[b][b]'Leuke naam, mag ik je PB noemen? Dat is een stuk korter' Painted lachte en knikte. ‘’Tuurlijk!’’ antwoorde hij vrolijk terug en zwiepte met zijn staart. 'Hey, dat is grappig, als je het vertaalt is Boots Laars, en ben jij een Vuurvlammer die aan de zijde van een Laars staat.' Hij lachte. Nu hij er over na dacht, klonk het inderdaad nog al raar. Hij was zelf niet al te goed in engels, maar wist wel dat Boots Laars betekent. En dat fire flame vuur vlam betekende. 'Ik behoor tot de Quite Sparkle, en Pearl is mijn leidster’’ Vervolgde de hengst. Pearl? Ah, dat was die bonte merrie. Een erg aardige bonte merrie. En Guite Sparkle. 'Oehh, als je Satan wilt ontmoeten, dan weet ik niet wat je moet doen. Ik ga hem binnenkort zien waarschijnlijk, er zit een oorlog aan te komen.' Een oorlog? Daar wist Painted niks van. Boots had hem niks verteld. Het intresseerde hun ook weinig. Hij toch geen echte kant kiezen, hij zou misschien iets meer voor Pearl juichen, aangezien opeens de hele wereld een hekel had aan die ene Satan, inclusief Boots. Maar hij zou geen echte kant kiezen. Nee. Want hij was neutraal. Maar oorlog? ‘’Oorlog?’’ begon hij dus maar. ‘’Óok met moorden?’’ vervolgde hij met grote ogen. Hij vond het al niet fijn om een klein dood vogeltje te zien, maar straks om iemand dood te zien die hij kende? Hij hoopte dat dat niet zo gebeuren. Dat hij geen vrienden zou kwijt raken, nu hij die eindelijk had. Hij snoof. Oorlog he. Dan moest hij toch echt vechten, misschien niet moorden, hoopte Painted, maar vechte wel. ‘’En hoe wil je die badassen verslaan?’’ grinnikte Painted. Het intresseerde hem niet heel erg, het was niet dat hij het plan ging inprenten en vervolgens door vertellen ofzo, nee, dit zou hij voor zich zelf houden. Hij had alweer genoeg door geluld vandaag. 'Maar ik weet zeker dat de QS gaat winnen.' Verstoorde de hengst de stilte weer. Painted knikte. Hij hoopt het, half. Hij zuchte. ‘’Ik hoop het voor je’’ glimlachte hij. De hengst zou moeten trainen, al hoewel, hij zag er goed, gespierd uit. 'Maar ja.' Kwam mompelend uit de hengst zijn mond. Painted glimlachte nogmaals. Hij kon zelf ook wel wat training gebruiken. ‘’Dus, nu moet je zeker trainen?’’ vroeg hij dus maar. Hij stond in een vage piaffe naar de hengst te staren, klaar om mee te gaan trainen. Hij glimlachte. Zijn ogen vielen op een boomstam en voor dat de hengst mogelijk antwoord kon geven, galopeerde Painted naar een boomstam verderop. Hij meette de afstand, herhaalde de woorden van Diablo, die hem had leren springen, hief zijn hoofd, sprong weer aan in galop en ging met volle vaart op de boomstam af. Hij sprong. Toen hij over de boomstam heen was, slipte hij en keek geschrokken achter zich. Hij had het gedaan! Hij had gesprongen! Dansend draaide hij om zijn eigen as heen, maar hij flikte het weer, hoor. Hij struikelde over zijn eigen benen en lag even goed nog lang uit op de grond. Hij lachte. Hard. Hij keek naar de hengst. Deze zou vast ook heel hard lachen, maar Painted draaide gauw weer zijn hoofd weg. Hij probeerde op te staan en viel nog eens, hard op zijn kont. Mompelend kwam hij eindelijk, goed, overeind en snoof. Stomme grond. Hij vervloekte de evenwichts god, die hem ondertussen al meer dan een miljard keer had laten struikelen in zijn leven dat inmiddels 4 jaar en 7 maanden duurde. Hij snoof. Als het goed is, dacht hij. Komen daar nog vele jaren bij. Maar je wist het maar nooit in dit gebied, in zijn leven. In heel Dream Horses. Met al die andere, slechte paarden. Die van moorden hielden. Hij snoof en keek met grote ogen naar Hagrid. Zou hij hem ook vermoorden? Het was toch mogelijk dat hij door zou kunnen slaan en alles en iedereen vermoordde dat op zijn pad kwam, toch? Hopend dat deze reus wist hij deed en moest doen keek Painted wat minder geschrokken naar de grote hoeven van de hengst. Die zouden hem zeker helpen om die badassen in elkaar te rammen, maar al te goed voor die stomme moordenaars. Niet dat alle slechte paarden zo slecht waren als zijn vader en het gewoon grappig vonden om te zien hoe een ander paard puntje bij beetje in elkaar geslagen werd en vervolgens uit elkaar te trekken. En daarna nog eigenhandig het bloed uit het paard te likken. Hopelijk gebeurde dat niet met Hagrid, hij vond hem wel aardig. Hagrid was een taaie, dat wist hij zeker. Hij zo niet snel opgeven en door vechten, vechten voor QS, voor pearl en zijn kudde genoten. Dat wist painted zeker, dat zou hij zelf ook doen. Maar Painted was nu eenmaal een Fire Flamer en die hadden nou niet gauw ruzie of oorlog. De natuur zou hun helpen, op deze donkere dagen. Dat wist hij wel. Hij kon moeilijk zich eigen verschuilen in een grot wanneer het regende of een palmblad boven zijn hoofd houden. De lucht had zich eigen vrij gemaakt voor wat minder wolken, voor de zon. De grond was nog steets vol met zand, iets dat hij vreselijk haatte. Denk dan aan gras, doe gewoon net alsof het gras is. Hij hief zijn been even omhoog, net alsof hij net zijn voet in iets heel vies had gezet. Hij glimlachte. ‘’Zandfobie’’ Hij grinnikte en lachte nogmaals, om zijn eigen vage humor. Hij snoof. Hagrid was aardig, erg aardig. Maar hij had niet anders verwacht van een goeie QS er. Ja, heel veel paarden hier waren wel aardig, de goeie teminste. Tot nu toe had hij nog geen echte slechte ontmoet, alleen Fether. Zij was misschien wel heel erg gemeen, maar geen echte badass die je vermoorde. Nee, Hagrid was goed. En aardig. Hij snoof en keek om zich heen. Hij begreep het nog steets niet, oorlog? Waarom wist hij daar niks van he?
[ 24. 1000 woorden ]
[/b][/b]