Hummer liep over het zachte zand dichtbij het koude, zoute water. Ze had al heel lang niemand meer gezien waar ze mee kon praten. Ze voelde zich heel erg alleen. Ze had nooit iemand ontmoet waarmee ze vrienden wou worden, het waren allemaal gemene paarden daar hield ze niet zo van. Ze keek om zich heen en snuffelde een beetje rond om te kijken of er echt niemand in de buurt was. Ze rook helaas niks. Verdrietig lied ze haar hoofd een beetje hangen. Ze besloot dat ze maar een beetje moest gaan galopperen. Ze ging over in een rustig drafje en daarna een galop je. Ze galoppeerde een tijdje door totdat ze bij het einde van het strand was. Ze was helemaal buiten adem. Rustig stapte ze terug naar de andere kant van het strand. Ze ging rustig liggen en legde haar hoofd op het zand. Ze trok haar benen in en deed haar ogen dicht. Er gleed een traan over haar wang en daarna viel ze in een diepe slaap. Ze droomde over een pony die alleen was die over het strand heen zwierf.
Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je
i am so lony, im so lonely i have nobody for my own.....
2 plaatsers
2 Re: i am so lony, im so lonely i have nobody for my own..... ma 3 okt - 8:35
Curlin
Met krachtige drafpassen betradt de voskleurige merrie het harde strandzand wat door het water verhard was maar ook zompig waardoor haar hoeven afentoe vast zogen waarna ze met een smakkend geluid los kwamen. Haar hoofd werd krachtig gekruld, haar neus tegen haar borst aangedrukt. Curlin kwam om te trainen, om haar spieren en conditie weer op te bouwen. Om haar rang als leidster van de Quiet Sparkle ter eren te houden door eruit te zien als een leidster niet als een zwakkeling die niet voor haar kudde op kon komen als het nodig was, als ze bescherming nodig hadden in het geval dat! Luid brieste ze een keer, haar benen werden krachtig neergezet om er daarna met een krachtige beweging in de twee takt van haar draf er weer uitgetrokken te worden. Haar hoofd werd na enkele passen wild geschud terwijl haar staart enkele vliegen verjoeg, ze verjaagde met haar staart en afentoe neersloeg als een kickboxer met haar staart als wapen. Vriendelijk greens ze bij die gedachte dat haar staart als een kickboxer de vliegen ter man ging. Na enkele passen werd een geur ruikbaar, een duidelijke geur die zich in enkele meters afstand van haar vandaan bevond. Haar hoofd werd geheven terwijl haar bruine ogen de omgeving afzochten naar het paard of de pony. Na enkele tellen kwam er een zwart bonte pony in haar vizier. Curlin keek enkele secondes verbaasd, het diertje zag er niet bepaald gelukkig uit maar ook lag ze volgends Cur te slapen, tijd om op te staan dus. Na enkele passen vertraagde ze tot een stap om de laatste meters te stappen en naast haar uit tekomen waarna ze zich voor haar parkeerde om haar hals te laten zakken, met haar neus de hals van de kleine shetland pony aan te raken met een warme bries van haar neus. ’Hee, Gaat het een beetje met je meisje ? Kan ik je misschien ergens mee helpen ?’ Cur merkte al snel op dat de merrie behoorlijk bezweet was, waarschijnlijk door een flink stuk galopperen, zo kon ze nog is ziek worden ook! Cur besloot aan de kant te gaan liggen waar de meeste wind vandaan kwam waardoor Cur die dus opving met haar lijf. Zachtjes liet ze zich zakken zonder het diertje te laten schrikken. ’Geen zorgen ik doe je niks, ik ga hier alleen maar liggen zodat je niet ziek word door de wind terwijl je bezweet bent. Mijn naam is Curlin, leidster van de goede kudde Quiet Sparkle dus geen slecht paard ben ik!’ Vriendelijk knikte ze een keer terwijl ze haar hoofd sierlijk maar vriendelijk geheven hield.
3 Re: i am so lony, im so lonely i have nobody for my own..... di 4 okt - 5:05
Hummer
Hummer deed even een oogje open. Ze keek naar de grote merrie die voor haar lag. "O, hoi ja het gaat wel een beetje, ik voel me nogal eenzaam soms. Bedankt dat je bij me komt liggen." zei ze tegen de merrie. Ze zuchtte even. Daarna deed ze haar ogen weer dicht. Even later keek ze weer nieuwsgierig naar de merrie. Ze zag er wel heel erg mooi uit. Ze wat bruin en had lieve, betrouwbare ogen. Ze geloofde niet dat de merrie gemeen was. Ze keek toen naar de benen van de merrie, je kon de spieren zien zitten. Ze moest in topconditie zijn. Wow, wat heb jij een spieren!! Train je vaak? Had ik maar zulke spieren.. Hummer staarde jaloers naar de enorm gespierde benen van de merrie. Hummer keek haar met een warme glimlach rustig aan en wachtte op een antwoord. Ze was blij dat ze iemand had waar ze even mee kon praten.
4 Re: i am so lony, im so lonely i have nobody for my own..... di 4 okt - 5:21
Curlin
Langzaam deed de shetland merrie een oogje open en keek naar Curlin, gelukkig schrok ze niet van Curlin. ‘O, hoi ja het gaat wel een beetje, ik voel me nogal eenzaam soms. Bedankt dat je bij me komt liggen.’ Rustig knikte ze een keer naar de bonte shetlander merrie terwijl een luide bries hoorbaar was vanaf haar kant terwijl haar staart een keer tegen haar eigen lichaam aansloeg om toch nog maar enkele vliegen te verjagen. Haar gedachtes gingen langzaam aan terug naar de kudde toe, Curlin wilde meer leden zien te krijgen door nieuwe ideeén te verzinnen voor de kuddeleden maar ook voor nieuwe leden. ‘Wow, wat heb jij een spieren!! Train je vaak? Had ik maar zulke spieren..’ Jaloers keek het kleine shetlandertje naar haar terwijl een warme glimlach haar snoet versierde. ’Graag gedaan, ik ben er graag voor iedereen en zal iedereen proberen te helpen op welke manier dat maar mogelijk is. In dit geval help ik jou, door gezellig met je te kletsen en je te beschermen tegen de koude wind waardoor je ziek kan worden. Een glimlach sierde haar snoet een keer terwijl ze een adempauze nam en een keer richting de bonte shetlander keek. ’Wat is je naam trouwens ? Dat heb je nog niet verteld, ik ben Curlin maar dat wist je al. Haha.’ Krachtig werd haar hoofd geschud terwijl ze verder ging met spreken. ’Als je je soms eenzaam voelt.. Waarom ga je dan niet in een kudde ? Niet alle kudde’s zijn slecht, er zijn neutrale voor diegene die tussen goed en slecht inhangen maar ook goede waar alleen paarden zoals mij in zitten.’ Diep ademde ze weer in, soms als Curlin aan het praten was.. Dan zat er soms echt helemaal geen stopknop meer op der. ’Haha, ik train niet heel vaak. Ik probeer alleen m’n best te doen, als je zovaak eenzaam bent kunnen we best samen trainen als je dat leuk vind. Ik moet namelijk op conditie blijven voor als er iets gebeurd, ik zal m’n kudde dan moeten verdedigen namelijk.’
5 Re: i am so lony, im so lonely i have nobody for my own..... wo 5 okt - 4:39
Hummer
"Ik heet hummer. Bestaan er echt kudde's die goed zijn? Heb jij een eigen kudde of zit je bij een kudde? wel cool hoor al die spieren in je been. Ik vind het wel een goed idee, kan ik anders misschien bij de kudde van jou?" brabbelde ze, ineens vrolijk. Ze was weer een beetje bijgekomen, ze was zo blij dat er iemand was om mee te praten. Een kudde zou wel de ideale oplossing zijn, daar zouden genoeg paarden zijn om mee te kunnen praten en te galopperen enzo. Misschien zou ze dan een leuke jongen tegenkomen en daar iets mee krijgen. Ze zette de gedachte weg, ze draaide een beetje te ver door. Met grote, hoopvolle oogjes keek hummer naar de mooie, gespierde merrie. wachtend op een antwoord.
6 Re: i am so lony, im so lonely i have nobody for my own..... wo 5 okt - 7:04
Curlin
'Ik heet hummer. Bestaan er echt kudde's die goed zijn? Heb jij een eigen kudde of zit je bij een kudde ? Wel cool hoor al die spieren in je been. Ik vind het wel een goed idee, kan ik anders misschien bij de kudde van jou?' Ineens werd het kleine merrie'tje heel vrolijk. Alsof ze zojuist uit een donker zwart gat gered leek te zien, het was goed dat ze zo snel al opknapte. Dat bewees haar mentale kracht maar ook meerdere dingen. Met hoopvolle schattige shetland oogjes keek Hummer haar aan. Zacht brieste Cur, haar flanken gingen langzaam op en neer terwijl haar bruine ogen vrolijkheid maar ook rust uitstraalde. 'Aangenaamd Hummer. Natuurlijk bestaan er kudde's die goed zijn, net zoals er kudde's bestaan die slecht en neutraal zijn bestaan er ook goede kudde's waar alleen goede paarden toegelaten in zullen worden. Ik heb sinds enkele tijd m'n eigen kudde, de Quiet Sparkle. Een korte grijns was op haar snoet zichtbaar terwijl er weer een adem pauze aanwezig was voor haar. ''Natuurlijk ben je welkom. Gefeliciteerd, Hummer lid van de Quiet Sparkle!' Vrolijk klonk haar stem terwijl ze een keer knikte richting het merrie'tje. 'Bedankt, na veel jaar trainen komt het vast wel, als we enkele weken trainen zul je het zien maar ook voelen aan je benen. haha' vrolijk greens ze een keer richting Hummer.
7 Re: i am so lony, im so lonely i have nobody for my own..... do 6 okt - 2:28
Hummer
Hummer was helemaal blij, ze wist niet meer wat ze moest zeggen. Gaaf zeg, zullen we naar de groep toe anders? Ik wil echt supergraag een keertje met ze praten enzo. Oww wat leuk. Hoeveel paarden zijn er eigenlijk en zijn er ook kleine paardjes zoals ik? Sorry als ik teveel praat hoor Hummer babbelde vrolijk. Haar hele gezichtje was blij. Haar oogjes glansden als twee pareltjes. Ze stond op en keek de merrie vriendelijk aan, met een bedankende glimlach. Nu zou het allemaal goedkomen, ze zou in een Kudde komen. Hier had ze zelfs niet van durven dromen. Ze huppelde vrolijk wat rond. Ze was nog nooit in haar leventje zo blij geweest. Ze dacht even na, misschien waren er in de kudde wel meer kleine paardjes zoals zij. Rustig keek ze weer achterom naar de merrie en wachtte op een antwoord.
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum: