl ze over de gevaarlijke klif liepen. Iki rolde met zijn gele ogen. '',Ach, ach we kunnen dat grote monstertje met gemak aan. Ik snap niet waarom je je zo druk maakt.,'' Iki holde opeens over de gevaarlijke onstabiele kliffen. Waar vele gebasten gleuven waren. Iki sprong uitdagend over de gaten heen. Saronse kreeg nog een hartaanval. "Iki wees voorzichtig, het is hier verschrikkelijk gevaarlijk!" Iki luisterde niet. Saronse vloekte de vuilste woorden tegen zichzelf. De heette zon brandde op zijn zwarte/witte vacht. het was hier zo heet dat zelfs zijn doorweekte vacht nu al was opgedroogd. Saronse zijn lichaam was ontzettend warm. Het was hier echt kurkdroog. Alleen taaie planten konden het hier overleven. Dit was echt de perfecte woonplaats voor het Arabische ras. Die zijn ontworpen voor zulke gebieden. Op sommige plaatsen van het gebied waren er eindeloze zandbakken waar je in verdwaald kon raken. Saronse zette daar echter geen stap in. Veel te gevaarlijk. Saronse betrad alleen maar de randen van het woestijn. Hij hield niet van te heet. Opeens gleed Iki uit en viel bijna de put in. Het diertje deed zijn best om zich op te trekken. En de situatie werd alleen maar nog erger. De stukken begonnen af te breken. Saronse dacht geen twee keer na. Iki moest daar weg! Saronse draafde haastig over de brokkelige kliffen. Saronse greep naar Iki's nekvel en zwierde die op zijn rug. Omdat Saronse wist wat er zou gebeuren. Even stonden ze verroerloos stil. Alles stopte met trillen. '',N..niet be...wegen...,'' Fluisterde Iki. Saronse rolde met zijn ogen. Plots brak de ondergrond onder Saronse en vielen ze roepend de diepte in. Saronse verwachte dat hij op een harde ondergrond zou smakken. Maar hij kwam terecht in diep water. Wacht....water? Saronse ontweek de grote brokstukken die naar beneden vielen en ving snel ook nog de vallende Iki op. Daarna was alles weer veilig. Saronse zuchtte opgelucht en duwde toen Iki chagrijnig het water in. "Ben je nu blij? Je had wel dood kunnen zijn!" Iki keek Saronse ontschuldig aan. '',Oké, Oké ik had naar jou moeten luisteren. Maar kijk is wat we nu ontdekt hebben?,'' Saronse fronste even naar Iki omdat die gauw over een ander onderwerp begon. Saronse liet het er maar bij en keek toen om zich heen. Wauw, het was inderdaad een prachtige ontdekking. Tussen de gleuven door wisten enkele zonnestralen door deze geheime ruimte schijnen. Het water onder Saronse was helder blauw en schitterde prachtig. Hier en daar blonk er iets uit die zand/stenen muren. Edelstenen of diamanten? Saronse was meer verbaast omdat er heel veel water was in de grond van de woestijn. Wie had dat ooit gedacht? Het was vast zeldzaam om zoiets te zien. Saronse begon uiteindelijk te zwemmen. "Kom, laten we een uitweg zoeken..." Sprak Saronse kalm. Iki knikte en begon te spartelen.

Na een klein half uurtje zwemmen begon Iki te klagen. '', Man, ik ben echt moe! Ik kan niet meer.,'' Saronse rolde met zijn ogen. "Tja, had je nu wat meer getraind had je er minder last van..." Mopperde Saronse. Plots voelde Saronse een vaste ondergrond. Iki klom er op en zuchtte tevreden. '', Haaa, dat is beter! He wat is dat? Kijk eens daar Saronse!,'' Saronse keek voor zich uit. De grond was bedekt met een laagje mos. Dat mos had prachtige witte bloemetjes. En daar ergens hoog tegen de muur groeide een prachtige paarse bloem. Een grote bloem van wel 15 centimeter. Saronse liep er rustig naar en bekeek het verbaast. "Nee maar, dit is een zeer zeldzame bloem. Een krachtige genees plant. Die vindt je echt nergens meer. Ze groeien ook heel moeilijk." Iki bekeek het even met grote ogen. '',Neem haar dan mee. Zo'n mooie bloem.,'' Saronse keek even naar de gele ogen van Iki. Uiteindelijk schudde hij glimlachend zijn hoofd. "Neen, we laten haar hier. Deze bloem groeit al moeilijk. Als we haar dan nu ook meenemen is er nog één op de aardbol weg. We laten haar hier mooi staan." Iki knikte begrijpend. Saronse duwde Iki vriendelijk als teken dat ze weer verder moeten. "Kom, laten we verder gaan."

Iki wurmde zich als eerste door een klein gaatje. Iki klom er vechten uit. '',Hmmmm! Ik... Ben... er.... Bijna...,'' FLOEP Iki Floepte er uit en viel. Plots ving Saronse hem op en zwierde Iki weer naar veiligheid. Iki keek Saronse verbaast aan en staarde naar het kleine opening waar ie zich uit gewurmd had. '',Hoe? Hoe, hoe... Ben....,'' Iki was sprakeloos. Saronse grijnsde breed. "Ik heb mijn kopie gebruikt hehe. Twee codewoorden... Korte weg." Iki begon hard te lachen. '',Oké je hebt me...,''



Iedereen is welkom om te reageren Very Happy

1.663 woorden

Amani

Amani
Het hippe banaantje

Zo, nu op naar Utopia.
Met een licht gekromde nek draafde ze aan, leeg staarde ze uit haar ogen om enkel zwarte vlekken te vinden. Ze bedekten haar hele zichtveld. En dat meer dan vijf jaar. Heb gebeurde zo suddenly. Ze was haar hele leven al aan één oog blind geweest, daarna werd haar zicht troebeler en na een avond slaap was ze haar hele zicht kwijt. Na vele botspartijen wist ze eindelijk om minder te reageren op haar instincten maar meer op haar gevoelens. Natuurlijk kon ze niet voorkomen dat ze af en toe haar neus stootte tegen een boom of een struik of struikelde over een kei of een omgevallen boomstam, niets was voorkombaar.
Na vijf jaar was ze zo gewend geraakt aan de duisternis dat ze bijna de kleuren en het licht van buiten haar bereik vergat. De kleuren en tonen van de natuur. Zo weinig paarden genoten van de natuur, Amani had er alles voor over om weer één keer iets te zien. Iets van buiten, bijvoorbeeld haar zwarte partner. Ja, zeker haar zwarte buddy.
Amani kwam net van zo’n witte hengst vandaan. Hij had haar zowaar gelijk beledigd en Amani had zoiets van ‘Seriously? Waar heb jij last van.’ En dat noemde zich de béta van Quiet Sparkle? Randomly paarden beledigen, yeah, keep up the good work.
Nja, zelf was Amani ook een béta dus het zou niet gepast zijn om zo te zeggen 'Serieus, waar heb jij last van.' Dus dat zei ze niet. However, nu ging ze meer naar het zuiden, als ze niet weer verdwaald raakte.
Dit was echter lang niet zo makkelijk voor een steke blinde. Ze was nog maar een paar maanden terug in dreamhorses en was een tikkeltje vergeten wat waar stond. Zo eindigde ze dus ook in de woestijn in plaats van de veilige kudde gebieden van Utopia. Ach ja, laat maar zitten dan. Misschien moest ze minder hard proberen en gewoon op goed geluk rechtdoor gaan. Ze moest er al om lachen ja.
Rustig dravend liep ze vooruit maar enkele keren struikelde ze over grotere stenen dus ze besloot om gewoon rustig te gaan lopen.
Het waaide niet en de zon scheen fel. De stralen kwamen het best bij haar rug, buik, kont, hals, oren en hoofd. De rest was niet zo verwarmd door de zon. Amani zuchtte en zou blij zijn als ze weer enkele bomen vond om onder te gaan lopen, puur voor de schaduw. Kon ze gelijk op zoek gaan naar een riviertje ofzo voor de dorst. Want man, ze had toch wel een droge keel.
‘Twee codewoorden… korte weg.’ Amani draaide haar hoofd in de richting van het geluid dat ze zojuist had opgepikt en zette daar koers naar. Omdat Amani lange tijd weg was geweest waren er waarschijnlijk allemaal nieuwe paarden, dus Amani had wel zin om de paarden in dh te leren kennen. Nieuwe vrienden was altijd leuk. Amani liep naar de richting waar het geluid vandaan kwam en hield halt op de plek waar de geur het sterkst was. Ze hoorde het paard voor haar, en ze rook een wolvengeur. Onzeker hield Amani halt, ze draaide overactief met haar oren, de wolvengeur maakte haar voorzichtig en ietwat zenuwachtig.
’Goedemorgen. Mijn naam is Amani.’ sprak ze met zachte stem naar het paard toe, nog steeds niet zeker wetend wat nou die wolvengeur deed bij een paard.

47. 'Serieus, waar heb jij last van?'

http://catsparadiso.actieforum.com

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse en Iki stapten nu rustig verder. Om langzaamaan af te koelen. Saronse was kletsnat van het zweet. Hij had dan ook hard getraind. Zijn oog viel op de jonge Iki. Die snel groeide. Zijn lange roze tong hing uit zijn muil en er droop veel vocht van af. Iki hijgde van de warmte en de vermoeidheid. Iki was niet nat van het zweet. Dat kon ook niet. Hij verloor zijn zweet vanuit die tong. Dat moet toch vies zijn? Om die zoutige zweet in je mond te moeten proeven? Zweet is het afval van je lichaam. Dat maakte het nog erger. Saronse fronste nadenkend. Maar die wolven waren wel meer gewoon. Als de situatie ernstig is en het eten schaars is eten ze zelfs rot vlees. Wolven waren taaie beesten die zich wel weten te overleven. "Vind je het niet steeds vervelend om steeds te hijgen met je tong en het zweet moeten proeven?" Vroeg Saronse nieuwsgierig. Iki keek verbaast naar Saronse. "Huh? Niet echt ik merk het zelfs niet. Zie je ik ben er mee geboren. Voor mij is dit de normaalste zaak. Ik proef het zweet ook amper. Vind jij het niet vervelend om nat te zijn?" Saronse grijnsde. "Niet echt, het doet zelfs goed eigenlijk want het koelt ontzettend goed. Zelfs de kleinste bries kan goed doen." Zei Saronse met een brede grijns. Saronse keek naar de mooie goud/gele ogen van Iki. Iki zuchtte plots fel. "Man, Saronse!! Mijn keel is echt kurkdroog. En hier is nergens geen water. Alles is hier zo droog." Saronse glimlachte geheimzinnig. "Dat is niet waar. Ik ken een gouden tip van een Arabische vriendin van mij. Machalena, Machalena woonde heel ver in de droge woestijnen in een Arabische kudde. Ze zijn echt zeer sterk ontwikkeld en overleven het goed in die heette woestijnen. Die woestijn is veel erger dan deze woestijn. Daar is alleen maar zandbergen waar je in doorzakte. Heel veel gevaren. En het voedsel is er schaars. Arabische volbloeden hebben een dunne vacht en zijn zeer lenig en klein gebouwd. En ze zijn ook ontzettend snel. Machalena raakte haar kudde kwijt door paniek. Een giftige slang zorgde ervoor dat iedereen in paniek alle kanten op uitliep. Machalena raakte verdwaald in de woeste woestijn. Na lange tijden kwam ze bij... mijn kudde terecht." Iki's ogen werden groot. "Wauw, dat klinkt echt ontzettend cool!! Nou ga je nou die gouden tip eens voordoen of hoe zit het?" Iki luisterde altijd graag naar Saronse's verhalen. En dat had Saronse heel graag. Hij vertelde doodgraag over het verleden. Zo hoefde hij het niet alleen te delen. Saronse liep naar een grootte rots. Ergens aan de grot bij de schaduw begon Saronse te graven. Iki graafde mee tot ze een diepte put maakten. "We moeten blijven graven tot het zand vochtig aanvoelt." Vertelde Saronse. "Als ik het goed ruik moet het hier zijn." Haastig maakte ze een diepe put. Plots kwam er een kleine stroming vrij. Iki keek stom verbaast. "Wauw, Saronse! Dat is echt vet cool." Iki begon gulzig te drinken. Saronse wachtte geduldig zodat hij ook zijn dorst kon stillen. Hij keek glimlachend naar de genietend jonge wolf. Iki had na een tijdje gedaan en likte tevreden zijn lippen droog. "Hmm, dit was het aller lekkerste water dat ik ooit geproefd heb. Alleen heb ik nu zand in mijn mond. Dat proeft nogal vervelend! Hoe wist je dat?" Saronse nam eerst een paar slokken en keek toen glimlachend om zich heen. "Kijk eens goed om je heen Iki. Wat zie je?" Iki keek vragend naar Saronse en keek toen om zich heen. "Stenen... Zand... nog eens stenen... hier en daar een rotsblok.." Saronse grijnsde. "Kijk nog eens heel goed." Iki keek nog eens heel goed. "Planten?" Gokte Iki. Saronse knikte. "Dat klopt, hier zijn heel veel planten. En waar veel planten zijn is..." WATER! Riep Iki begrijpend. Saronse knikte. Tevreden dat hij Iki weer eens een wijze les had bijgeleerd. Plots hoorde Saronse iemand aankomen. Hij had de geur al opgepikt. Een merrie kwam hun kant op. Kalm schoof Saronse Iki wat veilig weg en keek wachtend naar het naderende paard. Hij merkte dat ze geen kwaad in zin had. Iki was al lang tevoorschijn gekomen en keek nieuwsgierig naar de vreemde merrie. Saronse keek Amani vriendelijk aan en luisterde naar haar toen ze iets zei. ’Goedemorgen. Mijn naam is Amani.’ Saronse knikte ter begroeting. "Ook een goedemorgen Amani, mijn naam is Saronse. Wil je ook je dorst lessen?" Saronse schoof wat opzei en wees met zijn neus naar de kuil waar water omhoog kwam. Aan de houding wist hij te lezen dat ze onzeker was met de aanwezigheid van de jonge wolf. "En wees maar gerust. Deze jonge knul hoort bij mij." Zei Saronse met een ferme knipoog.

Klaar

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum