Och mijn god, de jeugd van tegenwoordig toch, dat was de gedachte die in Century haar hoofd spookte. Pff, kwam er net eentje van amper 3 jaar aan zetten, dacht ‘ie dat ‘ie beter dan Century was, wie dacht ‘ie wel niet dat hij was. Het had een eigendunk van hier tot Tokio. Century schudde haar hoofd lichtjes, ‘Ach, Century, zolang je weet dat jij de beste bent, en niet zo arrogant bent als sommige anderen, die denken dat zij de besten zijn, is het helemaal in orde.’ Sprak ze zichzelf toe. Een glimlach kwam op haar gezicht te staan, dat was al beter, van fronsen kreeg je rimpels, en dan zag ze er oud uit. Dat mocht absoluut niet gebeuren, hoewel ze er van zichzelf al volwassen, maar jong uitzag, tenminste, zo vind zij het. Ze was een arrogant typetje, vol eigendunk en ego, niet dat ze dat toegaf, nee, ze vond zichzelf altijd maar de beste. Ze zuchtte eens, ‘Het is soms wel moeilijk zo geweldig te zijn.’ Zei ze jammerend, ‘maar ach, ik zit hier mee opgezadeld zodat anderen ervan kunnen genieten, dan moet het maar.’ Zei ze erachteraan. Weer haar glimlach opzettend, ze hief haar staart, ging over in verzamelde draf en krulde haar nek zodat haar neustop haar borst raakte. Zo vond ze zichzelf nog mooier, wat ze erg moeilijk vond. Ze glimlachte breed toen ze een paard zag. ‘Hallo, je kunt mijn schoonheid en awesomeheid wel eventjes bewonderen als je wilt hoor, maar ik moet zo wel door, er zijn nog meer mensen die niet kunnen wachten op mijn schoonheid.’ Begon ze met haar gebruikelijke zin, nouja, het was altijd iets in die trant. ‘Ach, doe normaal viswijf.’ Zei de hengst nors. Century keek echt met zo’n blik van . Maar toen kwam ze met haar opmerking. ‘Nou, vieze tabakpijp.’ En ze deed zo’n o-no-you-diddn’t-move. ‘Je bent gewoon jaloers op mijn perfectie.’ Zei ze toen en ze kreeg echt zo’n gezicht van . Ze trok arrogant haar hoofd omhoog en liep sierlijk weg. Pff, moest hij maar doen, hij zou toch niet veel aanvangen met dat vet bij zijn oksels. Ze wandelde wat rond, rook aan bloemen en vond zichzelf veel beter ruiken dan ze, en veel mooier en praatte met elk paard wat voorbij kwam over zichzelf. Toen er weer een paard in zicht kwam zei ze ‘Hallo onderdaan, kom je ook van mijn perfectie genioeten?’ vroeg ze grijnzend en trots als maar kan.
-Open voor iedere trouwen onderdaan (of niet-onderdaan) die van haar perfectie wil genieten (of niet) Maar probeer wel lief te zijn, haar ego is nogal schaadbaar -
-Open voor iedere trouwen onderdaan (of niet-onderdaan) die van haar perfectie wil genieten (of niet) Maar probeer wel lief te zijn, haar ego is nogal schaadbaar -