Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Threw that sticky, nasty thing... ~ Devillicious

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Gulietta

Gulietta

'Bah!' riep Gulietta toen ze iets van haar hoef afschudde. Ze waren er dan eindelijk aangekomen. Het moeras. Dit zou het moeilijkste deel van de reis worden. Achter zich hoorde Gulietta Devil praten: 'Ik vind het maar niks zo door dat moeras, misschien is er een andere weg?' Gulietta liep met stevige passen door, het moeras in. 'Hee! Heee! wacht op mij!' hinnikte Devil. 'Er is geen andere weg, dit is echt de enige en we zullen er doorheen moeten. Geloof ik vind het net zo onprettig als jij, het liefst zou ik er gewoon een grote bocht eromheen nemen maar dan zijn we maanden onderweg en zullen we ook net zo erge obstakels tegenkomen als dat we nu doen.' Devil knikte en de twee merries liepen dapper door. Tegen de tijd dat ze al een heel deel hadden gelopen, werd het steeds vochtiger, warmer en donkerder. Op dit moment kon je nauwelijks wat zien en was hun vacht helemaal nat en plakkerig. Voorzichtig en op hun hoede liepen ze allebei door en weken niet van het pad. Geluiden van het onvoorspelbare moeras drongen hun oren in en brachten nare gedachten in hun hoofd van wat er allemaal zou kunnen gebeuren. 'Luister niet naar de geluiden,' zei Gulietta. 'Ze kunnen je in de war brengen waardoor we roekeloze dingen zouden kunnen doen.' Devil knikte. 'We moeten dicht bij elkaar blijven, zei Devil en kwam naast Gulietta lopen. Als ze gewoon de hele tijd rechtdoor zouden lopen dan zouden ze er uiteindelijk uit moeten komen. Maar dat is niet wat er gebeurde. Het pad in het moeras boog naar links, wie weet waar ze uit mochten komen maar voorlopig zaten ze daar vast en moesten hun weg terug vinden voor ze gevonden zouden worden door gevaarlijke dingen. Gulietta stopte en nam een hele hap adem door haar neus. Een zure geur drong haar neus in en dat vond ze maar niks. 'Ik heb een naar gevoel dat we niet goed gaan,' fluisterde Devil. 'Ik ook. We zijn van koers veranderd.'

Devillicious

Devillicious

De merries stonden maar een tijdje stil te staren in de verte, op zoek naar opties. Plot dacht Devil aan iets en Gulietta merkte het meteen. Maar Devil zei het niet dus Gulietta vroeg ''Wat is er Devil? Ik zie dat je iets wilde zeggen'' Devil keek op en hinnikte zachtjes ''Ja'' Maar Devil vond het niet zo'n goed idee van haar, een slecht idee selfs maar toch vertelde ze het tegen Gulietta.''Uhhm.. nou wat nou als we rechtdoor gaan en van het pad af, want ik denk dat iets in het moeras ons hier wilt houden'' Gulietta keek benadrukkend naar Devil en wist even niet te antwoorden. ''Je wilt hier toch niet voor altijd rondlopen? Ik bedoel dit is nou niet echt een paradijs en we hebben ook geen eten hier dus veel opties hebben we niet'' Gulietta staarde nog even in de verte en zei ''Ja dat weet ik maar heb jij nooit geleered op het pad te blijven? Ik wel en eerlijk gezegd vind ik je idee niet zo goed, slecht zelfs'' Devil keek betreurd.. Ik wist het dacht ze bij zichzelf, Ik ben echt een dom paard. Gulietta zocht oog contact met Devil, Na 5 snelle seconde had ze het al. ''We doen het'' Zei Gulietta beslist. Devil keek verbaast dat Gulietta het wilde proberen. ''Ik dacht dat je het idee stom,dom en roekeloos vond'' ''Roekeloos? Ja Stom en dom? Nee absoluut niet, je bent creatief en je volgt gewoon je instinct Samen kunnen we het wel'' Devil werd blij van de woorden van Gulietta en liep gelijk verder. Gulietta ging er snel naast lopen. Na een tijdje was het even stil en ze draafden door het water, ondanks de vreemde en vrij enge geluiden bleven ze gewoon kalm. In de verte was een klein soort van eilandje en Gulietta had dat eilandje al gespot. ''Kijk daar in de verte een eilandje, zullen we even rusten?'' Hinnikte Gulietta naar Devil. ''Ja is goed, komop!'' Eenmaal bij het eilandje aangekomen bleek het toch best groot te zijn. Devil en Gulietta gingen even liggen. ''Heerlijk even die benen niks laten doen'' hinnikte Devil blij. Gulietta was erg gefocust op het water. Ze had het idee dat het dieper werd in de verte dus ze vertelde het gelijk tegen Devil maar Devil zei ja dat zien we zometeen dan wel. De brommende bijna grommende geluiden werden harder. Devil schrok er een beetje van maar Gulietta was gewoon rustig. ''Gulietta.. als ik het goed heb wat ik zie dan moeten we maken dat we weg komen'' Zei Devil zachtjes. ''Wat zie je dan?'' Zei Gulietta. ''Nou hoe moet ik het zeggen, ik denk dat het een krokodil is'' Zei Devil met een bibberde stem terwijl ze haar benen naar haar toe trok.

Gulietta

Gulietta

Een angst trok door Gulietta heen bij het zien van de krokodillen. 'Ja, dat is geen drijfhout, jammer genoeg,' zei Gulietta tegen Devil. 'Ik denk dat het beter is om nu heel snel uit dit water te komen en terug te gaan naar het moeras!!' riep Devil en ze rende allebei terug naar het moeras uit het water. De krokodillen maakte vaart in het water, echter ontsnapte hun prooien en hadden ze geen merries op het menu voor vandaag. Hijgend en vermoeid stonden Gulietta en Devil op een veilig afstandje van het water en moesten ze zien te bedenken hoe ze nu eigenlijk uit het moeras moesten komen. Waar moesten ze in godsnaam heen om eruit te komen? Gulietta begon stevig te brainstormen. Het pad had ze op een dwaalspoor gezet dat is wat ze wist. Ze begon weer diep na te denken en keek om zich heen. 'Wat gaan we nu doen?' vroeg Devil en stond op. 'Dat weet ik niet, maar het is noodzakelijk dat we snel uit dit moeras komen, want het begint in ons hoofd te komen.' 'Hoe bedoel je in ons hoofd?' Zelf begreep Gulietta het ook niet, maar ze voelde dat haar focus verslapte en dat ze licht werd in haar hoofd. 'Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.' Ze liet zich liggen op de grond en keek naar het stille water. De krokodillen waren verdwenen. Voor zich zag Gulietta op het eiland en licht, dat haar sterk aantrok. 'Zie je dat licht?' vroeg Gulietta. Devil begreep het niet. 'Welk licht?' 'Daar op het eiland!' Devil keek naar het eiland maar zag niks. 'Gulietta, er is helemaal geen licht op het eiland.' 'Echt wel, ik kan het zien! We moeten erheen.' 'Ben je helemaal gek geworden, we zijn net bijna verslonden door krokodillen in DAT water daar! We gaan weer gewoon verder met lopen.' Gulietta stond op klaar om het water in te gaan, maar Devil hield haar tegen. 'We moeten erheen!' riep Gulietta. 'Nee, merk je het niet, het komt in je hoofd?! Gulietta focuss! We moeten verder, zo snel als we kunnen!' Gulietta bleef kijken naar het eiland. Maar uiteindelijk wonder boven wonder kwam ze weer bij en kon ze het licht op het eiland niet meer zien. 'Je hebt gelijk, sorry. We moeten door.'

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: