Wáár was ze nou weer beland. Voor haar brede, zwarte hoeven strekte zich een inmens gebied uit. Tot zover het oog reikte zand, zand en stoffigheid. Hier en daar bevolkte een rotsachtig gesteente het gebied, en een groepje gieren cirkelde rond iets dat ernstig op een karkas leek, overgelaten aan de natuur en gestikt door de warmte, dorst en uitputting. De winter zat eraan te komen, maar dat was hier niet te merken. Bovenop de ravenzwarte vacht van de friese merrie lag een dun laagje zweet. Haar ademhaling ging wat sneller van door de warmte en de inspanningen. Achter haar was het groener in de verte, maar iets trok haar naar dit gebied toe. Langzaam bracht de ravenzwarte merrie met de helgroene ogen ziczhelf van de heuvel af. Rond haar smoel speelde een chagrijnige trek. Het was nu 2 maanden, een eeuwigheid leek het te voelen, dat hij was vertrokken. Hij, van wie ze hield en wie ze liefhad. Boos snoof ze. Hoe durfde hij hen te verlaten? Voor iets buiten DH? Iets wat ze niet mocht weten? Kwaad sloeg ze haar pikzwarte staart tegen haar achterhand aan, terwijl ze haar hoeven in de stoffige bende plantte. Zand kwam omhoog, steeg in een wolk in haar neus waardoor ze moest hoesten. Ze schudde de smerigheid van zich af en sjokte verder, haar hoofd laag aan de grond en haar oren loom om haar heen draaiend. Ze was al een hele lange tijd alleen, en haar dochter was ook nergens meer te bekennen. Vroeger had ze gedacht dat alles goedkwam en ze de moeder van een duivel zou wrden, maar het was allesbehalve dat. Als haar dochter goed zou worden, dan.... Knarsetandend sjokte de zwarte massa voort, haar dikke manen tegen haar bezwete hals geplakt. Gieren cirkelden boven haar, ze dachten zeker dat ze hier dood zzou gaan, midden in de woestijn. De afgelopen 2 maanden had ze geleerd haar emoties voor zich te houden, en hard te worden. Het werkte voor haar postief, maar toch vond ze deze situatie allesbehalve leuk. Als je het over de duivel hebt... Waren de gedachten van de merrie toen, ja hoor, in de verte het donkere lichaam van Night Dancer zichtbaar werd. Strak bleef ze staan, haar helgroene ogen in die van hem borend. Toen de hensgt dichterbij kwam, gooide ze haar hoofd omhoog en lachte schamper. Het weergalmde tussen de rosten waar ze tusse stond. "Ik had eigenlijk gehoopt dat je een pijnlijke, langzame dood zou sterven buiten DH, voor een taak die ik niet mocht weten, maar het lot heeft het zo te zien anders bepaalt" Spottend liet ze haar blik over het lichaam van de hensgt glijden. Hij zag er slecht uit. "Maar, voordat je het zelf gaat vragen: Nee, ik vergeef het je niet en ja, ik wil ook het partnerschap met je verbreken" Spot droop van haar stem, maar vanbinnen was ze stuk. Gebroken. Het deed pijn om hem zo te zien, en nog pijnlijker om deze woorden uit te spreken. Toch meende ze het, want het zou haar een hoop ellende sparen als ze van hem af was.
[Ballerinaaaaaa ]
[Ballerinaaaaaa ]