Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

'Goede' paarden moeten de 'slechte' paarden vrezen

+17
tiger
Fawn
Czarith
Zephyr
Magnifico
Visual
Chegyo
Nar
Mischa
Amiya
Streya
Vanilla
Merle
Puck
Salvedir
Ividanara
Celebrían
21 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 3]

Celebrían

Celebrían
VIP

Hello folks Yay

Naar aanleiding van het topic van Zephyr (The Bloodhorses mixes) bedacht ik me dat het misschien goed was om een discussie topic te openen waarin iedereen zijn mening mag geven. Wellicht komen we zo ook wel tot een gezamenlijk besluit.

Het is een veelbesproken onderwerp: Moeten de goede paarden de slechte paarden vrezen, ja of nee? Natuurlijk vindt niemand het leuk dat zijn of haar paard op een dergelijke manier 'platgewalst' wordt door het paard van een ander. In mijn ogen is dat dan ook een van de grote redenen waarom de goede/neutrale paarden de 'slechteriken' niet meer vrezen. Ze tonen geen angst meer, omdat ze zelf ook sterk willen zijn.
Dat is theoretisch gezien helemaal niet erg, maar in de praktijk levert het toch wel enige problemen voor de slechteriken. Hoe moeten zij hun slechtheid tonen als dat deze slechtheid geen angst meer creëert?

Oorlogen tussen goed en kwaad zijn niet meer leuk, omdat beide partijen te trots zijn om hun zwakheden te tonen. Althans, zo komt het voor mij over, misschien zit ik er wel helemaal naast.
Als we kijken naar boeken of films, waarin ook sprake is van een goede en een slechte kant, zien we dat de goede kant dapper is en wil moraliseren en tegelijkertijd ook bang is voor de slechte kant. Zij zijn namelijk gemeen, vals, achterbaks, bruut en ga zo maar door. Zowel de goede als de slechte kant lijdt verliezen, maar dat is normaal in oorlogen of in strijd, lijkt mij.
Neem nou Harry Potter, uiteindelijk leven mensen in angst omdat ze bang zijn voor Voldemort. Zelfs de Dooddoeners durven Jeweetwel niet onder ogen te komen, als ze weten dat ze gefaald hebben. En de goede, Perkamentus, is de enige die Jeweetwel vreest.

Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. Wat mij betreft zou een goede dosis angst/vrees wel op zijn plaats zijn voor de goede kant, al wil dat niet zeggen dat ze letterlijk moeten buigen voor de slechte. Brutaliteit, eigenwijsheid en eigen kracht is ook belangrijk en dat maakt het leuk.
Toch mogen de slechteriken niet overheersen in die zin dat ze beter of superieur zijn. Zij zouden sommige goedzakken ook kunnen vrezen, door hun manier van doen en laten.

De hoeveelheid angst in beide partijen zou goed afgewogen moeten worden, vind ik.

Godmodden en powerplay is niet toegestaan in deze rpg -wat ook begrijpelijk is.
Ik vraag jullie dan ook gewoon eerlijk te reageren in deze discussie in de hoop dat we een zo goed mogelijke manier vinden om de slechteriken daadwerkelijk als slechterik gepresenteerd te krijgen.

Barst los in deze discussie!

Ividanara

Ividanara
The Beautiful Nightmare

Ik ben het zeker met je eens! Vooral over de strijden met het goed/kwaad gwn soms wat saai word.
Zoiezo denk ik niet dat een rpg te vergelijken valt met een boek, want in een boek heb je net dat éne goede karakter dat dat iedereen verlost of dapper is en net wat opvalt; maar iedereen wil dat paard zijn[ofcourse]. Dat is moeilijk. Het is logisch dat niet opeens de helft van de goede paarden op dh de slechte gaat vrezen want eigenlijk zou je veel liever zo'n 'held' spelen.
Ook bij de slechte trouwens, bijna elk slecht paard wil wel een leider zijn en een groep aansturen. Ik zie ook steeds vaker slechte paarden die zogenaamd een kudde hebben buiten dh, dat vind ik eigenlijk een beetje raar.
Wat je zegt vind ik echt een moeilijk iets want niet snel te verhelpen is. In een boek is allemaal al bedacht maar in een rpg gaat dat een stuk moeilijker denk ik.

Salvedir

Salvedir

Ik ben het idd met je eens, vrind Yay En is dapper zijn voor een goed paard niet juist het overwinnen van die angst? Zou het niet veel dapperder zijn als je paard eerst altijd het liefst in een donker hoekje wilde kruipen zodra een badeend zijn tanden toonde, maar nu, om de één of andere dramatische rede [Like, partner in gevaar, veulen zwaar gewond, noem maar op] ondanks zijn angst toch terug vocht? Lijkt mij realistischer, dramatischer, more fun for both sides. Ik zeg niet dat mijn chars over de grond kruipen van angst, en ik zeg ook niet dat dat moet. Je hebt altijd wel een stel eigenwijze peren die hun oren en ogen dicht houden voor gevaar, en gewoon binnenwalsen. Maar vroeger was het moeras bijvoorbeeld nog echt badass-gebied: Elk paard dat daar binnenwandelde, was like: Shit, als ik maar geen slechte tegenkom. Want dan hebben we problemen. En ik moet zeggen dat mijn Coktail een geval is dat zich inderdaad nauwelijks iets aantrekt van gevaar, maar meestal verwerk ik dan wel in mijn posts: Ze is zwaar roekeloos en eigenlijk heel gevaarlijk bezig. Dus je kunt misschien in je posts toch nog 'toegeven': Ja, die slechten zijn eigenlijk geen paarden waar je mee moet sollen. Maar m'n paard is, stiekem, te dom om dat toe te geven.

En inderdaad, wat Ivi zegt: Iedereen wil de held uit het verhaal spelen. Maar soms is het ook leuk om afwisseling te hebben, right? We kunnen niet allemaal Harry Potter zijn, er moet ook een Ron, Hermelien, Ginny en Professor Banning voor mijn part zijn :'D

Puck

Puck
VIP

Ik ben het er ook mee eens dat het goed is als goede paarden bang zijn. Ook denk ik dat het juist leuk is om een paard te spelen die bang is en een paard die iets dapperder is en misschien ook wel heel bang maar het niet laat zien enz. Dan zit er nog meer verschil tussen goede paarden. Ik heb namelijk ergens een beetje het idee dat goede paarden qua karakter eigenlijk best veel op elkaar lijken.

Celebrían

Celebrían
VIP

@ Ivi;
Je hebt gelijk met je punt over het feit dat een boek en een rpg teveel van elkaar verschillen om ongeveer hetzelfde na te bootsen hier. Voor zoiets zouden we dan denk ik verhaallijnen nodig hebben.

@ Sal;
Klopt. En met jouw laatste opmerking kom ik ook bij dat wat Puck zegt:
Veel karakters lijken op elkaar. Zowel bij de goede als de slechte kant. En daarom moet iedereen zelf hun hersenpan laten kraken zodat er meer diversiteit komt.

Oké, het klinkt een beetje alsof ik anderen wil opdragen wat zij moeten doen, maar zo bedoel ik het niet. Iedereen mag en moet natuurlijk voor zich bepalen wat hij of zij wil :)

Salvedir

Salvedir

Weetje..Dit komt misschien offtopic over, maar ik zie bijna nooit meer gevechten. Eigenlijk zou het leuk zijn als die brutale goodiebags er niet met een dreigend praatje met een badass vanaf kwamen, maar gewoon een flink potje gingen vechten. Ik bedoel, er hoeft niet iemand te winnen of te verliezen, toch? Dat is ook wat het zo leuk maakte om in die slechte gebieden rond te hangen. Ik weet nog goed, het eerste gevecht met mijn Samantha'tje [Die ik nu compleet en totaal zat ben >.<] was echt leuk x3 *wordt emotioneel hier XD*

En idd, ik wil ook niet de grote wijze uithangen ofzo hier met mijn gepreek x']

Merle

Merle

Ik vind het een goed punt, ik probeer dat bij Merle ook wel te doen. Alleen ik merk zelf dat het ook best wel lastig is, omdat het in een rpg moeilijk in te schatten is wat de ander gaat doen. Nou vind ik Merle niet goed, maar ook niet slecht ik weet het nog niet XD. Toch heeft ze wel respect voor 'slechte' paarden. Ik denk dat dat het vooral moet zijn. Angst is een groot woord, toch lijkt het me wel heel logisch dat een goed paard vreest zeg maar. Verdorie ik kan echt niet uitleggen 'Goede' paarden moeten de 'slechte' paarden vrezen 435129 . Ik denk trouwens dat alle paarden wel op elkaar lijken, omdat dat bij mensen eigenlijk ook zo is. Het is moeilijk om iets heel anders te spelen dan waar je jezelf bij in kan leven, tenminste zo zie ik dat.

http://lostanimals.actieforum.com

Ividanara

Ividanara
The Beautiful Nightmare

Ook wat merle zegt; als je reactie maakt kan je je best een goed voorstellen hoe jij je zou voelen als je tegen zo'n slecht, zelfverzekerd paard staat. Trek je dan je brutale mond open of loop je er het liefst met een grote boog omheen? Ik het 2e als ik eerlijk ben.
Verder zou ik zelf het liefst een keer een verhaal zien dat zoiezo wat afwijkt het doorgezaagde goed/slecht gebeuren. Ik denk dat we samen wel op een idee zouden komen, uiteindelijk.
Sjips moet nu eten

Vanilla

Vanilla
VIP

Mijn menign over dat goede paarden slechte paarden moeten vrezen, is een beetje hetzelfde als die van de rest. Maar even iets dat een beetje afwijkt, als het mag.
Wat verstaan jullie onder een slecht paard. Een paard dat veel moord of zeuw, want mijn mening is erg veranderand van toen ik begon met rpgen.

http://rebirthcity.forumotion.com/

Streya

Streya

Ik vind het opzich wel een leuk idee. Maar stel dat alle slechte paarden de macht hebben, dat botst later heel erg denk ik. Aangezien iedereen de echte echte baas wilt zijn. (hoeft niet iedereen te zijn. Maar denk wel dat sommige dat willen xD) Dus dat zou een probleem kunnen zijn. Verder ben ik het wel met de rest eens. En natuurlijk niet alle paarden hoeven de slechte te vrezen. `Het is inderdaad wel leuk als er dan 'geheime gebieden' zijn waarin goede paarden kunnen schuilen. Zoals een grot die van de drakenberg naar de watervallen loopt ik zeg maar wat hoor.

Amiya

Amiya
Administrator

Ik ben het absoluut eens met deze stelling.
In het topic van Fawn+Valkjes en Mische+QS'jes begon het nog leuk, maar toen kwam Cocktail erbij - no offence leuk karakter - met haar hyperestuiterbalkarakter die nergens bang voor was en direct was het topic omgeslagen van een leuk Bad VS Good topic naar een 'HAHAHA ZIE DIE BADEENDEN HAHAHA WAAROM MOET IK DAAR BANG VOOR ZIJN AHHAHA!'

En of mensen het nou leuk vinden of niet: Dan heb ík er verder ook echt schijt aan. Dat is niet meer leuk roleplayen.

__
@Ivi&Celeb: Zelfs een held in boeken is bang - nee, de held is juíst bang. De RP'ers achter onze geliefde karakters zijn meestal echter te trots om hun paard die angst te geven en hun paard naar een 'lagere' standaard te brengen. Dat terwijl het alles behalve zo is. Als je dúrft je knol lager neer te zetten ben je juist de held. (:

Maar in ieder geval; Van een flinke woordenwisseling wordt niemand tegenwoordig meer bang, dat is inderdaad zo. En een goed paard hoort weldegelijk banger te zijn dan ze zich nu zó vaak voordoen. Het speciale van een 'slecht' paard spelen verdwijnt zo, en dat is jammer.

Toch zal het moeilijk worden om hier regels aan vast te binden. Ik denk dus meer dat iedereen die dit leest bij zichzelf na moet gaan: Hé, verrek. Misschien kan ik inderdaad een betere RP'er worden en leukere momenten creëren wanneer de druk tussen goed en kwaad groter wordt.



@Streya: Persoonlijk vind ik dat het helemaal niet erg is als meer mensen de macht willen hebben. Dat geeft alleen maar meér bruikbare stof voor verhaallijnen. ^^

Ividanara

Ividanara
The Beautiful Nightmare

In mijn oog is een paard dat veel moord zéker niet meteen een slecht paard of een beter slecht paard. Het is net of elk slecht paard een een of andere moordenaar is die telkens opduikt. Een slecht paard moet vanuit mijn ogen op de juiste manier beschreven worden zodat iedereen kan zien dat deze slecht is en dat moet niet liggen aan het aantal dat het beest vermoord heeft. Slechte paarden kunnen ook slecht zijn door slim te zijn, brutaal maar het is natuurlijk altijd leuk als ook daar wat variatie in zit. Dus ook paarden zoals Cobrazarao die wel toeslaan.
& Wat Amiya zegt; je bent pas een held als je je paard naar een lager aanzien durft te zetten. [Jeesj krijg nu echt zin om er een te gaan spelen ofzo ] Er gebeurd de laatste tijd ook zo weinig in de rpg , er moet iets nieuws komen. Blijkbaar is het enige wat we hier kunnen verzinnen een goede strijd tussen twee kudde's.
Even de slechte en goede paarden vergetend zijn er ook nog de neutrale paarden. Deze liggen er eigenlijk een beetje buiten en mogen best wat betrokken worden. Wat mij betreft kunnen we één grote verhaallijn verzinnen waar elk paard aan mee kan doen en wat eens misschien niet met slecht/goed te maken heeft.
Ik geef nu even een paar random ideeën die misschien tot wat inspi zouden kunnen leiden
-Bijvoorbeeld een 'groep' of 'kudde' die dh binnen komt en terroriseerd. Deze groep is niet groot maar hier zitten paarden waar zelfs slechte paarden even van rillen. Hoe reageerd dh op deze paarden?
-Misschien dat er een keer een gevecht plaatsvind maar dat er ook écht weldegelijk iemand wint en de andere kudde gewoon wegjaagd. Natuurlijk willen deze paarden hun kudde trg, wat gaan doen?

Gwn twee ideeën, maar ik denk dat er wel mensen orgineel genoeg zijn om iets leuks te kunnen bedenken Yay Maargoed ik weet niet wat jullie vinden van soort nieuw plot dat niet super veel te maken heeft met goed/slecht,

Amiya

Amiya
Administrator

Ik geloof er nog steeds in dat activiteit en verhaallijnen uit ieder zelf moeten komen in plaats van ze zo groot mogelijk te beginnen waar iedereen aan mee moet doen - wat sowieso niet lukt. Altijd als DH met een grote verhaallijn kwam waar geen oorlog in voor kwam, liep deze gewoon totáál niet.
En wat is er eigenlijk mis met kleine verhaallijnen? Je bent minder van de activiteit van anderen afhankelijk en hebt bovendien meer mogelijkheden. Plús dat kleine verhaallijnen meestal vanzelf uitbloeien tot grote. C:

Wat vind ik een 'slecht' paard?
Als ze zich niet constant in hun post met 'slecht' bestempelen/ de wanabe uithangen. Bovendien zou je bij de denkwijze van het karakter al direct moeten denken: "Oh, crap. Die wil ik niet tegenkomen." of in mijn geval: "Haha, die wil ik in mijn kudde hebben." En natuurlijk originaliteit op een goede slechte manier. ^^=

Salvedir

Salvedir

Amiya schreef:Ik ben het absoluut eens met deze stelling.
In het topic van Fawn+Valkjes en Mische+QS'jes begon het nog leuk, maar toen kwam Cocktail erbij - no offence leuk karakter - met haar hyperestuiterbalkarakter die nergens bang voor was en direct was het topic omgeslagen van een leuk Bad VS Good topic naar een 'HAHAHA ZIE DIE BADEENDEN HAHAHA WAAROM MOET IK DAAR BANG VOOR ZIJN AHHAHA!'

En of mensen het nou leuk vinden of niet: Dan heb ík er verder ook echt schijt aan. Dat is niet meer leuk roleplayen.

Eheh, sorry. Als ik zo lees wat je zegt, dan had ik Coks er beter gewoon níet bij kunnen betrekken, aangezien die nog lacht en hypert terwijl ze dood ligt te bloeden, zegmaar :') Maar ik snap je punt wel, I'm really sorry, had er op dat moment niet echt over nagedacht x']

Een slecht paard? Niet eentje die slechts 'koude ogen' heeft. Ik weet dat ik het heel veel over ogen enzo heb als ik met Sal praat, maar eerlijk gezegd ben ik het woord 'koud' zoveel mogelijk erbuiten gaan houden, omdat de meesten die een slecht paard willen zeggen dat ze koud en zielloos zijn. Zielloos, zo wordt een veulen niet geboren; Daar moet iets diepers achter zitten, een verleden, right? Anders heb je een oppervlakkig charrie waar je op een gegeven moment niets meer over hebt te vertellen. Ja, hij/zij kijkt koud. Boe. Ik bedoel hier geen mensen mee te beledigen en spreek hier niemand aan ofzo, dit is slechts een voorbeeld Wink

Amiya

Amiya
Administrator

Salvedir schreef:
Amiya schreef:Ik ben het absoluut eens met deze stelling.
In het topic van Fawn+Valkjes en Mische+QS'jes begon het nog leuk, maar toen kwam Cocktail erbij - no offence leuk karakter - met haar hyperestuiterbalkarakter die nergens bang voor was en direct was het topic omgeslagen van een leuk Bad VS Good topic naar een 'HAHAHA ZIE DIE BADEENDEN HAHAHA WAAROM MOET IK DAAR BANG VOOR ZIJN AHHAHA!'

En of mensen het nou leuk vinden of niet: Dan heb ík er verder ook echt schijt aan. Dat is niet meer leuk roleplayen.

Eheh, sorry. Als ik zo lees wat je zegt, dan had ik Coks er beter gewoon níet bij kunnen betrekken, aangezien die nog lacht en hypert terwijl ze dood ligt te bloeden, zegmaar :') Maar ik snap je punt wel, I'm really sorry, had er op dat moment niet echt over nagedacht x']


Het was niet per se richting jou bedoeld hoor. Meer dat je char elke andere goodie wel direct aanstak in dat topic met het ongevreesheidsvirus en dat was uiteindelijk meer waar ik op doelde. (:

Mischa

Mischa
VIP

Ik denk ook dat de goodies meer angst moeten tonen naar de badasses. Natuurlijk zijn er van die karakters die absoluut niet snel bang zijn, maar nu is word de angst van het karakter gelijk verbonden aan de 'moed'. Ik ben hier in mijn posts van Mischa ook op gaan letten en heb me daar ook op gericht. Mischa is wel degelijk bang, dat kun je terug lezen in mijn laatste posts [hoop ik C:], maar omdat ze verantwoordelijkheden heeft moet ze er voor gaan. Misschien dat dat de reden is waarom slechte accounts het meest actief blijven, er zijn geen 'beperkingen' of een gedrag waar het karakter aan moet voldoen, je kunt zo gestoord RPG'en als je wil.
Het is alleen wel lastig om een goodie bang te laten zijn als de slechterik dan alleen maar stoerder en intelligenter lijkt dan ie al was. Want de badasses van DH hebben bijna nooit een blooper :')

____



Laatst aangepast door Mischa op di 21 feb - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt

Amiya

Amiya
Administrator

En toch zijn de slechte karakters niet per se in de meerderheid Fufu

Mischa

Mischa
VIP

I know, maar de goodies hier raken wel iets sneller inactief C: Or am I wrong?

Amiya

Amiya
Administrator

Mischa schreef:I know, maar de goodies hier raken wel iets sneller inactief C: Or am I wrong?

*werpt blik opzij naar Amiya*

Hmm, I guess you're right. ghehe Alhoewel het toch wel verschilt. Er was echt een tijd dat er bijna geen slechteriken waren, actief of niet.
MAAR IK GA OFF-TOPIC. Mon excuses, je hebt wel gelijk hoor Miesje. <3

Nar

Nar
Moderator

TESJAA, JE TOPIC KOMT ALS GEROEPEN! LET THERE BE A DISCUSSION! _O_


De slechte karakters zijn gewoon níet eng. Deina kan je bijvoorbeeld net zolang sarren als je wilt, maar die doet op kil kijken na en steigeren geen ene flikker. Zo zijn er meer waarvan ik denk: HAHAHAHAHAHAHA! Jij bent écht slecht joh! Dude, kijk verder dan die kille blik van je en ga eens héél snel je in je karakter verdiepen. Nou hebben mijn karakters gewoonlijk schurft aan alles, maar ik meen me te herinneren dat Boots wel degelijk respect had voor Cobrazarao, weliswaar op een vreemde manier, maar het zat er wel, anders waren ze ook geen aartsvijanden.

Daarin tegen hebben zelden paarden tegen mijn karakters een grote bek opgezet, wat ik wel erg jammer vind. De slechte paarden weten ze m'n God niet voor wat ze het allemaal uit moeten maken, maar mijn neutrale snuiters zijn doodeng. Dat geldt voor zowel goed als slecht overigens. Ja, logisch, dan ga ik mijn karakters écht niet bang maken. Come on: Voor een "emotieloze" knol die alleen maar strak kijkt doen mijn karakters niet. Of nou ja, bij eentje die alleen maar staart wél, want het is behoorlijk creepy als ze nergens op antwoorden, maar met flutantwoorden als 'dat ben je niet waard, mijn naam is TOPSECRET!'... I mean... Dan ga je af als een gieter als je in de regel daarnaast ook nog over het standaard begrip 'kil' begint.

Ik moet zeggen dat ik de paarden uit de Valkery een stuk griezeliger vind dan de Horcrux. Misschien dat de normen bij de Horcrux omhoog moeten gooien om zo wat dreigender over te komen? Met kil kijken, emotieloos doen en toch respect tonen ben je in mijn ogen ab-so-luut niet dreigend, maar misschien verwacht ik teveel. Mocht ik dat doen moet je dat gewoon aangeven en dan verander ik ook wat. Wat Mischa beschrijft met de oorlog, vind ik heel wat anders dan dat je één op één met een "Badguy" bent. Een legertje badguys is griezeliger, ook al zeggen ze niets. Negen van de tien keer hebben Badguys meer ervaring met het zowel fysiek als mentaal pijnigen van het slachtoffer en daarom is het helemaal niet tof dat er eentje de tegenpartij voor badeenden uitmaakt. Dat bederft inderdaad de sfeer, ook al is het 't karakter van Cocktail.

Maar slechterikjes in DH, neem een voorbeeld aan Lord Vader [_O_]. Koop een lichtzwaard en leer de Dark Side of the FORCE te beheersen. Of probeer het idool van Mischa eens uit: THE JOKER! Hij is briljant omdat hij gewoon écht gestoord is. Als je een eng karakter wilt hebben, moet je eerst kijken wat je zelf eng vindt en dat zoveel mogelijk in je karakter verwerken. Dat heb ik bijvoorbeeld met een karakter van mij, Yago, gedaan en die kreeg z'n ontzag wel. [Is dit arrogant? Zo ja, absoluut niet zo bedoeld, gewoon een voorbeeld.] Ook vind ik van die creeps eng die er verschrikkelijk sterk uitzien en ontzettend vage antwoorden geven waar je nekharen van overeind gaan staan, bijvoorbeeld Vengeance of Celebrían. Echte gekken zoals bijvoorbeeld the Joker uit Badman, figuren die ontoerekeningsvatbaar zijn zoals Fawn hier rond huppelt. Natuurlijk heb je ook nog de gewone krachtpatsers die simpelweg alleen al door het uiterlijk angstaanjagend zijn like Kyanos en Ividanara. Ja, nu vergeet ik een heel aantal spelers te noemen, maar dit zijn in hoofdlijnen wat een karakter eng maakt.

Conclusie: Slecht is niet slecht meer, maar het zijn gewoon heerlijke watjes met een opgeblazen ego, negen van de tien keer.

je kunt zo gestoord RPG'en als je wil.

Dat ja, wat ik ook naar hartenlust doe. Zie mijn schedel Nanananaaaa

Chegyo

Chegyo

Ik denk ook dat het veel te maken heeft met dat iedereen even goed wilt/probeert te zijn. Vaak zelfs beter, want we zijn nu eenmaal mensen en die zijn competatief van aard. Zelfs al geven we het niet toe, iedereen wilt winnen, of dat nu op de ene manier gaat of de andere.
Dat is ook het geval in de rpg, we hebben allemaal een sterk/machtig paard wat iedere andere goodiebag of badeend kan verslaan (Hoe zijn we in hemelsnaam op die namen gekomen?) en dat nergens meer bang voor is.
Ik durf heel eerlijk toe te geven dat ik in mijn jongere rpg jaren (lees: 3 jaar geleden achum) dat ook deed. Miin goodiebag was nergens bang voor en mn badeend kon iedereen verslaan.

Het overgrote deel van de rpgers hier heeft dat ook. (Niet verkeerd opvatten..) En de enige manier om dat te kunnen veranderen is door bij onszelf te beginnen. Kijk naar je karakter, wat maakt m zo speciaal en waarom willen mensen een topic met je?
Ik vind zelf ook dat er veel te weinig topics zijn tussen een goed en een slecht paard. Niet persé een kudde of een groep, maar gewoon één op één. Op die manier ontstonden vaak de leukste ontknopingen. Dat mis ik hier best wel in de rpg.

Vrees en angst is niet zozeer iets wat we onze karakters willen laten voelen, het zit er natuurlijk, maar hoe brengen we het eruit?

Sorry voor mijn random shizzle, ik moest gewoon even mn mening kwijt.

Visual

Visual
VIP

I don't think so AWESOMENESS

(Ik wist dat deze stelling zou komen op reactie van Zeepjes topic Yay )

Als in meerdere eerdere posts ben ik het eens met de stelling, maar ook de slechte paarden moeten sommige goede paarden vrezen: Denk terug aan de tijd wanneer Cobra zelfs respect verdiende van goedzakjes en er spontaan gevechten ontstonden. En dat sommige slechte paarden dan plotseling een Alfa van een goede kudde zien en dan zeggen: VERVLOEKT DAAR ISSIE O__O en dan proberen eronder uit te komen met een glad praatje.

Zelf laat/liet ik Vis heel roekeloos en dom zijn wat betreft sociaal contact met slechte paarden(uhuh XD Be happy, het wordt haar dood AWESOMENESS ) in de hoop dat 1 van die paarden eindelijk een gevecht begint O___O Ook al faalt Vis gewoon hard in gevechten met haar lengte XD

Voor de rest ga ik mee met het laatste punt van Mischa: Dat het moeilijk voor goodies is bang te zijn, want de slechtzakjes kwakken er meteen bovenop en die lijken dan veel beter etc. -.-'

EDIT: METEEN TWEE POSTEN? O_O

@ Nar: AGREED! Weet je wat pas een idee is daarvoor? Legendes O__O Legendes, spookverhalen, dingen die de ouders van een veulen vertellen zodat deze niet in het moeras gaat rondsjoemelen. Legendes over Fawn dat ze hoofden van slachtoffers bewaard in het moeras, over Deina die elke nacht rondsluipt om onschuldige veulentjes te ontvoeren, over Cobrazarao die elk solitair paard opeet met huid en haar. Als er zulke geruchten zouden gaan over Dreamhorses, dan wordt het pas griezelig >D

Ividanara

Ividanara
The Beautiful Nightmare

OE DIE LEGENDE'S , dat idee is cool. Die kunnen bijvoorbeeld ergens in een kudde beginnen ofzo >D

Nar

Nar
Moderator

Chegyo schreef:Ik denk ook dat het veel te maken heeft met dat iedereen even goed wilt/probeert te zijn. Vaak zelfs beter, want we zijn nu eenmaal mensen en die zijn competatief van aard. Zelfs al geven we het niet toe, iedereen wilt winnen, of dat nu op de ene manier gaat of de andere.
Dat is ook het geval in de rpg, we hebben allemaal een sterk/machtig paard wat iedere andere goodiebag of badeend kan verslaan (Hoe zijn we in hemelsnaam op die namen gekomen?) en dat nergens meer bang voor is.
Ik durf heel eerlijk toe te geven dat ik in mijn jongere rpg jaren (lees: 3 jaar geleden achum) dat ook deed. Miin goodiebag was nergens bang voor en mn badeend kon iedereen verslaan.

Het overgrote deel van de rpgers hier heeft dat ook. (Niet verkeerd opvatten..) En de enige manier om dat te kunnen veranderen is door bij onszelf te beginnen. Kijk naar je karakter, wat maakt m zo speciaal en waarom willen mensen een topic met je?
Ik vind zelf ook dat er veel te weinig topics zijn tussen een goed en een slecht paard. Niet persé een kudde of een groep, maar gewoon één op één. Op die manier ontstonden vaak de leukste ontknopingen. Dat mis ik hier best wel in de rpg.

Vrees en angst is niet zozeer iets wat we onze karakters willen laten voelen, het zit er natuurlijk, maar hoe brengen we het eruit?

Sorry voor mijn random shizzle, ik moest gewoon even mn mening kwijt.

Dit klopt wel ja. Waarom zou je minder spelen als je net zo goed de held kunt zijn? Een goed en slecht paard komt inderdaad te weinig voor! Ik vind die topics juist heel erg interessant omdat je zo helemaal goed de verschillen te zien krijgt. Nu zie je vooral veel paarden die met hun slechte leidertjes praten of goede paardjes die de bloemetjes fijn buiten zetten.

Celebrían schreef:
@ Sal;
Klopt. En met jouw laatste opmerking kom ik ook bij dat wat Puck zegt:
Veel karakters lijken op elkaar. Zowel bij de goede als de slechte kant. En daarom moet iedereen zelf hun hersenpan laten kraken zodat er meer diversiteit komt.

Agree. Originaliteit is bij sommigen bíjzonder ver te zoeken.


@ Nar: AGREED! Weet je wat pas een idee is daarvoor? Legendes O__O Legendes, spookverhalen, dingen die de ouders van een veulen vertellen zodat deze niet in het moeras gaat rondsjoemelen. Legendes over Fawn dat ze hoofden van slachtoffers bewaard in het moeras, over Deina die elke nacht rondsluipt om onschuldige veulentjes te ontvoeren, over Cobrazarao die elk solitair paard opeet met huid en haar. Als er zulke geruchten zouden gaan over Dreamhorses, dan wordt het pas griezelig >D

....


Don't agree. Fawn is nou eenmaal geen Kelt. Punt. Uit. Geen discussie.

Legendes is inderdaad wel een goed idee, alleen zo cru als jij nu beschrijft is een beetje teveel van het goede. Het moet geen horrorverhaal worden, want ik heb ook zo mijn nachtrust nodig.

Over een specifiek gebied is wel grappig ja zoals je nu beschrijft, maar dan zou je wel per gebied een andere kudde tegen kunnen komen omdat badguys natuurlijk geen andere makkers op hun territorium accepteren.

OE DIE LEGENDE'S , dat idee is cool. Die kunnen bijvoorbeeld ergens in een kudde beginnen ofzo >D

Dit ja

Magnifico

Magnifico
Administrator

Poep ik had een hele lange reactie, poef weg. Poep Boudicca, je bent sneller. Ik ga wel opnieuw..


Slecht is inderdaad. Niet slecht. En de goeden moeten meer Angst hebben, maar dan echt van de karakters dat je denkt, die zijn eng, angstaanjagend. En niet van die karakters die echt van, ik kijk doods, zeg standaard dingen. Dan is de lol er ook een beetje van uit..
Een keer in het begin, mijn derde topic ofzo, serieus, iemand viel me aan, en ik was zo geschrokken. Ik ging als een gek dat topic uit rennen, ik vond het zo eng en maf. Die had knollie Magnum de stuipen op het lijf gejaagd. Maar als je iemand zomaar aanvalt, val je misschien weer onder het begrip wannebe, weet ik het. Ach ja, ik vond het doodeng. Maar misschien omdat ik toen beginner was. Slecht spelen word gewoon te makkelijk. Er moet meer actie in, meer om op te reageren, meer karakters doe echt slecht zijn, zo als Fawn, Kya, Ivi, weet ik het. En niet van die doorsnee karakters. ( ik noem geen namen )

Misschien is het dan beter de gebieden weer op te splitsen. Het moeras is wel slecht, maar iedereen post daar gewoon. Geen slechten uit een kudde die ze wegjagen of verwonden, aanvallen, vermoorden, weet ik veel. Meer actie, ook de goeden moeten hun gebieden beschermen, ook al staan ze te trillen op hun benen. De vallei is goed, maar een populair gebied bij alle geaardigheiden.
Maar dat een goedzak dus denkt als hij in het moeras is. Shit, ik moet opasen, en dat ze het gebied proberen te vermijden, weet ik veel. Dat hè weer leuker wordt en afwisseling in gebieden. (:

Misschien is het goed om dan echt BAM een groep aan de macht te laten komen. Een leider die iedereen vreest, ook sommige slechten, en vooral de goeden. Heel dreamhorses krijgt een nieuwe verhaaltje, waardoor men beter kan posten. Ik zelf vind het dan ook moeilijk om echt goed of slecht te zijn. Er zijn niet echt meer karakters waar je bang voor moet zijn. Ik ben er nooit een tegen gekomen. En degene die ik ben tegengekomen, heeft magnum uit lopen schelden. ( maar toen zat ze in een andere fase)

Het os moeilijk, en iedereen wil een goede RPGer zijn. Ik ook, heel graag. Maar was is echt goed RPGen, en wat slecht. En hoe interpreteer je een goed. Slecht of neutraal karakter. Je zoet soms hele goeie, Fawn, Mischa, etc.
Maar waarom zijn dan doorsnee goedzakken altijd extreem aardig, dat is ook niet je van het... Ach, nu weet ik het oom niet meer 030



Laatst aangepast door Magnifico op di 21 feb - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt

http://www.dreamhorses.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 3]

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum