Navayo zag de angst over haar hele lichaam trekken. Dit was niet hetgeen wat hij wou zien. Hij wou dat zijn merrie gelukkig was en geen angst moest hebben en zeker niet voor hem. Maar het feit van een veulen en dan vooral het dekken lag sowieso gevoelig. Hij wist dat ze er een enorme angst voor had ontwikkeld. Zou ze er ooit over raken. Hij wist het niet. Maar hem maakte het niet uit. Ze konden ook een gezinnetje vormen zonder dat ze zelf een veulen moest krijgen. Hij schudde lichtjes zijn hoofd, stapte rustig naar haar toe, zette zijn voorhand tegen de hare en legde zijn hals over haar rug heen. Ze moest niet bang zijn, hij zou haar nooit dwingen voor iets wat ze niet wou. Zeker niet iets waar ze een trauma aan had over gehouden en waar ze veel tijd voor nodig had gehad om haar angst te overwinnen. Een diepe zucht verliet zijn keel.
"Als je er niet klaar voor bent hoeft het niet. We kunnen ook altijd eentje adopteren. Ik wil niet al je angsten weer opwekken, ik wil niet ook een monster worden." Mompelde hij tegen haar rug. Waarschijnlijk zou ze het wel verstaan, het was nog duidelijk gesproken vond hij zelf. Ze hadden beiden nog een lange weg te gaan om elkaar blindelings te gaan vertrouwen en romantisch te kunnen zijn. Maar dat zou hen lukken daar was hij zeker van. Hij trok zich terug en likte tussen haar oren en daarna haar neus. Hij glimlachte en duwde zijn neus tegen de hare aan om te briesen.
"Je hebt de meest geweldige zachte neus lieve schat." Grijnsde hij met zijn neus nog steeds tegen de hare. Het voelde zo zalig dat hij zijn neus niet meer wou wegtrekken.
"Als je er niet klaar voor bent hoeft het niet. We kunnen ook altijd eentje adopteren. Ik wil niet al je angsten weer opwekken, ik wil niet ook een monster worden." Mompelde hij tegen haar rug. Waarschijnlijk zou ze het wel verstaan, het was nog duidelijk gesproken vond hij zelf. Ze hadden beiden nog een lange weg te gaan om elkaar blindelings te gaan vertrouwen en romantisch te kunnen zijn. Maar dat zou hen lukken daar was hij zeker van. Hij trok zich terug en likte tussen haar oren en daarna haar neus. Hij glimlachte en duwde zijn neus tegen de hare aan om te briesen.
"Je hebt de meest geweldige zachte neus lieve schat." Grijnsde hij met zijn neus nog steeds tegen de hare. Het voelde zo zalig dat hij zijn neus niet meer wou wegtrekken.