Saronse liep verward rond. Het was nu ongeveer een maand geleden... Hij verliest elke seconde. Leefden ze nog? Vast wel ze leven nog. Saronse kon het voelen. De bonte hengst was graat mager en was ernstig verzwakt. Zijn instinct dwingt hem te zoeken naar zijn verloren kudde. Saronse kon bijna niet meer verder. Nog even en hij stort in elkaar. Saronse was geen zwak paard. In tegendeel hij was een waardige leider. Iedereen wilde hem vrijwillig dienen. Paarden over de hele wereld trokken naar Saronse's territorium om op nieuw te beginnen. Saronse nam iedereen aan. Zelfs als ze niet nuttig waren. Er flitste een paar beelden voor Saronse zijn ogen. Veulentjes die met elkaar speelden. Een groepje merries gezellig aan het roddelen. En hengsten die fijn met elkaar stoeiden of trainen. "Alfa!!" Weerklonk een jonge stem in zijn geest. Saronse keek neer en zag het veulentje. Ikani. Ze was angstig. Saronse glimlachte warm."Wat is er jongen?" Vroeg Saronse met een zachte stem. "We waren aan het spelen bij het dennen meer en plots vonden we een vreemdeling languit in het gras. Hij zat onder het bloed" Saronse keek verbaast. Breng me er heen!"Saronse hinnikte naar enkele healers. Ze moesten met hem mee. Na een paar minuten te galopperen waren ze gearriveerd. Een witte merrie met licht blauwe ogen ademde moeizaam. Ze keek angstig in de ijs blauwe ogen van Saronse. één van Saronse's paarden onderzocht de merrie. 'Het is ernstig alfa. Ze heeft diepe wonden en kan doodbloeden. Ik kan proberen het bloed tegen te houden. Maar dat is niet het enige gevaar. Als haar wonden beginnen te ontsteken betekend dat waarschijnlijk de dood.' Saronse keek bezorgd naar de merrie."Is er een middel dat haar kan ontsmetten?"Vroeg Saronse. Het paard knikte. "Ja, er zijn enkele planten die haar misschien kunnen helpen bij het genezen. Toesang jij weet welke planten we kunnen gebruiken?" Een paard stapte naar voren en knikte.
Uiteindelijk herstelde de merrie langzaam. "Wat is er eigenlijk gebeurt met jou?" Vroeg Saronse. De merrie keek neer op de grond. "Je hoeft het niet te zeggen hoor." De merrie keek op en glimlachte hem dankbaar aan. 'Ik wilde het je wel vertellen hoor. Ik dacht er alleen aan.' Saronse zag dat de merrie het er moeilijk mee had. Hij wachtte geduldig. 'Mijn naam is Ice, ik ben de dochter van Silvo en Zantinie. Zij waren leiders van een kleine kudde. Op een dag viel er een immens grote leger friespaarden ons aan. Ze slachten mijn familie af... zonder reden. Ik herinner me vaag een bijzonder groot fries paard. Zijn geur heerste over mijn territorium zijn blik was vals en doodeng. Ik ben toen gevlucht. Ze hebben me een paar keer kunnen aanvallen...' Ice liet haar hoofd zakken. Saronse keek vol medeleven naar de merrie."Wat erg voor je Ice. Hier ben je veilig. Dat beloof ik je."Saronse had zo'n vermoeden welke kudde het was... The Blood Horses! Een paar dagen later kreeg Saronse verschrikkelijk nieuws. Ice is overleden.
Saronse zag het levenloze lichaam van de bloedmooie onschuldige Ice. Saronse schrok waker. Wat was het leven toch wreed. Saronse werd werkelijk gek van de zorgen. Hij dacht steeds aan zijn kudde. Hij zag de beelden van de laatste keer dat hij ze zag. Ze verdwenen in de aardbeving. Terwijl hij daar hulpeloos op de grond lag. Hij was beter gestorven. Hij was zijn kudde niet waardig. Opeens stoof er een geiser de lucht in. Saronse schrok zich kapot!
~Iedereen welkom, wil je meer over zijn verleden weten? Klik dan op de link van mijn onderschrift ~
Uiteindelijk herstelde de merrie langzaam. "Wat is er eigenlijk gebeurt met jou?" Vroeg Saronse. De merrie keek neer op de grond. "Je hoeft het niet te zeggen hoor." De merrie keek op en glimlachte hem dankbaar aan. 'Ik wilde het je wel vertellen hoor. Ik dacht er alleen aan.' Saronse zag dat de merrie het er moeilijk mee had. Hij wachtte geduldig. 'Mijn naam is Ice, ik ben de dochter van Silvo en Zantinie. Zij waren leiders van een kleine kudde. Op een dag viel er een immens grote leger friespaarden ons aan. Ze slachten mijn familie af... zonder reden. Ik herinner me vaag een bijzonder groot fries paard. Zijn geur heerste over mijn territorium zijn blik was vals en doodeng. Ik ben toen gevlucht. Ze hebben me een paar keer kunnen aanvallen...' Ice liet haar hoofd zakken. Saronse keek vol medeleven naar de merrie."Wat erg voor je Ice. Hier ben je veilig. Dat beloof ik je."Saronse had zo'n vermoeden welke kudde het was... The Blood Horses! Een paar dagen later kreeg Saronse verschrikkelijk nieuws. Ice is overleden.
Saronse zag het levenloze lichaam van de bloedmooie onschuldige Ice. Saronse schrok waker. Wat was het leven toch wreed. Saronse werd werkelijk gek van de zorgen. Hij dacht steeds aan zijn kudde. Hij zag de beelden van de laatste keer dat hij ze zag. Ze verdwenen in de aardbeving. Terwijl hij daar hulpeloos op de grond lag. Hij was beter gestorven. Hij was zijn kudde niet waardig. Opeens stoof er een geiser de lucht in. Saronse schrok zich kapot!
~Iedereen welkom, wil je meer over zijn verleden weten? Klik dan op de link van mijn onderschrift ~