Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Celebrían ~eindelijk een 'beschrijving'

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Celebrían

Celebrían
VIP

Naam/geslacht/kleur/geaardheid
Celebrían/merrie/donkerbruine vacht met blonde manen/’slecht’

Afstamming/Land van herkomst
Hierbij laten we even mijn fantasie op hol slaan.
Hoewel Celebs moeder gewoon van vlees en bloed is, is haar vader dat echter niet. Ze noemt hem graag ‘de Dood hemzelf’, maar menig man begrijpt hopelijk dat dat in werkelijkheid niet gaat. Toch kom ik zelf ook niet te weten wie haar vader écht is. Misschien dat dat eens in een rpg-topic onthuld wordt.
Ze is afkomstig uit de hel. Of in ieder geval een land dat daar zeer gelijkend aan is. Hierdoor heeft ze geen angst voor al het ‘normale’ dat zich op aarde afspeelt.

Karakter
Hedendaags weet een groot deel van DH al hoe Celeb in elkaar steekt. Ze is totaal gestoord, maar weet wel precíes wat ze doet. Haar geheugen is vergelijkbaar met dat van een goudvis en tóch kan ze zich álles nog herinneren. Ook bewandelt ze graag het pad der Filosofie. Het helpt haar om scherp te blijven en bewuste keuzes te maken. Haar humeur is ook zeer wisselend. Het kan van de ene op de andere seconde omslaan, meestal heeft dit ook te maken met mijn eigen humeur. Haar ziel/geest is ontworpen door ‘de Dood’. Wat haar ongrijpbaar en onbetrouwbaar maakt. Sommigen kunnen zich hieraan ergeren, anderen worden hier juist gefascineerd door.
Ze houdt er tevens van om hengsten te verleiden en hen vervolgens te beroven van hun ziel en geest. De moordlust en bloeddorst die soms in haar ogen gegrift is, moet men niet onderschatten. Wanneer de glinstering in haar zwarte ogen groenachtig is, kan men er vanuit gaan dat het redelijk veilig is om een normaal gesprek met haar te voeren. Al is dat ‘signaal’ niet altijd een duidelijk teken en kan men hier ook niet van op aan.
Wat ze ook altijd wel een leuke tijdverdrijf vindt, is anderen gek maken met haar rare ideeën en vreemde gewoonten. Het is makkelijk voor haar om zich voor te doen als een ander. Zodat men in verwarring wordt gebracht. Bovendien houdt ze de natuurelementen áltijd in ere. Kan ze communiceren met de wind en de bomen. Kan ze stoeien met het water en bekvechten met het vuur.
Misschien moet ik hier ook maar vermelden dat Celebrían niet gezellig is. Niet van grappige dingen houdt en niet van vriendschappelijke banden wíl houden. Uiteraard zal het ene paard meer haar gelijke zijn dan het andere, maar échte vriendschap zal ze nooit erkennen. Het is de kunst om haar zodanig voor je te winnen dat ze je een ‘vriend’ kan noemen en je dus niet zal vergeten. Maar dit kan alleen als je haar geest kunt ‘temmen’. Of in ieder geval op een dergelijke manier dat je haar geest voor je hebt gewonnen.

Verleden/doel
Deze vreemde merrie is naar DH gestuurd omdat ze onderzoek moest doen voor de troepen van haar vader. Zodat er een dag kan komen dat alle vreugde in dit land platgewalst wordt en nooit meer terugkeren zal. De troepen van haar vader zijn in feite ook háár troepen. Ze weten wie en wat ze moeten gehoorzamen en omdat ze afkomstig zijn uit de hel, gaan zij áltijd meedogenloos hun gang. Slaan zij hun slag zonder ook maar iets van berouw te tonen.

Overig
Voor zover denk ik dat ik de meest rare eigenschappen van Celebrían heb opgesomd. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat wel. En uiteraard kunnen sommige dingen zo nu en dan nog wat veranderen omdat haar geets ongrijpbaar is.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: