Even Angels Can Fall
De onregelmatige heuvels tekenden unieke vormen in het gebied. Prachtige groene heuvels, hier en daar bomen en struiken. Een frisse wind speelde met het lange groene gras. Geritsel verdreef deze onaangename stilte. Stilte zorgde ervoor dat hij weer eens zou staan pikeren. Geluiden leidde hem af.
Saronse stond op een rotsachtige bergje. Waar je het volledige zicht had van De heuvels gebied. Zijn lange zwarte manen krulden sierlijk over zijn gespierde hals heen. Zijn mooie lange manentop hing als een masker over Saronse's knappe gezicht. Wat hij niet expres deed. Hij had gewoon zoveel haar dat zijn zicht maar moeilijk te zien was. Enkel zijn doordringende blauwe ogen vielen ontzettend hard op. Zijn mondhoeken krulden omhoog. Hij was duidelijk in zijn element.
Deze plek deed hem sterk doen denken aan zijn verleden. Zijn kudde had zich ook in deze gebieden genesteld. En Saronse ging altijd op een verhoogde stuk staan waar hij volledige toezicht had op zijn kudde. Saronse ruste maar zelden. Hij zou nu toch ontzettend tevreden zijn om geen verantwoordelijkheid te hebben? Om volledig vrij te zijn.
De wind speelde speels met zijn manen. Heerlijk gevoel, alsof iemand hem liefdevol zat te strelen. Misschien zat het gewoon in zijn bloed. Leiderschap, hij was tenslotte afkomstig van leiders. Toch had Saronse hier gemengde gevoelens mee om. Zijn moeders kant goed, en zijn vaders kant slecht... Hij bleek sterke genen te hebben van zijn moeder. Maar, als hij in zo'n verschrikkelijke situatie zat dat hij iemand zou verliezen. Op iemand die hem zover zou krijgen. Was zijn goede aard weg. Dan zou hij de volledige controle verliezen. En zou hij verschrikkelijke dingen uitvoeren. En niemand die hem zou tegen kunnen houden. Saronse kneep vermoeid zijn ogen dicht. Dit is maar één keer gebeurd. Maar de gruwel speelde nog steeds door zijn hoofd. Die beelden... Hij kon de smaak van bloed nog proeven...
''Je doet me aan je moeder denken....'' Weerklonk een scherpe stem. Saronse zijn ogen gingen langzaam open. Hij hoefde zich niet om te draaien om te zien wie daar achter zijn rug stond. Silverwing... De trouwe vriendin van Saronse's grootmoeder. De vrouwelijke uil keek hem aan met haar grote git zwarte ogen. Een metaal kletsende geluid weerklonk van de aanraking met haar vlijmscherpe lange nagels en rots. Ze bleef versteend staan en bleef Saronse aankijken. Het was heel even stil. Uiteindelijk glimlachte Saronse kalm en draaide zich rustig naar haar toe. '', Silverwing, waaraan heb ik aan dit bezoek te danken?,''[/b] Weerklonk zijn heerlijke mannelijke stem. Ze keek hem van kop tot teen aan. En leek even te fronzen. "O, Ik kom zonder enig reden eerlijk waar. Wij allen vroegen ons af hoe het met je ging. Hier helemaal alleen... In Dream Horses." Ze had prachtige kleuren. Ze was spier wit, met zilvergrijze strepen. Haar grote ogen vielen hard op. Saronse bleef vriendelijk glimlachen. '',Ik ben niet alleen en dat weet je.,'' Antwoordde hij kalm. "Je word vergezeld door wolven ja. Dat weet ik. Gezellig. Al zeg ik het zelf..." Antwoordde de uil koel. "Ik ga niet tegen je liegen Saronse, Maar het gaat niet goed met je grootmoeder. Ik voel het. Ze is de laatste tijd zo snel moe van het minste." Saronse keek onderzoekend naar de uil. De uil bleef hem kalm aankijken. "We moeten allemaal eens gaan. De ouden laten hun wijsheid achter aan de jongeren. Zij worden de nieuwe generatie." Saronse wende zijn blik op haar af. Het leek alsof ze zijn gedachten aan het lezen was. "Zware beslissingen komen wel vaker. Elke beslissing kan iets groots veranderen. Ik moet nu weer gaan. Ik heb nog andere zaken te regelen." De uil spreidde haar enorme vleugels en steeg de lucht in. Zonder nog maar oogcontact te geven. Verdween ze in de witte wolken.
Saronse staarde lange tijden voor zich uit. Zijn grootmoeder... Arontay. Zij die alles voor hem gegeven had. Saronse's piercing blue eyes stonden vast beraden. Beslissingen moeten gemaakt worden. Maar welke waren de goede?
Voor navayo, Hopelijk is ie goed zo
Laatst aangepast door Saronse op ma 8 jul - 22:51; in totaal 1 keer bewerkt