Hello?
Is there anybody In there?
Just nod if you can hear me.
Is there anbody home?
Is there anybody In there?
Just nod if you can hear me.
Is there anbody home?
“Hallo?” Galmde een stem over het gebied. Zachte, regelmatige plofjes van hoeven die de grond raakten waren duidelijk hoorbaar. “ Hallo?” Herhaalde de stem. De merrie, aan wie de stem toebehoord, had er niet zoveel behoefte aan alleen te zijn hier. Stukjes koren zaten in haar vacht, manen en staart, maar voor het eerst in een lange tijd zag ze er gewoon verzorgd uit. “Geef een gil als je me kan horen.” Riep ze. Ze klonk net als een klein kind dat verstoppertje doet en zijn vrienden zoekt.
“Hallo?” Zei Courage nog voor de laatste keer en toen ze geen reactie kreeg, gaf ze op. Ze was hier alleen, gadverdamme. Daar had ze totaal geen zin in. Maar ja, niets aan te doen, dus dan kon je er ook maar beter het beste van maken. Ze ging met een zucht op de grond liggen en beindigde daarmee de levens van meerdere korenhalmen. Nu was ze een korenmoordenaar. Ze grinnikte even bij die gedachte.
Courage zuchtte even en legde haar hoofd op de grond. Gedachtes begonnen rond te dwalen. De afgelopen maanden waren als een donkere, duistere waas aan haa rvoorbij gegaan. Een brok wanhoop was ze geweest en al helmaal geen leuk gezeldschap. Haar bekenden hadden haar zo moeten zien. Ze wist nog steeds niet wie ze vrienden kon noemen en wie niet. Misschien zagen de paarden die zij vrienden noemde haar wel als een vage kennis. Die onzekerheid maakte haar gek, maar ze probeerde het gewoon te negeren.
Soms was dat gewoon te moeilijk, dan was het gevoel sterker dan zij was. Maar ze kwam er altjd weer bovenop en dat zou altijd weer gebeuren. Als het aan haar lag tenminste. Om deze woorden kracht bij te ezetten stond ze op en rende in volle galop het korenveld over. Nu maakte het haar niet mee uit wie haar zag, vriend of vijand. Ze voelde zich alsof ze de hele wereld aankon. Een blije hinnik echode over de korenhalmen. Naar wie wist ze niet. Misschien naar iedereen die het wilde horen, of naar helemaal niemand.
Plots rook ze een bekende geur. Het was van een paard dat ze kende, maar wie het was kon ze niet goed plaatsen. "Hallo?" Zei ze nog een kaar, een beetje angstig. Dat ze niets wist wel paard het was, beangstigde haar. Ze kende ook slechte paarden en op dit moment had ze er nie echt veel zin in om hun tegen te komen. Op haar hoede wachtte ze op antwoord of tot het paard zich kenbaar maakte.
1. Pink Floyd ~ Comfortably numb
(Und PB! Mijn vader zou echt gek worden als hij wist dat ik Pink Floyd gebruikte in een post xD)