Ze keek het konijn woest aan. Hoe kon het? Hoe kon het toch dat een konijn zó onbeleefd kon zijn. ,,Ja!’’ riep ze verontwaardigd uit. ,,Hallo wit konijn mormel! Aarde aan konijntje. Joe-hoe, hier ben ik! Onbeleefd beest,’’ stiekem was ze nog best verbaasd dat het konijn daar zo stil bleef zitten, misschien was het omdat het beest werkelijk geen kant op kon. Maar Cesilia deed graag geloven dat het door haar ‘magische’ krachten kwam. ,,Weet je, voor het ontbijt denk ik wel eens aan zes onmogelijke dingen. Enkel voor het ontbijt,’’ nog steeds keek het konijn haar met lege en angstige ogen aan. ,,Ben je nou nog steeds niet van plan om tegen me te praten?’’ vroeg ze bot en scherp. Ze zette een stapje dichterbij, haar hoofd was nu heel dicht bij dat van het konijn. ,,Weet je wat wij doen met stoute konijntjes? Moet je eens opletten,’’ Cesilia grinnikte gemeen en behoorlijk spastisch. Toen greep ze het konijn bij haar oor en smeet het door de lucht. Ze keek niet eens waar het beest terug kwam, het enige waar ze aan dacht was dat ze bloed eigenlijk verschrikkelijk smerig vond. Ze gilde het uit van walging en galoppeerde in volle galop naar het eerste het beste plasje in de buurt. Daar stak ze haar neus direct met geweld in. Jammer voor haar was het plasje minder diep dan ze gedacht had. ,,VERDOMME!’’ ze schreeuwde het uit toen haar neus met een klap de grond raakte. Ze vloekte nog een paar keer voluit en liep toen nijdig weg. Het zat haar ook niet mee vandaag; konijnen praten niet terug, ze stootte haar neus hard tegen de grond en ze ging zo dadelijk ook nog eens haar hoofd stoten tegen een boom. Een harde dreun drong tot haar door. Ze vloekte en mopperde nogmaals nijdig en besloot nu veel beter op te letten. Ze hoefde niet nog iets te krijgen. Dus; nu de onmogelijke dingen. ,,Een; dieren praten terug. Twee; paarden kunnen vliegen. Drie; een raaf lijkt op een schrijftafel. Vier; Ik kan een konijn doden. Vijf; paarden gaan naar de WC. Zes; dingen zijn onmogelijk,’’ ze bleef deze zes dingen maar herhalen en herhalen. Er zouden er vandaag nog wek meer volgen, dat wist ze heel goed. Misschien zou het door haar avonturen komen, misschien zou haar iets onmogelijks binnen schieten.
~Open!~
~Open!~