''Daar lijkt het niet op he? Wonder boven wonder ik heb er zelfs geen schrammetje overgehouden. Dat geluk heb ik al heel vaak gehad bij zware vallen.'' grijnsde de hengst. Kai wachtte nog even voor ze antwoord gaf, omdat ze het gevoel had dat hij nog niet uitgepraat was. En ze kreeg gelijk, Saronse ging verder: ''Dit viel dus op mijn hoofd. Volgens mij is het een prachtige edelsteen dat al een lange tijd vast zat in de ijsbergen. Je mag het hebben.'' Kai keek naar het glimmende ding in Saronse's mond. Het was een prachtige diamant. Gretig keek ze er naar. De merrie had altijd al gehouden van glimmende dingetjes. Net zoals een raaf eigenlijk, alleen die verzamelde die dingen en Kai deed dat niet. Die kon er een uur naar blijven staren. Zoals nu eigenlijk. ''Wauw, het is prachtig! Dank je, dat ik het mag hebben, het is echt heel lief van je.'' zei Kai. Haar ogen waren nog steeds gericht op de glimmende, prachtige edelsteen. Nu keek Kai naar Saronse. ''Wil je hem echt niet zelf houden? Het gebeurt namelijk niet vaak dat er een edelsteen op je hoofd beland.'' Bij die laatste zin moest de merrie grinniken. Snel trok ze haar gezicht weer in de plooi. Genoeg gelachen voor vandaag. Ze had al een paar uur lang lol gemaakt. Plotseling kwam er iets in de merrie op. Eigenlijk kende ze Saronse pas twee dagen of zo. Maar het voelde of ze hem al jaren kende. Dat was vreemd, maar Kai voelde zich op haar gemak en veilig bij hem. Hij voelde als een echte vriend voor haar. Een vriend die haar niet zomaar in de steek liet, een trouwe vriend. Iets wat altijd al had ontbroken in Kai's leven; een vriend die je niet in de steek liet. Ze had vroeger wel wat vrienden gehad, maar die hadden haar op een gegeven moment in de steek gelaten. Waarom? Dat wist ze zelf ook niet. De merrie schudde een keer met haar hoofd, de gedachte van zich afzettend. Het was nu niet meer belangrijk voor haar. Zoals zoveel dingen uit het verleden haar niks meer deden. Nou ja, ze deden haar nog wel wat maar niet heel veel meer. Alleen de dood van haar oude partner en dochter deed haar nog wat. Het liet een groot gat achter in Kai's hart. Alsof ze een deel van haarzelf mistte. Ook deze gedachte verbande ze uit haar hoofd.
Glimlachend keek ze naar Saronse. ''De vraag is nu; hoe ga ik die diamant meekrijgen?'' De vraag was zomaar uit het niets gekomen. Kai wachtte op antwoord van de hengst. Misschien dat hij een idee had?
-Flutje-
Glimlachend keek ze naar Saronse. ''De vraag is nu; hoe ga ik die diamant meekrijgen?'' De vraag was zomaar uit het niets gekomen. Kai wachtte op antwoord van de hengst. Misschien dat hij een idee had?
-Flutje-