'Amiya, je gaat het maken!' Boots wierp de bruine Arabier een knipoog toe. 'Hoor nu alleen al wat hij zegt. Pony's? Dat bewijst maar weer dat hij in ieder geval geen ogen in de kop heeft. I mean, jij, een pony? Maak dat de kat wijs. [ben je BTW een paard of pony? :')] En moet je kijken, hij heeft het de hele tijd over dapper zijn enzovoort, maar zelf vechten, ho maar! En ja wijfie, ik weet het.' Ze knipoogde bemoedigend naar Amiya en wilde zelf mee springen tot ze een zwarte, Friese merrie in het oog kreeg. Ze bleef maar staren en boots voelde dat ze meer wilde. Ze zag een paar telen later de denderende Black Rose en andere hopeloze gevallen op haar afkomen. Boots ontweek Cazanna die met een verdomt harde vaart haar even dacht om te beuken. Ze rolde een keer met haar ogen. 'Zeg kipje, je vechtlust meegenomen, maar je bril thuis laten liggen? Hopeloos geval.' Boots keek de merrie spottend aan en wierp een blik op de zwarte, Friese merrie die haar in het vizier had. 'I'm so sorry darling, maar ik heb nu geen tijd voor je.' Ruw duwde Boots de grijze Arabier opzij, die blijkbaar vond dat zij Miss World was. 'Tabee, ik heb een ander gevonden van eigen niveau.' Met een tevreden grijns keek ze de grijze Arabier aan. Erna wierp ze een blik op de Friese merrie. De manier waarop de merrie naar haar keek beviel haar helemaal niets. Boots snoof een keer. Haar blik stond vurig. 'Luister, merrie, ik weet niet wie of wat je bent, maar hou alsjeblieft op met dat gekijk, ik word er zot van. En ja, ik kan af en toe knap Belgisch klinken ook al ben ik hartstikke Hollands.' Boots had geen zin in een heel gevecht, maar in een woordgevecht. Ondanks dat haar conditie buitengewoon goed was voor een merrie van haar leeftijd en ze groter was dan de meesten, zou ze niet tegen deze geweld[dad]ige koudbloed merrie op kunnen. Geweldig in deze zin niet als compliment, maar andere manieren van groot. Boots kreeg niet zomaar van de hak op de tak respect voor een wildvreemd paard dat stond te staren. In spotten had ze nu ook geen zin, wat tevens ook geen effect had op dit dier. Ze was puur, echt puur. Zover ging zelf die ene over dramatische hengst niet die zichzelf heel wat vond. Boots hoorde de woorden van hem en draaide haar hoofd in zijn richting. 'Wel wel, meneer gelooft enorm in zichzelf heah? Wacht maar! Die merrie krijg je er niet zo één twee drie onder!' mompelde Boots zacht voor zichzelf. Daarna richtte ze zich weer op naar de merrie. 'Voor we aan't strijden gaan zou ik GRAAG weten wie en wat je bent. Ik leef liever een paar minuutjes langer,' zei ze droogjes. Een speelse blik ging rond in haar ogen, terwijl deze hier alles behalve gepast was. Ze hoorde weer de stem van de grote, zwarte Fries. 'PARDON? Ik ben een paard, geen pony!' schreeuwde ze luid naar de hengst toe, die haar haast wel moest hebben gehoord, anders was hij echter toe aan een gehoorapparaat. Ze kwam met haar luide stem boven het gerommel van de hoeven uit. 'Zo, waar waren we? O ja, je moest nog antwoorden.' Er kwam nu een koude, emotieloze [hoe je 't ook schrijft] blik in haar ogen terwijl ze op de kudde neerkeek. 'Ik moet het even kwijt: Jij straalt meer leiderschap uit dan hem.' Boots knikte een keer met haar hoofd richting Cobrazaro [zoiets]. Boots had geen trek in vechten en probeerde dat zo lang mogelijk uit te stellen. Mocht het erop aan komen, dan zou ze strijden alsof haar leven ervan af hing, wat in feite waar was.
[Boots is een héél erg leuk paardje om af te maken, maar doe me een lol en niet met z´n allen tegelijk! Boots mag trouwens niet dood :+]
[Boots is een héél erg leuk paardje om af te maken, maar doe me een lol en niet met z´n allen tegelijk! Boots mag trouwens niet dood :+]