Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Blindsight {Saronse}

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Blindsight {Saronse} Empty Blindsight {Saronse} ma 24 feb - 9:12

Kai

Kai
VIP

De wind waaide woest door de hoge dennenbomen, rukte ruig aan de slanke toppen, liet de sneeuw die op de takken rustte een duizelingwekkende val naar de diepte maken. Sneeuw zou de komende weken, zo niet maanden, de bevroren aarde van Dream Horses nog wel bedekken als een witte deken. De kleine, witte merrie zette behoedzaam langzaam stappen voorwaarts. Zo kwam ze schuifelend steeds een meter verder. Haar eens zo mooie, blauwe ogen die altijd zo levendig de wereld inkeken, hadden een melkachtige, witte waas gekregen en staarden nietsziend in de verte. De sierlijke oren van het merrietje draaiden verwoed alle kanten op, zodat ze een idee had van hoe de omgeving eruit moest zien. Bloed droop vanuit de verse wond op haar schouder, maakte een tragische val waarna het met een zachte plof op de sneeuw belandde en die bloedrood kleurde. Het was al een wonder op zich dat ze levend van die poema-aanval was afgekomen, misschien met enkele wonden, maar dat nam ze maar al te graag op de koop. Het had veel erger kunnen eindigen met haar, misschien zelfs wel zo erg dat ze nu dood had kunnen zijn.

Elk geluid in haar omgeving kwam tien keer zo luid aan in haar gehoorgangen sinds ze blind was geworden. Aan de ene kant fijn, want nu kon ze de omgeving rond haar een beeld geven. Aan de andere kant ontzettend vervelend, omdat ze daardoor voortdurend koppijn had. Op zulke momenten, wanneer ze helemaal alleen in het bos was, werd het verlangen naar haar gevlekte vriend steeds sterker. Ze rouwde om het feit dat ze abrupt vertrokken was uit Dream Horses zonder hem er eerst over te informeren. Op dit moment wist ze hier niet een duidelijke reden aan te koppelen. Misschien was het dat ze zich op dat moment gekwetst had gevoeld en tijd alleen nodig had. Het kon ook haar vervelende eigenschap om te verdwijnen zonder aankondiging zijn geweest. In ieder geval, ze was terug in het land wat zo veel herinneringen, goed en slecht, vasthield voor haar. Blind of niet, ze zou voorlopig niet meer weg te slaan zijn van Dream Horses. Kai voelde zich er thuis en op haar gemak, ondanks dat ze er niet met al haar vijf zintuigen van kon genieten.

Het kraken van sneeuw onder iemands hoeven deed de blinde schimmelmerrie opschrikken. Ze drukte haar beide oren tegen haar schedel en hinnikte schel. “Wie is daar?” riep ze, de angst zorgde ervoor dat haar stem trilde.

http://coconutts.deviantart.com/

2Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} ma 24 feb - 10:08

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Zijn ogen gleden kalm over het gebied heen. Maanden had hij voor zich uit zitten staren. In de hoop ze ooit toch nog met zijn ogen te kunnen bespeuren. Hij deed het nog steeds. Hoopvol voor zich uit staren in de hoop dat ze er ineens zou zijn. Er was veel veranderd sinds Kai en Ravena weg waren. Zijn geliefde grootmoeder is overleden en nu was het zijn taak om voor de kudde te zorgen. De uilen waren al eeuwen bondgenoten geweest van de kudde en bleven aan Saronse's zijde staan. Helaas konden de wolven en de uilen niet zo goed met elkaar opschieten. Vervelende situatie. Plots zag hij een mooie witte sneeuwuil uit de hemel verschijnen. Ze krijste waarschuwend. Ze lande naast Saronse. Strepen toonden aan dat de witte sneeuwuil vrouwelijk is. Kort na de verschijning verscheen een witte wolvin. "Asuna..." Sprak Saronse zachtjes. De wolvin glimlachte vriendelijk. ''Nou, nou... waar is Iki?" Er verschenen meerdere witte wolven vanuit de mistige omgeving. Omsingelden Saronse. "Iki moest nog snel iets regelen maar hij zal snel komen." De wolvin knikte tevreden. Asuna was alfa van de sneeuwwolven. Hun gehele territorium behoort toe aan het noorden. Het zijn pittige en sterke wolven. Iki kende Asuna al vanaf ze jong waren. Hij was dol verliefd op haar. Sinds kort zijn Asuna partners. Saronse was zo gelukkig voor Iki. De tijd ging zo snel vooruit. Zoveel veranderingen... Nu moest Saronse een perfecte plaats vinden. De bondgenoten moesten zich ook thuis kunnen voelen. "Saronse... Er is een wit paard gespot niet ver hiervandaan. Ze is gewond en lijkt hier en daar wat mankementen te hebben..." Asune wees met haar neus de richting. Saronse kreeg hier een raar gevoel bij. instinctief wilde hij meteen gaan kijken. "Silfe, wil jij mij de weg wijzen?" Zijn hoofd naar de mooie uil gericht. Ze spreidde meteen haar vleugels. "Maar natuurlijk, ik zal haar zoeken en je ernaar toe wijzen." Ze steeg in de lucht en maakte enkele grote cirkels. Het duurde niet lang, totdat ze haar kreet liet weten. Saronse volgde haar in een snelle galop. Zijn spieren rolden onder zijn dunne vel. Zijn lange zwarte manen vormden in de ontembare golven van de woeste zee. Saronse stopte even toen ze bij een scherpe daling terecht kwamen. Beneden zag hij haar. "Kai?" fluisterde hij zachtjes. Waarschijnlijk hoorde ze hem niet. Saronse daalde snel van de scherpe daling en haastte zich vreselijk hard om bij haar te geraken. Op voldoende afstand kwam hij tot stilstand en bekeek geschrokken de merrie. Ze leek vreselijk toegetakeld geweest te zijn. Saronse herkende haar duidelijke geur... Kai's geur. Er was iets anders aan haar. “Wie is daar?” Saronse kreeg de indruk dat ze amper kon zien. Aangezien haar ogen anders keken. "Ik ben het Kai...Saronse" Weerklonk zijn warme stem geruststellend tegenover haar. Hij naderde haar voorzichtig. Hij wilde niet dat ze zou schrikken. Hij voelde vreugde om haar weer te zien. Maar ook een grote deel pijn door de toestand waarin ze nu was. Hij drukte haar tegen zich aan. Heel stevig. Haar laten voelen hoe hard hij haar gemist had. "Kai..." zuchtte hij.

3Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} di 25 feb - 9:38

Kai

Kai
VIP

De kleine schimmelmerrie draaide huiverig op haar plek, veroorzaakte een cirkel in de diepe sneeuw. Haar melkachtige, blauwe ogen draaiden nietsziend gejaagd in hun kassen. Ze drukte haar smalle, Arabische oren dicht tegen haar schedel. Haar hoge hartslag versnelde toen het geluid van galopperende hoeven haar steeds dichterbij naderden. Kai hinnikte een enkele keer schel, waarna haar voorbenen van de grond kwamen en voor een moment door het luchtruim maaiden. Met de secondes die vorderden, groeide ook haar angst. Een eventuele, tweede aanval van een bergleeuw zou ze hoogstwaarschijnlijk niet overleven. Een fluistering bereikte haar scherpe gehoor, helaas niet luid genoeg om het woord te kunnen ontcijferen. Onmiddellijk kwam de blinde, witte merrie abrupt tot stilstand en spitste haar beide oortjes. Aandachtig luisterde ze naar de geruststellende hartslag van een soortgenoot. Ze draaide haar edele hoofdje in de richting van de hartslag. Haar blauwe ogen leken te zoeken naar iets zoals een vorm, of misschien een gezicht, maar vonden enkel duisternis. Kai zuchtte moe, ze was het zat om blind te zijn, niet in staat te kunnen zijn om de soortgenoot in haar omgeving te kunnen waarnemen. Haar brein focuste zich op de geur die het paard met zich meebracht. Geschrokken stopte haar ademhaling. Kon het echt waar zijn? Was het echt hém? Nog voor ze antwoord kon geven, sprak zijn oh-zo-vertrouwde stem. “Ik ben het Kai… Saronse.” De merrie kon haar oren zowat niet geloven, maar zijn warme stem loog niet. Meer dan een geluid, dat op het piepen van een muis leek, was het enige wat ze op dat moment uit haar keel kreeg. Haar oren luisterden nauwlettend naar de stappen die zijn lichaam zette. Zonder protesteren liet ze zich tegen zijn sterke, warme lijf drukken. Ook toen de omhelzing zo stevig werd dat ze amper lucht kon halen protesteerde ze niet. Waarom zou ze ook? Ze had zojuist haar beste vriend weer gevonden. Alles zou nu goed komen, blind of niet blind, want hij was bij haar. Kai zuchtte diep, maar dit keer van opluchting. “Kai…” kwam er zuchtend van zijn kant vandaan. Tranen van geluk prikten achter haar oogkassen, maar rolden al snel ongeremd over haar witte wangen. Ze begroef haar gezicht diep in zijn lange manen. “Oh, Saronse…” fluisterde haar stem hees. Geluk overstroomde haar beschadigde hart, bracht weer een beetje licht in de duisternis die haar voor de afgelopen weken had geteisterd. Op dit moment vond ze het niet eens zo erg meer om blind te zijn; ze kon wel voor eeuwig zo blijven staan in de omhelzing van haar beste vriend. “Saronse… Ik heb je zo gemist. Het was bijna ondragelijk om niet in je buurt te kunnen zijn.” antwoordde de schimmelmerrie, waarna ze haar hoofd uit zijn lange manen verwijderde. “Er is zoveel gebeurd in de maanden dat ik uit DH was. Ik weet niet waar ik moet beginnen..” Haar gezicht kreeg een pijnlijke uitdrukking toen ze aan haar blindheid werd herinnerd. Opeens was alles niet zo perfect meer als het vijf seconden geleden had geleken. De reünie met Saronse veranderde niks aan het feit dat ze hem nooit meer ‘letterlijk’ zou kunnen zien.

http://coconutts.deviantart.com/

4Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} wo 26 feb - 8:32

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Keep on fighting,
Live for the ones that love you.


Hij voelde dat Kai zich bij hem ontspande. Haar gespannen spieren ontspande. Zijn warme lichaam verwelkomde haar met veel liefde. Saronse was gewoon zo gelukkig dat hij Kai eindelijk terug zag... na al die maanden. Steeds als hij Kai lange tijden niet meer gezien had kwam ze af met gebreken. Hij kreeg steeds meer schrik steeds als ze verdween. Nu leek het dit keer heel ernstig. Ze leek blind te zijn. Hoe zou het gekomen zijn? Saronse had maar twee keer meegemaakt dat zo'n vrij jonge paarden opeens blind werden. Volgens Arontay was dat een zeldzame ziekte. Ze had toen speciale kruiden verzameld. Die zeer moeilijk te vinden waren. Saronse herinnerde het zich ook maar vaag welke dat geweest waren. Hij werd zeer somber bij die gedachte.  Nu kon hij niet meer om Arontay's wijze raad vragen. Ze was onlangs overleden. Hij mist haar nog steeds vreselijk hard. Oudere paarden kregen deze blindheid wel makkelijker. Saronse hoopte maar niet dat Kai iets giftig gegeten had, of harde klappen heeft gehad op haar hoofd/ogen. Want dan is de kans zeer klein dat ze zou herstellen. “Oh, Saronse…” Hij deed zijn ogen dicht en glimlachte teder. Zijn nek hing beschermend over haar heen.  “Saronse… Ik heb je zo gemist. Het was bijna ondragelijk om niet in je buurt te kunnen zijn.” Saronse wreef liefdevol met zijn neus over haar schoft. "Ik heb jou ook heel erg gemist. Mijn wereld was opeens zo leeg zonder jou..." Klonk zijn stem zachtjes. Hij had zoveel vragen die hij graag had willen stellen. Maar hij zal geduldig wachten tot de tijd rijp was. Nu wilde hij een lange tijd genieten van deze Reünie. Uiteindelijk voelde hij dat Kai achteruit ging. Hij keek haar kalm aan. “Er is zoveel gebeurd in de maanden dat ik uit DH was. Ik weet niet waar ik moet beginnen..” Het voelde best wel raar aan dat Kai hem niet kon zien. Ze zou zijn uitdrukkingen niet meer kunnen lezen. En zijn geruststellende glimlach... "We hebben nu alle tijd van de wereld Kai. Ik wil graag horen wat je te vertellen hebt." Plots hoorde hij gekrijs van de witte sneeuwuil, Silfe. Iki zal eindelijk aangekomen zijn. Saronse deed teken aan Silfe om naar hem toe te komen. "Kai niet schrikken. Een uil gaat op mij landen." Zei Saronse waarschuwend. Hij wilde niet dat ze in paniek zou zijn. Saronse voelde de scherpe nagels in zijn rug prikken. Silfe hield haar vleugels trots wijd opengesperd. Ze zou zo terug in de lucht moeten stijgen. "Stuur de wolven maar op koers. Ik haal ze later wel in. Keer morgen maar terug naar me toe." De uil knikte en hees de lucht weer in. Al gauw verdween ze uit het zicht.  Saronse keek even naar de bomen. Ze hielden best veel wind tegen. Hadden ze in een sneeuwvlakte gestaan had het ijs koud geweest. Saronse was nog steeds verschrikkelijk bezorgd om Kai. "Heb je honger Kai?" Misschien had ze nu heel veel moeite met voedsel vinden. Hij onderschatte haar niet. Ze was een taaie dame.

5Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} wo 26 feb - 11:33

Kai

Kai
VIP

Een koude, winterse bries maakte diens aanwezigheid bekend door ruig langs Kai's wintervacht te strijken. Haar lange, witte manen werden in beweging gebracht, waardoor elke individuele haar in de klit raakte met de ander. Een heerlijke tinteling gleed langs haar ruggengraat toen Saronse liefdevol over haar schoft wreef. Een raar, maar bekend gevoel bleef achter in haar rustig kloppende hart. "Ik heb jou ook heel erg gemist. Mijn wereld was opeens zo leeg zonder jou..." De woorden werden zacht in haar gevoelige oren gelegd door zijn aangename stem. Een onzekere uitdrukking lag in haar blauwe ogen, terwijl ze blind naar de dennenbomen op de achtergrond staarde. Oude gevoelens, die ze met zoveel moeite had proberen weg te drukken, staken de kop weer op. De schimmelmerrie had geprobeerd haar sterke gevoelens naar de Paint hengst toe geprobeerd te vergeten, geprobeerd to move on. Het was haar dus niet gelukt, want alles was in dat ene moment een seconde geleden teruggekomen. Een onhoorbare zucht baande zich vanaf haar longen een weg naar mond, om vervolgens geluidloos op te lossen als een stoomwolkje in de ijzige lucht. "We hebben nu alle tijd van de wereld, Kai. Ik wil graag horen wat je te vertellen hebt." De kleine merrie werd wakker geschud, weer naar het heden gehaald door zijn woorden. Het gekrijs van een vogel deed haar lichtjes opschrikken. "Kai, niet schrikken. Een uil gaat op mij landen." Ze spitste haar oren toen het fladderen van grote vleugels hoorbaar werd. Twijfelend drukte ze haar oren half naar achter, als een soort onzekere reactie omdat ze niet kon zien wat er gebeurde en niet omdat ze bang was. Saronse zei iets tegen de uil, waarna het geluid van diens vleugels weer in de lucht verdween. "Wie was dat, Saronse?" vroeg haar stem nieuwsgierig. Kai knipperde met haar lange, zwarte wimpers, waarna ze haar hoofd in de richting van zijn stem draaide. "Heb je honger, Kai?" Als antwoord schudde ze 'nee'. Dat ze blind was betekende nog niet dat ze zou verhongeren. Gras was niet moeilijk te vinden, uitgezonderd in de winter dan wanneer er een dik pak sneeuw lag. "Ik kan prima voor mezelf zorgen, maar dat wist je volgens mij al." glimlachte de merrie vriendelijk, maar een serieuze twinkeling lag in haar kijkers. "But let's move on to the next subject. Hoe ik het overleeft heb de afgelopen maanden." zei lachend ze, waarna ze vervolgde. Haar blik werd opeens serieus. "Ik weet niet hoe ik blind ben geworden, gewoon opeens denk ik. Ik heb nooit klappen gehad op mijn hoofd of zo. Het was natuurlijk wel een hele schok op dat moment, maar ik heb ermee leren leven. Ik heb het geluk gehad dat het niet sneeuwde in die tijd, anders was het waarschijnlijk allemaal heel anders gelopen. Het enige ongeluksmoment dat ik heb meegemaakt was de aanval door een jonge bergleeuw een paar dagen geleden, vandaar ook die wond op mijn schouder. Verder is er niet veel spannends gebeurd, aangezien mijn beeld van de wereld op dit moment enkel zwart is." Ze probeerde er een zwak grapje van te maken, maar zelfs Saronse zou kunnen zien dat ze het moeilijk mee had met het feit dat ze blind was en dat ze het absoluut niet geaccepteerd had. "Genoeg over mij. Hoe gaat het met jou, Saronse?" sprak haar zachte stem liefdevol, in een poging haar vreselijke paar maanden naar de achtergrond te drukken.

http://coconutts.deviantart.com/

6Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} vr 28 feb - 5:45

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

We all dream of flying one day.
Lets Imagine we can fly!

Saronse staarde een tijdje naar de plaats waar Silfe uit zijn zicht was verdwenen. De wind speelde speels in zijn lange zwarte manen. Zijn hartkloppen gingen verdacht snel. Hij voelde zich buitengewoon warm. Werd hij ziek? Kreeg hij koorts? Maar slecht voelde hij zich niet. Het voelde prettig.  "Wie was dat, Saronse?" Saronse's oren gleden aandachtig naar Kai. Die zich natuurlijk afvroeg wie dat nou weer was. "Dat was Silfe Kai... een bondgenoot van ''The Golden Lotus' kudde... Sinds kort heb ik de kudde terug overgenomen van Arontay. Ze is nog niet lang geleden overleden." Saronse liet even droevig zijn hoofd hangen aan de gedachte dat Arontay niet meer leefde. Ze had hem zoveel gegeven. Zoveel voor hem opgeofferd. "Ik kan prima voor mezelf zorgen, maar dat wist je volgens mij al." Saronse richtte zijn ogen naar die van Kai. Zoekend naar enige contact. Maar dat lukte niet. Haar ogen staarden doelloos ergens naartoe. "Ja dat weet ik Kai. Maar je kent mijn aard. Steeds bezorgd..." Antwoordde hij kalm. Hij kon niet stoppen met naar haar te kijken. En nu wetend dat ze dat niet door zou hebben bleef hij makkelijker haar aanstaren. Al besefte hij dat niet echt.  "But let's move on to the next subject. Hoe ik het overleeft heb de afgelopen maanden." Hij zag haar glimlachen waardoor hij ook spontaan begon te glimlachen. "Ik weet niet hoe ik blind ben geworden, gewoon opeens denk ik. Ik heb nooit klappen gehad op mijn hoofd of zo. Het was natuurlijk wel een hele schok op dat moment, maar ik heb ermee leren leven. Ik heb het geluk gehad dat het niet sneeuwde in die tijd, anders was het waarschijnlijk allemaal heel anders gelopen. Het enige ongeluk's moment dat ik heb meegemaakt was de aanval door een jonge bergleeuw een paar dagen geleden, vandaar ook die wond op mijn schouder. Verder is er niet veel spannends gebeurd, aangezien mijn beeld van de wereld op dit moment enkel zwart is." Saronse nam alles wat ze had zeer goed in zich op. Ze had weer veel pech kreeg hij als indruk. Arme Kai... Gelukkig komt hij te horen dat ze dit voorval opeens gebeurde. Misschien waren haar ogen nog te reden! "Misschien is je ziekte te genezen Kai. Ik heb deze voorvallen slechts 2 keer in mijn gehele leven meegemaakt. Ik kan je niets bijloven maar misschien vind ik wel een genezende kruid." Saronse herinnerde het zich maar heel vaag. Arontay kende de kruiden uit haar hoofd. Hij weet alleen nog dat ze echt vreselijk zeldzaam waren en maar in enkele gebieden voort kwamen. "We vinden wel een oplossing Kai. Er is altijd een oplossing." Klonk zijn stem geruststellend en zelfzeker. Hij zou niet opgeven en alles geven om haar te kunnen genezen. Saronse wist dat Kai dit niet zou accepteren. Was je blind geboren dat wist je niet wat je miste. Maar als je met zicht bent geboren. Dan heb je al de schoonheid geproefd. Je weet dan wat je miste. Saronse zou het echt vreselijk erg vinden dat hij de prachtige gebieden niet meer zou kunnen zien. En zijn geliefde vrienden. Ze zouden alleen maar als een foto in zijn geheugen vaag verschijnen. En uiteindelijk misschien zelfs vervagen. "Genoeg over mij. Hoe gaat het met jou, Saronse?" Saronse keek even weg en bekeek de bomen die rond hen leefden. Prachtige dennenbomen die een frisse geur achterlieten. Hij sloot langzaam zijn ogen en bleef eventjes stil om even te genieten van dit heerlijke vredige gevoel. Uiteindelijk opende hij langzaam zijn ijsblauwe ogen open. Die levendig schitterden. Piercing blue eyes... "Nou grote gedeelte heb ik jou verteld. Arontay heeft eindelijk rust gevonden en is nu op een betere plaats. Haar hart zal altijd in mij en de kudde voortleven. Iki heeft eindelijk een partner gevonden. Alfa van de sneeuwgebieden. Asune. Een prachtige witte wolvin met blauwe ogen. Ze is echt speciaal. De wolven sluiten zich aan bij mijn kudde nu. Samen met de guardians. De uilen die al eeuwen bondgenoten waren van mijn kudde. Ik heb zoveel geschiedenis geleerd over mijn voorouders en de kudde. Zeer fascinerende verhalen en legendes.  Ik heb veel bijgeleerd de laatste maanden." Saronse glimlachte breed. Saronse was geboren om leider te zijn. Het zat gewoon in zijn bloed. Toen hij solitair was voelde dat hij iets miste. Dat hij niet compleet was. Nu hij terug zijn kudde heeft voelde hij zich compleet. Dit was wat hij was. Wat hij hoorde te doen. En nu heeft hij veel werk. Er is veel dat nog moet herstellen. Zijn ogen gleden weer aandachtig naar Kai. Ze vormde zacht en liefdevol. Hij had haar gemist. De seconden, de minuten, de uren, de dagen, de weken, de maanden... Hij had haar steeds weer gemist. Nu voelde hij zich gelukkig. Ze is terug, eindelijk terug. Saronse bekeek haar wonde eventjes. Het zag er best diep uit. Misschien zouden ze dat beter eens verzorgden.

7Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} vr 28 feb - 8:08

Kai

Kai
VIP

De merrie maakte haar doelloze blik van de zwarte achtergrond los, richtte haar oren in de richting van Saronse’s stem, waar ze lichte kriebels in haar maag van kreeg. Ze had het altijd al prettig gevonden om naar hem te luisteren wanneer hij aan het woord was. “Dat was Silfe, Kai... een bondgenoot van ‘The Golden Lotus’ kudde... Sinds kort heb ik de kudde terug overgenomen van Arontay. Ze is nog niet lang geleden overleden.” Haar melkachtige, blauwe ogen toonden een medelevende blik naar de bonte hengst. Ze stapte naar voren, baande voorzichtig met haar snuit een weg door de lucht naar de zijne. Een tinteling gleed door haar huid toen ze zijn neus lichtjes aanraakte. “I’m sorry to hear that, maar weet dat ik er voor je ben.” sprak haar melodieuze stem op zachte toon. De schimmelmerrie kende Arontay niet persoonlijk, maar had Saronse er weleens over horen praten. Het minste wat ze voor hem kon doen was medeleven tonen, zeker na alle maanden die ze afwezig was geweest. “Als je ooit hulp nodig hebt met het leiden van je kudde, je weet me te vinden. Al zal je op dit moment niet veel aan me hebben.” antwoordde ze kalm, maar doelde vooral op de laatste zin. Kai had het vreemde gevoel dat de hengst naar haar staarde, maar drukte dat meteen weg. Alhoewel, bepaald erg vond ze het niet. Hetzelfde zou zij waarschijnlijk gedaan als hij in haar situatie had verkeerd. De wind waaide door haar lange, witte manen, liet ze losjes opwaaien.

“Misschien is je ziekte te genezen, Kai. Ik heb deze voorvallen slechts 2 keer in mijn gehele leven meegemaakt. Ik kan je niets beloven, maar misschien vind ik wel een genezende kruid.” Hoe graag de schimmelmerrie zijn woorden ook voor de volle honderd procent wilde geloven, iets in haar binnenste vertelde haar dat de kans heel klein was dat ze zijn knappe gezicht ooit weer zou kunnen zien. “We vinden wel een oplossing, Kai. Er is altijd een oplossing.” weerklonken zijn woorden geruststellend, maar veel rustiger voelde ze zich er niet door. “Ik hoop dat je gelijk hebt, Saronse.” Kai plakte een hoopvolle glimlach op haar zachte lippen, al vertelden haar blauwe kijkers een ander verhaal. Een korte stilte viel tussen hen in, maar bepaald erg vond ze het niet. Soms waren stiltes, kort of lang, goed om het gesprek op gang te houden en om nieuwe informatie te vinden.

“Nou grote gedeelte heb ik jou verteld. Arontay heeft eindelijk rust gevonden en is nu op een betere plaats. Haar hart zal altijd in mij en de kudde voortleven. Iki heeft eindelijk een partner gevonden. Alfa van de sneeuwgebieden. Asune. Een prachtige witte wolvin met blauwe ogen. Ze is echt speciaal. De wolven sluiten zich aan bij mijn kudde nu. Samen met de guardians. De uilen die al eeuwen bondgenoten waren van mijn kudde. Ik heb zoveel geschiedenis geleerd over mijn voorouders en de kudde. Zeer fascinerende verhalen en legendes. Ik heb veel bijgeleerd de laatste maanden.” Kai kon zijn glimlach niet zien, maar instinctief wist ze dat hij er wel één op zijn lippen geborduurd had. “Het waren dus drukke maanden voor je.” grapte de Arabische merrie, terwijl ze een hees lachje produceerde. Plotseling kreeg Kai door dat haar neus nog steeds tegen die van Saronse was gedrukt. Haastig zette haar lichaam een stap naar achter, waarna ze snel een excuus mompelde. Een bepaalde warmte vervulde haar hart, liet haar blauwe ogen stralen en gaf haar witte wangen lichte blosjes.

http://coconutts.deviantart.com/

8Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} za 1 maa - 8:00

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

When we fall in love,
The world is sooo much beter!

Zijn blauwe ogen hadden een zachte uitdrukking op Kai gericht. Ze haar oren op hem. “I’m sorry to hear that, maar weet dat ik er voor je ben.” Saronse glimlach teder naar Kai. "Ja dat..." Plots kwam Kai naar voren en voor hij het wist drukte ze haar zachte neus tegen de zijne. Hij spande zijn spieren volledig op en voelde zich echt gloeiend heet worden. Even was hij heel ongemakkelijk. Hij wist niet wat hij moest doen. Uiteindelijk gingen zijn gedachten alleen maar naar de warme zachte aanraking van Kai's neus. Langzaam ontspande hij zich en sloot genietend zijn ogen. “Het waren dus drukke maanden voor je.” Saronse opende zijn ogen langzaam toen hij haar stem heel duidelijk hoorde. “Als je ooit hulp nodig hebt met het leiden van je kudde, je weet me te vinden. Al zal je op dit moment niet veel aan me hebben.” Hij voelde haar zachte lippen bewegen terwijl ze gesproken had. Hij voelde een rilling door zijn rug glijden. Omdat dit zo goed voelde. Langzaam wilde hij zijn lippen meer tegen de hare drukken. Zonder dat hij echter besefte. Plots stapte Kai achteruit. Hij keek eventjes verward naar Kai. Haar ogen straalden mooi en had een lieve blos op haar wangen. Even bleef het ongemakkelijk stil. Je hoorde de wind tussen de bomen door blazen. De koude wind sneed over zijn vacht. "Ik heb heel veel aan jou Kai. Andere zintuigen zal jou sterker maken. En ik vind het heel lieve aanbod. Ik zal zeker aan je denken wanneer ik iemand nodig heb." Saronse voelde zich zo raar. Hij heeft zich nog nooit zo gevoeld. Dit werd wel heel erg verwarrend voor hem. Saronse had nog veel moeite van wat er een lange tijd gebeurt was. Toen hij haar heel erg gekwetst had. Haar gebroken blik; Teleurstellend. Dit wilde hij haar nooit meer aandoen. Hij wil haar gelukkig zien. Haar stalende lach doen leven. Ze is veel mooier als ze lacht. Saronse deed zijn mond een beetje open omdat hij iets wilde zeggen. Maar hij kreeg geen woorden uit. Hij voelde zich zo ineens stuntelig. Niet wetend wat hij moest doen of zeggen. Hij had het nog nooit gehad. Hij wist altijd iets te zeggen. Maar nu....

9Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} za 1 maa - 8:48

Kai

Kai
VIP

Dit heerlijke gevoel, dat door haar aderen stroomde als een warme vloeistof, bijna alsof haar lichaam nooit anders had gekend en ook niet meer zonder kon. “Ja dat...” De hengst maakte zijn zin niet af, maar onbewust vulde haar gedachten de onafgemaakte zin aan. Een ongemakkelijke stilte volgde. “Ik heb heel veel aan jou, Kai. Andere zintuigen zal jou sterker maken. En ik vind het heel lieve aanbod. Ik zal zeker aan je denken wanneer ik iemand nodig heb.” Een glimlach vormde zich op haar gelaat bij zijn woorden. Het deed haar goed om te horen dat hij haar dus toch niet compleet als nutteloos beschouwde nu ze haar blauwe ogen niet bruikbaar waren. “Dat betekend heel veel voor mij, vooral nu. Dankjewel voor alles, Saronse. Ik kan me geen betere vriend wensen.” fluisterde haar hoge stem, bijna trillend van de vele emoties die erin lagen verborgen. Onbewust zette haar smalle, kleine lijf een stap naar voren, waarna ze haar zachte snuit weer tegen de zijne drukte. Dit keer trok ze zich niets aan van hoe ongemakkelijk dit voor hen beide zou voelen. De schimmelmerrie was de grote teleurstelling van een paar maanden nog niet de vergeten; vooral de pijn die het met zich had meegebracht niet, maar alles leek anders nu.

Kai zocht verwoed naar woorden, maar vond enkel het zwijgen wat ze op het moment aanhield. “Ehh… ik..” Ze slikte de woorden snel in die ze wilde uitspreken. Het zweet brak haar uit. Ze had zich weleens eerder ongemakkelijk gevoeld in zijn bijzijn, alleen was dat kinderspel geweest in vergelijking tot nu. De merrie zuchtte en richtte haar blauwe kijkers op zijn gezicht, of tenminste waar ze dacht dat zijn gezicht was. “Ben ik de enige die zich opeens zo ongemakkelijk voelt of deel jij dezelfde mening?” Het was misschien stom van haar om de waarheid te delen met de hengst, maar iets anders wist ze niet uit te brengen op dat moment. Van de zenuwen begon Kai plotseling zachtjes te giechelen. “Sorry.. maar in zulk soort situaties weet ik me soms geen houding te geven.” Met al haar wilskracht probeerde ze een tweede giechelbui hardnekkig te onderdrukken. “Ik gloei vanbinnen, zou het komen door mijn onverzorgde schouderwond? Saronse, jij bent de expert hier.. dus vertel me.” Dom. Dom. Dom. Welke idioot verzon er nou zoiets stoms, afgezien van haarzelf.

http://coconutts.deviantart.com/

10Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} za 1 maa - 22:12

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Take me with you,
Lets fall in love with each other.

Bij elke uitademing verschenen twee grote warme wolkjes uit zijn neus. De temperatuur was stukken kouder dan zijn eigen lichaamstemperatuur. Zijn ogen waren nu eventjes doelloos ergens naar toe gericht. Maar zijn oren richten zich uiteindelijk naar Kai toen hij haar mooie zuivere stem nogmaals hoorde. “Dat betekend heel veel voor mij, vooral nu. Dankjewel voor alles, Saronse. Ik kan me geen betere vriend wensen.” Saronse glimlachte. Natuurlijk zou hij haar altijd steunen. Wat er ook zou gebeuren.
Kai naderde hem alweer heel close. Zijn ogen werden groot en intens. Ze leek nu zo zelfzeker. Ze drukte haar neus weer tegen hem. Dit keer bleek Saronse echter kalmer. Hij liet zijn hoofd wat zaken.
Het bleef weer een lange tijd weer heel erg stil. Deze keer was de stilte niet aangenaam. Het werd een beetje akward. Saronse had het nog steeds ontzettend warm. “Ehh… ik..” Saronse richtte vragend zijn hoofd naar haar. Kai zuchtte en probeerde haar ogen naar hem te richten. “Ben ik de enige die zich opeens zo ongemakkelijk voelt of deel jij dezelfde mening?” Saronse fronste eventjes verbaast. Uiteindelijk veranderde zijn blik in een kalme beheerste uitstraling met een simpele glimlach. Ja dat heb ik ook Kai... Iets wat ik nooit eerder heb gehad." Zijn ogen waren op de hare gericht. Zoekend naar enig antwoord. Maar die kregen zijn ogen niet. Zij kon hem niet zien. “Ik gloei vanbinnen, zou het komen door mijn onverzorgde schouderwond? Saronse, jij bent de expert hier.. dus vertel me.” Zijn ogen gleden even naar haar verse, bebloede wonde. "Nou dat kan heel goed zijn..." Antwoordde hij mompelend. Hij trok zijn neus van haar weg en zocht naar proper sneeuw. Daarna schepte hij de sneeuw op in zijn mond en stapte rustig naar Kai toe en liet nu vloeiend water over haar wond glijden. Dit deed hij paar keer om zeker te zijn dat haar wonde nu schoon zou zijn. "Je aderen zijn niet geraakt, dus en aangezien je wonde vers is kan is het weliswaar onmogelijk dat je nu al koorts zou aanmaken..." Hij drukte zijn neus weer tegen de hare. Hij werd verslaafd aan haar aanraking dat hij steeds meer en meer wou voelen. En haar zo lang moeten missen hielp er niet bij. Zijn verliefde hart klopte als een gek door. Hopelijk kreeg hij geen hartaanval...

11Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} zo 2 maa - 4:09

Kai

Kai
VIP

Ze kon dit abrupt beëindigen voordat ze weer een gebroken hart opliep, voor het weer maanden zou duren voordat ze weer in staat om normaal te functioneren. Maar de merrie deed het tegenovergestelde, ze vocht niet tegen de opkomende drang om terug te deinzen. Het goddelijke gevoel dat nu door haar lichaam stroomde wilde ze zo lang mogelijk vasthouden. Haar neus nam de geur van de hengst tegenover haar diep op, sloeg het op in haar hersenpan om het voor eeuwig bij haar te kunnen dragen. Dit ene intieme moment zou ze voor altijd koesteren in haar hart. “Ja dat heb ik ook Kai... Iets wat ik nooit eerder heb gehad.” Deels was Kai verbaasd door zijn antwoord, maar een stemmetje in haar hoofd vertelde haar dat ze niet de enige met dat rare gevoel in haar buik was geweest. Het geluk leek eindelijk eens in het voordeel van de schimmelmerrie te zijn. Haar goede gehoor ving de mompelende woorden van Saronse op. “Nou dat kan heel goed zijn...” Zijn neus werd van de hare verwijderd zonder dat ze de reden hiervan wist. Een koude, afkoelende plek bleef achter waar zijn snuit zonet nog tegen de hare was gedrukt. Aandachtig luisterde de kleine merrie naar elke handeling die de bonte hengst uitvoerde, al kon ze niet zeggen wat hij precies deed. Ze slaakte een kort gilletje toen een koude substantie haar verse wond binnendrong, maar algauw verlichtte het de pijn. Een dof kloppend gevoel bleef achter waarvan ze niet kon zeggen of het afkomstig was van haar wond of haar onrustige, voortrazende hart. “Je aderen zijn niet geraakt, dus en aangezien je wonde vers is kan is het weliswaar onmogelijk dat je nu al koorts zou aanmaken...” Na zijn woorden werd een warme neus weer tegen de hare gedrukt. Kai slaakte een opgeluchte zucht. “Dat is mooi, dan lig ik straks tenminste niet van alles te hallucineren van de koorts.” Abrupt verwijderde ze haar neus dit keer van de zijne. Ze schraapte haar keel. “Ehm, je wist toch een geneesmiddel die mijn blindheid misschien kan wegnemen?” Kai keerde zich om en verbrak de laatste connectie met de magie die door het moment was gecreëerd. Met moeite onderdrukte ze haar gevoelens; nu moest ze zich focussen op het genezen van haar handicap, daarna was er nog altijd genoeg tijd om dit alles tot op de bodem uit te pluizen.

http://coconutts.deviantart.com/

12Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} zo 2 maa - 5:46

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

I'll protect you.
I will safe you from all the danger.
I will love you from the moon and back.
Please just be mine...


Saronse keek naar de lucht en kreeg de indruk dat het al donker begint te worden. De temperatuur leek ook hevig te dalen. Saronse was even zijn gave vergeten. Vergeten dat hij je die speciale heerlijkheid kon geven. Zijn warmte, de pijn die je voelde weg kon trekken. Zijn hoofd was zo leeg. Hij kon alleen maar aan één ding denken. Dat maakte hem echter gek. “Dat is mooi, dan lig ik straks tenminste niet van alles te hallucineren van de koorts.” Saronse keek naar haar gezicht dat recht voor hem gericht was. Hij moest een beetje lager kijken want Kai was wat kleiner dan haar. Ze trok zich ineens van hem weg. Saronse keek haar kalm na toen ze hem de rug toe keerde. Kalm bleef hij naar Kai kijken. “Ehm, je wist toch een geneesmiddel die mijn blindheid misschien kan wegnemen?” Zijn lange manentop verstopte zijn knappe hoofd. Door de plotse hevige wind. Zijn lange zwarte staart sloeg regelmatig tegen zijn flank. "Het zijn meerdere kruiden die we nodig hebben. Kruiden heel zeldzaam die in de buurt van mijn geboorteplaats groeien. Ze zijn heel moeilijk te vinden en ik herriner me het recept maar heel vaag. Ik vraag het wel na aan de oudere paarden en bondgenoten of Arontay het recept toevallig met iemand heeft meegedeeld. Daarna zal ik ze voor je gaan halen..." Saronse zijn stem klonk heel zelfzeker en vastberaden. En dat was hij ook. Ook nu keerde Saronse haar de rug toe net zoals zij gedaan had bij hem. Hij staarde voor zich uit terwijl hij druk aan het denken was. Hij zou er alles aan doen om haar te helpen. "Het word stilaan nacht. Wil je de nacht doorbrengen met mij? Morgen vertrek ik weer heel vroeg." Hij kijk vanuit zijn schouder naar het figuur van Kai. Hij hoopte dat ze bij hem wou blijven. Want vanaf morgen zal hij weer lang weg blijven. Onderzoeken doen voor die kruiden. En dan ook nog naar die gebieden trekken en de zeldzame kruiden proberen te vinden. Maar het was het zeker waard. Hij wilde dat Kai weer terug de wereld kon zien. De prachtige kleuren, de mooie vormen... Eeuwig in duisternis leven... Dat zou echt wel verschrikkelijk zijn.

13Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} zo 2 maa - 6:21

Kai

Kai
VIP

Een sterke wind maakte diens aanwezigheid bekend door de hoge dennenbomen in beweging te zetten en door haar lange manen te kammen. De Arabische merrie sloot haar melkwitte, blauwe ogen voor een seconde om van het moment te genieten. “Het zijn meerdere kruiden die we nodig hebben. Kruiden heel zeldzaam die in de buurt van mijn geboorteplaats groeien. Ze zijn heel moeilijk te vinden en ik herinner me het recept maar heel vaag. Ik vraag het wel na aan de oudere paarden en bondgenoten of Arontay het recept toevallig met iemand heeft meegedeeld. Daarna zal ik ze voor je gaan halen...” Ze luisterde aandachtig naar zijn stem, proberend elk woord in haar geheugen op te slaan. Haar smalle oren vingen elke beweging van de hengst op door op de knisperende sneeuw onder zijn hoeven te letten. “Het word stilaan nacht. Wil je de nacht doorbrengen met mij? Morgen vertrek ik weer heel vroeg.” Als antwoord knikte ze kalm, maar draaide daarbij niet haar hoofd in de richting van het geluid van zijn stem. Om heel eerlijk te wezen was ze het niet eens met zijn beslissing. Ze wilde met hem mee op avontuur, maar ze wist dat dat niet een geweldig plan zou zijn en dat hij het waarschijnlijk ook nooit goed zou vinden door de staat waarin ze zich nu bevond.

“Is er een mogelijkheid dat ik misschien mee kan? Je weet dat ik er niet van hou om alleen achtergelaten te worden. Bovendien, wil ik mezelf nuttig maken. Het is een gevaarlijke onderneming en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat jou iets zou overkomen..” Haar stem klonk vastberaden, maar eindigde trillend bij de laatste zin. Kai was bang dat hem iets ernstigs zou overkomen terwijl zij veilig in Dream Horses zou blijven. Nee, daar moest ze niet aan denken. Met behulp van haar reukorgaan zocht ze naar zijn geur, volgde die en vond zo weer zijn warme, sterke lichaam. Langzaam bewoog ze haar hoofd voorzichtig naar zijn oor. “Laat me je helpen.” Zachtjes legde ze de woorden in zijn gehoorgang. De merrie stapte een klein stukje achteruit en plakte een kleine glimlach op haar gezicht. “Alsjeblieft? Ik wil je niet nog een keer verliezen..”

http://coconutts.deviantart.com/

14Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} zo 2 maa - 7:54

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Make a move,
Take my love,
And lets live happily after all.!

Zijn oren gleden aandachtig naar Kai.  “Is er een mogelijkheid dat ik misschien mee kan? Je weet dat ik er niet van hou om alleen achtergelaten te worden. Bovendien, wil ik mezelf nuttig maken. Het is een gevaarlijke onderneming en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat jou iets zou overkomen..” Saronse beet op zijn lip. Ze wilde heel graag meegaan. Dat vond hij helemaal niet goed! Ze was blind en de gebieden waren levensgevaarlijk. Saronse's oren werden bezorgd in de oren gedrukt. Hij beet bijna zijn lip open. Hij keek vanuit zijn ooghoek naar de vastberaden Kai. Eigenlijk hoorde hij niet over haar te beslissen. Hij snapte dat Kai niet hulpeloos achter gelaten werd terwijl hij zijn leven zou riskeren voor haar. Maar toch.... Kai was nu heel kwetsbaar. Saronse begon mopperend tegen zich te mompelen. Plots hoorde hij haar hoefstappen naderen. Saronse hief zijn hoofd en bleef verstijfd staan. Haar hoofd kwam gevaarlijk dichterbij en richtte haar zachte neus naar zijn oor toe. “Laat me je helpen.” Na die woorden stapte ze achteruit en plakte een glimlach op haar gezicht. Hij bleef haar even verbaast aankijken. “Alsjeblieft? Ik wil je niet nog een keer verliezen..” Saronse slaakte een hele diepe zucht. "Oké! Goed dan, je weet dat ik het niets vind om jou mee te nemen waar het heel gevaarlijk is. En nu zeker dat je blind bent... Maar ik respecteer jouw wil. Jij beslist over jou leven." Hij glimlachte zachtjes naar Kai. Hij zal wel een groep van Iki lenen en de uilen. Saronse begon te stappen. "Kom, we gaan een veiliger en beschut slaapplaats zoeken." Hij hield zijn aandacht lange tijd op Kai om te zien hoe ze zich voortbewoog. Hij is gewoon vreselijk bezorgd dat hij zichzelf irritant begon te vinden. Saronse had al een slaapplaats in gedachten. Ergens in de buurt was er een kleine omgevallen rotsachtige steen. Het was niet heel groot maar prima genoeg om beschut te zijn tegen de koude. Zijn spieren rolden krachtig onder zijn dunne warme vel. Zijn benen werden stoer omhoog getrokken met toch een elegante uitstraling. Zijn hals was mooi gebogen zodat je zijn gespierde nek heel duidelijk kon zien. Zijn mooie gevlekte vacht sierde hem het meest. Hier en daar een litteken in gekerfd van zware strijden die hij had overleefd. Vaak heeft hij het proberen op te lossen. In plaats van moorden. Maar soms had je eenmaal geen keuze... en dwongen ze hem te vechten. Plots kreeg Saronse scherpe beelden voor zich...

Een groot donker bruin paard stond voor zich. Heel zwaar gespierd met een valse uitstraling. Achter dat paard stonden meerdere paarden keurig in een lijn. "Jij hebt haar van mij afgepakt! En daar zul je voor boeten!!" klonk zijn stem brullend en woest. Saronse keek achter zich. Waar een jonge merrie achter hem schuilde. Bedekt met verse wonden. Die de hengst bij haar gedaan had. Saronse glimlachte zacht naar de palomino merrie. Achter hem stonden zijn paarden trouw aan zijn zijde. Saronse richtte zijn aandacht naar de hengst. "Ik heb haar niet van jou afgepakt. Zij heeft de keuze gemaakt om bij onze kudde te leven. En daar heeft ze kennelijk een goede reden voor." De hengst snoof woest en begon ongeduldig met zijn hoef te schrapen; Saronse bleef volkomen rustig. "Keer terug naar je territorium. Laat ons niet bloed vloeien." Maar de hengst wilde geen vrede. Hij schoot plots in de aanval. Met de andere paarden achter zich. Saronse steigerde en hinnikte aanmoedigend voor het gevecht dat komen zou. Overal spetterde bloed, het eens zo mooie groene gras werd rood gekleurd door bloed. Angstige en pijnlijke geschreeuw was het ware lied van oorlog. Saronse zijn krijgers vochten moedig. Zij vochten voor eerlijkheid en recht. "!!!SARONSEEEE!!!!" Klonk een angstige, vrouwelijke stem. Saronse draaide zich met een ruk om en zag dat de hengst haar bij de keel had. Hij kon die beelden nog vers voor zich zien. Die angstige hulpeloze blik. Smekend om hulp. Saronse galoppeerde naar hen toe. Zo snel hij maar kon. Gooide iedereen opzij die in de weg was. De hengst glimlachte genietend. Net toen Saronse dacht dat hij op tijd zo zijn, beet de hengst de keel open van de merrie. Het bloed spoot uit haar keel terwijl hij haar levenloze lichaam op de grond liet vallen en naar haar spuwde. De hengst lachte genietend om het geen wat hij bereikt had bij Saronse. Saronse bleef lange tijd naar haar lichaam staren. Een ijskoude, boosaardige rillingen stroomden door zijn aderen. Zijn ijsblauwe ogen werden heel scherp, zijn pupillen heel klein. Saronse werd een heel ander iemand. Hij wou moorden, hij wou bloed en pijn. En dat heeft hij ook gedaan. Hij heeft de hengst gemarteld, helemaal open gescheurd en genood daarvan. Dit was niet Saronse, dit was niet wie hij was. Het leek of een duivelse geest hem bezeten had...

Saronse zakte door zijn voorbenen. Hij had vaker die dromen gehad. Over wat hij gedaan had. Die momenten wanneer hij zich niet meer kon beheersen. Zijn zwarte manentop verstopte zijn strakke gezicht. "Het.... spijt me...." Fluisterde hij heest. Hij was even verward door deze plotse verschijningen. Blijkbaar heeft hij zichzelf het nog steeds niet vergeven. Maar hoe kon je nou ook zoiets vergeven? Hij heeft gruwlijke dingen gedaan. Terwijl hij zelf daar tegen was. Saronse was bang voor zichzelf. Zijn enige angst, zijn zwakke plek. Wanneer hij volkomen zichzelf verloor. Woede...

15Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} di 4 maa - 9:35

Kai

Kai
VIP

Ongeduldig wachtend op een antwoord van Saronse’s kant, verplaatste de merrie het gewicht van haar ene been naar haar andere en weer terug. Dit ritueel bleef ze herhalen tot ze de bonte hengst hoorde spreken. “Oké! Goed dan, je weet dat ik het niets vind om jou mee te nemen waar het heel gevaarlijk is. En nu zeker dat je blind bent... Maar ik respecteer jouw wil. Jij beslist over jou leven.” Bij het horen van zijn woorden kreeg ze een tevreden glimlach op haar snoet, maar ergens wist ze dat hij het maar met moeite had toegegeven. Haar snuit gleed kort langs zijn hals als teken van dankbaarheid. “Dank je.” antwoordde ze. De merrie ving het geluid van zijn in-beweging-komende hoeven op en zette hierbij automatisch haar eigen slanke lijf ook in beweging. “Kom, we gaan een veiliger en beschut slaapplaats zoeken.” Kai hield de hengst goed in de gaten met haar resterende vier zintuigen om niet van zijn koers te wijken. Het was nog een hele klus om niet telkens tegen een opdoemende boom te lopen of in de beek te vallen die vlak langs het pad liep. In de eerste weken van haar blindheid ging het haar veel slechter af dan nu, maar men leerde met tijd, zo ook Kai had leren omgaan met haar defecte zintuig. De Arabische merrie kon horen dat Saronse naast haar zijn benen hoog de lucht in tilde door de secondes te tellen tussen het optillen en het neerzetten. Voor een seconde droomden haar gedachten weg bij het beeld van de knappe, gevlekte hengst.

Kai werd ruw uit dromenland gerukt door een verandering in Saronse’s houding. Een vlaag van bezorgdheid overviel de kleine merrie meteen. “Saronse?” weerklonk haar melodieuze stem, waarbij haar blinde ogen doelloos de duisternis afzochten naar een teken van het paard. Ze hoorde hem door zijn knieën zakken. “Het.... spijt me....” Haar bezorgdheid werd groter door de toon waarop hij de woorden uitsprak en het feit dat ze geen flauw idee had waarvoor hij zijn excuses aan haar aanbood. Ze verlaagde haar smalle neus tot een paar centimeter boven de sneeuwlaag en zocht voorzichtig naar de warmte van zijn grote lichaam. Lichtjes tikte haar neus zijn hals aan en volgde zijn halslijn richting zijn hoofd. Haar neus werd van zijn lijf verwijderd, maar bleef in de buurt van zijn gezicht hangen. “Wat spijt je, Saronse? Ik kan namelijk even niet bevatten waarom je je excuses aan mij zou moeten aanbieden.” Met zorgvuldige precisie en een klein beetje denkwerk plaatste ze haar kleine, slanke lichaam naast dat van de gevlekte hengst. Ze sidderde kort toen de koude sneeuw haar buik kuste, maar negeerde het gevoel daarna meteen. “Wil je me vertellen wat je dwars zit? Dan kan ik je misschien helpen.” sprak haar hoge stem bezorgd.

http://coconutts.deviantart.com/

16Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} wo 5 maa - 20:35

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Saronse voelde haar snuit langzaam heen en weer wrijven als gebaar van dankbaarheid. Hij glimlachte zwakjes. Omdat hij niet 100% mee eens was. Maar het was Kai's keuze en die zou hij met veel respect respecteren. “Dank je.”  Saronse knikte en besefte kort hierbij dat ze dat niet kan zien. "Graag gedaan Kai..." Zijn warme stem weerklinkend. Hij begon te beseffen hoe graag hij haar wel niet zag. Waarom nu pas? Saronse wiste het niet. Misschien omdat hij haar zo gemist had, dat dat het moment was dat hij zijn ogen geopend had.
Bij hun vertrek kreeg Saronse de indruk dat Kai het er best moeilijk mee had. Om de bomen te kunnen in te schatten waar ze stonden. Saronse ging eventjes in gedachten. Hij herinnerde zich vaag over een blinde merrie die hij hier ook in Dream Horses lang geleden ontmoet had. Ook zij had melkwitte ogen en was ook spierwit. Ze was wel fijner en kleiner gebouwd dan Kai. Angoly? Ze was blind geboren en leerde te leven met blindheid. Ze vertelde hem hoe zij haar wereld kon zien. Kon ontdekken. En dat was vooral met behulp van gehoor. Haar gehoor was echt onwijs scherp. Ze kon meters ver insecten horen kruipen. En door behulp van geluid kon ze ook obstakels waarnemen. En dit had ze allemaal alleen bij zichzelf geleerd. Misschien kan Saronse Kai een standje bij sturen om het wat gemakkelijker te maken. "Weet je... Ik heb lang lang lang geleden hier op dream horses een blinde merrie ontdekt. Ze was al van haar geboorte blind. Met behulp van gehoor wist ze zich prima te redden..." Zijn ogen gleden waakzaam  naast zich waar Kai liep. Aan zijn zijde. Ze leek een beetje afwezig. Wat ook vaak bij hem gebeurde. Deze keer was het iemand anders die in zijn plaats droomde. Saronse probeerde Kai een beetje bij te sturen. Een klein duwtje als teken dat er iets in de weg zou staan. En ging dan mee rond die obstakel.

Saronse bleef een tijdje op zijn voorknieën staan. Zijn hoofd tussen zijn twee benen verscholen. Hij was een beetje verward met wat er gebeurt was. “Saronse?” Klonk de mooie melodieuze en bezorgde stem. Saronse hief zijn hoofd een beetje en richtte zijn oren naar haar. Langzaamaan zette hij zich recht en voelde de sneeuw op zijn benen smelten. “Wat spijt je, Saronse? Ik kan namelijk even niet bevatten waarom je je excuses aan mij zou moeten aanbieden.” Saronse bleef eventjes zwijgzaam voor zich uit staren terwijl hij diep nadacht over wat hij gezien had in zijn dromen. Zijn enige angst en zwakke plek was.... Hijzelf. Hij voelde haar neus op hem tikken en keek verward op. “Wil je me vertellen wat je dwars zit? Dan kan ik je misschien helpen.” Natuurlijk was Kai bezorgd en wilde ze het fijne weten waarom hij zo plots van streek was. "Die sorry was niet voor jou Kai... Maar aan hen die ik teleurstelde en niet meer kon helpen. En aan hen waar ik mijzelf de controle had verloren en als een duivels beest op ze tekeer ging." Zijn lange zwarte manen verstopte zijn gezicht. Niet dat Kai het zou zien. Hij zou zich niet moeten verbergen om wat hij voelde. "Ik heb veel bloed op mijn geweten. Ik heb gemoord. En vaak was dat niet gedaan door wie ik ben. Maar door een heel andere Saronse die in mij schuilt. Vaak kan ik me prima beheersen. Maar wanneer ze me tot het uiterste duwen en onschuldige paarden erbij halen en ik kan niets voor ze doen. Verlies ik de controle en kan ik maar aan één ding denken...Moord." Saronse's staarde betreurd voor zich uit. Elke keer weer had hij spijt gehad. Ja het waren slechte paarden die hij vermoorde, die gruwelijke dingen gedaan hebben. Toch was het verkeerd om hen ook te vermoorden. Want dat maakte hem gelijk met hen. "Ik snap het wel als je anders over mij zal beginnen denken. Dat je misschien mijn ware ik niet kent. Daarom dat ik steeds afstand van jou wil houden. Om je te behoeden voor het gevaar dat ik mogelijk kan zijn... Ik wil je beschermen, ik wil van je houden, ik wil je gelukkig zien." Uiteindelijk staarde hij zwijgzaam voor zich uit en gunde Kai de tijd om over dit alles na te kunnen denken.

17Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} do 6 maa - 8:57

Kai

Kai
VIP

“Weet je... Ik heb lang lang lang geleden hier op dream horses een blinde merrie ontdekt. Ze was al van haar geboorte blind. Met behulp van gehoor wist ze zich prima te redden...” De kleine, witte merrie dacht na bij het horen van zijn woorden. Zelf had ze er niet zoveel vertrouwen in dat de gevolgen, veroorzaakt door haar defecte zintuig, een rooskleurig einde zouden hebben. Kai kon zich niet voorstellen om de rest van haar leven in duisternis te moeten leven, alsof het continue nacht zonder het licht van de maan was. “Daar zit het ‘m dus in, zij is blind geboren en heeft dus nooit iets van de schoonheid van de omgeving meegekregen zoals ik. In ieder geval niet op dezelfde manier. Ik denk niet dat ik ooit vrede zal vinden met mijn blinde ogen. Ik wil weer van het leven genieten zoals ik ervoor heb gedaan, zonder defecte zintuigen die mijn geluk voor een groot deel opzuigen.” Haar stem klonk licht geïrriteerd en zodra ze dat besefte, voegde ze er nog snel achteraan, “Maar als jij denkt dat ik er mee kan leren leven, dan kunnen we het natuurlijk altijd een kans geven.” De kleine merrie plakte een piepklein glimlachje op haar zachtroze lippen. Misschien zou ze het een kans moeten gunnen, want er bestond een grote kans dat Saronse de kruiden niet kon vinden of zich het recept niet herinnerde waardoor ze voor eeuwig in duisternis moest leven. Ze moest haar hoop niet teveel vestigen erop, des te groter de teleurstelling straks zou zijn. Ze slikte moeizaam een opkomende brok weg.

“Die sorry was niet voor jou Kai... Maar aan hen die ik teleurstelde en niet meer kon helpen. En aan hen waar ik mijzelf de controle had verloren en als een duivels beest op ze tekeer ging.” Voor Kai hierop kon reageren, vervolgde de hengst, “Ik heb veel bloed op mijn geweten. Ik heb gemoord. En vaak was dat niet gedaan door wie ik ben. Maar door een heel andere Saronse die in mij schuilt. Vaak kan ik me prima beheersen. Maar wanneer ze me tot het uiterste duwen en onschuldige paarden erbij halen en ik kan niets voor ze doen. Verlies ik de controle en kan ik maar aan één ding denken...Moord.” Bam. Dit kwam als een schok bij de Arabische merrie aan. Ze had dit immers nooit achter hem gezocht. In haar gedachten was Saronse altijd het voorbeeld geweest van een vredelievend wezen dat nog geen vlieg kwaad deed. Ze zat dus fout, compleet fout. De smalle glimlach die op haar gelaat stond, verzwakte en verdween na enkele seconden compleet. Haar gezicht stond strak zonder enige emotie te tonen. “Ik snap het wel als je anders over mij zal beginnen denken. Dat je misschien mijn ware ik niet kent. Daarom dat ik steeds afstand van jou wil houden. Om je te behoeden voor het gevaar dat ik mogelijk kan zijn... Ik wil je beschermen, ik wil van je houden, ik wil je gelukkig zien.” Ze dacht misschien wel anders over hem nu, immers was haar perfecte plaatje van hem in duizenden stukjes uiteen gevallen, maar ze voelde geen angst voor hem nu hij een tweede persoonlijkheid leek te hebben. Gek genoeg was ze de rust zelve. Een lange stilte volgde.

Kai schraapte haar keel na tien minuten zwijgen. “Ik weet niet wat ik op dit moment moet voelen, maar één ding is zeker en dat is dat je me niet meer op afstand kan houden, ondanks dat je misschien denkt dat het beter voor mij is. En dat is het niet. Al deze pijnlijke momenten hadden waarschijnlijk voorkomen kunnen worden als jij me de waarheid had verteld. Ik ben niet kwaad op je als je dat misschien denkt, immers kan het verleden niet aangepast worden. Ik ben alleen licht geschokt dat het mezelf nooit eerder is opgevallen en teleurgesteld door het feit dat je dit zolang voor mij verborgen hebt gehouden. Hoe dan ook, ik kan het je niet kwalijk nemen.” sprak de merrie op krachtige toon, maar de kracht die haar stem bezat lag niet in haar ogen. Voor een moment staarde ze bedroefd naar de bonte hengst, waarna ze haar blik afwendde van zijn gezicht en doelloos naar links keek.



Laatst aangepast door Kai op zo 30 maa - 4:18; in totaal 2 keer bewerkt

http://coconutts.deviantart.com/

18Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} do 6 maa - 23:56

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

That feeling inside me...
Feels like butterfly's.
Feels like I can fly.

“Daar zit het ‘m dus in, zij is blind geboren en heeft dus nooit iets van de schoonheid van de omgeving meegekregen zoals ik. In ieder geval niet op dezelfde manier. Ik denk niet dat ik ooit vrede zal vinden met mijn blinde ogen. Ik wil weer van het leven genieten zoals ik ervoor heb gedaan, zonder defecte zintuigen die mijn geluk voor een groot deel opzuigen.” Saronse's ogen gleden even naar Kai. Ze leek geïrriteerd door wat hij waarschijnlijk zei. "Ik bedoelde het niet zo. We gaan tot het uiterste om je weer te laten zien. Ik deelde je enkel mijn kennis. Om je nu een zetje te geven." Saronse fronste heel even. Hij had Kai nooit echt zo tegen hem weten doen. Maar hij nam het haar niet kwalijk. “Maar als jij denkt dat ik er mee kan leren leven, dan kunnen we het natuurlijk altijd een kans geven.” Saronse keek weg en zuchtte zachtjes. "Beste Kai, het is aan jou de keus. Ik beslis niet wat je wel en niet accepteer in het leven. Ik kan je alleen maar wat raad geven. De rest is aan jou." Hij stapte nu wat sneller.

Kai was duidelijk geschrokken en teleurgesteld over wat hij met haar gedeeld had. Wat hij wel snapte. Iedereen dat hij heilig was en nooit geen fouten kon maken. Maar ook hij was een simpele wezen in deze wereld. Zijn vader en moeder waren afkomstig van een totaal andere karakters. En hij was daar een mengsel van. Arontay geloofde er altijd in dat hij het goede karakter in zich had. Saronse twijfelde daar serieus aan. Ja hij had de wereld lief en probeerde altijd op een peacefull manier vrede te sluiten. En soms liep het verkeerd af. Zijn gezicht was nu strak en had een neutrale uitstraling. Zijn gezicht werd verborgen onder zijn lange zwarte lok. “Ik weet niet wat ik op dit moment moet voelen, maar één ding is zeker en dat is dat je me niet meer op afstand kan houden, ondanks dat je misschien denkt dat het beter voor mij is. En dat is het niet. Al deze pijnlijke momenten hadden waarschijnlijk voorkomen kunnen worden als jij me de waarheid had verteld. Ik ben niet kwaad op je als je dat misschien denkt, immers kan het verleden niet aangepast worden. Ik ben alleen licht geschokt dat het mezelf nooit eerder is opgevallen en teleurgesteld door het feit dat je dit zolang voor mij verborgen hebt gehouden. Hoe dan ook, ik kan het je niet kwalijk nemen.” Saronse bleef voor zich uit kijken. En reageerde hier uiteindelijk niet op. Focuste zich nu op een slaapplaats. Want het was ondertussen al donker. Ondanks dat het zo donker was wist Saronse perfect de obstakels te ontdekken.
Eindelijk vond hij die slaapplaats die hij in gedachte had. Een rotsachtig iets dat schuin lang zorgde voor prima beschutting. Saronse stond stil naast de ingang en liet Kai eerst naar binnen gaan. "Ga jij maar eerst." Hij bleef geduldig wachten.

19Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} zo 30 maa - 4:39

Kai

Kai
VIP

“Ik bedoelde het niet zo. We gaan tot het uiterste om je weer te laten zien. Ik deelde je enkel mijn kennis. Om je nu een zetje te geven.” Zijn woorden kwamen aan in haar gehoorgang. De kleine, Arabische merrie reageerde niet, wachtend of er nog meer zou volgen. “Beste Kai, het is aan jou de keus. Ik beslis niet wat je wel en niet accepteer in het leven. Ik kan je alleen maar wat raad geven. De rest is aan jou.” Ze zuchtte diep, probeerde zijn woorden tot haar laten door te dringen, maar een opstandig gedeelte in haar kop weigerde het om de zinnen te absorberen en er iets nuttig van te maken zodat ze het begreep. Ze wist dat hij gelijk had, dat hij haar alleen maar zijn hulp aanbood door haar advies toe te vertrouwen, maar hij was niet degene die met dit probleem moest leven. Saronse was in staat om de wereld in al zijn glorie te kunnen aanschouwen. Zij niet. Kai zuchtte diep en liet de zorgen van haar schouders glijden. Voor nu zou ze het laten rusten, morgen was een nieuwe dag, vierentwintig nieuwe uren om hier verder over te piekeren in het eeuwige donker dat haar ogen omhulde.

Stiekem had Kai gehoopt dat Saronse zou reageren op haar preek van zonet, maar hij zweeg als het graf. Tot hij zijn lippen opende en haar woorden toesprak. “Ga jij maar eerst.” De merrie keek even verward in zijn richting, althans waar ze vermoedde dat zijn lijf zich bevond door te coördineren op zijn lichaamswarmte. De witte merrie wilde hem bijna toebijten dat ze blind was en dus geen flauw benul had van waar ze naartoe moest of waarin, maar ze hield zich stil. Ze wilde het vuur van de gespannen sfeer niet opnieuw voeden. Langzaam schuifelde de merrie naar Saronse’s lichaam en tikte kort met haar snuit zijn hals aan om zo uit te vinden waar ze precies als eerste in moest. Haar slanke gedaante schuifelde verder tot ze de koelte van een rotswand voelde. Kai boog haar hoofd lichtjes en vond uiteindelijk - na vijf minuten zoekwerk - de ingang van de grot. Uit angst om ergens tegenaan te botsen, liet ze haar lijf naar de grond zakken en slaakte een vermoeide zucht.

http://coconutts.deviantart.com/

20Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} ma 21 jul - 6:59

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Zijn ogen gleden bestuderend naar de witte merrie. Ze was anders. Anders dan die persoon die hij eerst gekend had. Maar hij snapte wel waarom ze nu zo was. Hij wilde haar graag helpen. Hij zou er alles aan doen om terug haar zicht terug te vinden. Ze probeerde haar weg te vinden naar de ingang. Saronse merkte dat ze verbaast was om wat hij zei. "Probeer naar de klanken te horen... Wanneer je hoeven de grond raken ontstaat er een klank. Klanken botsen tegen muren en obstakels. Als je die methode onder de knie krijgt vind je gemakkelijker de weg." Saronse had die methode ooit van een oude blinde hengst geleerd. Die is ondertussen al lang overleden... Saronse leerde dit door zijn ogen te sluiten. En hij snapte de methode. "Ik kan niet in het donker zien. Nu moet jij me leiden..." Sprak hij zachtjes. Hun hoeven galmden door de smalle gangen van de grot. Zijn stem werd een paar keer herhaald. Hij merkte dat ze best gestrest was omdat ze nergens tegenaan wilde botsen. Hij tikte af en toe met zijn neus tegen haar flank. "Als het echt niet gaat gaan we terug. Dan ga ik wel eerst. Maar ik geloof in jou." Hij wilde haar moed niet verliezen. Hij hoopte dat ze deze methode zou snappen. Dan zou zich een stuk makkelijker verplaatsen. Het was echt pik zwart. De grot had natte muren en overal drupte er water druppels. Af en toe moesten ze zich echt door de smalle gangen heen duwen. Het voelde heel koel aan. Saronse had zijn ogen gesloten en probeerde zich te concentreren op de klanken. Maar hij was al gauw in gedachte gezonken. Hij was echt hartstikke bezorgd om Kai. Misschien had hij beter eerst moeten gaan... Voor haar eigen veiligheid. Maar hij wilde haar die zelfzekerheid geven dat zij niet alleen anderen moet volgen, op anderen moet reken. Hij wilde aan haar laten zien dat hij haar volledig vertrouwde. Maar misschien snapte ze dat niet... Het was een lange tijd stil. Saronse vroeg zich af hoe ver ze nog konden. Hopelijk komen ze gauw een ruime zaal tegen. Om even in uit te rusten. Zijn vacht was kletsnat. Maar zijn lichaam had het heel warm. Je kon zijn warmte zelfs op een beetje afstand voelen. Saronse wilde haar steeds aanraken. Misschien was dat raar? Hij deed het maar niet. Hij deed het zo af en toe om haar te laten weten dat hij nog steeds dicht bij haar was. "Het spijt me als ik je.." Saronse wist niet hoe hij het moest uitleggen. "Het spijt me als ik je naar iets toe gedwongen heb... Ik wil je alleen maar helpen." Hij heeft zo het gevoel dat hij de baas speelde over haar of zo. Maar hij wilde alleen maar helpen.

21Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} wo 23 jul - 8:55

Kai

Kai
VIP

Blindsight {Saronse} B7csuo
Twee melkachtige, blauwe ogen zochten nietsziend de omgeving af naar de lichaamswarmte van de gevlekte hengst die zich ergens in haar buurt moest bevinden. Haar smalle oren werden gespitst bij het horen van zijn krachtige, maar aangename stem. “Probeer naar de klanken te horen... Wanneer je hoeven de grond raken ontstaat er een klank. Klanken botsen tegen muren en obstakels. Als je die methode onder de knie krijgt vind je gemakkelijker de weg. Ik kan niet in het donker zien. Nu moet jij me leiden...” Na zijn wijze raad zette ze haar slanke gedaante in beweging, in de hoop dat zijn raad zou helpen. Zwijgend gleed haar vacht kort langs zijn linkerzij met kleine stroomschokjes als gevolg. Kai verplaatste zich geleidelijk langzaam naar voren om de leiding over te nemen. Ze luisterde aandachtig naar elk geluid, elke trilling die weerkaatst werd door de holle wanden van de vochtige grot. Een koude windvlaag rolde door de gang waarin ze zich bevond, een huivering achterlatend in haar ruggenwervels. Een zijdezachte neus die zo nu en dan tegen haar flank werd gedrukt, zorgde voor een warm gevoel in haar aderen. “Als het echt niet gaat gaan we terug. Dan ga ik wel eerst. Maar ik geloof in jou.” Zijn woorden gaven de Arabische merrie nieuwe moed. Het was fijn om te weten dat de bonte hengst haar volledig vertrouwde, wat er ook zou gebeuren. “Het gaat best, maar bedankt voor je vertrouwen.” antwoordde Kai, waarna ze haar pas inhield en Saronse kort met haar neus aaide. Ze voelde zich vreemd gelukkig in zijn aanwezigheid, natuurlijk ze had zich altijd fijn gevoeld in zijn buurt, maar dit was anders..

“Het spijt me als ik je.." De merrie spitste haar beide oren toen de hengst vastgelopen leek te zijn in zijn zin. “Het spijt me als ik je naar iets toe gedwongen heb... Ik wil je alleen maar helpen.” Ze leek hem voor een moment niet helemaal te begrijpen. Waartoe zou hij haar gedwongen moeten hebben? Ze trok haar mond open om de onduidelijkheid de wereld uit te helpen. “Saronse, wat bedoel je? Waartoe zou je me gedwongen moeten hebben? Juist als ik bij jou ben voel ik de vrijheid die anderen me niet altijd schenken. Maak je dus alsjeblieft geen zorgen over dat je me misschien onbewust ergens toe zou dwingen. Ik geef het heus wel aan wanneer dat zo zou zijn.” Kai probeerde er een luchtige grap van te maken en liet haar serieuze houding voor een seconde vallen. Een stilte leek tussen hen in te vallen. De sneeuwwitte merrie was inmiddels diep in gedachten verzonken. Een piepkleine scheur in het dak van de grot liet een zwakke zonnestraal naar binnen schijnen, iets dat Kai niet kon zien. De lichtstraal liet de hartvormige diamant in haar witte manen mooi schitteren. Jaren geleden had ze hem een keer gekregen van Saronse. Nog altijd was de edelsteen een dierbaar iets voor haar, zo droeg ze altijd een stukje van haar beste vriend bij haar.

“Euhh.. ik denk dat we bij een ruimte zijn aangekomen. Aan het geluid van mijn stem te horen dan.” sprak Kai op zachte toon. Pas nu voelde ze haar vermoeide, protesterende spieren. Het liefst zou ze nu gelijk op haar knieën vallen en haar ogen sluiten. “Ik denk dat we hier wel de nacht kunnen doorbrengen.” eindigde ze.


OOC: Sorry voor de slechte post, moet weer even inkomen in Kai’s karakter xD



Laatst aangepast door Kai op do 24 jul - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt

http://coconutts.deviantart.com/

22Blindsight {Saronse} Empty Re: Blindsight {Saronse} wo 23 jul - 22:17

Saronse

Saronse
Your Hero ♥

Lets dance in the moonlight!

De grot voelde koel en grimmig aan. De normale dieren zouden nooit zo diep trekken Maar natuurlijk hadden we dan een Saronse en Kai. Die wel van avonturen hielden en ontdekkingen. Saronse dacht terug met een breed glimlach. Toen ze samen in de sneeuwvlakte bevonden. En toen ook schuilden in een grot. Maar die grot was heel speciaal, alles was in ijs en glinsterden mooi. Het was magisch.
“Het gaat best, maar bedankt voor je vertrouwen.”Saronse knikte tevreden. Meer naar zichzelf toe want hij wist dat zij het niet zou zien. Hij bleef een lange tijd stil. Om haar concentratie niet te verstoren.
Na een tijdje reageerde ze een beetje verward op zijn verontschuldigingen. “Saronse, wat bedoel je? Waartoe zou je me gedwongen moeten hebben? Juist als ik bij jou ben voel ik de vrijheid die anderen me niet altijd schenken. Maak je dus alsjeblieft geen zorgen over dat je me misschien onbewust ergens toe zou dwingen. Ik geef het heus wel aan wanneer dat zo zou zijn.” Saronse wist misschien zelf niet waarom hij dit zei. Hij had er nood aan om het tegen haar te zeggen. Misschien was dat nog van een paar maanden geleden. Toen hij haar voor de zoveelste keer pijn deed. Hij wilde haar nu weer niet voor een paar maanden verliezen. Hij zag haar heel graag. En miste haar verschrikkelijk. Saronse was door haar antwoorden weer voor de zoveelste keren weg gedwaald Wat wel heel vaak bij hem gebeurde.
Na een tijdje kon Saronse licht opmerken in de verte. En niet veel later kwamen ze in een grote zaal terecht van de grot. De zonnestralen wisten door de scheur te breken. Het was best een prachtig zicht. “Euhh.. ik denk dat we bij een ruimte zijn aangekomen. Aan het geluid van mijn stem te horen dan.” Saronse glimlachte naar Kai. Ja ze kon het dan wel niet zien... "Dat klopt, een ruime zaal." Kai leek het toch onder de knie te hebben. Dat luchtte Saronse op. Als ze nog een tijdje oefent kon ze zich makkelijk voortbewegen in de bossen en vlaktes van Dream Horses. En gaat de zoektocht naar die kruiden stukken gemakkelijker. Zijn piercing blue ogen waren steeds op Kai gericht. Hij merkte nu pas het mooie blauwe steentje dat tussen haar manen gevlecht was. Hij fronste eventjes. Ze had het na al die jaren nog steeds bij zich... “Ik denk dat we hier wel de nacht kunnen doorbrengen.” Saronse keek nog één keer om zich heen. "Het is prima hier." Het viel hem al op dat Kai echt heel moe was. Maar Saronse snapte dat wel. Met al die gebeuren dan. Hij ging wat dichter bij haar staan. "Rust maar lekker uit Kai. Het is hier veilig en ik ben hier bij je." Gelukkig was de zon er om de boel binnenin op te warmen. Dieper de grot in was best wel fris. Natuurlijk konden zij, paarden er beter tegen. Aangezien ze een goed isolerende vacht hadden. Saronse kon best lang wakker blijven. Moe was hij nog niet zo. En ondanks dat de kans klein was dat ze gevaar dreigde wilde hij toch waken. Je weet maar nooit....

GEEN PROBLEEM Razz

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum