De merrie begon betweterig te zagen. De hengst was eigenlijk langs haar aan het kijken. Tot ze deed alsof ze zijn naam niet meer kende, toen keek hij haar weer aan. “doet mijn naam er nu nog aan toe dan?” antwoordde hij kalm. Dan begon ze weer wat te mompelen. Man, die moest leren praten. En denken. En Normaal doen! Maar normaal zal ze wel niet kennen. Zielige Aaliyah.. Hij keek de merrie niet aan toen ze sarcastisch begon te mompelen. Nu pas werd ze interessant, net toen ze wat begon te zeggen over hem. Beledigingen, had ze haar voorbenen in de lucht gegooid. Meteen verscheen er een glimlach op zijn mond. “Snel op je teentjes getrapt?” zei hij strak tegen de merrie, die op hem af kwam. En zich waarschijnlijk beledigt voelde. “1. Ik ben een paard geen mens, 2.Ik probeer helemaal niet over je attitude te gaan” zei hij nog steeds kalm. Nu kwam de merrie op hem af en duwde hem naar achter. En ze bedreigde hem. Ja, hoor. Alsof hij bang werd. Meteen, duwde hij zich terug naar voren. En zei “Och schatje toch, je maakt me niet bang. Ik vraag niet om ruzie. Maar ik sta er voor over. Maar meisje, met dreigen krijg je mij niet klein. Je zal er meer voor moeten doen.” Nu begon hij, hij had zijn oren nog recht omhoog. Even gooide hij zijn voorbenen omhoog, en keek de merrie strak aan. Ze was even groot ongeveer, dus nu was hij sowieso groter. Hij was al groot sowieso, en de merrie was maar een half jaar ouder. Minstens. Zijn hoeven kwamen met een klap weer op de grond. Hij keek de merrie aan en zei weer kalm “Het is niet omdat jij het kunt, dat ik het niet kan hoor.” Hij keek de merrie aan, recht in haar ogen. Zijn bruine ogen zagen alle bewegingen die hier waren. Zijn oren waren recht naar voren. Gespitst. Hij was geen dombo, natuurlijk kan hij steigeren. Welk paard kan dat nou niet. Nu ging hij weer wat naar achter. Niet voor de schrik ofzo. Alleen om de merrie wat plek te gunnen. Zodat hij beter zicht op haar had. Voor te kijken hoe ze zou reageren. Ze zou waarschijnlijk gek worden. En hem nog harder bedreigen. Of een gevecht aan gaan. Dat zou echt laag zijn van de merrie, maar daarom dat de hengst dat ook niet deed. Het zou belachelijk zijn. Dus als zij het perse wil, nou, vecht dan. Ga lekker laag. Hij dacht tenminste na over zijn woorden en bewegingen. Wat de merrie ook is duidelijk moet leren. Anders blijft ze er zo belachelijk bij zitten. Arme Aaliyah.. Hij schudde zijn nog niet zo’n lange manen door elkaar. Hij zou haar is op haar plaats zetten. Dan koen ze is zelf normaal doen. En dan nog zeggen dat hij niet normaal is. Kijk eerst naar jezelf, schat. Man, wat zou voor haar normaal zijn? Gek zeker? Arme Aaliyah toch.. Abnormaal is normaal en normaal is abnormaal bij haar. Hij ging ook niet luisteren naar de merrie. Nee, hij ging naar zichzelf luisteren. En zo was hij dus. Normaal. Dat moet de merrie leren. Normaal. Het woordje normaal eerst. En daarna om het te doen. En weetje wat nog? Ze moest niet zo snel op haar teentjes getrapt zijn. Dat is echt belachelijk. Maar ze was nog jong, en moet nog erg veel leren. Misschien dat het hertje de merrie kon helpen. Nou toch wel zeker het woordje normaal. Of het zijn.. Nou, daar hadden we het al over gehad hea. De glimlach die zijn mond sierde veranderde in een gewone strakke blik. Met die blik keek hij de merrie strak aan. Hoe zou ze reageren onder druk? Dat moest hij ooit ook eens proberen. Dat zou helemaal geweldig worden. Niet dan? Niet voor de merrie maar wel voor Ventus. Hij zou haar blik dan willen zien. Heel wat minder stoer zeker. Ja dat was het! Ze deed gewoon stoer. Schatje, dat werkt niet op hem hoor. Alsjeblief, doe normaal. Dan zou het beter klinken. Het zou zeker beter bij haar passen. Toch?
Ojahh, Langer ^^