ik ga proberen de vragen te beantwoorden
- Gaat het ook door als bijv. maar 10 mensen gestemd hebben? Ik denk dat het dan wordt uitgesteld
- Mogen alleen accounts stemmen die 1000+ punten hebben? Zou wel zo slim zijn, heah?
-
Een stem die de vragenlijst (jullie inziens) matig heeft ingevuld,
wordt die dan stilzwijgend genegeerd? Of wordt er dan een PB terug
gestuurd met dat het gebeurd en waarom, en een kans gegeven om het te
verbeteren / vragen om een toelichting? Kost dat het team niet ook heel
veel werk? Zie idee helemaal onderaan de vragenlijst
- Mogen ze ook tegen meerdere mods/admins tegelijk stemmen, of voor meerdere? Ik zou zeggen 1 voor, 1 tegen
- Hoeveel tijd krijgen de leden om te stemmen, en hoe weten zij op wie ze kunnen stemmen? Degene die zich vrijwillig aanmelden en het team, daarop kunnen ze stellen. Tijd is afhankelijk van hoeveel mensen er stemmen: Heeft er naar 3 dagen minder dan 10 mensen gestemd, weer 3 dagen tijd (kan je ook stemmen veranderen)
-
Stel je hebt 2 stemmen, met 8 tegen Pearl, 7 tegen Sultan, 6 tegen
Boots en 5 tegen Amiya (of een dergelijke situatie waarbij de stemmen
zeer dicht bij elkaar liggen), wat wordt er dan gedaan? Ik denk dat dan Pearl pech heeft met de meeste stemmen
- Blijft het
team bestaan uit 2 mods en 2 admins? Dus als Amiya weggestemd wordt,
moet er dan automatisch een nieuwe admin voor in de plaats komen? Tja, ik denk dat het een soort van ruil-democratie is inderdaad: Wanneer een admin weggaat, komt er een nieuwe, wanneer er een nieuwe komt, moet een oude eruit, misschien daarvoor een aparte stemming houden?
- Naar wie moeten de leden hun stemmen / vragenlijsten sturen? Zie idee onderaan
-
Wie bepaald of de reden die een lid geeft voor zijn/haar stem voldoende
is, en aan de hand waarvan wordt dat bepaald? Er zullen heel vaak
dezelfde redenen langskomen.
Nee hoor, iedereen mag dan wel wat origineler zijn, anders telt hun stem gewoon niet
- Hoe zou de vragenlijst
vriendjespolitiek kunnen voorkomen? Je kan over iedereen wel bepaalde
dingen zeggen -zonder dat die persé waar hoeven te zijn-.
Proefperiode-idee gaat ook vriendjespolitiek tegen [aa] Bovendien wilt iedereen natuurlijk antwoorden geven als "Die is heel actief", maar dan geldt hun stem gewoon niet
- Hoe wordt
er voorkomen dat teamleden bij elkaar worden gestemd die het eigenlijk
niet zo goed kunnen vinden, wat de samenwerking bemoeilijkt?
Zoals je zei zijn we allemaal vriendjuhs van elkaar
En als het helemaal niet gaat, kan misschien het ene teamlid de andere teamlid 'uitdagen', en wie verliest moet het team dan verlaten, en wie wint mag blijven?
Dit is het idee dat helemaal onderaan staat: We kunnen een paar onpartijdige paarden vragen 'Stemloketten' te worden. Zij kunnen geen greep doen naar de rol van Admin of Moderator, en stemmen ook niet. Zij hebben toegang tot een bepaald paardjuh, like Stemloket, en organiseren alles wat met stemmen, uitdagen van kuddes, en andere dingen te maken hebben. En wel meerderen, want je weet maar nooit met die 'onpartijdige' stemloketten =P
Mij maakt het ook niet zoveel uit of het democratie-idee wordt uitgevoerd of niet, maar ik lieft gewoon om te discussiëren