Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

The Garden's Tale~Open

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1The Garden's Tale~Open Empty The Garden's Tale~Open vr 1 maa - 10:57

Azalea

Azalea

Imens står solen over højen
Han mindes den sommer hvor hun strålede
Forsvandt I haven grøn, og træernes sang hun fandt

In the mean while the sun stands above the hill
She recalls the summer he shone
Vanished in the green garden, and he found the song of the trees.


De maneschijn verzilverde de witte plukjes in haar manen en haar verdrietige blik was gericht op het reflecterende meer.
Twee violet- gekleurde kijkers staarden gefixeerd naar het zilveren, onrustige water, rustig wachtte ze af op het antwoord van haar logische vraag;
Wie of wat dwaalde rond in het kille water op zo’n winderige, herfst- avond, op het punt van overgang naar de nacht?
Eén haast gouden koi karper met een zilveren stip op zijn kop en één spierwitte koi karper met een gouden stip op zijn kop cirkelden om elkaar haan, alsof ze één waren, compleet in balans.
Als ze huilen kon, had ze dat gedaan maar, tegelijker tijd was ze gelukkig, ze was gelukkig dat ze nu verder kon zonder dat iemand haar vreemd zou aankijken.
‘Die merrie met een overleden veulen’, ‘die gekke, eenzame moeder’.
Ze moesten eens weten, ze moesten eens weten hoe lastig het was! En, dat ze eigenlijk helemaal niet zo alleen was.
Ze had Magnolia, haar trouwe, gekke, eerlijk gezegd compleet gestoorde zuster, natuurlijk haar lieve tweeling- broer Salomon en haar blinde, grote broer Berenklauw naar wie we alleen op keken.
Toch waren ze geen van allen er voor haar toen ze hen het meest nodig had, ze waren allemaal druk met hun eigen leventje.
Een zacht zuchtje verliet haar mond en met haar blik weer gericht op het meer en de twee kop karpers liet ze haar hoofd en haar oren zakken.
‘Ik wil niet verdrietig zijn, Elan, ik wil het niet maar, ik kan niet anders..’ Fluisterde ze uiterst zachtjes terwijl de wind haar woorden meedroegen.
‘Ik voel dat je bij mij staat, als het kil is, om elkaar warm te houden. Ik weet dat het jij bent die zachtjes woorden fluistert als de wind weer huilt.
Ik mis je zo erg, schat…Ik mis je..’

2The Garden's Tale~Open Empty Re: The Garden's Tale~Open zo 3 maa - 0:01

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Rain gives life,
But takes it also away...


Saronse staarde kalm voor zich uit. Nadenkend, dromen't. Zijn lange gitzwarte manen golfden als de wilde zee. Het was alleen weer lente. De vrolijke kleuren vervaagde. Het zoetige geur maakte plaats voor een rottigere geur van bladeren. De grond was bezaaid met talloze paddenstoelen. Ieder zijn eigen vorm en kleur. Het leek wel te sneeuwen, maar nu bevatte het heel veel bladeren. De bomen maakten zich gereed voor een lange winterslaap. Hier en daar zag je al drukke eekhoorns bezig met voedsel verzamelen. Veel kleine wezens bereiden zich voor om een lange winterslaap te ondergaan. In een lekker warm hol. Alles was zo goed ontwikkeld. Saronse hief zijn hoofd op toen hij in een vorm van een V ganzen weg zag vliegen. Die gingen lekker overwinteren aan het zuiden. Waar het nu lekker warm was. Het was heel kalm. Opeens schakelde de sfeer totaal anders over. Het wild keek op en schoten allemaal in grote paniek weg. Saronse wist al waarom. Uit de struiken zag hij een grote zwarte wolf verschijnen. Met gele ogen die heel mooi opvielen bij hem. Op het eerste zich leek hij niets anders dan een hongerige jager. Hij had een konijn in zijn bek. En keek schijnheilig naar Saronse. Hij legde het neer op de grond. "Vergeef me, ik vergeet altijd dat het je natuurlijk niet aanstaat zoiets." Saronse glimlachte kalm. '',Iki maak je maar niet druk. Ik ben dit al lang gewoon. Ik ben al blij dat jij je prooi op een respectvolle manier ten einde brengt. Dat betekend al veel voor me.,'' Iki glimlachte. En keek even nadenkend voor zich uit. Saronse merkte dat iets hem dwars zat. '',Iki? Is er iets?,'' Iki keek eventjes verast op. "Nou... Ik begin me wat zorgen te maken. Mijn roedel heeft veel moeite om voldoende voedsel te verzamelen. Er klopt iets niet ik zeg het je. Grote prooien zijn de laatste tijd steeds meer zeldzaam. Is je dat niet opgevallen?" Saronse was even in gedachten verzonken en knikte tijd ter wijl. '',Ik heb ook de indruk dat er steeds meer everzwijnen en herten te spotten zijn. Misschien is er een groot deel naar een voedzamer plaats getrokken? Of zijn er meerdere roedel's?,'' Iki haalde zuchtend zijn schouders op. "Het kan allemaal zijn, maar ik heb hier een zeer slecht gevoel over. Er is iets mis en ik weet het zeker..." Saronse hield zijn hoofd een beetje schuin en bekeek Iki even. Hij heeft Iki nooit zo serieus geweten. '',We vinden wel een oplossing Iki. Maak je maar geen zorgen over je roedel.,'' Sprak Saronse warm en wijs. '',Er is altijd een oplossing.,'' Iki klaarde wat op. "Ja, je hebt gelijk. Genoeg over dat onderwerp. Je been ziet er goed uit. Hoe voel je je?" Saronse glimlachte. '',Het voelt behoorlijk goed aan. Maar toch zal ik het een lange tijd rustig aan doen. Maar de pijn zakt al ver weg.,'' Iki leek opgelucht te zijn. "Mooi, dan zal je waarschijnlijk zo weer de oude zijn." Saronse grijnsde. Iki at het diertje in no time op. Saronse stapte voor Iki uit. '',Laten we het zilver meer opzoeken. Je zal wel dorst hebben.,'' Saronse kende Iki door en door. Iki had altijd vreselijk veel dorst nadat hij gegeten had. Iki knikte en holde haastig naast Saronse. De gehele wandeling was het stil. Geen van beiden had een woord uitgesproken. Maar dat hoefde niet altijd. Je kon ook van die persoon zijn gezelschap genieten in stilte. En deze momenten hadden ze al vaak gedeeld. En deze stilte kan eens goed doen. Iki moest Saronse altijd in een loop pasje volgen. Maar dat was iets dat wolven graag deden had Saronse de indruk. Al lopend volgen. Ze werden nooit niet moe. Saronse vond ze zeer fascinerend. Hij heeft zoveel geleerd sinds hij Iki van pup af aan gekend had. Iki en Saronse waren één. Zij hoorden bij elkaar. Dat had het lot beslist. Saronse had een mooie speciale vachtpatroon. Zwart en wit. En twee ijs blauwe ogen die vriendelijkheid uitstraalden. Zijn moeder was een mooie witte merrie, aan de linker kant een blauwe maanoog. Zijn vader was zwart. Aan de rechterkant een blauwe maanoog. Zijn moeder had een gouden hart, iedereen had haar lief en zij hielde van de wereld. Zijn vader bevatte zwart bloed. Afkomstig van een slecht koninkrijk. Prins van de duivelse grootmoeder van Saronse. Toch verzekerde Angoly, zijn grootmoeder van zijn moeders kant. Dat zijn vader iets goeds in zich had. Hij hielde van Saronse's moeder en wilde niemand kwaad doen. Hij zou zijn moeder beschermen. Saronse's ogen vlogen wijd open bij het herinneren van die gruwelijke herinneringen dat zijn moeder de grond op stortte en door meerdere paarden werd vertrappeld. Bloed vloog alle kanten op uit.... "Saronse.... We zijn er." Saronse knipperde even met zijn ogen en richtte zijn knappe kijkers op die van Iki. Die Saronse wat raar aankeek. "Gaat het joh?" Saronse knikte met een flauwe grijns. '',Jaja, ik was weer even in gedachten gezonken zoals altijd.,'' Iki grijnsde, "Je meent het." Antwoordde ie droog. Saronse glimlachte kalm en richtte toen aandachtig zijn blik op een paarden figuur die aan het water stond. '',Iki wacht jij even hier ik zal haar even geruststellen dat je bij mij hoort.,'' Iki plofte zuchtend op zijn kont. "Nou goed dan..." Saronse glimlachte tevreden wandelde rustig op zijn gemakje naar het zilveren meer. Het begon te schemeren. Saronse had geen vaste uur van slapen. Dus voor hem maakte het allemaal niet zo uit. Saronse ging op voldoende afstand van de merrie staan en knikte haar vriendelijk toe. Hij had een vertrouwd glimlach, dat je meteen gerust stelde dat hij niemand kwaad wou doen. '',Een goede avond jonge dame. Maak je alstublieft niet ongerust over die wolf. Hij hoort bij mij en zal je niets doen.,'' Sprak Saronse op zijn heerlijke warme toon. Hij wierp en een laatste vriendelijke glimlach toe en richtte zich daarna op Iki. Hij deed teken dat Iki mocht komen. Samen gingen een paar meter verder staan om zich goed te doen aan het koele verse zoet water. Saronse keek eventjes gefascineerd naar de mooie merrie met zilver gloed op haar manen en hield zijn hoofd even bedachtzaam scheef toen hij duidelijk aan haar zag dat iets haar dwars zat. Saronse kon heel gemakkelijk emotie lezen. Hij voelde dit ook meestal aan. '',Misschien moet ik me niet moeien. Maar gaat het een beetje met je?,'' Sprak hij op een zachte, geruststellende toon. Hij bleef haar vriendelijk aankeken. Iki negeerde haar gewoon en hield zich gewoon bezig met het water.


Saronse

3The Garden's Tale~Open Empty Re: The Garden's Tale~Open ma 4 maa - 4:06

Azalea

Azalea

Haar spitste oren vingen het geluid op van andere aanwezigheden, haar sterke reuk- zintuig ving de geur van een dier uit in ieder geval de Canidae, ook wel de familie Hondachtigen.
Ze snoof nog een keer de geur op die de wind met zich mee bracht, de geur van een paard, ze moesten wel samen zijn. Er waren geen geluiden te horen van een gevecht, alleen een gesprek.
Haar violet- blik bleef nog enige tijd op de twee vissen die compleet in balans om elkaar cirkelden en hief toen haar hoofd op, van het water af.
Een zwart- bonte hengst wandelde voorzichtig haar zicht in en hij droeg een vriendelijk, vertrouwelijke glimlach met zich mee. Maar, haar vader en moeder hadden haar altijd verteld; ‘Vertrouw niemand, niet eens jezelf als het zover komen moet.’
En ze had het gelooft, het gesnapt, de wereld was gevaarlijk en gevaarlijke wezens leefden hier, verhalen over gemene beesten- voornamelijk paarden, wat haar verraste- deden hier en overal goed de ronde.
Al was ze ook niet altijd een lieverdje van zichzelf, moest ze toegeven. ‘Een goede avond jonge dame. Maak je alstublieft niet ongerust over die wolf. Hij hoort bij mij en zal je niets doen.
Zijn stem was warm en deed hem denken aan de stem van haar tweelingbroer Salomon, ook een bonte hengst met een vriendelijk karakter.
De hengst was zeker niet afzichtelijk als ze eerlijk was, en ook niet bepaald een slechte aanwezigheid.
Zoiets verwachtte ik al, aangezien ik jullie rustig hoorde praten leek het me een beetje onwaarschijnlijk dat hij een potentieel gevaar zou zijn.
Haar ogen glinsterden terwijl ze met een honingzoete stem tegen de hengst sprak, de wind speelde met haar manen en de prachtige violet gekleurde Azalea- bloem die perfect matchte met haar vrolijk- glinsterende ogen.
Misschien moet ik me niet moeien. Maar gaat het wel een beetje?’ Vroeg de hengst aan haar en ze knikte even afwezig, opeens weer weggezonken in haar diepe gedachtes, ver weg van de werkelijke wereld.
Enkele tellen staarde ze levenloos in de diepte, haar blik gericht op de reflectie van de sterrenhemel in het zilveren meer. ‘Nee..’ Gaf ze zachtjes toe, haar blik nog steeds afgewend van de hengst.
Een diepe zucht verliet haar neusgaten en warmte wolkjes kringelden omhoog in de kille herfst- avond.
Om eerlijk te zijn niet- nee. Maar, dat ‘vrolijke’ masker draag ik altijd met mij mee, het is inmiddels vastgegroeid op mijn gezicht en het brand op mijn geweten als ik weer eens lieg tegen een onbekende.
Een goede start is de beste, en eerlijk zijn voelt soms wel goed..

Een zachte, vriendelijke glimlach speelde zwakjes rond haar roze- gekleurde lippen. ‘Ik ben trouwens Azalea.’ Zei ze na een tijdje van stilte.
Zou ik dan jouw naam, en de naam van je wolven- vriend mogen weten?’ Vroeg ze met haar honingzoete stem.
De cremello merrie met hier en daar enkele kleine, kastanje- kleurige vlekken op haar vacht glimlachte met een gemeende glimlach naar de hengst en ademde voor de eerste keer in een lange tijd eens ontspannen in, en uit..

4The Garden's Tale~Open Empty Re: The Garden's Tale~Open wo 6 maa - 9:56

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse wachtte steeds geduldig af. Saronse verwachte niet dat de merrie hem meteen vertrouwde. En dat was ook niet altijd verstandig als je iemand te snel vertrouwd. Je weet nooit wie je tegen komt. ‘Zoiets verwachtte ik al, aangezien ik jullie rustig hoorde praten leek het me een beetje onwaarschijnlijk dat hij een potentieel gevaar zou zijn.’ Saronse richtte zijn vriendelijke ijs blauwe ogen naar die van de merrie en glimlachte kalm. Ze reageerde vrijwel kalm met de aanwezigheid van Iki. Maar goed ook. Saronse wilde niet dat er complicaties zouden zijn. Iki was het ondertussen wel gewoon dat ze af en toe gezelschap hadden van andere paarden. Iki hield zich wat afstandelijk maar bleef sterk in de buurt van Saronse. Nu zeker Saronse kwetsbaar was met zijn verwonde been. Het duurde wel even voordat de merrie zijn vraag beantwoorde. Maar dat vond hij niet erg. Hij gaf haar alle tijd die ze nodig had. En ze was ten slotte niet verplicht haar zorgen met hem te delen. Zijn gitzwarte manen vielen als een zijden gordijn voor zijn knappe gezicht wanneer hij boog voor te drinken. Zijn lichaam was best breed gebouwd. Maar nou ook weet niet teveel. Zijn spieren vormde zijn vorm heel mooi. Zijn ogen gleden kalm naar de merrie toen hij haar honingzoete stem hoorde. ‘Om eerlijk te zijn niet- nee. Maar, dat ‘vrolijke’ masker draag ik altijd met mij mee, het is inmiddels vastgegroeid op mijn gezicht en het brand op mijn geweten als ik weer eens lieg tegen een onbekende.
Een goede start is de beste, en eerlijk zijn voelt soms wel goed..’ Saronse bekeek haar gefascineerd. Ze trok zijn aandacht. Ze leek een zeer fascinerend merrie. Hoe ze sprak, haar visie... Saronse fronste eventjes. En knikte uiteindelijk. '',Wat je zegt is werkelijk waar. Echter hoef je heus dat vrolijke masker niet op. Verstop je waarheid niet.,'' Zei Saronse met een knipoog. ‘Ik ben trouwens Azalea.’ Saronse glimlachte vriendelijk naar haar. '',Aangenaam Azalea, een prachtige naam dat is het zeker. En het past je goed.,'' Vond Saronse. ‘Zou ik dan jouw naam, en de naam van je wolven- vriend mogen weten?’ '',Maar natuurlijk, mijn naam is Saronse. En dit is Iki. Ik ken hem al van jongs af aan. Een genoegen jou te mogen ontmoeten Azalea. Je lijkt me een zeer fijne persoon.,'' Zijn stem had een heerlijke, zachte toon. Dat je gerustgesteld. Hij liet zijn gewonde been rusten. Je zag het niet gauw. Maar hij leed er echt aan. Saronse kreeg wel de indruk dat het steeds beter ging. Gelukkig maar, hij wilde niet de rest van zijn leven als een oud kreupelen'd paard rond slenteren. Hij bleef die warme glimlach houden. Zijn ware karakter.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum