Ken je Lord of the Rings en The Hobbit en die andere van [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]? En sexy Legolas? Ik heb ook mijn eigen wereld gemaakt met Elven, Dwergen en mensen. Hij is nog niet af maar ik heb ondertussen wel een naam gekozen c: Plantio.
En dit is mijn eerste hoofdstuk. Het gaat allemaal over het meisje Dana, prinses van het Woud Liamá.
En dit is mijn eerste hoofdstuk. Het gaat allemaal over het meisje Dana, prinses van het Woud Liamá.
Enjoyy ;D
The World Is Ahead.
~ Proloog ~
Een meisje met mooi lang, stijl, blond haar en donkerbruine ogen staarden naar beneden. Ze zat op een dikke tak hoog in een boom. Een magische boom zeiden ze over deze boom. Men zegt dat de koningen en koningen met ze konden praten en ze laten bewegen. Dus veel mensen waren bang om naar het woud te gaan. Uit schrik dat de bomen hun zouden verpletteren of gangen nemen want men zegt ook dat de koningen niet van vreemdelingen hield. Maar stukjes ervan zijn waar. Ten eerste: De koningen en koningen kunnen de bomen inderdaad laten bewegen en praten. Maar ze zouden geen vreemdelingen verpletteren. Het enige gemene wat zij zouden doen is zodanig een pad maken dak je weer uit het woud gaat. Dat doen ze enkel onder bevel of als de vreemdelingen hun echt niet aanstaan. Wat zelden voorkwam. Maar inderdaad niet iedereen hier hield van vreemdelingen. Behalve van andere elven. Alle elven waren zowat vrienden in Plantio. Zij zouden elkaar graag helpen. Mensen die in het westen van het woud woonden waren ook bevriend. Andere mensen zijn niet altijd geliefd hier... Eigenlijk de mensen die ten zuiden van de Dedonbergen woonden, in Desga, waren zowat veroordeeld als vijanden. Die zouden de bomen dus nooit in het woud laten. Eigenlijk sinds de slag van 29 jaar geleden is er geen enkel mens van dat volk binnen gelaten. Nu doen ze niet een te moeite meer om het woud te proberen aanschouwen. Dana zuchtte en liet haar blik naar de fonkelende sterren glijden. Binnenkort zou zij het woud moeten verdedigen tegen het volk die woonde in Desga. Maar zij is nooit vijandelijk geweest tegen mensen. Maar eigenlijk heeft ze het volk nog nooit gezien of gesproken. Dat verbied haar vader namelijk. Hij verbied het om over de grote rivier, Plin, te gaan. En ook niet naar de Dedonbergen. In de Dedonbergen woonde ooit een groot koning. Er zaten die puntige bergen tussen de andere, op de grootse was zijn paleis opgesteld. Maar sinds hij kwaadaardig zeg maar geworden is, werden de bergen als behekst veroordeeld. Nu noemden ze het de schaduwbergen genoemd. Niemand durfde er naartoe omdat ze je beheksten. Dat zegt men. Maar sinds kort worden er vaak leugens verspreid om de wereld bijzonder te maken. als je het zo kan noemen. Dana noemde het zieke mensen. Kinderen bang maken, ziek gewoon. "Dana!" riep er iemand die haar uit haar gedachten liet schrikken. "Mijn vrouwe, de koning vraagt je om binnen te komen. Het word koud." zei de stem weer. Het was de stem van Éolas. Iemand die heel hoog stond bij de koning. En ooit bij de koningin, maar die is 11 jaar geleden aan een ziekte gestorven. Een tragedie voor het volk. Elk jaar word ze herdenkt en voor haar gezongen. Meestal is Dana dan weg. Verborgen. Ze kan het nog niet aan en ze wilt het ook niet proberen. Ze gaat altijd helemaal tot het uiteinde van het woud. Westkant. daar staat een hele oude boom waar ze dan mee praat. "Mijn vrouwe?" klonk de stem weer. "Sorry. Ik kom eraan." klonk haar zachte stem. Behendig klom ze uit de boom en liep achter Éolas aan. Hij hield de deur van het paleis voor haar open en boog zijn hoofd toen ze hem voorbij liep. Ze liep direct op de trap af en verdween boven op de trap in een kamer.
En vinden jullie het al iets? c: